Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Unibet illegaal in Nederland?

Goedemiddag,
Ik lees net een paar artikelen van vorig jaar, dat Unibet verboden is in Nederland?
Wat is hier nog van waar? En wat betekend dit, als ik €100 of €200 van Unibet, naar mijn rekening wil overschrijven? Ben ik dan strafbaar of iets dergelijks?
Groet,
Vincent
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar vinnie
Country flagvinnie in 29-09-2013 15:23 Bookmakers
in 29-09-2013 15:23 Bookmakers
19 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
vinnie:
Goedemiddag,
Ik lees net een paar artikelen van vorig jaar, dat Unibet verboden is in Nederland?
Wat is hier nog van waar? En wat betekend dit, als ik €100 of €200 van Unibet, naar mijn rekening wil overschrijven? Ben ik dan strafbaar of iets dergelijks?

1. Welke artikelen?
2. In NL is alleen de Toto legaal, de rest van de bookmakers niet. Echter, NL kan de bookmakers niet zelf blokkeren in verband met het 'vrije verkeer van diensten en goederen'. Vanaf 1 jan 2015 komen er waarschijnlijk licenties in NL.
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
vw-crew:
vinnie:
Goedemiddag,
Ik lees net een paar artikelen van vorig jaar, dat Unibet verboden is in Nederland?
Wat is hier nog van waar? En wat betekend dit, als ik €100 of €200 van Unibet, naar mijn rekening wil overschrijven? Ben ik dan strafbaar of iets dergelijks?

1. Welke artikelen?
2. In NL is alleen de Toto legaal, de rest van de bookmakers niet. Echter, NL kan de bookmakers niet zelf blokkeren in verband met het 'vrije verkeer van diensten en goederen'. Vanaf 1 jan 2015 komen er waarschijnlijk licenties in NL.

Ok. En wat betekend dit, wanneer ik € 100 of €200 van unibet naar mijn rekening overschrijf? Ben ik dan strafbaar of iets dergelijks?
0 Vind ik leuk's
vinnie:
vw-crew:
vinnie:
Goedemiddag,
Ik lees net een paar artikelen van vorig jaar, dat Unibet verboden is in Nederland?
Wat is hier nog van waar? En wat betekend dit, als ik €100 of €200 van Unibet, naar mijn rekening wil overschrijven? Ben ik dan strafbaar of iets dergelijks?

1. Welke artikelen?
2. In NL is alleen de Toto legaal, de rest van de bookmakers niet. Echter, NL kan de bookmakers niet zelf blokkeren in verband met het 'vrije verkeer van diensten en goederen'. Vanaf 1 jan 2015 komen er waarschijnlijk licenties in NL.

Ok. En wat betekend dit, wanneer ik € 100 of €200 van unibet naar mijn rekening overschrijf? Ben ik dan strafbaar of iets dergelijks?[/quote
Zolang je er maar belastingaangifte over doet ben je niet strafbaar en kan je gewoon spelen.
0 Vind ik leuk's
Niets verplicht u om uw kans alleen te wagen bij een Nederlandse loterij: er zijn voldoende buitenlandse loterijen met een fors hogere jackpot dan bijvoorbeeld de Staatsloterij. Deze loten koopt u via internet:
De Amerikaanse Powerball-trekkingmega-jackpot, waarbij een jackpot van meer dan 200 miljoen dollar niet ongebruikelijk is.
De Duitse loterij met elke dag de kans op een miljoen euro.
België met Euromillions.
Buitenlands goksites.
Bij buitenlandse kansspelen moet de prijswinnaar in beginsel zelf de kansspelbelasting afdragen aan de Belastingdienst en zelf aangifte voor de kansspelbelasting doen. Maar het kan ook zo zijn dat u ook al het ander land belasting moet betalen bij het winnen van de prijs. In dat geval kunt u ter voorkoming van een dubbele heffing een vrijstelling krijgen van de Nederlandse kansspelbelasting. Dit geldt als u aannemelijk kunt maken dat de prijs in het buitenland belast is met een vergelijkbare belasting als de Nederlandse kansspelbelasting. Dit is bijvoorbeeld het geval in België of Duitsland. Deze systematiek is ook van toepassing op het winnen van geld bij kansspelen op internet.
Sinds 1 november 2008 is het zo dat de kansspelbelasting bij een prijs op een buitenlandse goksite niet langer wordt berekend over de gewonnen prijs, maar dat u kansspelbelasting betaalt over het verschil tussen de inzetten en de gewonnen prijzen. Als dit verschil in een kalendermaand positief is, betaalt u belasting en anders niet. Bij deze kansspelen via het internet geldt de vrijstelling tot en met € 454 dus niet.
Bron: Belastingdienst
0 Vind ik leuk's
Dus als ik het goed begrijp (ook gelezen bij andere forums), hoef je niks op te geven tot €454. en alles erboven moet je aangeven bij de belastingdienst?
(sorry als ik het fout heb, ben nooit zo goed in belastingzaken etc :p )
0 Vind ik leuk's
vinnie:
Dus als ik het goed begrijp (ook gelezen bij andere forums), hoef je niks op te geven tot €454. en alles erboven moet je aangeven bij de belastingdienst? (sorry als ik het fout heb, ben nooit zo goed in belastingzaken etc :p )


Voorbeeld 1:
Je maakt in de hele maand december een winst van 1000 euro. Je geeft dit op en betaald 29% kansspelbelasting = 290 euro.

Voorbeeld 2:
Je maakt in de hele maand januari een winst van 450 euro. Je hoeft geen belasting te betalen want de 450 euro ligt onder het bedrag van 454 euro die de belastingdienst als grens heeft gesteld.

Voorbeeld 3:
Je verliest in de hele maand februari totaal 1000 euro. Deze verliezen ('kosten') kunnen nergens mee verrekend worden.
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
Ok mooi, ik win toch nooit meer dan €454 per maand bij unibet dus ik hoef gelukkig geen belasting te betalen :).
Bedankt voor de uitleg iedereen!
0 Vind ik leuk's
Gewoon alles via Moneybookers, credit card aanvragen en pinnen maar, niemand die er naar vraagt................. (y)
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.