• /
  • Forum /
  • Algemeen /
  • Betrebels: hulp nodig op basis van wet en regelgeving en account

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Betrebels: hulp nodig op basis van wet en regelgeving en account

Beste leden,


Dit gaat over de bookmaker Betrebels.com


Ik heb een vraag met betrekking tot de wetgeving in zowel Nederland als in andere landen. In dit geval is dat denk ik, Malta, aangezien zij een licentie hebben van Malta.


Allereerst voordat ik het probleem helemaal uitleg, heb ik altijd begrepen dat als twee partijen een afspraak maken, of dit nou mondeling is of schriftelijk, dat deze wettelijk bindend is. Schriftelijk is natuurlijk altijd beter aangezien dit kan dienen als bewijsmateriaal, maar ik ben er altijd van uit gegaan dat als ik een afspraak met jou maak en we gaan er beiden mee akkoord, dat deze staat en dat we ons houden aan de afgesproken consequenties.


Ik zal het namelijk kort proberen te schetsen.

Ik speelde vanavond een 2 fold bet van €200. Dit was live en duurt dan altijd even voordat deze wordt geaccepteerd. Dit duurde inmiddels langer dan een minuut en toen ik de pagina na een minuut refreshte, zag ik dat mijn balance ineens helemaal op was. Toen ik ging kijken zag ik dat hun systeem, zonder dat ik dit natuurlijk wilde, 8 unique (met bet IDs en al) bets had aangemaakt van €200 per stuk. Ik schrok mij dood want ineens speelde ik met €1600 inzet in plaats van €200 dus ik ben linea recta die livechat ingegaan om verhaal te halen. Daar bleek dat die persoon aan zijn kant niet kon zien dat er fouten waren en het leek hem zelfs gewoon in orde. Hij bood toen direct aan dat hij 7 van de 8 bets kon cancellen. Ik heb toen gezegd dat hij ze mocht laten staan, maar dat ik er wel op stond dat we gingen uitzoeken hoe dit ooit heeft kunnen gebeuren. Ik vind dit namelijk echt een hele immense error die echt nooit zou mogen gebeuren op een bookmaker. Kans was namelijk dat als ik €3000 balance had gehad, dat hij misschien wel 15 keer mijn bet van €200 heeft geplaatst. Maar goed, hij zei toen, omdat ik bevestigde dat de bets mochten blijven staan (aangezien 1 van mijn teams net hadden gescoord in mijn voordeel) dat de bets valide waren en niet meer konden worden geannuleerd. Nog geen minuut later scoorde de tegenstander weer 1-1 en was mijn bet op dat moment dus fout. Ik vroeg hem of hij de bets nog kon annuleren, maar hij wees me er op dat ik had aangegeven de bets valide te willen houden, en dat hij ze niet meer kon en/of mocht annuleren. Toen begon natuurlijk de stres want met nog 15 minuten op de klok had ik ineens veel geld ingezet. Gelukkig maakte mijn team alweer heel snel de 2-1 en stond ik weer op winnen. Ik heb hem toen expliciet gevraagd (met nog meer dan 10 minuten op de klok) dat wat de uitkomst van mijn bet ook zou worden, ik wilde dat hij of een supervisor die daar op dat moment was, zou bevestigen dat alle 8 de bets valide waren en door zouden gaan. Ook dus als ik verloren zou hebben. En dit heeft hij zwart op wit tot tweemaal toe in de chat bevestigd. Dit bewijs heb ik dan dus ook. Toen de wedstrijden over waren had ik gewonnen en werden alle 8 de bets uitbetaald op mijn account. Ik had die chatwerker nog beloofd om hun te mailen zodat ze konden uitzoeken hoe dit überhaupt ooit heeft kunnen gebeuren. Maar tijdens het schrijven van mijn mail kreeg ik (nadat Betrebels dus doorhad dat ze in 1 keer €4800 lichter waren ipv €600) een mail met daarin uitleg over hun zogenaamde waterdichte terms en conditions dat als er een fout was gemaakt dat ze het recht hebben dit terug te draaien. Voordat je reageert onder mijn bericht, dat terms heilig zijn en dat ik die geaccepteerd heb, wil ik je zeggen dat ik dat natuurlijk heel goed begrijp. Waar het mij nu om gaat is dat ik zwart op wit een afspraak heb gemaakt (terwijl de bet dus toen momenteel in hun voordeel was bij 1-1 stand) dat de bets valide zouden blijven en niet zouden worden geannuleerd. Tot twee keer toe. Leuk en aardig dat je dan naar je terms verwijst, maar ik durf mijn handen ervoor in het vuur te steken, dat als de uitkomst hun kant was opgevallen, en ze hadden €1600 van mij gewonnen, dan hadden ze die dus nooit terugbetaald en als ik dan was komen klagen dat ik mijn geld terug had gewild dan durf ik te wedden dat ze mij hadden verwezen naar de chat met de medewerker waar ik zelf heb aangegeven de bets staande te willen houden en niet te willen annuleren. Hoe dan ook, de grote bookmaker heeft voordeel op de kleine klant die in weze niets kan beginnen.


Nogmaals, begrijp me niet verkeerd, als ze 100% in hun recht staan, dan kan ik hoog en laag springen en zal ik het moeten accepteren, ook al hebben we het hier over 2! maandsalarissen, maar het gaat mij er om dat ik een afspraak heb gemaakt met iemand die acteerde in de naam van Betrebels die zwart op wit bevestigd is en bewezen kan worden. Je mag natuurlijk altijd je mening geven hoe jij hierover denkt, maar ik hoop dat hier ook mensen rondlopen die verstand hebben van de wet en of die misschien enig idee hebben of ik enig recht van spreken heb door deze gemaakte afspraak.


0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar gerardm1985
Country flaggerardm1985 in 8-09-2019 22:54 Algemeen
in 8-09-2019 22:54 Algemeen
46 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Op do. 12 sep. 2019, 20:24 schreef gerardm1985:

Mochten ze nog moeilijker gaan doen, dan wil ik bij deze verzoeken dat VW support echt gaat bemiddelen voor mij en zich gaat afvragen of dit een partij is waar je wel zaken mee wilt doen. Ik snap dat jullie geld verdienen aan deze bookmaker door ons als affiliate zijnde, maar dit is wat mij betreft echt een bookmaker waar ik na mijn uitbetaling nooit meer iets mee te maken wil hebben.

We zullen altijd bemiddelen, waar we kunnen. Ook als je louter daarvoor een account hebt aangemaakt ;-)


KYC issues zijn alleen lastig op te lossen en onderheven aan strenge controles.


Dit soort vragen moeten worden beantwoord.


  • Is de speler ouder dan 18?
  • Wordt er mogelijk fraude gepleegd?
  • Wordt er mogelijk geld witgewassen?
  • Is het geld dat er is ingezet ook daadwerkelijk van de speler?
  • Zijn de documenten die je opstuurt ook daadwerkelijk van de speler?


Linkje naar de privacy-policy.


Als er ergens twijfel over bestaat, zul je nieuwe documenten moeten opsturen. Helaas reikt de macht van de bookmaker daarin ver..

0 Vind ik leuk's
Support: voor al je vragen en opmerkingen! :-)
Op vr. 13 sep. 2019, 11:24 schreef gerardm1985:

Ik begrijp jullie niet helemaal. Hebben jullie namens mij al contact gehad met de bookmaker? Ik heb namelijk net een mail terug en ben (mochten jullie dit nog niet gedaan hebben) bijna in staat jullie te vragen om bemiddeling. 

Wij sturen klachten e.d. altijd door naar de bookmaker, zodat ze direct op de hoogte zijn.


We kunnen moeilijk beamen wat er al dan niet is opgestuurd/ontvangen, maar dit willen ze graag hebben:


Een screenshot van je Skrill account met de transacties (ongecensureerd).



0 Vind ik leuk's
Support: voor al je vragen en opmerkingen! :-)

Daar gaat het niet om. Jullie beweren dat ik documenten niet zou hebben opgestuurd? Dat is gewoon niet waar. Ik heb alles opgestuurd (binnen enkele minuten telkens) en heb tot nu toe voldaan aan elke eis die zij me hebben gesteld, behalve dat men ook nu net 30 minuten geleden mijn neteller rekening wil zien terwijl ik die nooit heb gebruikt. De reden dat ze dit nu vragen is omdat ze op de screenshot van mijn skrill account heb gestuurd, ook neteller transacties zien die ik prive heb gedaan, maar die totaal los staan van henzelf.


Nogmaals, ik begrijp heel goed dat ze het een en ander willen verifiëren en daarmee ben ik bereid te helpen (ik ben dus al verder gegaan dan ik eigenlijk wilde door geen informatie te verbergen) maar nu willen ze zelfs dingen bemachtingen die totaal los staan van dit hele KYC proces en ik wil jullie vragen daarin te bemiddelen mochten ze nu dwars gaan liggen. Nogmaals, ze hebben alles van me gekregen wat ze wilden en dit is meer dan genoeg om dit KYC proces te voltooien.


Het zou fijn zijn als jullie het ook voor mij willen opnemen dan aangezien ik via jullie daar terecht ben gekomen en zij zich duidelijk niet aan de regels houden.

0 Vind ik leuk's
Op vr. 13 sep. 2019, 11:37 schreef vw-support:
Op vr. 13 sep. 2019, 11:24 schreef gerardm1985:

Ik begrijp jullie niet helemaal. Hebben jullie namens mij al contact gehad met de bookmaker? Ik heb namelijk net een mail terug en ben (mochten jullie dit nog niet gedaan hebben) bijna in staat jullie te vragen om bemiddeling. 

Wij sturen klachten e.d. altijd door naar de bookmaker, zodat ze direct op de hoogte zijn.


We kunnen moeilijk beamen wat er al dan niet is opgestuurd/ontvangen, maar dit willen ze graag hebben:


Een screenshot van je Skrill account met de transacties (ongecensureerd).


Die hebben ze ongecensureerd gister al gekregen... en dit is ook bevestigt in de mail vanmorgen, aangezien ze 'also' mijn neteller transacties wilt

0 Vind ik leuk's
Op vr. 13 sep. 2019, 11:38 schreef gerardm1985:

Het zou fijn zijn als jullie het ook voor mij willen opnemen dan aangezien ik via jullie daar terecht ben gekomen en zij zich duidelijk niet aan de regels houden.

Wij zijn voor je aan het bemiddelen - alleen kunnen wij logischerwijs geen wet- en regelgeving dan wel t&c wijzigen..


Je zult (vrees ik) - hoe oneerlijk het ook in jouw ogen lijkt - de gewenste documenten moeten opsturen. Meer kunnen wij er echt niet van maken.

0 Vind ik leuk's
Support: voor al je vragen en opmerkingen! :-)

Sorry maar zoals meerdere leden al aangaven, ze kunnen gewoon (door de wet) niet alles vragen wat ze willen.


Als ze een foto van me willen waarin ik in mijn onderbroek mijn tanden sta te poetsen, hebben ze dat recht niet. Als de politie vandaag aan mijn deur staat en ze vragen of ze binnen mogen komen, en ik zeg nee, dan heb ik het recht ze buiten te houden, tenzij ze een huiszoekingsbevel hebben.


Ik ga het nogmaals zeggen, mijn neteller account staat NIET in relatie met Betrebels en ze hebben gewoon het recht niet dit te vragen. Dat is inbraak op mijn privacy en ik begrijp oprecht niet dat jullie mij daarin niet steunen. Nogmaals, als ze documenten willen die gerelateerd zijn aan mijn account wil ik die met alle liefde sturen en geven, maar het is al erg genoeg dat ze een ongecensureerde versie wilden van mijn Skrill account. Ik heb dit ook met unibet ooit moeten doen en zij gaven toen uit hunzelf aan dat ik niet gerelateerde dingen op die screenshot (Zoals mijn balance of andere betalingen aan andere mensen of sites) niet hoefde te tonen en mocht blokkeren voor hun. Het gaat hun namelijk ook niets aan... Zij horen alleen te controleren of het skrill account van mij is, of het mijn geld was en of ik het account ook daadwerkelijk 'bestuur' door toegang te hebben, maar vragen om alles te tonen is gewoon niet toegestaan, klaar. En dan heb ik dus al toegegeven door alsnog alles te laten zien omdat ik niets te verbergen heb...


Ik zou het nogmaals, waarderen als jullie dit ook gewoon aan willen/kunnen geven dat zij dit recht niet hebben... Wat me nog meer verbaast is dat meerdere leden nu hun ongenoegen over deze website aangeven en dat jullie gewoon partij kiezen voor hen terwijl zij dingen vragen die niet eens zijn toegestaan. Ook niet voor een diepgaande KYC procedure.... Dat begrijp ik oprecht niet,


0 Vind ik leuk's

Gerard, als je niks te verbergen hebt en ze kunnen verder niks met de gegevens die jij weglaat, zou je dan niet gewoon alles blootgeven? Ik bedoel, ze kunnen er niks mee en je wilt uiteindelijk al het geld terecht hebben dus dan kan je pakken en wegwezen. VW gaat uiteindelijk, net als bij come on bijvoorbeeld, vanzelf een keer de stekker eruit trekken...

0 Vind ik leuk's

Ik snap je punt altaid, maar het houd niet op. Want hierna gaan ze weer om het volgende vragen. En ik heb dus al een screenshot gestuud zonder geblokkeerde inhoud, en nu willen ze weer iets van Neteller waar ik niet eens iets mee gedaan heb. Straks willen ze nog al mijn telefoon en whatsapp gegevens hebben? Ze blijven maar vragen, en ik vind dat best, maar wel zolang het binnen de KYC procedure valt. Ik blijf bezig met hen. Iemand moet ze een keer een halt toeroepen toch?

0 Vind ik leuk's

Dit kost toch al met al veel tijd? Je zegt zelf, ik blijf bezig met hun. Stuur dan gewoon de laatste documenten op en dan ben je klaar. Dit kost al met al veel meer tijd en energie.


@support kan ik op NL worden gezet? Weet niet waarom ik als Belg word weergegeven.

Bericht gewijzigd door DickSac op vr 13 sep. 2019, 12:02
1 Vind ik leuk's

Weet je wat ik doe, ik toon jullie wel gewoon wat ik gestuurd heb. Dan zie je dat ik niets te verbergen heb. Leggen jullie mij maar uit wat ze met mijn neteller account moeten. Daarnaast heb ik niet eens een neteller account... Dus hoe ga ik dat doen dan? (Ook al blijf ik bij mijn mening dat het hun zaak niet is.


Nog even voor de duidelijkheid, ik wil hier wel degelijk vanaf maar het begint nu een principekwestie te worden en ik ben het zat behandeld te worden als iemand die altijd maar naar andermans pijpen moet dansen. Het gaat erom dat zij alles in hun macht mogen doen om ervoor te zorgen dat ze weten wie ik ben, en hoe ik betaald heb. Wat ik in mijn vrije tijd doe, hebben ze niets mee te maken. En als ze me verdenken van wat dan ook (ik ga er vanuit dat dit puur pesten is om die MGA zaak) dan moeten ze dat aankaarten bij een instantie zoals de autoriteiten. Die mogen mij dan vragen hoe het zit. Maar zij hebben dat recht gewoon niet. Klaar.


0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.