Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op darten: World Cup 2020

Aankomende vrijdag begint de World Cup of Darts, het enige PDC-toernooi waarbij er in teamverband wordt gespeeld. Ieder geplaatst land heeft een team bestaande uit twee spelers die soms samen een leg moeten gooien, maar soms ook één-tegen-één wedstrijden spelen. Vorig jaar won Schotland, maar zowel Gary Anderson als Peter Wright is niet afgereistd naar Oostenrijk. Kunnen John Henderson en Robert Thornton de eer van de regerend kampioen verdedigen?


Schema

6 Nov: Eerste ronde, best of 9 legs voor duo's

7 Nov: Tweede ronde, best of 3 matches - twee keer best of 7 legs solo, als beide landen één keer winnen volgt er een best of 7 legs duo match

8 Nov: Kwartfinales, halve finales, best of 3 matches - zelfde concept als tweede ronde

8 Nov: Finale, best of 5 matches - eerst twee best of 7 legs solo wedstrijden, dan een best of 7 legs duo wedstrijd. Als het nog geen 3-0 staat worden er maximaal twee singles wedstrijden gespeeld tot een land drie overwinningen heeft.


Deelnemers

Zoals gezegd zullen John Henderson en Robert Thornton Schotland vertegenwoordigen. Voor Nederland zien we dit keer Danny Noppert aan de oche verschijnen samen met Michael van Gerwen, vorig jaar stond Jermaine Wattimena nog naast de nummer één van de wereld. Team Engeland bestaat uit de nummers vier en vijf van de wereld, Michael Smith en Rob Cross. Puur gebaseerd op de stand op de wereldranglijst zouden zij het sterkste team moeten zijn. Voor België zien we Dimitri van den Bergh en Kim Huybrechts de kleuren vertegenwoordigen en we mogen zeker Wales niet vergeten, bestaande uit Gerwyn Price en Johnny Clayton.


Enkele kanshebbers:


Nederland, favoriet met een odd van 3.50 (Betvictor)

Michael van Gerwen deed het jarenlang goed op dit toernooi samen met Raymond van Barneveld. Vorig jaar strandde hij met Jermaine Wattimena in de halve finale tegen Ierland en met Danny Noppert heeft hij opnieuw een speler naast zich die niet tot de top zestien van de wereld behoort. Daarnaast is Michael van Gerwen niet in zijn beste vorm terwijl Nederland natuurlijk favoriet is omdat hij de nummer één op de wereldranglijst is.


Wales, iets lager ingeschat dan Nederland met een odd van 3.75 (Betvictor)

Gerwyn Price won in de afgelopen maand de World Grand Prix en de World Series of Darts Finals en won daarnaast ook nog een EuroTour. Op het EK afgelopen weekend had hij wat pech met de loting, hij verloor in de tweede ronde van de uiteindelijke winnaar Peter Wright. Zijn teamgenoot Johnny Clayton was in goede vorm en schopte het tot de halve finale, waar hij het Peter Wright een tijd land lastig wist te maken maar hij de overwinning niet kon binnenhalen.


Engeland, het derde land met een 'lage quote', namelijk 5.00 (Betvictor)

Zoals gezegd staan Michael Smith en Rob Cross vierde en vijfde op de wereldranglijst, om die reden horen ze bij de topfavorieten. Rob Cross is echter niet in vorm en Michael Smith haalt ook niet het maximale meer uit zijn kunnen. Vorig jaar vormden zij ook samen team Engeland en verloren ze al in de tweede ronde van Ierland.


Enkele andere kanshebbers

Kwart 1: Engeland start tegen de Filippijnen bestaande uit Lourence Ilagan en Noel Malicdem. Zij laten op de WK's al zien dat de spelers op de Asian Tour met het jaar beter worden, Malicdem won met 3-0 in sets van Rowby-John Rodriguez en kwam op een 2-0 voorsprong in sets tegen Peter Wright, maar wist net de overwinning niet te behalen. Rowby-John zit op deze World Cup in hetzelfde kwart, hij vormt met Mensur Suljovic het Oostenrijkse team.

Kwart2: De favorieten in dit kwart zijn België en Noord-Ierland (Daryl Gurney en Brendan Dolan). België start tegen Tsjechië, dat naast Karel Sedlacek ook de 18-jarige nummer twee van het jeugd-WK Adam Gawlas heeft. Gezien in de eindfase voornamelijk twintigers als Dimitri van den Bergh en winnaar Luke Humphries staan gaat hij een mooie toekomst tegemoet.

Kwart 3: Wales is hier topfavoriet, maar ook de runner-up van vorig jaar Ierland (Steve Lennon en William O'Connor) vinden we in dit kwart. Ook moeten we hier letten op Australië (Simon Whitlock en Damon Heta) en de wedstrijd tussen Polen en Zuid-Afrika, waar respectievelijk Krszysztof Ratajski en Devon Petersen de bekende namen zijn.

Kwart 4: Nederland start tegen Brazilië (Diogo Portela en Bruno Rangel) en heeft geen zware loting. Duitsland is het andere land dat geplaatst is, dat team bestaat uit Max Hopp en Gabriel Clemens.


Voorspelling


In de eerste ronde hebben we slechts één wedstrijd over negen legs en ook nog in teams. Hier kunnen dus teams met slechts één goede speler onderuit gaan en kan eigenlijk van alles gebeuren. Ik zal daarom kijken of ik een aantal leuke underdogs kan vinden om de voorbeschouwingen over te schrijven. Mijn favoriet om dit toernooi te winnen is Wales, maar gezien zij in de tweede ronde tegen Schotland moeten en het format vrij kort is vind ik de odd van 3.75 te risicovol.


Als de Filippijnen weten te stunten in de korte eerste ronde tegen Engeland maken zij een aardige kans om ook het kwart te winnen. Natuurlijk is dit een long shot - Philippines to win quarter 1), die zou je met wat kleingeld kunnen spelen tegen odd 13.00 (Betvictor). Omdat ik al op de Filippijnen wil inzetten in de eerste wedstrijd laat ik deze zelf echter lopen en kom ik met een tip in de wedstrijdvoorbeschouwing voor Filippijnen - Engeland.


Op televisie

RTL zendt deze wedstrijden natuurlijk ook uit voor de liefhebber, overdag zijn de wedstrijden te zien op videoland en vanaf 18.00 op RTL 7. Nog meer wedden op darten? Klik hier.

5 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar donnynedved
Country flagdonnynedved in 4-11-2020 19:47 Overige sporten en evenementen
in 4-11-2020 19:47 Overige sporten en evenementen
6 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.