Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Bwin nieuwe shirtsponsor Ajax?

'Kans groot dat Ajax al voorcontract heeft met gokbedrijf Bwin als nieuwe shirtsponsor'
Sponsoring-adviseur Frank van den Wall Bake, die een belangrijke rol speelde bij het sponsorcontract van Ajax met AEGON, stelt in het Algemeen Dagblad dat het 'waarschijnlijk' is dat gokbedrijf Bwin de nieuwe shirt en hoofdsponsor wordt van Ajax. Hij acht de kans zelfs groot dat Bwin al een voorcontract heeft getekend. 'Het nieuwe kabinet gaat het gokken op internet legaliseren en Bwin wil nu alvast bovenaan de lijst staan bij Ajax. Ik ben verrast door de geringe commotie over het vroegtijdig uitstappen van AEGON bij Ajax. De relaxte wijze waarmee hier werd omgegaan is een teken aan de wand.
Lijkt er erg op dat de Nederlandse gokmarkt gelegaliseerd gaat worden :)
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar onzemichael
Country flagonzemichael in 16-11-2012 09:02 Offtopic
in 16-11-2012 09:02 Offtopic
19 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
onzemichael:
'Kans groot dat Ajax al voorcontract heeft met gokbedrijf Bwin als nieuwe shirtsponsor'
Sponsoring-adviseur Frank van den Wall Bake, die een belangrijke rol speelde bij het sponsorcontract van Ajax met AEGON, stelt in het Algemeen Dagblad dat het 'waarschijnlijk' is dat gokbedrijf Bwin de nieuwe shirt en hoofdsponsor wordt van Ajax. Hij acht de kans zelfs groot dat Bwin al een voorcontract heeft getekend. 'Het nieuwe kabinet gaat het gokken op internet legaliseren en Bwin wil nu alvast bovenaan de lijst staan bij Ajax. Ik ben verrast door de geringe commotie over het vroegtijdig uitstappen van AEGON bij Ajax. De relaxte wijze waarmee hier werd omgegaan is een teken aan de wand.
Lijkt er erg op dat de Nederlandse gokmarkt gelegaliseerd gaat worden :)

Nice! Dan kunnen wij ook snel genieten van Bet365 lijkt mij? Als dit echt gaat gebeuren.
Ben trouwens benieuwd of johan derksen dat vanavond als die zijn bril op zet voorleest bij VI.
Aangezien toto hun sponsor is.
0 Vind ik leuk's
Mooi. Dan wil ik ook wedkantoren in het straatbeeld zien waar je effe snel naar binnen loopt.
0 Vind ik leuk's
Kun je er bij Bwin al op wedden dan? Of zij de shirt sponser van Ajax worden? :)
0 Vind ik leuk's
nederland13:
Kun je er bij Bwin al op wedden dan? Of zij de shirt sponser van Ajax worden? :)

Ja! En dan de keuze JA of NEE, als de meeste geld inzetten op JA dan gaan ze niet sponsoren, zetten de meeste hun geld op NEE besluiten ze om wel te sponsoren.
0 Vind ik leuk's
timbarrett:
nederland13:
Kun je er bij Bwin al op wedden dan? Of zij de shirt sponser van Ajax worden? :)

Ja! En dan de keuze JA of NEE, als de meeste geld inzetten op JA dan gaan ze niet sponsoren, zetten de meeste hun geld op NEE besluiten ze om wel te sponsoren.

Hahaha dat zal wat zijn he,,
0 Vind ik leuk's
http://soelsheep.blogabet.com/
Hopeljk gaat Ajax er een beetje druk op zetten om de boel zo snel mogelijk legaal te krijgen :)
0 Vind ik leuk's
vivoex:
Hopeljk gaat Ajax er een beetje druk op zetten om de boel zo snel mogelijk legaal te krijgen :)

contract met Aegon loopt nog tot medio 2014 dus ze hebben nog alle tijd om nu contacten te leggen en dan pas de shirtsponsor te regelen ;)
0 Vind ik leuk's
"Kans groot dat Ajax..."
"Belangrijke rol (wat dan?) bij het vorige contract (ehhh dus?)"
"Waarschijnlijk"
"Acht de kans groot"
"Voorcontract" (bedoelen ze misschien voorcontact (zonder R)? is dat niet een beetje prematuur --een contract-- voordat er wetgeving bekend is? Mag dat wel? En wat staat er dan in een voorcontract?)
"Teken aan de wand"
Wat een voodoo-bericht.
Toch wel een beetje lachwekkend dat 'gokkers' op deze website hier niet wat sceptischer op reageren. Ik zou niet te vroeg juichen. Het is nog niet duidelijk hoe de plannen van het kabinet concreet vorm gaan krijgen. Daarnaast weet ik niet of Ajax (of het kabinet an sich) de sponsoring door gokbedrijven wel als wenselijk ziet. Ik moet het nog zien, denk hoogstens een partner. Want wel een gokbedrijf op je shirt, maar niet heineken of marlboro, lijkt me krom.
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"
chomponthis2005:
"Kans groot dat Ajax..."
"Belangrijke rol (wat dan?) bij het vorige contract (ehhh dus?)"
"Waarschijnlijk"
"Acht de kans groot"
"Voorcontract" (bedoelen ze misschien voorcontact (zonder R)? is dat niet een beetje prematuur --een contract-- voordat er wetgeving bekend is? Mag dat wel? En wat staat er dan in een voorcontract?)
"Teken aan de wand"
Wat een voodoo-bericht.
Toch wel een beetje lachwekkend dat 'gokkers' op deze website hier niet wat sceptischer op reageren. Ik zou niet te vroeg juichen. Het is nog niet duidelijk hoe de plannen van het kabinet concreet vorm gaan krijgen. Daarnaast weet ik niet of Ajax (of het kabinet an sich) de sponsoring door gokbedrijven wel als wenselijk ziet. Ik moet het nog zien, denk hoogstens een partner. Want wel een gokbedrijf op je shirt, maar niet heineken of marlboro, lijkt me krom.

Ik vind dat sponsoring-adviseur Frank van den Wall Bake ook wel erg vroeg op zaken vooruit loopt die nu nog helemaal niet aan de orde zijn. Eerst maar eens 100% zeker er van zijn dat die licenties er gaan komen. De kans is wel groot omdat in veel landen in Europa al met licenties gewerkt wordt. Mocht Bwin in de toekomst een licentie weten te bemachtigen dan is de kans heel groot dat Bwin een top3 club uit Nederland gaat sponsoren.
Bwin werd in 2007 shirtsponsor tot 2013 voor 21 miljoen per jaar. Ook heeft het bedrijf inmiddels met Man U een sponsorovereenkomst voor 3 jaar. Verder vanaf 2010 is Bwin al sponsor van de Portugese League Cup die nu dus Bwin Cup heet. De Serie B heet tegenwoordig de Serie Bwin. In het verleden was het merk ook al sponsor van AC Milan, Juventus,en Werder Bremen.
Als Bwin in de toekomst mogelijk een licentie weten te bemachtigen dan is de kans wel erg groot dat er veel geld geboden gaat worden voor sponsoring van top3 club uit Nederland. De toto is bijv al jaren sponsor van de Eredivisie dus bij wet is het wel toegestaan dat een legale gok-aanbieder het voetbal mag sponsoren.
Lijst top10 shirtsponsor deals :
1. Barcelona - €31.160.000 per jaar (Qatar Foundation)
2. Bayern Munchen - €29.410.000 per jaar (Deutche Telekom)
3. Manchester United - €24.920.000 per jaar (Aon)
3. Liverpool - €24.920.000 per jaar (Standard Chartered)
3. Manchester City - €24.920.000 per jaar (Etihad Airways)
3. Sunderland - €24.920.000 per jaar (Invest in Africa)
7. Real Madrid - €20.940.000 per jaar (Bwin)
8. Chelsea - €17.200.000 per jaar (Samsung)
9. Tottenham Hotspur - €12.460.000 per jaar (Autonomy & Investec)
9. AC Milan - €12.460.000 per jaar (Emirates)
9. Newcastle United - €12.460.000 per jaar (Virgin Money)
0 Vind ik leuk's
Toto Sigarenboer
wedden:
De toto is bijv al jaren sponsor van de Eredivisie dus bij wet is het wel toegestaan dat een legale gok-aanbieder het voetbal mag sponsoren.

True. true. Ik zie dan zelf eerder partnership dan een shirtsponsor. Is de wedmarkt in NL niet best klein (absoluut/relatief afgezet tegen ENG, ESP, DUI etc)?
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.