Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Enquête: onderzoek naar online wedgedrag

Goedemiddag,

Ik ben op dit moment voor mijn studie bezig met een onderzoek naar het wedden op voetbal en de fouten die wedders maken in hun gedrag. Nu is het belangrijk om ook een aantal meer ervaren wedders, zoals jullie, te vragen naar hun inschattingen. www.thesistools.com/sportsbetting Uiteraard zijn wij de beroerdste niet, en zal ik de uitkomsten van ons onderzoek met jullie delen zodat jullie daar wellicht van kunnen leren.

Groeten (en succes met de wedstrijden van vanavond, ik ga voor Basel)
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar tomv
Country flag tomv in 9-12-2014 15:39 Offtopic
in 9-12-2014 15:39 Offtopic
10 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Interessant onderwerp! In het kader van welke studie doe je dit?
0 Vind ik leuk's
Mijn master Behavioural Economics
0 Vind ik leuk's
Heb hem voor je ingevuld;)
0 Vind ik leuk's
tomv:
Goedemiddag, Ik ben op dit moment voor mijn studie bezig met een onderzoek naar het wedden op voetbal en de fouten die wedders maken in hun gedrag. Nu is het belangrijk om ook een aantal meer ervaren wedders, zoals jullie, te vragen naar hun inschattingen. www.thesistools.com/sportsbetting Uiteraard zijn wij de beroerdste niet, en zal ik de uitkomsten van ons onderzoek met jullie delen zodat jullie daar wellicht van kunnen leren. Groeten (en succes met de wedstrijden van vanavond, ik ga voor Basel)


Leuk dat je dit onderzoek doet. Het had je wel gesierd wanneer je dit forum topic eerst even bij ons ter goedkeuring had gemeld. Indien we alle onderzoeken (voor deze maken we een uitzondering nu) goed moeten keuren die hier soms worden geplaatst, dan worden we één groot onderzoek op vw.

We snappen je relevantie maar zijn erg benieuwd in het kader van welke studie je dit onderzoek doet, wat je hypothese is én wanneer we de uitkomsten kunnen verwachten. Is dit een onderdeel van een groter geheel of een losstaande enquete?
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
Aan je vragen te zien denk ik dat je het volgende wil bereiken met je onderzoek:

Kijken of er een correlatie is tussen de odds die bookmakers bepalen en de kans die fanatieke wedders inschatten.
0 Vind ik leuk's
ingevuld benieuwd naar de resultaten
0 Vind ik leuk's
vw-crew:
tomv:
Goedemiddag, Ik ben op dit moment voor mijn studie bezig met een onderzoek naar het wedden op voetbal en de fouten die wedders maken in hun gedrag. Nu is het belangrijk om ook een aantal meer ervaren wedders, zoals jullie, te vragen naar hun inschattingen. www.thesistools.com/sportsbetting Uiteraard zijn wij de beroerdste niet, en zal ik de uitkomsten van ons onderzoek met jullie delen zodat jullie daar wellicht van kunnen leren. Groeten (en succes met de wedstrijden van vanavond, ik ga voor Basel)


Leuk dat je dit onderzoek doet. Het had je wel gesierd wanneer je dit forum topic eerst even bij ons ter goedkeuring had gemeld. Indien we alle onderzoeken (voor deze maken we een uitzondering nu) goed moeten keuren die hier soms worden geplaatst, dan worden we één groot onderzoek op vw.

We snappen je relevantie maar zijn erg benieuwd in het kader van welke studie je dit onderzoek doet, wat je hypothese is én wanneer we de uitkomsten kunnen verwachten. Is dit een onderdeel van een groter geheel of een losstaande enquete?


Excuses helemaal niet aan gedacht, maar jullie hebben inderdaad groot gelijk! Ik doe dit onderzoek in het kader van mijn master Behavioural Economics. Over de hypothese kan ik niet te veel zeggen omdat dat de respons beïnvloedt, maar het belangrijkste onderwerp in deze is de conjunction fallacy. Dit houdt min of meer in dat mensen de kans dat meerdere events plaatsvinden (zoals in een combi-bet) vaak overschatten en de kans dat twee events plaatsvinden soms zelfs hoger schatten dan dat één van de twee plaatsvindt. Dit klinkt echt te bizar voor woorden, maar het gebeurt. Ben in deze studie zelfs al gekkere dingen tegengekomen.
Jullie kunnen de uitkomsten eind volgende week al verwachten.

Verder een bedankje voor diegene die het al ingevuld hebben of dit nog gaan doen!
0 Vind ik leuk's
tomv:
vw-crew:
tomv:
Goedemiddag, Ik ben op dit moment voor mijn studie bezig met een onderzoek naar het wedden op voetbal en de fouten die wedders maken in hun gedrag. Nu is het belangrijk om ook een aantal meer ervaren wedders, zoals jullie, te vragen naar hun inschattingen. www.thesistools.com/sportsbetting Uiteraard zijn wij de beroerdste niet, en zal ik de uitkomsten van ons onderzoek met jullie delen zodat jullie daar wellicht van kunnen leren. Groeten (en succes met de wedstrijden van vanavond, ik ga voor Basel)


Leuk dat je dit onderzoek doet. Het had je wel gesierd wanneer je dit forum topic eerst even bij ons ter goedkeuring had gemeld. Indien we alle onderzoeken (voor deze maken we een uitzondering nu) goed moeten keuren die hier soms worden geplaatst, dan worden we één groot onderzoek op vw.

We snappen je relevantie maar zijn erg benieuwd in het kader van welke studie je dit onderzoek doet, wat je hypothese is én wanneer we de uitkomsten kunnen verwachten. Is dit een onderdeel van een groter geheel of een losstaande enquete?


Excuses helemaal niet aan gedacht, maar jullie hebben inderdaad groot gelijk! Ik doe dit onderzoek in het kader van mijn master Behavioural Economics. Over de hypothese kan ik niet te veel zeggen omdat dat de respons beïnvloedt, maar het belangrijkste onderwerp in deze is de conjunction fallacy. Dit houdt min of meer in dat mensen de kans dat meerdere events plaatsvinden (zoals in een combi-bet) vaak overschatten en de kans dat twee events plaatsvinden soms zelfs hoger schatten dan dat één van de twee plaatsvindt. Dit klinkt echt te bizar voor woorden, maar het gebeurt. Ben in deze studie zelfs al gekkere dingen tegengekomen.
Jullie kunnen de uitkomsten eind volgende week al verwachten.

Verder een bedankje voor diegene die het al ingevuld hebben of dit nog gaan doen!


Heel erg benieuwd! Denk dat je goede vragenlijst hebt gemaakt. Doe je je onderzoek alleen op VW of ook op andere sites?
0 Vind ik leuk's
Heb de link ook gedeeld op blogabet (waar ik in 2015 na periode van afwezigheid weer aanwezig zal zijn). En verder hebben we de enquête in laten vullen door vrienden en kennissen, ook enkelen die nooit wedden. Hierdoor kunnen we kijken of ervaren wedders minder gevoelig zijn voor deze fout
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.