Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op wielrennen: Tour de France 2019

Donderdag was er al de voorstelling van de ploegen op de Grote Markt in Brussel. Vanaf morgen kunnen de renners hun benen laten spreken en gaat de Tour pas écht van start. In dit topic kunnen jullie discussiëren, je wedtips en bevindingen plaatsen. Hieronder alvast mijn voorbeschouwing:

Geraint Thomas – De Welshman heeft zijn triomf van vorig jaar naar eigen zeggen “goed gevierd”. De decompressie na zijn eindzege maakte dat hij niet echt voor zijn sport leefde en zo het seizoen aanvatte met heel wat kilo’s te veel. Ook in de Ronde van Zwitserland werd zijn voorbereiding verstoord door een val. Aanvankelijk werd even gevreesd voor een sleutelbeenbreuk maar Thomas kwam er vanaf met enkele schrammen. Toch moest G opgeven. De vraag is dan ook of de Welshman daardoor niet het nodige wedstrijdritme ontbreekt om deze Tour naar zijn hand te zetten.

Egan Bernal – De grootste uitdager van de uittredende Tourwinnaar mag Thomas misschien wel in eigen rangen zoeken. Bernal was oorspronkelijk niet voorzien voor deze Tour. Hij zou als kopman naar de Giro trekken maar brak enkele dagen voor de start zijn sleutelbeen. Waarna hij zich heroriënteerde om in een dienende rol aan de start te staan van de Ronde van Frankrijk. Door het ongelukkige uitvallen van Chris Froome en de turbulente voorbereiding van Thomas, schuift de Colombiaan een rij op in de pikorde bij Team Ineos.Vele waarnemers schuiven de 22-jarige klimmer zelfs naar voren als de topfavoriet om deze Ronde van Frankrijk te winnen. Met drie aankomsten boven de 2000 meter lijkt de Colombiaan alvast in het voordeel te zijn. Bernal laat het echter niet aan zijn hart komen. Voor hem blijft Thomas de absolute kopman bij de Britse formatie. In tegenstelling tot zijn ploegmaat had de Colombiaan wel een vlekkeloze voorbereiding op de Tour. Zo wist hij de Ronde van Zwitserland op zijn naam te schrijven. Echter is een triomf in Zwitserland zelden een voorbode op een eindoverwinning in de Tour. Het is van Lance Armstrong in 2001 geleden dat de eindwinnaar van de Tour de Suisse ook de Ronde van Frankrijk won.

Jakob Fuglsang – De Deen is ongetwijfeld één van de sleutelfiguren van dit seizoen. Misschien wel dé beste van allemaal. Gedurende het hele jaar laat de renner van Astana zich opmerken. Van de Strade Bianche tot Luik-Bastenaken-Luik, van de Tirreno tot zijn recente eindzege in de Dauphiné. Bijna overal waar Fuglsang startte streed hij mee voor de overwinning. De Deen heeft echter één groot nadeel. Zijn beste eindklassering in een grote ronde was slechts een zevende plek in de Tour van 2013. Vraag is dan ook of hij drie weken op de top van zijn kunnen zal kunnen presteren.

Thibaut Pinot – Samen met Romain Bardet is hij dé hoop voor de Fransen om voor het eerst sinds Bernard Hinault, in 1985, een landgenoot als Tourwinnaar op het podium in Parijs te zien pronken. De bouwers van het parcours hebben er alvast alles aan gedaan, met een minimum aan tijdritkilometers en heel wat aankomsten bergop. Aan vertrouwen alvast geen gebrek bij Groupama-FDJ. Pinot krijgt de volledige selectie van de Franse formatie tot zijner beschikking. De ploeg van Marc Madiot laat dus Arnaud Démare thuis tijdens deze Tour. Nochtans was de Franse spurter vorig jaar nog goed voor een overwinning in Le Grand Boucle.

Steven Kruijswijk – Zonder Tom Dumoulin rust de hoop van de Nederlandse natie op de schouders van Steven Kruijswijk. Voor de renner uit Nuenen is dit misschien wel de uitgelezen kans om een podium in de Tour te halen. Nu zijn ploegmaat, Roglic, de Tour niet rijdt en er vele favorieten moeten afhaken.

Nairo Quintana – Wat te denken van deze Quintana? In zijn eerste jaren binnen het profpeloton leek de kleine Colombiaan op weg om minstens één keer de Tour te winnen. Ondanks een knap palmares met o.a. eindwinst in de Giro én in de Vuelta, en tot driemaal toe een podium in Parijs, lukte het hem nog niet om de gele trui voor het eerst naar Colombia te brengen.

Wedtips:

Egan Bernal wint de witte trui @1.5 (high, Ladbrokes). In tegenstelling tot vorig jaar, waarbij hij de witte trui aan Pierre Latour moest laten, mag hij nu wel voor eigen rekening rijden. Zijn grootste concurrent zou Enric Mas moeten worden, maar de Spanjaard toonde toch tekenen van zwakte in de voorbije Ronde van Zwitserland. Bernal klom er overigens veel beter dan de kopman van Deceuninck – Quick-Step. Ik acht de Colombiaan dan ook enkele klassen sterker. Zelf heb ik Bernal wint de Tour @6.5 ook nog gespeeld. Nu zijn de odds echter te hard gezakt om hem nog te spelen.

Peter Sagan wint de groene trui @1.5 (High, Ladbrokes). De Slovaak is op recordjacht. Met een nieuwe groene trui in Parijs, zou hij zijn totale aantal eindoverwinningen op zeven brengen. De drievoudige wereldkampioen zou dan alleen recordhouder worden, voor Erik Zabel. Het parcours leent zich er ook perfect toe. Daar waar de pure sprinters slechts zes tot zeven kansen zullen krijgen op puntengewin, ligt dit voor Sagan anders. Hij kan zeker in tien tot twaalf ritten punten wegkapen. Kanttekening die hierbij moet gemaakt worden is wel hoe de Slovaak omgaat met een teleurstellend voorjaar. Maar in de Tour de Suisse zagen we toch staaltjes terug van de beste Sagan.Voor beide bovenstaande weddenschappen lijkt mij het grootste obstakel te zijn om de Tour uit te rijden zonder valpartijen/diskwalificaties.

Tiesj Benoot beste Belg @2.75 (Medium, Ladbrokes). Benoot bewees in de Ronde van Zwitserland met de beste klimmers mee te kunnen. Dat mondde uit in een knappe vierde plaats in het eindklassement. De Gentenaar wil in eerste instantie vooral een ritzege nastreven, maar ik zie hem er wel een goed klassement aan koppelen.

Een Belg wint geen rit in de Tour @4.5 (Medium, Unibet). De kansen voor de Belgen zullen sowieso beperkt zijn. Ze hebben geen echte sprinter of een pure klimmer in huis. Ze zullen het dus van de overgangsetappes moeten hebben of een sprint na een lastige finale waarin Van Avermaet en Van Aert kunnen/mogen mee sprinten. Deze laatste heeft zelf aangegeven in interviews dat hij in zijn eerste Tour vooral in dienst zal rijden van Groenewegen en Kruijswijk. Sowieso lijkt deze odd mij aan de hoge kant te zijn.

2 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagbartfcb in 5-07-2019 10:26 Algemeen
in 5-07-2019 10:26 Algemeen
7 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

De tip van "geen belg wint een rit" was mij ook al opgevallen. Vind de quote erg aanlokkelijk maar vooral de aanwezigheid van Van Aert weerhield mij er een beetje van. Betreft het algemeen klassement ligt het veld redelijk open en het valt me op dat een aantal renners erg onderschat worden. Ik heb zelf Kruiswijk en Bardet beiden top 6 gespeeld op unibet @2.50. Bardet presteert al jaren zeer constant in de tour en het verbaast me dat deze quote nog zo hoog staat. De afgelopen 3 jaar is het Bardet gelukt om bij de top 6 te eindigen in Parijs. Ook Kruiswijk acht ik in staat de top 6 te halen. Vorig jaar heeft hij al prima gepresteerd en dit jaar staat er een erg sterke ploeg. Verwacht sowieso veel van Jumbo-Visma.

Van lage quotes op outright (zoals jongeren, sprint) ben ik geen fan, maar Sagan lijkt mij inderdaad ongenaakbaar voor de groene trui en deze heb ik dan ook bij Unibet gespeeld vanwege de promo. Promo geeft free bets als je inzet op de outrights van de verschillende klassementen. Algemeen klassement een free bet per dag in de leiderstrui, bollentrui een free bet voor elke dag dat een col als eerste wordt gepasseerd door de renner en de groene trui een free bet per gewonnen etappe.

0 Vind ik leuk's
Op vr. 5 jul. 2019, 14:21 schreef domi:

De tip van "geen belg wint een rit" was mij ook al opgevallen. Vind de quote erg aanlokkelijk maar vooral de aanwezigheid van Van Aert weerhield mij er een beetje van. Betreft het algemeen klassement ligt het veld redelijk open en het valt me op dat een aantal renners erg onderschat worden. Ik heb zelf Kruiswijk en Bardet beiden top 6 gespeeld op unibet @2.50. Bardet presteert al jaren zeer constant in de tour en het verbaast me dat deze quote nog zo hoog staat. De afgelopen 3 jaar is het Bardet gelukt om bij de top 6 te eindigen in Parijs. Ook Kruiswijk acht ik in staat de top 6 te halen. Vorig jaar heeft hij al prima gepresteerd en dit jaar staat er een erg sterke ploeg. Verwacht sowieso veel van Jumbo-Visma.

Van lage quotes op outright (zoals jongeren, sprint) ben ik geen fan, maar Sagan lijkt mij inderdaad ongenaakbaar voor de groene trui en deze heb ik dan ook bij Unibet gespeeld vanwege de promo. Promo geeft free bets als je inzet op de outrights van de verschillende klassementen. Algemeen klassement een free bet per dag in de leiderstrui, bollentrui een free bet voor elke dag dat een col als eerste wordt gepasseerd door de renner en de groene trui een free bet per gewonnen etappe.

Om de vergelijking te maken, een Belg wint geen etappe staat bij Bingoal slechts aan 2.4. Wat Van Aert betreft, het is nog maar de vraag in hoeverre hij vrijheid krijgt. Daarnaast ook niet vergeten dat het zijn eerste grote ronde is én hij er al een winter + voorjaar heeft opzitten. In de Dauphiné wist hij nog wel te schitteren maar de Dauphiné is op zijn beurt dan weer de Tour niet. Er zijn in elk geval wel een aantal interessante etappes bij, zoals de rit naar Epernay op maandag, waar ook Van Avermaet kan scoren. Maar hoe dan ook vind ik deze odd veel te hoog en daarom interessant.

Bij die lage noteringen kan ik je wel volgen. In drie weken Tour kan er natuurlijk heel wat gebeuren (ziekte of een valpartij). Maar puur op basis van het sportieve zie ik weinig concurrentie. Al is de odd van Bernal nu bij Unibet slechts 1.35, uiteraard niet meer de moeite.

Voor morgen springt voor mij Edvald Boasson Hagen voor Wout Van Aert @1.78 in het oog. Van Aert zal zich niet mengen in de laatste honderden meters omdat Groenewegen gebruik zal maken van zijn vaste lead-out met Mike Teunissen en Amund Grondahl Jansen. Van Aert’s taak bestaat er in om de trein van Groenewegen in goede positie aan de laatste kilometer af te zetten. Daardoor zal hij in principe iets wat door het peloton zakken, terwijl Boasson Hagen normaliter wel zal mee sprinten.

0 Vind ik leuk's

Lijkt mij inderdaad een mooie tip. Van Aert gaat sowieso niet sprinten, al is het ook de vraag in hoeverre Boasson dit gaat doen ivm aanwezigheid van Nizzolo. Even afwachten hoe de verhoudingen daar liggen al denk ik dat morgen Nizollo wordt uitgespeeld en Boasson in de iets lastigere aankomsten.

1 Vind ik leuk's

1. Wellens heeft ook een aantal etappes op 't oog.
  2. Daarnaast zijn er ook nog de ontsnappingspogingen van De Gendt die mogelijk in dagwinst kunnen resulteren.
  3. Het feit dat er nog nooit zoveel Belgen aan de start stonden wat de (wiskundige) kans groter maakt dat er eentje een rit pakt.

Al bij al vind ik het een mooie maar toch zoooo uitzonderlijke quotering.

0 Vind ik leuk's
Work hard, play harder
Op vr. 5 jul. 2019, 16:16 schreef somersyannick:

1. Wellens heeft ook een aantal etappes op 't oog.
  2. Daarnaast zijn er ook nog de ontsnappingspogingen van De Gendt die mogelijk in dagwinst kunnen resulteren.
  3. Het feit dat er nog nooit zoveel Belgen aan de start stonden wat de (wiskundige) kans groter maakt dat er eentje een rit pakt.

Al bij al vind ik het een mooie maar toch zoooo uitzonderlijke quotering.

Inderdaad, er zijn heel wat Belgen, maar in de Tour gaan de kansen bijzonder snel voorbij. Als je weet dat er al een zevental sprintersetappes zijn waar de kansen bijzonder klein zijn voor de Belgen, alsook in het hooggebergte, dan zijn de kansen toch eerder beperkt. Ik vond hem alleszins toch hoog genoeg. Het feit dat hij bij Bingoal slechts aan 2.4 stond (nu 2.7) vond ik ook een goede indicatie. De notering is overigens gezakt naar 3 bij Unibet. Dat maakt het, wat mij betreft, al minder de moeite. De 'value' is nu wel weg.

0 Vind ik leuk's

Iemand Mike Teunissen gespeeld?

1 Vind ik leuk's
Op za. 6 jul. 2019, 21:28 schreef palli10:

Iemand Mike Teunissen gespeeld?

tuurlijk niet...

0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.