Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op Tennis: Roland Garros 2020

Roland Garros 2020

Aanstaande zondag wordt in Parijs het hoofdtoernooi van Roland Garros 2020 afgetrapt. Door de coronapandemie werd er besloten om het grandslamtoernooi te verplaatsen naar de herfst en net als op de recent afgewerkte US Open gelden er ook rondom Roland Garros de nodige restricties. Dagelijks zijn er maximaal 11.500 bezoekers welkom op het tenniscomplex in Parijs, het gehele deelnemersveld moe(s)t zich deze week bij aankomst laten testen en verblijft in twee geselecteerde hotels om zo de zogenoemde bubbel te creëren.




Om de spelers nog enigszins een redelijke voorbereiding te geven, werden er de afgelopen twee weken enkele graveltoernooien afgewerkt in Europa. Vorig jaar wist Rafael Nadal zijn twaalfde grandslamtitel op Roland Garros te veroveren door in de finale af te rekenen met de Oostenrijker Dominic Thiem. Bij de dames won Ashleigh Barty haar eerste grandslamtitel. In de finale was ze te sterk voor de Tsjechische Marketa Vondrousova. De Australische is tijdens de editie van dit jaar de grote afwezige en hierdoor niet in staat om haar titel te verdedigen.


Voorbeschouwing damestoernooi


De geplaatste spelers:

Simona Halep (1)

Simona spelers was één van de top tien-speelsters die vorige maand besloot om geen acte de présence te geven op de US Open. De Roemeense hoopt de komende weken wel te schitteren op Roland Garros, haar meest favoriete grandslamtoernooi. Halep won hier in 2018 namelijk haar eerste grandslamtitel uit haar carrière en was in Parijs ook al tweemaal verliezend finaliste. 



Vorig jaar was de kwartfinale van Roland Garros het eindstation van Halep. De 28-jarige tennisster liet zich destijds in straight sets verrassen door de Amerikaanse tiener Amanda Anisimova. De huidige nummer twee van de wereld is uitstekend aan de herstart van de WTA Tour begonnen. Na een titel in Praag, was Halep afgelopen weekend ook de sterkste in Rome, waar ze in de finale de regerend kampioen Karolina Pliskova versloeg (6-0, 2-1). 


Karolina Pliskova (2)

Karolina Pliskova is al jaren een gevestigde naam in de top van het mondiale damestennis, maar de Tsjechische wacht nog altijd op haar eerste grandslamtitel. Eenmaal bereikte ze de finale van een grandslamtoernooi, op de US Open 2016 was ze niet opgewassen tegen de Duitse Angelique Kerber. Met haar enorme power lijkt de 28-jarige tennisster niet gemaakt voor het spelen op gravel, maar in de afgelopen twee jaar wist ze twee WTA-titels op deze ondergrond te winnen, Stuttgart 2018 en Rome 2019).



Pliskova neemt komende week voor de negende keer deel aan Roland Garros. In 2017 wist ze de halve finale van het grandslamtoernooi in Parijs te bereiken, maar in de andere jaren kwam ze nooit verder dan de derde ronde. De Tsjechische stelde op de US Open teleur met een vroege uitschakeling in de tweede ronde door Caroline Garcia. In Rome maakte de nummer vier van de wereld afgelopen week meer indruk, maar titelverdediging zat er niet in. Pliskova gaf in de finale bij een 6-0, 2-1 achterstand in sets op tegen Halep.


Elina Svitolina (3)

Net als Pliskova wacht ook Elina Svitolina nog altijd op haar eerste grandslamtitel. De Oekraïense weet dat dit geen gemakkelijk doel zal worden, want de top in het mondiale vrouwentennis is alleen maar breder geworden. De 26-jarige tennisster werd in het verleden wel eens verweten dat ze niet thuis gaf op het hoogste podium, maar presteerde het afgelopen jaar meer dan prima op de grandslams met een kwartfinale op de Australian Open en halve finales op Wimbledon en de US Open.



Svitolina heeft in het verleden al meerdere keren bewezen uitstekend uit de voeten te kunnen op gravel. Zo won de Oekraïense in 2017 en 2018 het prestigieuze WTA-toernooi van Rome. Komende week zal de huidige nummer vijf van de wereld voor de achtste keer deelnemen aan Roland Garros. Haar beste resultaten in Parijs zijn kwartfinales in 2015 en 2017. Svitolina liet verstek gaan op de US Open en speelt ter voorbereiding op Roland Garros deze week nog het WTA-toernooi van Strasbourg. 


Sofia Kenin (4)

De Grand Slam-zeges van Naomi Osaka, Bianca Andreescu en Sofia Kenin laten zien dat de top van het mondiale damestennis steeds breder is geworden. Kenin heeft zich in de afgelopen jaren gestaag opgewerkt en dit resulteerde dus in winst van de Australian Open begin 2020. Het is pas het derde jaar op de WTA Tour voor de Amerikaanse, vorig jaar wist ze te verrassen met een achtste finale op Roland Garros, want echts succesvol was ze nog niet op deze ondergrond op het hoogste niveau.



Waar sommige spelers gelijk hun oude niveau wisten te halen bij de herstart van de WTA Tour, gold dit allesbehalve voor Kenin. De 21-jarige speelster vloog er in de eerste ronde van de Western & Southern Open uit en was in de achtste finales van de US Open kansloos tegen een uitstekend spelende Elise Mertens. Kenin leed begin vorige week misschien wel de pijnlijkste nederlaag uit haar carrière, ze verloor in Rome namelijk met 6-0, 6-0 van Victoria Azarenka.  


Bianca Andreescu (5)

Bianca Andreescu verbaasde vorig seizoen de gehele tenniswereld door als debutante op de US Open meteen haar eerste grandslamtitel uit haar carrière te winnen. 2019 was sowieso het jaar van de grote doorbraak van de Canadese, want ze schreef ook de WTA-toernooien van Indian Wells en Toronto op haar naam. 



Andreescu liep eind vorig jaar tijdens de WTA Finals een vervelende knieblessure op. Hierdoor miste de twintigjarige tennisster begin 2020 onder andere de Australian Open en zal ze komende week op Roland Garros haar langverwachte rentree op de WTA Tour maken. De Canadese debuteerde vorig jaar op Roland Garros met een tweede ronde als resultaat. Na een slopende eerste ronde moest ze zich geblesseerd afmelden voor haar partij tegen Sofia Kenin.


Kiki Bertens (6)

Roland Garros en Kiki Bertens is na acht deelnames nog altijd geen gelukkige combinatie gebleken. De Nederlandse heeft sowieso moeite met het presteren op grandslams, maar het staat buiten kijf dat de 28-jarige tennisster tot de beste gravelspeelsters op de WTA Tour behoort. Vorig jaar maakte Bertens indruk door het prestigieuze WTA-toernooi van Madrid op haar naam te schrijven en de verwachtingen lagen vervolgens hoog voor Roland Garros. Het grandslamtoernooi in Parijs draaide uiteindelijk uit op een grote teleurstelling, want in de tweede ronde moest ze opgeven vanwege buikloop.



Bertens besloot afgelopen maand niet af te reizen naar New York om haar seizoen te herstarten met de Western & Southern Open en de US Open. De huidige nummer acht vond het net als enkele andere top tien-speelsters te risicovol om richting de Verenigde Staten af te reizen. Bertens hervatte haar seizoen als één van de laatste speelsters en het gebrek aan wedstrijdritme was te merken, in de eerste ronde van Rome verloor ze met 6-4, 6-4 van Polona Hercog. 


Serena Williams (7)

Serena Williams speelde haar eerste Grand Slam in 1998. Inmiddels zijn we 22 jaar en 23 grandslamtitels verder, maar de Amerikaanse hoopt nog altijd het record van Margaret Court (24 titels) te evenaren. Na enkele mislukte pogingen, vier verloren finales in de afgelopen twee jaar, zal ook de 38-jarige tennisster weten dat de kans aanwezig is dat het bij 23 grandslamtitels zal blijven. 



Williams won in de periode 2012 - 2016 tien titels op gravel, waarvan twee op Roland Garros, maar in de laatste twee jaar kwam ze op het grandslamtoernooi in Parijs niet verder dan een achtste finale en een derde ronde. De huidige nummer acht van de wereld kent opvallend veel moeite met haar tegenstanders sinds de herstart van de WTA Tour. Op de US Open wist Williams wel de halve finale te bereiken, maar hier kwam ze uiteindelijk in drie sets te kort tegen Victoria Azarenka.


Belinda Bencic (8)

Belinda Bencic beleefde ruim vijf jaar geleden als tienertalent haar grote doorbraak op de WTA Tour, maar mede door blessureleed en vormverlies kelderde ze vervolgens flink op de ranglijst. Begin 2019 liet ze zien eindelijk terug te zijn aan de top met een knappe titel in Dubai. Inmiddels mag de Zwitserse zich de nummer tien van de wereld noemen, in februari noteerde ze haar hoogste ranking ooit met een vierde plaats op de WTA-ranglijst.



Bencic wist in 2014 tijdens haar debuut op de US Open meteen de kwartfinale te bereiken. Deze prestatie wist ze in de afgelopen jaren niet te overtreffen, laat staan te overtreffen, maar hier kwam vorig jaar eindelijk verandering in. Ze bereikte de halve finale door onder andere titelverdediger Naomi Osaka uit te schakelen. Bianca Andreescu stond een eerste grandslamfinale voor de Zwitserse alleen in de weg. De 23-jarige tennisster hervatte haar seizoen vorige week in Rome, maar werd hier in de eerste ronde verrast door de qualifier Danka Kovinic.


De loting:

De loting voor de US Open 2020 heeft donderdag plaatsgevonden. Tijd om te kijken voor welke speelsters er mogelijkheden liggen en wie het minder hebben getroffen.


Kwart 1: is Halep af te stoppen?

Simona Halep besloot niet deel te nemen aan de US Open en maakte sinds de herstart indruk met titels op het gravel van Praag en Rome. Door de afzegging van Ashleigh Barty en Halep’s titelwinst in Parijs in 2018 is ze de grote favoriete. In de tweede ronde wacht de Roemeense waarschijnlijk een ontmoeting met de talentvolle gravelspeelster Jil Teichmann, al is het niet de verwachting dat de Zwitserse hier zal stunten. Wie dat vorig jaar wel deed tegen Halep in de kwartfinale van Roland Garros, was Amanda Anisimova. De kans is zeer reëel dat de twee elkaar komende week opnieuw tegenkomen, maar dan in de derde ronde. Voor Halep is dit de ideale kans om revanche te nemen.


In de tweede sectie bevinden zich in de vorm van Dayana Yastremska, Marketa Vondrousova en Iga Swiatek drie getalenteerde speelsters. Zeker de eerste twee waren interessant geweest voor een outright, maar het feit dat dit drietal bij elkaar in de sectie zit én in hetzelfde kwart als Halep, houd me tegen. In de derde sectie lijken Johanna Konta en Maria Sakkari met elkaar te gaan strijden voor een plek in de achtste finales, terwijl de vierde sectie van dit kwart enorm open is. Kiki Bertens is hier de hoogst geplaatste speelster, maar mist wedstrijdritme en gaf deze week geblesseerd op in Straatsburg.


Geprojecteerde kwartfinale: Simona Halep (1) vs. Kiki Bertens (5)

Voorspelde kwartfinale: Simona Halep (1) vs. Johanna Konta (9)


Kwart 2: kan Williams nog één keer oude tijden doen herleven?

Serena Williams wist driemaal Roland Garros te winnen. De laatste keer was in 2015 en een jaar later bereikte ze nog wel de finale. De Amerikaanse is alleen niet meer zo dominant als voorheen, dat werd meerdere malen duidelijk sinds de herstart van de WTA Tour. De tweede ronde van Roland Garros kan wel eens een herhaling worden van de kwartfinale van de US Open, want Tsvetana Pironkova is hier de mogelijke tegenstander van Williams.


Serena Williams mag normaal gesproken geen problemen hebben om de achtste finales te bereiken. Hier wacht haar wellicht een ontmoeting met Victoria Azarenka, de Wit-Russin die haar twee weken terug van een finale op de US Open weerhield. Mocht ook Venus Williams haar oude vorm weten te vinden dan behoort een confrontatie tussen de zusjes in de achtste finales tot de mogelijkheden. Yulia Putintseva, tweevoudig kwartfinaliste op Roland Garros, mag hier ook niet helemaal worden uitgevlakt.


In het bovenste gedeelte van dit kwart bevindt zich Elina Svitolina. de Oekraïense kent een relatief eenvoudige sectie, al moet ze wel waken voor het powertennis van Anna Blinkova. De verwachting is dat Svitolina dit weet te overleven en dan wacht in de achtste finales waarschijnlijk een ontmoeting met Anett Kontaveit of Elise Mertens, twee spelers die meer dan prima uit de voeten kunnen op gravel. De Belgische tennisster heeft sinds de herstart stappen gemaakt en kan hier wel eens verrassen, des te meer omdat Svitolina momenteel nog actief is in Straatsburg.


Geprojecteerde kwartfinale: Elina Svitolina (3) vs. Serena Williams (6)

Voorspelde kwartfinale: Elise Mertens (16) vs. Victoria Azarenka (10)


Kwart 3: veel hardhitters

Wat direct opvalt wanneer je een blik werpt op het derde kwart, is het grote aantal hardhitters dat hier is ingedeeld. Van speelsters als Jennifer Brady, Ons Jabeur, Jessica Pegula en Daniele Collins hoeven we normaal gesproken geen wonderen te verwachten op gravel, terwijl Elena Rybakina, Donna Vekic en in mindere mate Aryna Sabalenka zich als hardhitters al wel op WTA-niveau hebben bewezen op deze ondergrond. 


Naast Rybakina geef ik ook hoog op over Karolina Muchova, beide zijn enorm talentvol en kunnen goed uit de voeten op gravel. Fiona Ferro is in deze sectie normaal gesproken een outsider zonder ranking, maar de laatste wedstrijd van de Française dateert alweer van 9 augustus, toen ze de finale van het WTA-toernooi van Palermo speelde. Voor mij zal het in dit kwart tussen Rybakina, Muchova en Garbine Muguruza gaan. De Spaanse wist het grandslamtoernooi in Parijs in 2016 te winnen en bereikte in 2018 nog de halve finale. Muguruza kent in de vorm van Tamara Zidansek een lastige tegenstander in de eerste ronde, weet ze deze horde te nemen dan heeft ze een vrij eenvoudig pad naar de kwartfinale. Tot slot geloof ik niet dat de als vierde geplaatste Sofia Kenin zich al voldoende heeft ontwikkeld op gravel om het ver te schoppen.


Geprojecteerde kwartfinale: Aryna Sabalenka (8) vs. Sofia Kenin (4)

Voorspelde kwartfinale: Garbine Muguruza (11) vs. Elena Rybakina (14)


Kwart 4: minst sterk bezette kwart

Petra Kvitova en Karolina Pliskova zijn de hoogst geplaatste speelsters in het laatste kwart. Je moet goed zoeken om speelsters te vinden die het dit tweetal lastig kunnen maken. Jelena Ostapenko, winnares van Roland Garros 2017 en Sloane Stephens, finaliste in 2018, zijn ver teruggevallen en Madison Keys heeft zich niet kunnen voorbereiden op gravel door een opgelopen nekblessure op de US Open.


Angelique Kerber en gravel is daarnaast ook nooit een gelukkige combinatie gebleken. Pliskova treft in de achtste finales hoogstwaarschijnlijk Petra Martic. De Kroatische zie ik hier wel voor een verrassing zorgen. Martic wist de als tweede geplaatste Tsjechische vorig jaar in de derde ronde van Roland Garros namelijk in straight sets met 6-3, 6-3 te verslaan. Een struikelblok voor Martic zou Veronika Kudermetova in de tweede ronde kunnen zijn. In dit minder sterk bezette kwart is het ook goed mogelijk dat de Russin zichzelf definitief op de kaart weet te zetten. 


Geprojecteerde kwartfinale: Petra Kvitova (7) vs. Karolina Pliskova (2)

Voorspelde kwartfinale: Petra Kvitova (7) vs. Petra Martic (13)


Conclusies & Outrights

Halep is door de bookmakers terecht als favoriet voor winst van Roland Garros aangewezen. Ik zie niemand het haar lastig maken in het eerste kwart en in mijn ogen is winst van kwart 1 high stake spelen in haar geval interessanter dan een outright op toernooiwinst. Elise Mertens is daarnaast een hele interessante optie om het tweede kwart te winnen. Ik baal ervan dat Rybakina en Muchova bij elkaar in dezelfde sectie van kwart 3 zitten, want ik denk oprecht dat beide speelsters wel eens aan de vooravond van hun grote doorbraak kunnen staan en speel beide dan ook voor winst van kwart 3. Mocht je in het laatste kwart een weddenschap willen plaatsen, is winst van het kwart door Martic of Kudermetova interessant. De twee komen elkaar al in een vroeg stadium tegen, maar zijn beide in staat om een run te maken naar de kwartfinale in dit minder sterk bezette kwart.


Winst kwart 1: Simona Halep @ 2.30 (Betfair, high)

Winst kwart 2: Elise Mertens @ 5.50 (Betfair, low)

Winst kwart 3: Elena Rybakina @ 5.50 (Betfair, low)

Winst kwart 3: Karolina Muchova @ 12.0 (Betfair, low)

Winst kwart 4: Petra Martic @ 5.50 (Betfair, low)

Winst kwart 4: Veronika Kudermetova @ 34.0 (Betfair, low)


Hoge quoteringen voor toernooiwinst van underdogs, zoals Mertens (@ 26.0), Rybakina (@ 26.0), Muchova (@ 61.0), Martic (@ 61.0) en Kudermetova (@ 301.0) zijn ook interessant, omdat je in dit geval bij een knappe run winst uit kunt cashen of deels kunt hedgen. Ik geef zelf vaak alleen de voorkeur aan het spelen van winst van een kwart.


Roland Garros 2020, waar kan ik het zien?

Eurosport beschikt ook dit jaar weer over de rechten van Roland Garros. Online zijn de wedstrijden op de Eurosport Player en o.a. op Unibet TV te zien, via je laptop of pc heb je prima beeld. Kijk hier voor nog meer wedden op tennis.


Eigen tips

Voel je vrij om in dit topic ook eigen tips te delen gedurende Roland Garros.


De voorbeschouwing van het mannentoernooi zal ik uiterlijk zaterdagochtend in dit topic plaatsen. Ik heb al enkele interessante eerste ronde partijen op het oog, voornamelijk uit het damestoernooi. Deze komen vanaf vrijdagavond op VW.net te staan.

6 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar jorditoma
Country flagjorditoma in 25-09-2020 13:19 Overige sporten en evenementen
in 25-09-2020 13:19 Overige sporten en evenementen
65 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Waar ik zeker even rekening mee zou houden is het weer. Los van dat het koud en winderig is zal er denk ik komende week ook niet veel achter elkaar gespeeld worden als ik de weervoorspellingen zie. Dus veel onderbrekingen en kou is wel een grote factor. Bijkomend puntje is ook dat de ballen zwaarder zijn volgens aardig wat spelers. Dat zorgt dat t soel iets trager kan zijn en een veel grotere fysieke belasting

2 Vind ik leuk's

Ik moet zeggen dat ik heel veel 1e ronde wedstrijden niet zo interessant vind doordat de quoteringen vrij laag liggen. Voor mij zijn er dan ook weinig wedstrijden die ik zal spelen vandaag en morgen. Misschien dat ik live nog iets mee ga pakken, even aankijken allemaal.


Djere + Hurkacz + Cilic +2.5 sets @ 4.07 (Medium, 888sport)


Funbet met een freebet: Kecmanovic o3.5 sets + Djere o3.5 sets + Fognini o3.5 sets + Majchrzak o3.5 sets + Medvedev o3.5 sets @ 14.68 (Low, 888sport)

Bericht gewijzigd door relo10 op Sun 27 Sep 2020, 08:14
0 Vind ik leuk's

wat een lapzwans is die Goffin toch, die kan ook beter zijn racket aan de haak hangen, zo'n mongolenmatch weer

0 Vind ik leuk's
it's all about the money ;)

Ik ga het niet intensief volgen maar heb Halep Q1 en Djoko winner meegespeeld, komen Djoko en Nadal elkaar pas tegen in een eventuele finale?

0 Vind ik leuk's
NBA / CS:GO

Dag 1 zit er zo goed als op en toch al meteen een paar verrassingen.


Bij de mannen was er al meteen de exit van Coric en Goffin (die weer is een zaadpot speelde).

Bij de vrouwen was er onder meer al de exit van Blinkova, Yastremska en Teichmann


als ze morgen zo voort doen gaat het nog een raar tornooi worden ;)

0 Vind ik leuk's
it's all about the money ;)

voor diegene die morgen tijd hebben, om 11 uur begint er een potje bij de mannen tussen 2 mannen die bij mij op de blacklist staan met Fognini en Kukushkin, dat gaat volges mij een freaky partij worden, Fognini kende een heeeel slechte voorbereiding en Kukushkin is een naaier 1ste klas dus dat beloofd ;)

2 Vind ik leuk's
it's all about the money ;)

Wat denken jullie van de double?


fogini wint van kukushin en puig neemt een setje tegen errani?

1 Vind ik leuk's

vandaag was het niveau van Ostapenko zeker niet slecht, ik ben eens benieuwd wat ze kan in de volgende ronde ;)


1 Vind ik leuk's
it's all about the money ;)

Verwacht dat er dit toernooi veel verrassende uitslagen zullen voorkomen. Daar probeer ik in mijn bets van morgen op in te spelen. Fucsovics - Ramos: Ramos +1.5 sets @2.04. Tig - McHale: McHale to win @2.50. Gavrilova - Bouchard: Gavrilova +1.5 sets @1.65 en Gavrilova to win @2.60. Herbert - Zverev: Herbert +2.5 sets @1.96. Odds van Unibet, speel alles low stake

Bericht gewijzigd door maxitoppie op Thu 1 Oct 2020, 12:29
2 Vind ik leuk's

ik ga ook nog is proberen een tipje te droppen:


Garcia - Sasnovich -> Sasnovich wint minimaal 1 set -> odd 1.60


Garcia wordt hier aanzien als favoriet, dit kan wel terecht zijn maar ik vind de vorm van Sasnovich zeker niet slecht, kwartfinale in Istanboel en een kwartfinale in Palermo waar ze Mertens versloeg en uiteindelijk verloor van Martic in 2 tie-breaks.


ik speel deze high stake, good luck ;)

0 Vind ik leuk's
it's all about the money ;)

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.