Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op Tennis: Roland Garros 2022

Roland Garros 2022


Zondag 22 mei vangt Roland Garros 2022 aan. Alhoewel Matteo Berrettini, Roger Federer, Andy Murray, Nick Kyrgios Gaël Monfils en Kei Nishikori geen acte de présence zullen geven op het grandslamtoernooi in Parijs, kunnen we een mooie strijd verwachten tussen Rafael Nadal, Novak Djokovic en de Spaanse tienersensatie Carlos Alcaraz. Waar er op de Grand Slams bij de vrouwen vaak meer dan tien tennissters zijn aan te wijzen als potentiële winnaars, is Iga Swiatek deze editie terecht de gedoodverfde favoriet. Weet de in bloedvorm verkerende Poolse haar status de komende twee weken waar te maken? In 2021 ging Novak Djokovic bij de mannen in Parijs met de titel aan de haal, terwijl Barbora Krejcikova hier vorig jaar haar eerste grandslamtitel uit haar carrière won.


Voorbeschouwing mannentoernooi

De loting:

De loting heeft donderdag plaatsgevonden. Tijd om te kijken voor welke spelers er mogelijkheden liggen en wie het minder hebben getroffen.


Kwart 1

Geprojecteerde kwartfinale: Novak Djokovic (1) vs. Rafael Nadal (5)

Novak Djokovic toonde de afgelopen weken aan steeds beter in vorm te komen. Hij won in Rome zijn 38ste masterstoernooi uit zijn carrière en boekte hier eveneens zijn duizendste profzege. Met de loting in Parijs heeft de nummer één van de wereld het niet getroffen, want hij bevindt zich in hetzelfde kwart als Rafael Nadal, en dezelfde helft als Carlos Alcaraz. De eerste en enige echte test voor een waarschijnlijke ontmoeting in de kwartfinale met Nadal, wacht Djokovic waarschijnlijk in de vierde ronde, waarin Grigor Dimitrov of Diego Schwartzman mogelijke tegenstanders zijn. Het tweetal heeft gezamenlijk echter een matig record als het om ontmoetingen tegen de Serviër gaat: 15-1.

 

Nadal bevindt zich in de onderste helft van dit kwart. Een  voetblessure heeft ervoor gezorgd dat de Spanjaard niet de topfavoriet is om zijn veertiende grandslamtitel op het gravel in Parijs te winnen. In de tweede ronde wacht hem mogelijk een fraaie ontmoeting met Stan Wawrinka, winnaar in 2015. Bij het bereiken van de derde ronde lijkt een ontmoeting met Fabio Fognini of de Nederlander Botic van de Zandschulp voor de hand te liggen. Beiden zijn in staat om Nadal goed partij te geven, maar indien fit moet hij in staat zijn om over vijf sets de zege naar zich toe te trekken. Mocht Nadal de vierde ronde bereiken, lijkt Felix Auger-Aliassime de aangewezen persoon om een mogelijke kwartfinale tussen de twee grote rivalen te versperren. 

 

Kwart 2

Geprojecteerde kwartfinale: Alexander Zverev (3) vs. Carlos Alcaraz (6)

Alexander Zverev is de hoogst geplaatste speler in dit kwart en heeft een relatief eenvoudige route naar de kwartfinale. De Duitser wacht in de derde ronde mogelijk een ontmoeting met Alejandro Davidovich Fokina, die in april de finale van het masterstoernooi van Monte Carlo wist te bereiken. Sindsdien worstelt hij echter met zijn vorm. 

 

In de onderste helft van het tweede kwart is Carlos Alcaraz de grote favoriet om de laatste acht van het toernooi te bereiken. De tiener werd eerder deze maand negentien jaar en verraste de tenniswereld met winst van het masterstoernooi van Miami en titels in Barcelona en Madrid. Tennisvolgers zagen hem in 2020 doorbreken op het Challenger-circuit, maar dat hij zo snel de top tien binnen zou stormen, hadden weinig mensen voorspeld. De enige die Alcaraz lijkt af te kunnen houden van een plek in de halve finales, met Zverev meegerekend, lijkt Sebastian Korda. De 21-jarige Amerikaan treft Alcaraz mogelijk in de derde ronde. Korda was recent in Monte Carlo de enige speler die dit seizoen op gravel van Alcaraz wist te winnen, maar in het best-of-five format is het sterk de vraag of hij dit kan herhalen. 

 

Kwart 3

Geprojecteerde kwartfinale: Casper Ruud (8) vs. Stefanos Tsitsipas (4)

Stefanos Tsitsipas zal zijn handen dichtknijpen dat hij Djokovic, Zverev en Alcaraz door de gunstige loting eventueel pas in de finale kan treffen. Toch mag hij in de eerste ronde direct aan de bak tegen Lorenzo Musetti, die vorig jaar in Parijs nog indruk maakte door de vierde ronde te bereiken. Tsitsipas toonde dit seizoen zijn vorm op gravel met winst in Monte Carlo, een halve finale in Madrid en finale in Rome. Mocht de Griek tot de vierde ronde reiken, treft hij mogelijk Denis Shapovalov. De huidige nummer vijftien van de wereld kan zich doorgaans met de beste meten, maar moet in zijn eerste ronde wel eerst zien af te rekenen met het Deense talent Holger Rune.

 

Casper Ruud behoort inmiddels tot de beste gravelspelers op de ATP Tour. De Noor speelt zaterdag nog een finale in Genève, terwijl alle andere toppers deze week rust nemen. De vraag is of hij deze inspanning later in het toernooi gaat voelen. Spelers als Hubert Hurkacz, Frances Tiafoe en David Goffin kunnen wellicht profiteren van een vroege uitschakeling van Ruud. Vooral de Belg Goffin toonde zijn goede vorm. Begin deze maand liet hij vier matchpoints liggen tegen Nadal op het ATP-toernooi van Madrid.


Kwart 4

Geprojecteerde kwartfinale:  Andrej Rublev (7) Daniil Medvedev (2) 

Voor Andrej Rublev lijken er weinig obstakels te liggen op weg naar de vierde ronde en dat geldt ook voor Jannik Sinner. De twintigjarige Italiaan won in Monte Carlo in drie sets van Rublev en heeft dan ook goede papieren om de laatste acht in Parijs te bereiken. 

 

Daniil medvedev maakte deze week in Genève na een hernia-operatie zijn rentree op de ATP Tour. De Rus verloor zijn eerste partij in straight sets van Richard Gasquet. Bovendien is gravel niet zijn favoriete ondergrond, waardoor de verwachtingen rondom de nummer twee van de wereld laag liggen. Voor Miomir Kecmanovic lijken er kansen te liggen om de kwartfinale te bereiken. De Serviër is bezig aan een sterk seizoen en kan in Parijs weleens verrassen met een plek bij de laatste acht. 

 

Conclusie:

Dat Djokovic, Nadal of Alcaraz het grandslamtoernooi in Parijs wint, lijkt enorm groot. In de onderste helft ligt er geen value op Tsitsipas, waardoor ik low stake wat minder bekende namen speel:

Winst kwart 3: David Goffin @ 19.00 (low, Bet 365)

Winst Kwart 4: Miomir Kecmanovic @ 9.00 (low, Bet 365)

Winst Kwart 4: Jannik Sinner @ 4.50 (medium, Bet 365)

 

Voel je vrij om in de komende twee weken ook zelf tips te delen in dit topic. Een korte voorbeschouwing voor het damestoernooi volgt waarschijnlijk in de loop van de middag met twee losse voorbeschouwingen voor dag 1.


2 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar jorditoma
Country flagjorditoma in 21-05-2022 11:47 Overige sporten en evenementen
in 21-05-2022 11:47 Overige sporten en evenementen
12 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

De voorbeschouwing is zowel via desktop als op mobiel niet volledig te lezen, vandaar hier nogmaals het laatste deel van de voorbeschouwing voor de mannen:


Kwart 3

Geprojecteerde kwartfinale: Casper Ruud (8) vs. Stefanos Tsitsipas (4)

Stefanos Tsitsipas zal zijn handen dichtknijpen dat hij Djokovic, Zverev en Alcaraz door de gunstige loting eventueel pas in de finale kan treffen. Toch mag hij in de eerste ronde direct aan de bak tegen Lorenzo Musetti, die vorig jaar in Parijs nog indruk maakte door de vierde ronde te bereiken. Tsitsipas toonde dit seizoen zijn vorm op gravel met winst in Monte Carlo, een halve finale in Madrid en finale in Rome. Mocht de Griek tot de vierde ronde reiken, treft hij mogelijk Denis Shapovalov. De huidige nummer vijftien van de wereld kan zich doorgaans met de beste meten, maar moet in zijn eerste ronde wel eerst zien af te rekenen met het Deense talent Holger Rune.

 

Casper Ruud behoort inmiddels tot de beste gravelspelers op de ATP Tour. De Noor speelt zaterdag nog een finale in Genève, terwijl alle andere toppers deze week rust nemen. De vraag is of hij deze inspanning later in het toernooi gaat voelen. Spelers als Hubert Hurkacz, Frances Tiafoe en David Goffin kunnen wellicht profiteren van een vroege uitschakeling van Ruud. Vooral de Belg Goffin toonde zijn goede vorm. Begin deze maand liet hij vier matchpoints liggen tegen Nadal op het ATP-toernooi van Madrid.


Kwart 4

Geprojecteerde kwartfinale:  Andrej Rublev (7) Daniil Medvedev (2) 

Voor Andrej Rublev lijken er weinig obstakels te liggen op weg naar de vierde ronde en dat geldt ook voor Jannik Sinner. De twintigjarige Italiaan won in Monte Carlo in drie sets van Rublev en heeft dan ook goede papieren om de laatste acht in Parijs te bereiken. 

 

Daniil medvedev maakte deze week in Genève na een hernia-operatie zijn rentree op de ATP Tour. De Rus verloor zijn eerste partij in straight sets van Richard Gasquet. Bovendien is gravel niet zijn favoriete ondergrond, waardoor de verwachtingen rondom de nummer twee van de wereld laag liggen. Voor Miomir Kecmanovic lijken er kansen te liggen om de kwartfinale te bereiken. De Serviër is bezig aan een sterk seizoen en kan in Parijs weleens verrassen met een plek bij de laatste acht. 

 

Conclusie:

Dat Djokovic, Nadal of Alcaraz het grandslamtoernooi in Parijs wint, lijkt enorm groot. In de onderste helft ligt er geen value op Tsitsipas, waardoor ik low stake wat minder bekende namen speel:

Winst kwart 3: David Goffin @ 19.00 (low, Bet 365)

Winst Kwart 4: Miomir Kecmanovic @ 9.00 (low, Bet 365)

Winst Kwart 4: Jannik Sinner @ 4.50 (medium, Bet 365)


1 Vind ik leuk's

Tot slot nog een mini-voorbeschouwing op het damestoernooi:


Kwart 1:

Swiatek boekte vorige week in Rome haar 28ste WTA-overwinning op rij. De laatste die haar wist te verslaan was Jelena Ostapenko, op 16 februari op hardcourt in Dubai. Met titels in Doha, Indian Wells, Miami, Stuttgart en Rome is de nummer één van de wereld terecht dé favoriet om Roland Garros 2022 te winnen. Voormalig winnares Simona Halep lijkt in dit kwart haar enige echte test.


Voel je vrij om in de komende twee weken ook zelf tips te delen in dit topic. Een korte voorbeschouwing voor het damestoernooi volgt waarschijnlijk in de loop van de middag met twee losse voorbeschouwingen voor dag 1.


Kwart 2:

In het tweede kwart bevinden zich met Paula Badosa, Aryna Sabalenka, Daniele Collins en Elena Rybakina allemaal goede, maar wisselvallige spelers. Geen van hen lijkt op dit moment in staat om Swiatek te verslaan.


Kwart 3:

In dit kwart is Ons Jabeur de favoriet om de halve finales te bereiken. Swiatek nam geen deel aan het WTA-toernooi van Madrid, waar de Tunesische vervolgens de titel greep. In Rome moest ze in de finale een week later in de finale haar meerdere erkennen in de nummer één van de wereld.


Kwart 4:

In het laatste kwart vinden we Anett Kontaveit en Garbine Muguruza terug. Het tweetal verkeert niet in beste vorm, terwijl regerend kampioen Barbora Krejcikova na drie maanden blessureleed haar rentree maakt. Hierdoor liggen er kansen voor de tiener Cori (Coco) Gauff.


Tips:

Winst Kwart 4: Coco Gauff @ 5.50 (low, Bet 365)

Wie komt verder? Maria Sakkari of Simona Halep -> Halep @ 1.72 (medium, Bet 365)



3 Vind ik leuk's

Jabeur er meteen uit, het gaat weer een RG worden vol met verrassingen vrees ik

0 Vind ik leuk's
it's all about the money ;)

Combi:

Fucsovics - Blancaneaux over 30.5 games @1.43

Harris + 2.5 sets @1.30

Delbonis @1.40

Zeppieri - Hurkacz over 29.5 games @1.41

Carabelli +2.5 sets @1.27

= @4.66

Verloren

Bericht gewijzigd door momo123 op Tue 24 May 2022, 09:01
1 Vind ik leuk's
  • Yellowboy (22-05-2022 12:08) Citatie verwijderen

    Jabeur er meteen uit, het gaat weer een RG worden vol met verrassingen vrees ik

en ook nog Muguruza bij de vrouwen.

Brooksby, Davidovich Fokina toch ook 2 mannen waarvan ik meer verwachtte

en dan nog tot slot Thiem die gewoon KANSLOOS eruit ging, ik weet niet of die ooit nog op deftig niveau gaat kunnen terugkomen want hij had nu niet meteen de grootste tegenstander vandaag.

1 Vind ik leuk's
it's all about the money ;)

Ik probeer er nog twee:

Bagnis - Medvedev over 28.5 games @1.34

Tseng + 2.5 sets @1.23

Kwon + 9.5 games @1.36

Delbonis @1.33

Zeppieri - Hurkacz over 31.5 games @1.70

= @5.07


Cecchinato + 1.5 sets @1.52

Kolar + 1.5 sets @1.49

Gaston - de Minaur over 30.5 games @1.58

Barrere + 2.5 sets @1.54

= @5.51

Eerste helaas stuk op Bagnis - Medvedev, tweede wel raak.

Bericht gewijzigd door momo123 op Wed 25 May 2022, 11:38
1 Vind ik leuk's
  • Momo123 (24-05-2022 09:03) Citatie verwijderen

    Ik probeer er nog twee:

    Bagnis - Medvedev over 28.5 games @1.34

    Tseng + 2.5 sets @1.23

    Kwon + 9.5 games @1.36

    Delbonis @1.33

    Zeppieri - Hurkacz over 31.5 games @1.70

    = @5.07


    Cecchinato + 1.5 sets @1.52

    Kolar + 1.5 sets @1.49

    Gaston - de Minaur over 30.5 games @1.58

    Barrere + 2.5 sets @1.54

    = @5.51

    Eerste helaas stuk op Bagnis - Medvedev, tweede wel raak.

Thnx momo, keep em coming.

1 Vind ik leuk's

Vandaag rustig aan, alleen:

Griekspoor @1.44

Coric + 2.5 sets @1.56

= @2.25

Helaas

Bericht gewijzigd door momo123 op Wed 25 May 2022, 22:13
0 Vind ik leuk's

Morgen:

Laaksonen + 8.5 games @1.56

Fucsovics + 2.5 sets @1.37

Cecchinato + 9.5 games @1.23

Kecmanovic - 1.5 sets @1.41

= @3.71

Meh het loopt niet echt lekker allemaal

Bericht gewijzigd door momo123 op Thu 26 May 2022, 16:24
0 Vind ik leuk's

ik zal ook nog eens 1 keer tips geven voor morgen ;)


Mertens wint

Gauff wint

Rune wint 3-0

Azarenka - Teichmann over 21.5 games


odd 10.20


Good Luck

0 Vind ik leuk's
it's all about the money ;)

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.