Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op de NBA 2015/2016 (incl. voorbeschouwingen)

Vooruitblik NBA seizoen 2015/ 2016

Vorig seizoen versloegen de Golden State Warriors de Cleveland Caveliers in de allesbeslissende finale en mochten zich NBA World Champions noemen. Wie gaat dit jaar deze prestigieuze prijs in ontvangst nemen? Veel teams hebben zich al flink versterkt in de periode tussen de seizoenen, de vraagt blijft: Welk team kroont zich kampioen?
Er zijn teams die al een stuk sterker zijn geworden door de transferperiode die nu aan de gang is. Deze vooruitblik is als volgt opgebouwd; voor de namen van alle teams staan plusjes, uitroeptekens of een neutraal '-' teken. Deze tekens staan voor hoe ik denk dat de teams het gaan doen dit seizoen vergeleken met vorig seizoen, dit zal zich uitdrukken of hun record dit seizoen beter zal zijn als vorig seizoen. Voorbeeld: Portland's record in 2014/ 2015 was 51-31, dit seizoen denk ik dat dat minder zal zijn, daarom zet ik er uitroeptekens bij.

De teams

(-)Atlanta Hawks (60-22): De Hawks waren zeer consistent vorig seizoen en ik denk dat ze dat dit seizoen doortrekken. Goede signings in de persoon van Hardaway (Knicks), Holiday (Warriors) en Thiago Splitter (Spurs) zullen zeker weten goed uitpakken.

(+)Boston Celtics (40-42): Dan de Celtics; na het vertrek van Rondo naar Dallas werd het een beetje messy in Boston. Het duurde een tijdje voordat de Celtics hun speelstijl terugvonden na het vertrek van Rondo. Ook Wallace (nu 76'ers) heeft in de 2 jaar bij de Celtics niet echt zijn vorm kunnen vinden. Het enige lichtpuntje voor de Celtics was Brandon Bass, helaas speelt hij vanaf dit seizoen in het shirt van de Lakers. Dit seizoen hebben de Celtics écht goede namen gesigned: Johnson (Raptors) en David Lee (Warriors). Samen met Turner en Bradley zullen zij het toch echt moeten gaan doen.

(-)Brooklyn Nets (38-44): De Nets, waar moet ik beginnen. Lange tijd was het nog maar de vraag of er een leegloop was begonnen bij de Nets toen Williams (Dallas), Teletovic (Suns) en Plumlee (Portland) vertrokken. Gelukkig wisten de Nets hun belangrijkste spelers te behouden, zij kregen ook een nieuw contract. Het is moeilijk te zeggen waar de Nets gaan eindigen, ik neig meer naar een slechter resultaat vergeleken met vorig seizoen. Er werden twee spelers van de Knicks overgenomen (Larkin en Bargnani), ik vond beide niet speciaal bij de Knicks vandaar de neutrale vooruitblik.

(+)(+)(+)Charlotte Hornets (33-49): Ik zie Charlotte dit seizoen een veel beter resultaat neerzetten als vorig seizoen. Vorig seizoen verspeelde ze meestal wedstrijden omdat de bench simpelweg niet in staat was om voor de punten te zorgen. Genoeg spelers vertrokken, maar daar in tegen hebben de Hornets wel betere spelers voor teruggekregen naar mijn mening. Batum (Portland), Hansbrough (Raptors), Hawes (Warriors), Lin (Lakers) en Lamb (Thunder) kwamen naar North Carolina. Hansbrough, Hawes en Lamb hebben speeltijd nodig om van waarde te zijn. Ik verwacht specifiek veel van Jeremy Lamb - bij de Thunder vond ik hem altijd zwaar onderschat als speler.

(-)Chicago Bulls (50-32): Niet heel veel nieuws nog uit Chicago, I will keep you guys updated!

(-)Cleveland Caveliers (53-29): Na de verloren finale tegen de Golden State Warriors kunnen de Caveliers terugkijken op een prima seizoen. Ze zijn niet erg actief geweest m.b.t. transfers, de meest noemenswaardige zijn Shawn Marion (retired) en Mo Williams die overkwam van de Hornets, maar vooral bekend is van zijn tijd bij de Timberwolves. Dit seizoen zullen ze wederom een poging doen om NBA Champions te worden en ik zie ze daar redelijke kanshebber voor.

(!)Dallas Mavericks (50-32): Waar moet ik beginnen? Dallas heeft maar liefst 13 spelers aangetrokken en er vetrokken er maar liefst 8. Dallas was vorig seizoen voor mij één van de top favorieten voor de titel. Dit vervaagde al snel door de oerdomme zet om Rondo aan te trekken van de Celtics. Dallas belandde door Rondo in een negatieve spiraal en dat is de voornaamste reden dat ze niet verder zijn gekomen. Dit seizoen zal zwaar worden voor de Mavs, de voornaamste puntenmakers zijn allemaal weg. Er werden wel vervangers aangetrokken maar het is nog maar de vraag hoe dat gaat uitpakken, ik heb er vooralsnog weinig vertrouwen in. In mijn ogen heeft Dallas wél spelers aangetrokken die gigantisch goed kunnen verdedigen (Pachulia en Matthews).

(!)Denver Nuggets (30-52): Denver liet hun sterspeler Ty Lawson vertrekken naar de Rockets, daarentegen hebben ze niets speciaals aangetrokken. Ik vind Gallianari en Chandler gigantisch overpaid en snap ook niet waarom ze de cap space van Lawson (vooralsnog) niet hebben gebruikt om een soortgelijk caliber speler aan te trekken.

(+)Detroit Pistons (32-50): Detroit zal voor velen in het begin van het seizoen 2014/ 2015 free money zijn geweest. Detroit verloor in de eerste helft van het NBA seizoen maar liefst 23 van de 28 wedstrijden, mede dankzij slecht verdedigen. Na deze periode klom Detroit weer wat op in de standings, mede dankzij de komst van Reggie Jackson. Detroit heeft van zich laten horen m.b.t. signings: Ilyasova, Morris en Baynes werden allemaal aangetrokken naar Motor City.

(-)Golden State Warriors (67-15): Na de gewonnen titel vorig seizoen gaan de Warriors ook komend seizoen op zoek naar een plek in de bovenste regionen. Ze missen alleen David Lee en Justin Holiday, maar zelfs zonder hun denk ik dat de Warriors weer gaan meedraaien voor de titel.

(+)Houston Rockets (56-26): De Rockets zien er komend seizoen ook weer gevaarlijk uit. Ty Lawson kwam over van de Nuggets, met hem erbij lijken de Rockets sterker als vorig seizoen. Josh Smith en Kostas zijn naar andere teams vertrokken, dit zijn tevens de belangrijkste spelers die vertrokken uit Houston.

(-)Indiana Pacers (38-44): Na een teleurstellend vorig seizoen hebben de Pacers voor komend seizoen flink geshopped: Monta Ellis kwam over van Dallas en Jordan Hill van de Lakers. De rest van de aangetrokken spelers zijn 3 rookies. Helaas zijn er voor de Pacers nogal wat spelers vertrokken: C.J. Watson, Roy Hibbert, Luis Scola en David West zijn allemaal vertrokken uit Indiana. Zelfs met het aantrekken van Monta Ellis denk ik niet dat de Pacers hun record gaan verbeteren, ook met het oog op de spelers die vertrokken zijn.

(+)(+)Los Angeles Clippers (56-26): De Clippers kende een prima seizoen met smaakmakers DeAndre Jordan, Blake Griffin en Chris Paul. De Clippers hadden in mijn ogen veel verder kunnen komen als hun bench betere spelers had. De bench van de Clippers was vorig seizoen de op één na slechtste in de NBA. Komend seizoen zullen ze in mijn ogen gaan vlammen. Er werden grote namen aangetrokken in de persoon van: Josh Smith (Rockets), Paul Pierce (Wizards) en Lance Stephenson (Hornets). Met deze spelers zou het een stuk makkelijker moeten zijn om zéker de halve finales in de Conference Playoffs te bereiken.

(+)Los Angeles Lakers (21-61): Na een debacle vorig seizoen, waar ongeveer het halve team van de Lakers geblesseerd raakte, zie ik het dit jaar zonniger in voor de Lakers. Er werden leuke basketballers naar LA gehaald in de persoon van Brandon Bass, Roy Hibbert en Louis Williams. De spelers die vertrokken zijn zijn significant slechter vergeleken met de spelers die aangetrokken werden in mijn ogen, vandaar de positieve vooruitblik voor de Lakers.

(-)Memphis Grizzlies (55-27): Na een halve finale plaats vorig seizoen zullen de Grizzlies proberen dit komend seizoen te evenaren. Om dit mogelijk te maken werd Matt Barnes overgenomen van de Clippers. Tóch verwacht ik niet dat de Grizzlies wederom zo ver komen.

(+)(+)Miami Heat (37-45): Na een teleurstellend seizoen kijken de Heat vooral weer naar de bovenste regionen van de Eastern Conference. Na het vertrek van LeBron James naar de Cavs zijn de Heat vooral op zoek naar de missing 3rd in de Big 3. Mócht Chris Bosh weer 100% fit zijn komend seizoen dan zullen ze een gevaarlijk team hebben. De Big 3 zou dan zijn: Wade, Bosh en Dragic. Ik denk dat de Heat een geringe kans hebben om mee te doen in de bovenste regionen, daar waar ze ook één van de beste rookies van de NBA hebben gedraft; Justise Winslow van Duke. Daarnaast werden ook nog de ervaren Gerald Green en Amar'e Stoudemire aangetrokken.

(!)Milwauckee Bucks (41-41)De Bucks stonden vorig seizoen verdedigend als een huis. Hun record is daarom ook niet verassend, beter gezegd; het was gewoon prima! Nadat twee vaste krachten nu elders hun heil hebben gevonden denk ik dat de Bucks dit seizoen lager in de rankings zullen staan. Ze hebben redelijke spelers aangetrokken: Vasquez van de Raptors en Greg Monroe van de Pistons. Helaas zijn deze spelers van een minder kaliber in mijn ogen vergeleken met Ilyasova en Pachulia.

(+)Minnesota Timberwolves (16-66): De Timberwolves willen vorig seizoen het liefst zo snel mogelijk vergeten. Blessures en ziekten teisterden het team en toen ze eindelijk terug waren op volle sterkte zakte het kaartenhuis alsnog in elkaar. Het is weer hopen op weinig blessures en dan kunnen de Timberwolves ook weer de weg naar boven kunnen zien.

(-)New Orleans Pelicans (45-37): De Pelicans kenmerkte hun spel door vooral te spelen op de aanval. Iedere wedstrijd was een puntenfestijn via Anthony Davis. Er werden 3 spelers aangetrokken tot nu toe en er gingen 3 spelers weg. Dit seizoen zullen ze proberen verdedigend beter te staan waardoor ze (nog) minder punten gaan weggeven aan tegenstanders (hoop ik).

(+)(+)New York Knicks (17-65): De Knicks waren in mijn ogen verreweg het slechtste team van de NBA vorig seizoen. Dit kenmerkte zich door de slechte algemene indruk van het hele team, soms zag de wedstrijd eruit als Carmelo Anthony vs ieder ander team. De Knicks hebben dit gelukkig ook ingezien en alle rotte appels zijn vertrokken uit de selectie. Hiervoor in de plaats hebben ze uitstekende spelers voor terug: Robin Lopez + Aaron Afflalo(Portland), Williams (Sacramento) en Kevin Seraphin (Wizards). Ik wil niet zeggen dat ze mogen kijken naar de eerste 8 in de Conference, maar ik zie ze toch wel proberen op zijn minst in de buurt te komen.

(+)(+)Oklahoma City Thunder (45-37): Na een teleurstellend vorig seizoen waar het vooral lag aan de blessures van Kevin Durant en Russell Westbrook leggen de Thunder de lat hoog dit seizoen. Dit teleurstellende seizoen heeft Coach Scott Brooks zelfs zijn baan gekost! OKC raakte verder Lamb en Perry Jones III kwijt maar dit zal geen grote invloed hebben om het vorige record te verbeteren.

(-)Orlando Magic (25-57): Orlando zie ik komend seizoen niet verassen. Hun enige (echte) signing is niet slecht; C.J. Watson kwam namelijk over van Indiana. Wat Orlando in mijn ogen had moeten inzien is dat hun bench gewoon niet van NBA niveau is. Hun bench was vorig seizoen het slechtste van de gehele NBA! Ik zie dit komend seizoen niet veranderen.

(!)Philadelphia 76'ers (18-64): Mocht je denken dat het niet slechter kan gaan met de 76'ers, nou dat kan wel. Slechte signings in mijn ogen gaan hun nekken de rest van het seizoen. Wallace is extreem overpaid en Stauskas heeft bij Sacramento echt niets klaargespeeld. Ik zie komend seizoen niet zonnig in voor de 76'ers, zelfs nog slechter als vorig seizoen.

(-)Phoenix Suns (39-43): Zoals ieder jaar het geval is bij de Suns; belangrijke spelers gaan weg maar daarvoor in de plaats komen uitstekende spelers voor terug. Tyson Chandler, Mirzo Teletovic en Cory Jefferson zijn de belangrijkse namen die de Suns komen versterken. Wat ik wederom mis bij de Suns is een echte puntenscoorder, iemand die consistent 20p per match kan maken. Eric Bledsoe is capabel om dat te doen, maar hij moet een assist machine aan zijn zijde hebben.

(!)(!)(!)(!)Portland Trailblazers (51-31): Mijn geliefde Portland, wat hebben ze met je gedaan. Als er één team is die echt leeggeshopped zijn, zijn het de Trailblazers. De gehele starting 5 van vorig seizoen is weg (op Lilliard na). Maar dat niet alleen, ook zeer belangrijke bench spelers zijn weg. Hier het lijstje:
Arron Afflalo (NYK), LaMarcus Aldridge (SAS), Nicolas Batum (CHA), Steve Blake (DET), Joel Freeland, Alonzo Gee (NOP), Robin Lopez (NYK) en Wesley Matthews (DAL).
Portland heeft daarnaast ook genoeg spelers kunnen aantrekken, maar helaas zijn zij toch wel van een ander kaliber als de spelers die vertrokken zijn.
Cliff Alexander, Al-Farouq Aminu (DAL), Pat Connaughton, Ed Davis (LAL), Moe Harkless(ORL), Gerald Henderson (CHA), Mike Miller (CLE), Luis Montero, Mason Plumlee (BKN), Phil Pressey(BOS), Noah Vonleh (CHA).
Dit zijn voor mij maar redelijke spelers, met uitzondering van Plumlee misschien. Maar om nu te zeggen dat Plumlee beter gaat zijn als Robin Lopz op dezelfde positie, nee, nog niet misschien. Portland is al langer mijn favoriete team, mede dankzij Lillard, helaas zie ik het dit seizoen uiterst somber in.

(+)(+)Sacramento Kings (29-53): Voor mij waren de Kings altijd underrated. Ze hebben écht een stel goede basketballers met Rudy Gay, DeMarcus Cousins en Darren Collison. Het enige probleem met de Kings is verdedigen. Bij de Kings is het ook altijd gemakkelijk geld verdienen, mocht Gay of Cousins een blessure hebben dan verliest Sacramento in 70% van de gevallen de wedstrijd alleen al omdat één van de 2 er niet bij is. Dit seizoen zal dat anders zijn! De Kings haalden Rondo, Belinelli en Butler naar Sacramento. Voor mij zijn dit A classe spelers (ondanks dat Rondo niets heeft klaargespeeld bij Dallas). Met dit team zie ik ze misschien zelfs een gooi doen naar de top 8 van de Conference.

(+)San Antonio Spurs (55-27): Na een teleurstellend vorig seizoen, waar ze strandde tegen de LA Clippers, denk ik dat de Spurs dit seizoen op hun sterkst zijn. De Spurs hebben zeker niet stilgezeten deze transferperiode. De meest belangrijke signing is niemand minder dan LaMarcus Aldridge die die Trailblazers verruilde voor San Antonio. Dit zal tevens het laatste seizoen worden van Manu Ginobili - het seizoen worden waar hij nog één keer vol wilt vlammen.
De Spurs hebben door de signing wel Marco Belinelli en Tiago Splitter moeten laten gaan naar Sacramento/ Atlanta om cap space vrij te maken voor LaMarcus Aldridge. San Antonio had vorig seizoen ook de beste bench in de NBA!

(-)/(+)Toronto Raptors (49-33): De Raptors kenden een uitstekende seizoenstart vorig seizoen, maar door een ernstige blessure van DeMar DeRozan zakten ze eventjes weg in de standings. Toen ze eenmaal wisten dat DeRozan een geruime tijd uit de roulering zou zijn begonnen ze meteen een stuk beter te spelen. Wat een rare is - toen DeRozan volledig hersteld was van zijn blessure – begonnen de Raptors opeens weer een stuk slechter te spelen.
De Raptors hebben zwaargewichten Biyombo, Carroll en Luis Scola aan zich weten te binden. Hiertegenover stond wel dat ook een paar uitstekende basketballers Toronto gingen verlaten: Tyler Hansbrough (CHA), Chuck Hayes, Amir Johnson (BOS), Greivis Vásquez (MIL) en Louis Williams (LAL) verlieten allen Canada.
Mede dankzij het debacle rond DeRozan kan het zijn dat de Raptors dit seizoen gaan vlammen (mits dat er weinig blessures zijn). Het kan daarentegen ook zo zijn dat ze ongeveer gelijk blijven aan hun record van vorig seizoen.

(-)Utah Jazz (38-44): Vooralsnog weinig nieuws uit Utah.

(-)Washington Wizards (46-36): Washington kenmerkte zich vooral doordat het ontzettend sterk was in thuiswedstrijden, maar daarentegen ook matig was in uitwedstrijden. Ervaren speler Paul Pierce verliet Washington voor de Clippers, een zet die Washington wel eens duur zou komen te staan. Ze hebben goede spelers aangetrokken in de persoon van: Jared Dudley, Gary Neal en Anderson.
Washington strandde in de halve finales van de Playoffs tegen Atlanta. Dit seizoen zouden ze dat zo maar weer eens kunnen evenaren.

Playoffs Prognose NBA 2015/2016

Eastern Conference Playoffs prognose.

#1: Cleveland Caveliers
#2: Atlanta Hawks
#3: Miami Heat
#4: Chicago Bulls
#5: Toronto Raptors
#6: Washington Wizards
#7: Charlotte Hornets
#8: Boston Celtics/ Detroit Pistons

Western Conference Playoffs prognose.

#1: Los Angeles Clippers
#2: Golden State Warriors
#3: Houston Rockets
#4: San Antonio Spurs
#5: Memphis Grizzlies
#6: Oklahoma City Thunder
#7: Sacramento Kings
#8: Dallas Mavericks

Op Williamhill zijn er al enkele bets beschikbaar. Ik ga voor:

Rookie of the year 2015/2016: Justise Winslow van de Miami Heat @13.00 (1/10)

NBA Champions 2015/2016: Los Angeles Clippers @10.00 (2/10)

Ik zie een grote kans dat de Spurs NBA Champions worden maar de odd heeft voor mij geen value (Spurs to win become NBA Champions staat op 4.50).

NBA MVP 2015/2016 (longshot): DeAndre Jordan @ 81.00 (Unibet) $1 stake

Laat hieronder weten welke teams jullie een gooi zien doen naar de titel dit seizoen EN waarom! Alle input wordt gewaardeerd.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar 7seas
Country flag7seas in 30-08-2015 11:53 Overige sporten en evenementen
in 30-08-2015 11:53 Overige sporten en evenementen
790 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Voorbeschouwing NBA Finals wedstrijd:
Golden State Warriors @ Cleveland Cavaliers (3-2)

Na een overwinning in het hol van de leeuw zijn de Cleveland Cavaliers weer helemaal terug in de Finals(97-112). Het gemis van Draymond Green bij de Golden State Warriors bleek zeer groot te zijn. Kyrie Irving en LeBron James eisten de hoofdrollen op in Oakland.

Cleveland Cavaliers – Gaan de Cavaliers geschiedenis schrijven?

Zoals in de vorige voorbeschouwing ook al werd genoemd is het nog nooit een NBA-team gelukt om in de Finals een 3-1 achterstand om te buigen naar een 4-3 overwinning. De Cavaliers hebben in ieder geval de eerste stap gezet door in de Oracle Arena van de Golden State Warriors te winnen.

LeBron James en Kyrie Irving waren groots in game 5, James mocht 41pts, 16reb en 7ass noteren terwijl Irving 41pts, 3reb en 4ass aantekende. Kevin Love, die de Big 3 van de Cavs compleet maakt, speelde (weer) een matige wedstrijd met maar 2 punten in ruim 32 minuten speeltijd.

De Cavaliers zullen in ieder geval vol gas gaan geven om een beslissende Game 7 af te dwingen. Met de steun van het thuispubliek en 2 sterspelers in vorm kan dit wel eens gaan lukken, maar daar zullen de Warriors een stokje voor willen steken.

Spelers die niet mee doen deze wedstrijd:

Golden State Warriors – Green is terug

Ondanks een goede prestatie van Klay Thompson, 37pts, 3reb en 1ass, in game 5 wisten de Golden State Warriors niet aan het langste eind te trekken. De schorsing van Draymond Green had daar natuurlijk een grote impact op, maar in Game 6 zal Green terugkeren.

Tegenover de terugkomst van Green staat de afwezigheid van Andrew Bogut. De grote center viel geblesseerd uit in Game 5 en zal 6 tot 8 weken eruit liggen. Dit betekent dat hij de rest van de Finals sowieso zal missen en dat Steve Kerr moet gaan puzzelen met zijn starting lineup. Deze playoffs heeft Kerr al laten merken dat hij geen vertrouwen heeft in zijn wissels op de center positie, dus hij gaat vermoedelijk small ball spelen.

Met Green terug in de line up zullen de Warriors vanavond terug willen slaan tegen de Cavaliers. Het kampioenschap vieren op het veld van je rivaal is natuurlijk prachtig, maar de neutrale kijker(inclusief mezelf) ziet liever een allesbeslissende Game 7!

Spelers die niet mee doen deze wedstrijd:
Andrew Bogut (knie)
Kevon Looney (heup)

Prognose: Golden State Warriors en Iguodala over

Het bekende recept kunnen we het inmiddels noemen, Andre Iguodala zal vanavond weer een grote impact hebben op het spel. De bookies lijken de line niet te willen verschuiven, dus blijf ik hem spelen. Medium stake

Andre Iguodala over 18.5 points, rebounds & assists @1,83 [Betfair]

De Warriors zullen tot op het bot gemotiveerd zijn, met Green vooropgaand in de strijd. Ik zie ze vannacht deze Finals afsluiten met een overwinning. Low stake aangezien het toch een riskante pick is!

Golden State Warriors to win @2,1 [Betfair]
0 Vind ik leuk's
NBA / CS:GO
Dat word dus een Game 7 met momentum zwaar in het voordeel van de Cavaliers, ben benieuwd naar de odds.

Iguodala speelt half geblesseerd deze wedstrijd uit dus die over zal de soep wel in gaan.
0 Vind ik leuk's
NBA / CS:GO
Ik ben uiterst tevreden dat ik een wekker gezet heb voor deze wedstrijd, was een genot om naar te kijken (als Cleveland-'fan').

Quotes op dit moment voor Game 7 (Unibet)
GSW winst : 1:47
Cleveland winst : 2.75

Met het momentum van Cleveland, een geblesseerde Bogut, een (half) geblesseerde Iguodala en een mogelijke schorsing voor Curry.
In 2012 werd Amir Johnson een wedstrijd geschorst voor een soort gelijk incident (http://www.nba.com/2012/news/12/11/torontos-amir-johnson-suspended/).
Het zal mij dus niets verbazen als Curry inderdaad een schorsing krijgt. Spijtig voor de wedstrijd, maar de quote van Cleveland is dan helemaal value.
0 Vind ik leuk's
Denk niet dat Curry wordt geschorst, gaf direct die fan een hand en bood verontschuldiging aan...
0 Vind ik leuk's
Tjah er zijn voor lichtere gevallen schorsingen gegeven. Zou wel eeuwig zonde zijn als ie he'm zou moeten missen
0 Vind ik leuk's
LeBron was wel echt baas, eens met Martijs dat de Cavaliers value is, heb hem zelf op @2,70 gepakt dus hij is al aan het droppen.

Ik denk niet dat de NBA de 2-voudig MVP-winnaar zo 123 gaat schorsen, zou zonde zijn maar wel beter voor de bet natuurlijk. ;)
0 Vind ik leuk's
NBA / CS:GO
Voorbeschouwing NBA Finals wedstrijd:
Cleveland Cavaliers @ Golden State Warriors (3-3)

Aan de hand van sterspeler LeBron James hebben de Cleveland Cavaliers zich terug weten te knokken tot een allesbeslissende Game 7. De Golden State Warriors lieten zich in Game 6 aftroeven met 115-101 en het is nu dus alles of niets voor beide teams.

Golden State Warriors – Pijntjes beginnen te komen

De Golden State Warriors leken zich op te gaan maken voor de prolongatie van hun titel, echter staat het nu 3-3 in de series en willen de Cavaliers het vannacht af gaan maken om een historische comeback te bevestigen. Kunnen de Warriors het thuisvoordeel uitbuiten en alsnog de titel pakken, ik zet er in ieder geval mijn vraagtekens bij.

Het lijkt erop dat de Warriors niet meer zo okselfris zijn, de schotgemiddeldes liggen een stuk lager dan normaal, Bogut is al geblesseerd afgehaakt terwijl Iguodala met een pijnlijke rug speelde in Game 6. Ook de splashbroters Stephen Curry en Klay Thompson lijken niet meer zo scherp als voorheen. Curry stond in de spotlight afgelopen wedstrijd, hij kwam al vroeg in ‘foul trouble’ en werd in het 4e kwart eruit gestuurd door zijn 6e fout in de wedstrijd. Toen hij te horen kreeg dat hij mocht inrukken gooide de regerend MVP zijn bitje tegen een Cavaliers fan aan, niet echt wat je verwacht van Curry. Hij zal hier niet voor geschorst worden heeft de NBA bekend gemaakt.

Met Curry negatief in het nieuws en het momentum volledig bij de Cavaliers word het een uiterst zware klus om het kampioenschap binnen te slepen. De Warriors kunnen in ieder geval terugvallen op een uitstekende home record dit seizoen en zullen ook hard de steun van de fans in de Oracle Arena nodig hebben.

Spelers die niet mee doen deze wedstrijd:
Kevon Looney (heup)
Andrew Bogut (knie)

Cleveland Cavaliers – Willen geschiedenis schrijven

Na een 3-1 achterstand in een Finals tegen de Warriors hadden weinig mensen nog geloof in de Cleveland Cavaliers, maar met zeer goed spel en Kyrie Irving en LeBron James in topvorm hebben ze de series terug weten te brengen naar 3-3. Mochten de Cavaliers ook Game 7 weten binnen te halen, dan winnen ze niet alleen het kampioenschap maar gaan ze ook de boeken in als eerste team dat van een 3-1 achterstand terugkomt in de NBA-Finals.

James(41pts) en Irving(23 pts) tekende samen voor 64 van de 115 Cavaliers punten terwijl Tristan Thompson maarliefst voor 16 rebounds ging in de afgelopen wedstrijd. Nu Bogut geblesseerd is bij de Warriors profiteren de Cavs er voluit van dat GSW small-ball speelt, James kan naar de basket driven terwijl Thompson makkelijker rebounds kan pakken. Moment van de wedstrijd was misschien wel het blok van James op Curry, waarna hij riep ‘Not in my house’.

De Cavaliers hebben dus duidelijk het momentum te pakken en James zal eindelijk zijn 3e ring willen pakken. De bookmakers zien toch de Warriors duidelijk als favoriet, en daardoor zie ik grote value op de Cavaliers.

Spelers die niet mee doen deze wedstrijd:
-

Prognose: Cleveland Cavaliers, Iguodala under en under 206.5

Het blijft in mijn ogen een 50/50 wedstrijd, maar op basis van de voorgaande wedstrijden is de odd voor de Cleveland Cavaliers gewoon te hoog. Houd het low stake want als de Warriors eenmaal op schot komen, zijn ze nauwelijks meer af te stoppen.

Cleveland Cavaliers @2,65 [Unibet]

Voor de eerste keer tijdens deze series ga ik op een under voor Andre Iguodala spelen, waarom? Iggy was in Game 6 geblesseerd en kon nauwelijks normaal lopen, laat staan rennen. Hij zal vanavond gewoon spelen maar in hoeverre kan een geblesseerde speler een impact hebben op deze cruciale wedstrijd. Medium stake

Andre Iguodala under 19.5 points, rebounds & assists @1,85 [Betfair]

Ik verwacht toch een nerveuze wedstrijd van beide kanten, de under spreekt mij daarom wel aan. Deze speel ik lowstake aangezien het altijd riskant blijft.

Under 206.5 @1,95 [Unibet]
0 Vind ik leuk's
NBA / CS:GO
3/3 heerlijke afsluiter!
0 Vind ik leuk's
NBA / CS:GO
Kevin Durant naar Golden State....

Unibet heeft alles al dicht gegooid, odds droppen overal
0 Vind ik leuk's
NBA / CS:GO
sjorss94:
Kevin Durant naar Golden State....

Unibet heeft alles al dicht gegooid, odds droppen overal


Wat moet ik over deze beslissing zeggen. Heb hier misschien wel teveel woorden voor.. Odds van GSW stonden vorige week op ongeveer @3.50, toen ik gisteravond keek was dit nog maar @1.91.. Ben heel benieuwd wat dit wordt.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.