Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op Darten: Premier League Darts 2019

Premier League Darts 2019


Van 7 februari tot 23 mei kunnen we iedere donderdagavond weer genieten van de tien beste darters van de PDC. Zoals gebruikelijk wordt er gespeeld in alle landen van het Verenigd Koninkrijk, ook is er weer een speelronde in Duitsland en kleurt de Ahoy Rotterdam eind maart weer twee avonden oranje. De opzet is net als vorige jaren als volgt: 


Het toernooi begint met tien deelnemers die allen één keer tegen elkaar spelen. Wedstrijden worden gespeeld over twaalf legs. Als een speler zeven legs wint is de wedstrijd afgelopen en krijgt hij twee punten, als een wedstrijd in een 6-6 gelijkspel eindigt krijgen beide spelers één punt. Nadat iedereen negen wedstrijden heeft gespeeld vallen de twee spelers met de minste punten af. De acht overgebleven spelers zullen nog een keer tegen elkaar spelen, ook nu is iedere wedstrijd over twaalf legs. De vier spelers die aan het einde bovenaan staan gaan naar de finaledag. Op de finaledag worden twee halve finales gespeeld, waarna de winnaars in de finale om de titel strijden. 


Deelnemers:


Op 1 januari zijn de tien deelnemers bekend gemaakt. De nummers één tot en met vier van de Order of Merit plaatsen zich automatisch, dit zijn Michael van Gerwen, Rob Cross, Peter Wright en Gary Anderson. Verder Daryl Gurney, Michael Smith, Gerwyn Price, James Wade, Mensur Suljovic en Raymond van Barneveld uitgenodigd. Er zijn dit jaar dus geen debutanten, James Wade is de enige speler die vorig jaar niet meedeed. 


Michael van Gerwen (#1, odd 1.73 bij Williamhill)

Michael van Gerwen heeft zes keer deelgenomen aan de Premier League en staat al zes jaar op rij in de finale. De eerste keer won hij, vervolgens verloor hij finales van Van Barneveld en Anderson. De afgelopen drie edities won hij, daarnaast eindigde hij bij alle zes deelnames bovenaan de poule voor aanvang van de finaledag. Ook dit jaar zien zijn kansen er weer goed uit, hij won in 2018 weinig majors voor zijn doen maar bereikte op het juiste moment weer zijn topvorm en won het WK. Sinds september speelde hij 43 reguliere wedstrijden en gooide in 37 daarvan een gemiddelde van honderd of meer. Door zijn ondergrens zakt hij momenteel dus zelden. 


Rob Cross (#2, odd 12.00 bij Betvictor)

Rob Cross verloor op 1 januari zijn titel maar sprak uit dat hij deze zeker ooit terug zal winnen. Begin 2018 kampte hij duidelijk met de druk van de wereldtitel maar bereikte hij ondanks een matige start de finaledag van de Premier League. Hij haalde in veel wedstrijden dit jaar zijn topniveau, maar kon dit zelden een heel toernooi volhouden. Eigenlijk alleen op de Brisbane Masters lukte hem dit, op de majors strandde hij namelijk vaak al voor de kwartfinale. 


Peter Wright (#3, odd 17.00 bij Betfair)

De hoge verwachtingen die men heeft van Peter Wright kon hij in 2018 te vaak niet waarmaken. Twee positieve uitschieters vallen op; hij haalde de finale van de World Grand Prix maar verloor deze, daarnaast kwam hij op de World Matchplay tot de halve finale. Daartegenover staan ook vijf majors waarop hij al vóór de kwartfinale strandde en slechts een zevende plek bij de Premier League. Hij sloot het jaar af in mineur, Snakebite verloor zijn eerste WK-wedstrijd van Toni Alcinas. 


Gary Anderson (#4, odd 6.50 bij Unibet)

EDIT: Gary Anderson heeft zich afgemeld, iedere week zal een andere speler deelnemen. Het schema staat onderaan!


Daryl Gurney (#5, odd 51.00 bij Coral)

Daryl Gurney eindigde vorig jaar als vijfde in de Premier League en haalde de finaledag dus net niet. Verder viel hij slechts twee keer op, bij de negen majors waar hij aan deelnam kwam hij slechts twee keer tot minimaal de kwartfinale. Op de World Grand Prix die hij in 2017 nog won haalde hij de halve finale, de Players Championships Finals won hij. 


Michael Smith (#6, odd 11.00 bij Betvictor)

Michael Smith was één van de grote verrassingen van 2018. Hij gold al lange tijd als talent, maar heeft afgelopen jaar pas de stap naar de echte top kunnen maken. Tijdens de Premier League presteerde hij veertien weken op rij zeer constant, scorend behoorde hij niet tot de besten maar finishend was hij vaak subliem. Hij eindigde als nummer twee in de reguliere competitie en haalde ook op de finaledag de eindstrijd, die hij van Van Gerwen verloor. Op de World Series of Darts Finals verloor hij de finale van James Wade na vijf matchdarts te missen, in de finale van het WK was opnieuw Van Gerwen te sterk voor Bullyboy. 


Gerwyn Price (#7, odd 67.00 bij Betway)

Gerwyn Price won in 2018 zijn eerste titel op een major, hij won in de finale van de Grand Slam van Gary Anderson. In die finale stond Anderson lange tijd voor, maar gaf de Schot het weg nadat hij zich ergerde aan de stijl en het gedrag van Price. Daarnaast haalde Gerwyn nog twee kwartfinales en een halve finale op de majors, maar viel hij in de Premier League tegen met een tiende plek en werd hij op het WK al in zijn eerste wedstrijd verslagen. 


Mensur Suljovic (#8, odd 26.00 bij Williamhill)

Mensur Suljovic kon nog geen navolging geven aan zijn eerste grote titel in 2017. Afgelopen jaar haalde hij de finale van de World Matchplay maar verloor deze van Gary Anderson, daarnaast haalde hij nog vier halve finales op majors. De Oostenrijker is over het algemeen een zeer constante speler die niet vaak door de ondergrens zakt, hoewel hem dit na een sublieme eerste set wel gebeurde op het WK, waarna hij alsnog na zijn eerste wedstrijd naar huis moest. 


James Wade (#10, odd 67.00 bij Betway)

James Wade was enkele weken in de vorm van zijn leven. Na de geboorte van zijn kind won hij zowel de titel op het European Championship als op de World Series Finals en werd de vijfde speler die twee grote toernooien na elkaar won. The Machine zag er op de drie volgende toernooien een stuk minder stabiel uit, zo kon hij op het WK maar net winnen van Seigo Asada en Keegan Brown en moest uiteindelijk zijn meerdere erkennen in Ryan Joyce. Omdat James Wade normaalgesproken gemiddeld van ongeveer 93/94 gooit en zelden richting de honderd gaat lijken zijn kansen in dit format over veertien weken miniem. 


Raymond van Barneveld (#28, odd 67.00 bij Betfair)

Raymond van Barneveld heeft twee zwakke jaren achter de rug en is daardoor ver weggezakt op de Order of Merit. Omdat het zijn laatste jaar is heeft hij alsnog een wilcard gekregen voor deze Premier League, maar gezien hij een loodzwaar jaar krijgt waarin hij weer alle Players Championships moet afgaan om het WK te halen lijkt succes in de Premier League een lastig verhaal te worden. 


Voorspelling


Michael van Gerwen is natuurlijk opnieuw topfavoriet. Ik verwacht dat hij na veertien weken gewoon weer bovenaan de ranglijst staat (odd slechts 1.33), maar een verrassing op de finaledag kan natuurlijk altijd gebeuren dus zie ik geen value om hem als toernooiwinnaar aan te wijzen (odd 1.73). Op Gary Anderson zou ik vanwege zijn rugklachten momenteel niet durven te wedden en een plaats bij de laatste vier voor Price, Wade of Van Barneveld lijkt me uitgesloten. Door de rugklachten van Anderson zitten er wat mij betreft teveel haken en ogen aan een weddenschap op een speler bij de top vier, bovendien is de subtop vrij breed.


Edit: Mijn oorspronkelijke toernooibet was: Van Barneveld to be eliminated after week 9 @ 2.50 (Bwin,Low). Gezien er nu slechts één speler afvalt is deze bet verwijderd. Een andere goede optie na het wegvallen van Gary Anderson is Rob Cross to reach semi-finals @ 2.00 (Williamhill,Low).


Op televisie

Voor de liefhebber zendt RTL7 op donderdag de Premier League live uit. Op sommige avonden is er helaas overlap met de Europa League, dan kan er via de RTL stream of bijvoorbeeld via Unibet gekeken worden.


Schema invallers

Week 1: Chris Dobey vs Mensur Suljovic

Week 2: Glenn Durrant vs Daryl Gurney

Week 3: Steve Lennon vs Peter Wright

Week 4: Luke Humphries vs Gerwyn Price

Week 5: Michael van Gerwen vs John Henderson

Week 6: Nathan Aspinall vs Michael Smith

Week 7: Max Hopp vs Raymond van Barneveld

Week 8: James Wade vs Dimitri van den Bergh

Week 9: Rob Cross vs Jeffrey de Zwaan

4 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar donnynedved
Country flagdonnynedved in 1-02-2019 16:59 Overige sporten en evenementen
in 1-02-2019 16:59 Overige sporten en evenementen
28 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Update: Gary Anderson heeft zich zoals verwacht afgemeld met een rugblessure waardoor er 9 deelnemers over blijven. Iedere week zal een andere speler worden uitgenodigd om de plek van Anderson over te nemen, punten die worden verdiend tegen een invaller tellen natuurlijk gewoon mee voor de ranglijst. Het schema is toegevoegd aan de voorbeschouwing!

1 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Wat een onzin trouwens elke week een andere spelers, het had gewoon Whitlock moeten zijn als je kijkt naar de ranglijst.

1 Vind ik leuk's
NBA / CS:GO
Op ma. 4 feb. 2019, 18:52 schreef sjorss94:

Wat een onzin trouwens elke week een andere spelers, het had gewoon Whitlock moeten zijn als je kijkt naar de ranglijst.

Totaal mee eens! Weet in iedergeval dat ik geen betjes ga plaatsen op de vervangers.

0 Vind ik leuk's

Ik vind het wel een leuke oplossing. Het is ten slotte een demonstratietoernooi en zo is dit een mooie kans om jongens als Humphries, de Zwaan en vd Bergh aan de PL te laten ruiken. Het ranglijst-argument is natuurlijk flauwekul, want het is gewoon duidelijk dat deze niet essentieel is bij de PL, kijkende naar het uitnodigen van Barney.

Bericht gewijzigd door bvanhinthum op Mon 4 Feb 2019, 22:38
0 Vind ik leuk's

Whitlock heeft ook weinig recht van spreken na z’n wanvertoningen op het WK en de Masters, daar komt niemand voor kijken.

0 Vind ik leuk's

Ik kan helaas mijn voorbeschouwingen niet publiceren dus hierbij mijn tips. Gezien het pas de eerste wedstrijd is houd ik de stakes laag:


James Wade - Raymond van Barneveld: James Wade speelde een aantal redelijke wedstrijden op The Masters, hoewel het geen enkele keer hoogstaand was. Ik verwacht wel dat hij in deze wedstrijd rond de 94 gemiddeld zal gooien en kan me voorstellen dat Van Barneveld niet op zijn toppen zal spelen na een lange break zonder noemenswaardige wedstrijden. Ik zie Wade eerder een break forceren dan Barney en speel daarom James Wade draw no bet @ 1.73 (Betvictor,Low)


Michael Smith - Michael van Gerwen: Michael Smith gooide op The Masters negen 180s in 31 legs (0,29 per leg), in heel 2018 gooide hij er 0,32 per leg. Op het WK deed hij het zelfs nog een tandje beter, toen gooide hij 64 maximale scores in 167 legs (0,38 per leg). Hij zal normaalgesproken zo'n negen a tien legs nodig hebben om drie maximale scores te gooien, ik verwacht dat deze wedstrijd over minimaal elf legs zal gaan.

Gerwyn Price - Daryl Gurney: Gerwyn Price gooide 0.24 180s per leg in 2018, op het WK gooide hij er zes in in 22 legs (0.27 per leg). Tijdens The Masters afgelopen weekend gooide hij er slechts twee in zeventien legs (0.12 per leg). Als de wedstrijd tegen Gurney over de maximale twaalf legs gaat zal hij de maximale scores een stuk vaker moeten gooien dan hij normaalgesproken doet. Ik speel daarom de combo Michael Smith OVER 2.5 180s + Gerwyn Price UNDER 3.5 180s @ 2.22 (Bwin,Low)


Ook zijn er twee acties op Unibet. Je kunt gratis de uitslagen van alle wedstrijden voorspellen bij Premier League Predictor en 10.000 euro winnen, daarnaast krijg je een 25% profitboost op een combi van minimaal drie matches met odds van 1.20 of hoger.

1 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Ik heb nog een laatste pick toegevoegd aan de voorbeschouwingen zojuist:


James Wade under 96.5 average @ 1.83 (Betway,Medium)

De under 95.5 bij Betfair vond ik er al aardig uitzien, bij under 96.5 vind ik het een heel mooie bet!

1 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Voor vanavond een mooie dartsbet op Betway;


Van Gerwen highest 3-dart average @ 1.10

Wright highest 3-dart average @ 1.61

Samen in combi @ 1.77 (Betway,High)


Daarnaast staan er weer vijf voorbeschouwingen online met nog meer tips!

0 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Update:

+4.26 stakes winst uit de voorbeschouwing en de high stake combi hierboven is ook binnen

Totaal +9.15 stakes over de eerste vijf speelronden :)

1 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

https://www.thesun.co.uk/sport/8614402/raymond-van-barneveld-kissing-mystery-woman/amp/?


barney to lose tegen rob cross donderdag is value nu dit in de media is beland kan ik me niet voorstellen dat hij opeens wel gaat winnen.


2 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.