Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Betfair uitleg in een handleiding voor beginners

Een account bij betfair is een must voor mensen die wedden serieus aanpakken (h)

Hieronder een F.A.Q.


Q: Wat is Betfair?

A: Betfair is een Bettings Exchange, dus geen bookmaker. Dit is een soort handelsplaats voor mensen die wedden. Je wedt dus niet tegen Betfair, maar je wedt tegen andere mensen. Je kan hier weddenschappen aannemen, maar ook aanbieden (dus zelf voor bookmaker spelen). Zie ook : https://www.voetbalwedden.net/bookmakers/betfair/


Q: Waar is Betfair het meest geschikt voor?

A: Betfair is ideaal voor mensen die het liefst singles spelen. Iedere normale bookmaker rekent marge in de odds die hij aanbiedt (meestal zo rond de 90%), dit doen ze natuurlijk om winst te kunnen maken. Logisch nadenkend: Bij under 2.5 goals en over 2.5 goals zal de bookmaker nooit voor beide weddenschappen een odd van 2.0 aanbieden, simpelweg omdat hij dan geen winst zal maken. Echter, Betfair is geen bookmaker, dus hier heb je bijna geen marges als er veel handelaren aanwezig zijn. Bij Betfair betaal je alleen 5% commissie bij iedere winnende weddenschap (die commissie wordt lager als je veel inzet). Op Betfair krijg je dus in 95% van de gevallen de beste odds, en betere odds betekent natuurlijk meer winst. Weet je niet of de odds die op een bepaalde wedstrijd worden aangeboden redelijk zijn kan je bijvoorbeeld deze site gebruiken: https://www.betbrain.com/ Hier staat per wedstrijd aangegeven wat de gemiddelde en hoogste odd is voor een bepaalde wedstrijd. Je kan kijken welke bookmaker deze aanbiedt en dit vergelijken wat wordt aangeboden op Betfair. Een ander groot voordeel is de mogelijkheid tot live-wedden bij grote wedstrijden.


Q: Klinkt leuk, maar ik vind het allemaal erg vaag, hoe werkt het?

A: Er zijn simpelweg 2 grote verschillen. Je kan Backen en Layen.



Backen

Backen gaat over de linkerzijde (de blauwe) van de tabel. Backen is niets anders dan een weddenschap aannemen!. Je ziet een hoop getallen staan maar het werkt eigenlijk heel simpel: Op dit moment is de odd op Roma 2.4, Shaktar 3.45 en op een gelijkspel 3.35. Als je dus op Shaktar wilt inzetten klik je op de 3.45 en bepaal je je inzet. Je ziet onder de odds een hoop bedragen staan. Dit is het beschikbare bedrag waartegen je tegen die odd kan inzetten. Dus op dit moment is 32672 euro beschikbaar tegen een odd van 2.4 om op Roma in te zetten.

Stel dat je de 3.45 op Shaktar eigenlijk iets te laag vindt, je hebt liever 3.50. Als je dan op de 3.45 klikt en je gaat je inzet bepalen kan je ook nog de odd verhogen. Je vult dan ipv de 3.45 de 3.50 in. Deze 3.50 is niet verkrijgbaar om te backen (3.45 is het hoogste). Jouw gevraagde 3.50 komt dan aan de lay-zijde, dit is de vraag-kant (backen is aanbod-kant). Nu komen we dus automatisch bij layen uit.


Layen

Layen gaat over de rechter (grijze)zijde van de tabel. Als je layt, speel jij voor bookmaker. Aan de lay-kant staan de gevraagde odds van backers. Deze odds zijn niet beschikbaar, maar die vragen ze dus (zoals wij gedaan hebben bij de 3.50 op Shaktar). Als je wilt layen neem jij dus eigenlijk deze gevraagde odds van de backers aan. Dan is er een match. Alle bedragen die je in de figuur ziet staan zijn nog niet gematched, deze worden gevraagd een aangeboden. Maar goed stel dat jij Shaktar wilt layen, wat houdt dat in? Als jij Shaktar layt ga je een weddenschap met een backer op Shaktar aan. Deze persoon denkt dat Shaktar gaat winnen en wil daar wel wat geld op inzetten tegen een odd van 3.45. Jij wint dus je weddenschap als Shaktar niet wint, en je verliest je weddenschap als Shaktar wel wint.

Let wel op wat je kan winnen en verliezen. Jij bent de bookmaker, dus jij betaalt als het ware uit als je verliest. Als je voor 10 euro Shaktar layt tegen een odd van 3.45 win je 10 euro (min commissie voor Betfair) als Shaktar niet wint (als het ware de 10 euro van die andere persoon). Als Shaktar wel wint moet jij 10 x(3.45 - 1) = 24,50 betalen. Dus je loopt 24,50 euro risico om 10 euro te winnen.


Wat andere zaken om in de gaten te houden:

- De bedragen die je ziet kunnen van 1 persoon maar ook van 100 verschillende personen zijn. Je weet niet tegen wie je wedt. Alle gevraagde en aangeboden odds worden op 1 hoop gegooid.

- De percentages die je bovenin ziet zijn de marges. Zoals je ziet is dit een erg populaire wedstrijd en wordt er veel verhandeld. Als je aan de back-zijde op zowel Arsenal, het gelijkspel en Chelsea zou inzetten relatief verdeeld kom je bijna quitte uit, zulke hoge odds krijg je nooit bij een normale bookmaker omdat die wel marges hebben waarmee ze winst maken.

- In het figuur zie je links 'View P&L' en 'settings' staan. Vink deze altijd aan, en bij settings ook alles aanvinken. Dit is een erg handige tool. Als je gaat inzetten tegen een bepaalde odd zie je vanzelf wat je kan winnen en wat je kan verliezen.

- De uitleg hier is zeer beknopt, het kan nog veel uitgebreider. Maar het beste is om als het je wat lijkt er gewoon mee te oefenen. Op Betfair kan je gratis een demo spelen voor nep-geld. Begin niet voor echt geld te spelen als je het nog niet helemaal door hebt. Dit zou zonde zijn. Gratis spelen kun je hier!

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar vivoex
Country flagvivoex in 21-01-2010 18:28 Bookmakers
in 21-01-2010 18:28 Bookmakers
60 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Oh, en als je een account aanmaakt, vraag hier om een refcode zou ik zeggen. Je krijgt dan 30 euro bonus en degene die je reft ook 30 euro.
0 Vind ik leuk's
Is dat inderdaad zo vivoex? Ik ben van plan een account aan te maken bij Betfair, dus als jij of iemand een refcode heeft..? Wie het eerst komt wie het eerst maalt he :P
0 Vind ik leuk's
[quote]Is dat inderdaad zo vivoex? Ik ben van plan een account aan te maken bij Betfair, dus als jij of iemand een refcode heeft..? Wie het eerst komt wie het eerst maalt he :P

Je hebt PM :)
0 Vind ik leuk's
Toevallig dat je dit topic maakt. We zijn juist net bezig met het schrijven van een apart artikel over Betfair! Ben het helemaal met je eens dat dit een 'must' is voor iedere 'wedder'.
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
Ik gebruik Betfair voornamelijk voor het wedden op paarden. Ik vind verder de bediening prima en de odds zijn vaak uitstekend een prima bookmaker dus (y)
0 Vind ik leuk's
Toto Sigarenboer
[quote]Toevallig dat je dit topic maakt. We zijn juist net bezig met het schrijven van een apart artikel over Betfair! Ben het helemaal met je eens dat dit een 'must' is voor iedere 'wedder'.

Staat die artikel al online ergens?
0 Vind ik leuk's
[quote]Staat die artikel al online ergens?

Nee, helaas nog niet. Heb al wel een begin liggen maar eigenlijk ben ik er nog niet echt aan toegekomen. Ik zal hier snel even verandering in gaan aanbrengen.
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
Ik wil ook een account openen. Iemand een ref code? Ik wil deze manier van betten eens gaan proberen. Is er ook nog iemand die mij daarbij wil helpen?
0 Vind ik leuk's
maikspike:
Ik wil ook een account openen. Iemand een ref code? Ik wil deze manier van betten eens gaan proberen. Is er ook nog iemand die mij daarbij wil helpen?


Via https://www.voetbalwedden.net/bookmakers/betfair/ krijg je 25 euro gratis voor je eerste weddenschap. En hoe je verder een account aan kunt maken en de bonus kan innen staat verder wel duidelijk bij Betfair beschreven.

Bericht gewijzigd door wedden op Thu 21 Dec 2017, 23:20
0 Vind ik leuk's
Unibet
maikspike:
Is er ook nog iemand die mij daarbij wil helpen?

Wat wil je weten?
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.