Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Tip: Evaluatie van eigen bets!

Als je een bet verliest hoeft dit natuurlijk niet bij definitie een slechte bet te zijn.

Hier dus een tip om te zien welke van jou bets value hadden en welke niet. Als je in de long term de juiste bets speelt met hierop value zal je een winnende speler zijn, anders zal je uiteindelijk altijd verlies maken.

De beste manier om de value van je bet te bepalen is om de odd waarop jij gespeeld hebt te vergelijken met de closing odd van een scherpe bookmaker. De bookmaker die hiervoor het meest word gebruikt is natuurlijk Pinnacle Sports. Dit omdat deze bookmaker de scherpste odds bied door de vele winstgevende spelers die daar spelen waarop ze hun odds dus voortdurend aanpassen.

Pinnacle Sports zelf, als ook andere goede bookmakers, bepalen in hun systeem ook goede spelers door het vergelijken van de odds waarop ze een bet plaatsen met de odds bij het sluiten van de markt. Als een speler steeds betere odds speelt dan dat deze zijn bij het sluiten van de markt gaat hij/zij winst behalen. Dit heeft aangegeven meer resultaat te hebben bij het vinden van de goede spelers dan de winst die ze in het verleden hebben behaald.

Dus hoe zie je of je bet value heeft gehad:

Ga naar een website zoals OddsPortal, bekijk hier de odd die Pinnacle Sports gaf bij het sluiten van de markt (dus niet in-game) en vergelijk deze met de odd die jij hebt gespeeld.

Is jouw gespeelde odd hoger dan heb je een value bet gemaakt! (y)
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar thyvadon
Country flagthyvadon in 12-04-2015 18:47 Hulp en advies
in 12-04-2015 18:47 Hulp en advies
26 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
(y)

Mooi geschreven, Thyvadon! Hier valt geen speld tussen te krijgen! :)

Uiteindelijk draait het allemaal om het zoeken naar value, en het vergelijken van jouw odd met de closing odd van Pinnacle is inderdaad een goede graadmeter. Of de weddenschap winnend of verliezend is doet niet ter zake - als je keer op keer de closing line weet te verslaan kan het bijna niet anders dan dat je op de lange termijn groene cijfers kunt schrijven. Pinnacle is inderdaad de leidraad, je ziet ook dat andere bookmakers hun odds aanpassen aan hun grote broer.
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
Valt zeer zeker wel een speld tussen te krijgen, de closing odds van Pinnacle kunnen ook 'out of line' zijn en geen goede reflectie van de ware quoteringen geven.
Ook zijn er sommige markten waar Pinnacle ook kleine limieten op heeft en waardoor de odds met iedere 'hit' veranderen.
Naar mijn mening zit je in de goede richting maar je kunt niet blind op de pinnacle closing line vertrouwen bij IEDERE weddenschap.
0 Vind ik leuk's
mokum1995:
Valt zeer zeker wel een speld tussen te krijgen, de closing odds van Pinnacle kunnen ook 'out of line' zijn en geen goede reflectie van de ware quoteringen geven.
Ook zijn er sommige markten waar Pinnacle ook kleine limieten op heeft en waardoor de odds met iedere 'hit' veranderen.
Naar mijn mening zit je in de goede richting maar je kunt niet blind op de pinnacle closing line vertrouwen bij IEDERE weddenschap.


Het gaat erom dat als je keer op keer boven de closing line van Pinnacle Sports zit je uiteindelijk winst gaat behalen en dat je op deze manier dus goed kunt kijken of je een value bet hebt gemaakt of niet. Ik weet dus ook niet wat je met je argumenten probeert aan te geven, omdat het hier over de lange termijn gaat.

Je ziet ook steeds mensen stressen hier in de chat of een bet wel goed gaat komen, maar als je deze met value hebt gespeeld en je dit kan blijven doen hoef je je daar dus helemaal geen zorgen om te maken en kan dus een verliezende weddenschap nog de juiste zijn. Dat is wat ik hiermee een beetje probeer duidelijk te maken.
0 Vind ik leuk's
Wat mokum wilt aangeven is dat sommige markten op Pinnacle extreem lage inzet limieten hebben, bij basket en tennis wedstrijden komt het regelmatig voor dat je maar tussen de 30-50 euro mag inzetten, dus elke keer dat dat bedrag word ingezet word de odd al verlaagd.... In principe kan dus 1 persoon in zijn eentje al de odd verlagen, dus dat zegt niks over dat je value hebt gepakt of niet... :)
0 Vind ik leuk's
mojos:
Wat mokum wilt aangeven is dat sommige markten op Pinnacle extreem lage inzet limieten hebben, bij basket en tennis wedstrijden komt het regelmatig voor dat je maar tussen de 30-50 euro mag inzetten, dus elke keer dat dat bedrag word ingezet word de odd al verlaagd.... In principe kan dus 1 persoon in zijn eentje al de odd verlagen, dus dat zegt niks over dat je value hebt gepakt of niet... :)


Deze limieten gelden dan wel voor hele obscure leagues. Waar de vraag is hoeveel edge je daadwerkelijk kan hebben over een bookmaker, maar dat ligt dus aan de informatie die jij hebt.

Maar neem maar aan dat de lines van Pinnacle Sports al jaren de graadmeter zijn.
0 Vind ik leuk's
thyvadon:
mojos:
Wat mokum wilt aangeven is dat sommige markten op Pinnacle extreem lage inzet limieten hebben, bij basket en tennis wedstrijden komt het regelmatig voor dat je maar tussen de 30-50 euro mag inzetten, dus elke keer dat dat bedrag word ingezet word de odd al verlaagd.... In principe kan dus 1 persoon in zijn eentje al de odd verlagen, dus dat zegt niks over dat je value hebt gepakt of niet... :)


Deze limieten gelden dan wel voor hele obscure leagues. Waar de vraag is hoeveel edge je daadwerkelijk kan hebben over een bookmaker, maar dat ligt dus aan de informatie die jij hebt.

Maar neem maar aan dat de lines van Pinnacle Sports al jaren de graadmeter zijn.


Vanavond Jong Ajax - Emmen, closing odds voor Emmen +0 AH zijn 2.00, naar mijn mening geen eerlijke closing line omdat de markt veel te veel reageert op het meedoen van Zivkovic, Fischer etc. Denk dat je het hier wel eens mee moet zijn. Als je een bet heb geplaatst op Emmen +0 AH @ 1,90 is dat volgens jouw methode geen value omdat het onder de closing odd van Pinnacle is maar in mijn beleving is het wel degelijk value omdat de +0 AH naar mijn mening rond de 1,75 moet liggen. Hoor graag of je hier anders over denkt dan mij en denk dat je het ermee eens moet zijn dat deze competitie niet obscuur is.
0 Vind ik leuk's
Tuurlijk is Pinnacle Sports geen god, maar het gaat er ook niet om of alle closing lines exact correct zijn. Waar het om gaat is dat het bewezen is dat je aan de closing line van Pinnacle Sports op long-term kunt zien of iemand een winstgevende speler is.
0 Vind ik leuk's
waar is dat bewijs dat je dan een winstgevende speler bent? je kan wel 50 bets plaatsen op value waarvan je er 40 verliest, dan ben je niet winstgevend..
0 Vind ik leuk's
stiletto28:
waar is dat bewijs dat je dan een winstgevende speler bent? je kan wel 50 bets plaatsen op value waarvan je er 40 verliest, dan ben je niet winstgevend..


Theoretisch gezien kun je zelfs wel 1000 weddenschappen achter elkaar verliezen - niemand heeft een kristallen bol. Ik begrijp dan ook niet zo goed wat je met deze post bedoelt?
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
Omdat er gezegd wordt dat je een winstgevende speler op lange termijn zal zijn als je value bets plaatst. Maar als je zoals stilet zegt veel meer fout heb dan hoeft het helemaal niet winstgevend te zijn.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.