Wijziging België: verbod op bonussen (Arrest 246999)
De raad van state heeft via arrest 246999 een totaalverbod bekomen op het uitreiken van bonussen en gratis weddenschappen. https://legalworld.wolterskluwer.be/nl/nieuws/in-het-staatsblad/raad-van-state-maakt-einde-aan-reclame-op-gokwebsites-voor-gratis-speldeelnames-en-bonussen/
Wat denken jullie dat de toekomst brengt?
Vaarwel Voetbalwedden. It was fun while it lasted.
napoleon: we stoppen met bonussen
also napoleon: hier is nog 100% max 50 bonus
:p
Dan heb je geluk, ik krijg niets van Napoleon. Behalve de vraag mijn loyalty balans snel in te cashen :p
En wat met af en toe verhoogde noteringen? Of acties als 1 fout in je multiple en geld terug? Mag dat ook niet meer?
Bet777 heeft ook al mail gestuurd dat ze geen bonussen meer mogen aanbieden.
Hoe kan dit in hemelsnaam goedgekeurd worden en in de wetgeving terecht komen, wat een ellende. Dit heeft net zo goed gevolgen voor Nederlanders die bij Belgische bookies spelen. Ik zou als Belgische bookie dan ook maar naar Malta verkassen.
Maakt toch niet uit waar de bookie gevestigd is? Wil je als bookmaker sportweddenschappen aanbieden aan de Belgen dan dien je een licentie te kopen ( en daar zal wel in zijn opgenomen dat het aanbieden van bonussen niet langer toegelaten is).
En wat met af en toe verhoogde noteringen? Of acties als 1 fout in je multiple en geld terug? Mag dat ook niet meer?
Deze lijken mij nog wel toegelaten te zijn. Free bets daarentegen...
Het gaat niet alleen om aanbieden aan Belgen aangezien ik een Nederlander ben, dus die zijn inmiddels ook uitgesloten. Bovendien opereren uiteraard heel wat bookies op de markt zonder officiële Belgische licentie.
als ik het arrest lees, gaat het om het feit dat fysieke kantoren niet kunnen concurreren met online aanbieders omwille van bonussen.
dit is dus eigenlijk geen politieke beslissing? Is er hier een advocaat die dit Franse jargon kan ontcijferen? Google translate is nog niet zover, merkte ik.
als ik het arrest lees, gaat het om het feit dat fysieke kantoren niet kunnen concurreren met online aanbieders omwille van bonussen.
dit is dus eigenlijk geen politieke beslissing? Is er hier een advocaat die dit Franse jargon kan ontcijferen? Google translate is nog niet zover, merkte ik.
Kreeg deze notules opgestuurd via iemand, misschien haal je hier wat uit: