Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Valkuilen bij het afsluiten van sportweddenschappen

Als beginnende 'wedder', of zo, ben ik nu al een paar valkuilen tegengekomen. Misschien is het niet helemaal onnuttig als we zulke misstappen met elkaar delen.
Gisteren had ik zo'n misstap, uit het forumtopic Wedden op de Champions League:
maar:
Kopenhagen - Chelsea [1X] @ 2,06 stake: 4/10
Inter - Bayern [X2] @ 1,66 stake: 8/10
Combo: Kopenhagen[1X] + Bayern[X2] + PSG BATE Borisov [X2] @ 9,06 stake: 1/10
Combo Kopenhagen[1X] + Bayern [2] @ 6,9 stake: 2/10
Hier bega ik dus een fout. Enerzijds vind ik de wedstrijd FC Kopenhagen - Chelsea namelijk te riskant om er méér dan 4/10 de stake op in te zetten, anderzijds sta ik mezelf wel toe om er 7/10de stake op te verliezen door diezelfde wedstrijd in nog twee combo's te gebruiken. Er stond feitelijk gewoon 7/10de op die wedstrijd van gisteren... terwijl ik voor mezelf duidelijk had bepaald dat 4/10de de grens is.
Dit weekend deed ik dit ook al, en dat tikt best stevig aan. Of af, liever gezegd. Ik 'won' namelijk best veel wedstrijden, en verloor er maar weinig, maar toch stond ik op verlies. Slimmer zou dus misschien zijn om vooraf eerst alle wedstrijd los te voorspellen en te staken - en als ik die wedstrijd dan later ook in een combo wil gebruiken, dan zou ik eigenlijk een die reeds (virtueel) ingezette stake moeten verkleinen van de wedstrijd los.
Wat jullie?
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar maar
Country flagmaar in 23-02-2011 09:56 Hulp en advies
in 23-02-2011 09:56 Hulp en advies
2 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Ik denk dat het altijd slim is om niet veel grote combi's te spelen met risicovolle wedstrijden. In je voorbeeld geef je aan dat je vertrouwen had in Kopenhagen. Met een beetje research had je erachter kunnen komen dat Kopenhagen al een tijdje geen competitie wedstrijden heeft gespeeld en dus niet in conditie/vorm kan zijn. Voor mij al een teken dat deze wedstrijd veel te risicovol is.
Gebruik in verschillende combi's niet dezelfde teams.
Verdere valkuilen zijn altijd:
- Weddenschappen afsluiten onder invloed van drugs/alcohol
- Nooit op je eigen favoriete team inzetten (emotioneel verbonden)
- Niet afgaan op interessante odds maar op feitelijke gegevens + voorinformatie
- Gebruik bijvoorbeeld het Taartensysteem om je inzet te bepalen
- Niet financiee; afhankelijk worden van je weddenschappen
Nog meer valkuilen?
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
Ik wist uiteraard dat Kopenhagen een tijd niet gespeeld had, ik dacht alleen juist dat dat ze misschien wel eens zou kunnen helpen. Alle tijd om dvd'tjes met Chelsea-wedstrijden te bekijken, zo redeneerde ik, dode-spelmomentjes bestuderen en zo. Chelsea in slechte vorm bovendien. Dit kan best wel eens goed gaan, dacht ik. Maar voorzichtig: 4/10de! Maximaal.
En ja, met die combo's moet je uitkijken inderdaad. Je zet - als je even niet oplet - zo 15/10de in op een wedstrijd waarop je normaliter eigenlijk maar 3/10de zou durven in te zetten.
Nog een valkuil:
- te laat interessante wedstrijden uitzoeken
Dat is voor mij althans een valkuil gebleken. Dan ga je selecteren op 'beschikbaarheid', in plaats van echt interessante wedstrijden te selecteren. Je kiest uit wanhoop dus, en dan kies je vaak ook niet te goed. Nu ga ik vóór het weekend een lijstje met leuke wedstrijden maken, en daar dan tijdens het weekend, als ik weer helemaal 'gokgeil' ben, niet meer van afwijken.
0 Vind ik leuk's
Never bet the Devil your head ...

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.