Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op wielrennen (2014)

Nieuw jaar, nieuwe kansen, nieuw topic. (y)1

Het wielerseizoen is voor mij gisteren al begonnen met de People's Choice Classic, een criterium vooraf aan de Tour Down Under. Kittel behaalde direct z'n eerste overwinning door Greipel te kloppen. Vannacht begint de Tour Down Under om 1.30 uur Nederlandse tijd en duurt t/m zondag.

Mijn tips:
Algemeen klassement
Robert Gesink eindigt voor Fränk Schleck @1.52
George Bennett eindigt voor Rafael Valls @1.65

Zelf combineer ik deze twee. Dat geeft x2,51.

Robert Gesink top 3 @5,00

Gesink lijkt vroeg in vorm, heeft afgelopen week tijdens training kennelijk de Willunga Hill (aankomst bergop in etappe 5) heel rap opgereden volgens Strava. Het warme weer in Australië moet hem ook perfect liggen. Zal strijden worden met mannen als Gerrans, Evans, Porte, Dennis voor het podium.

Etappe 1
Andre Greipel eindigt voor Marcel Kittel @1,57
Simon Gerrans eindigt voor Geraint Thomas @1,35

Zelf combineer ik deze twee. Dat geeft x2,12.

Simon Gerrans top 3 @2,20

Het venijn van etappe 1 zit in de staart met op ruim 10 km van de streep een klim van ruim 2 km aan 7 procent. Een finale voor klassementsmannen die rap aan de streep zijn of wellicht wat heuvelaars die aan kunnen pikken. Gerrans is voor mij de favoriet. Parcours moet hem uitstekend liggen en is in vorm getuige zijn Australische titel. Daarnaast zal Greipel normaliter wat langer aanpikken dan Kittel bergop.

Helaas staat er ook een h2h op die niet doorgaat. Was mijns inziens een niet te missen bet:

José Joaquin Rojas eindigt voor Christopher Sutton @1,52.

Sutton zal niet starten wegens scheurtje in pols door val in de People's Choice Classic. Dus daar op inzetten heeft geen zin.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar chefspijker
Country flagchefspijker in 20-01-2014 14:17 Overige sporten en evenementen
in 20-01-2014 14:17 Overige sporten en evenementen
5237 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Over Tour Down Under schrijven ze in het laatst nieuws oa:
Matig deelnemersveld.
Toppers:Schleck,Kittel en Greipel (Schleck:goed voor 14 ritzeges en 3 eindzeges in TDU,maar de kans is groot dat zn rijk stilaan ten einde is.Zondag versloeg Kittel hem in een voorafgaand criterium.)
Australische toppers:Evans,Gerrans en Porte.
En het nieuwe 19j supertalent Caleb Ewan.Mark Renshaw noemt hem beter dan Cavendish.Volgens Patrick Jonker moet je zelfs terug naar Eddy Merckx voor eenzelfde wonderkind.
Voor de belgen is het uitkijken naar:
Jürgen Roelandts,Jan Bakelants en Ben Hermans.Die laatste 2 debuteren voor hun teams,OP en BMC.
De ritten op donderdag ,met de steile Corkscrew Road, en zaterdag,met aankomst op Willunga Hill ,zullen beslissend zijn.
Er nog iets aan toe te voegen Chefspijker?of anderen?
0 Vind ik leuk's
De jager vond een konijn, maar het konijn vond van niet
boempatat:
Toppers:Schleck,Kittel en Greipel (Schleck:goed voor 14 ritzeges en 3 eindzeges in TDU,maar de kans is groot dat zn rijk stilaan ten einde is.Zondag versloeg Kittel hem in een voorafgaand criterium.)

Boempatat, niet Schleck maar Greipel. Frank Schleck is inderdaad niet zo'n goeie sprinter ;-)
Ik heb het even nagetrokken: dit is Schlecks eerste Tour Down Under.
Overigens is Robert Gesink gewoon een topper die aan de start staat. Maar ja, ik heb soms het idee dat de Belgen niet zo fan zijn van Gesink.
Caleb Ewan is echt een supertalent, net zoals Rohan Dennis die hier hoge ogen gaat gooien wat betreft het klassement. Ik kijk ook met verwachting uit naar de wielerweek van Rick Zabel (van Rabobank Development Team naar BMC) en Julian Alaphilippe, waarvan wordt geclaimd dat hij een van de grootste talenten van deze aarde is.
Voor de Belgen verwacht ik inderdaad wel dat Jan Bakelants zich weer laat zien. Ben Hermans denk ik niet, die zal vooral moeten knechten voor Cadel Evans
0 Vind ik leuk's
Etappe 2: Prospect - Stirling (150 km)
In de tweede etappe van de Tour Down Under komen de sprinters er niet aan te pas. Vorig jaar won Tom-Jelte Slagter hier de rit op een iets lichter parkoers. Richting Stirling wordt driemaal dezelfde klim genomen. De klim heeft een venijnig einde met een stijgingspercentage van 14,2%, maar dat is nog geen kilometer lang. Als Simon Gerrans deze klim kan overleven, wint hij de wedstrijd. Maar ik acht de kans reëel dat hem dat niet lukt. In dat geval geef ik Diego Ulissi, het talent van Lampre, een goede kans.
0 Vind ik leuk's
Wanneer start deze etappe ( onze tijdzone ) en kan je dit ergens volgen ?
0 Vind ik leuk's
Mooie analyse Rob. Geef alleen Evans niet zoveel kans. Ben ook erg benieuwd welke H2H unibet erop gaat zetten.
@Robert ik dacht dat deze etappe rond 1 uur onze tijd begint.
0 Vind ik leuk's
Is er naast Unibet ook een bookmaker die ook een beetje actief bezig is met wielrennen, zoals bijvoorbeeld ook head-to-heads..
Als ik speel, speel ik altijd op unibet maar als meerdere bookmakers dit doen zou je de hoogste odds kunnen pakken.
0 Vind ik leuk's
@Rob, wat opmerkingen ten aanzien van jouw post.
Dat stijgingspercentage van ruim 14 procent zal een piek zijn. Zo zwaar zijn de kilometers vannacht niet. En reken er maar op dat Gerrans dat eenvoudig overleeft. Wat mij betreft samen met Matthews de favoriet. Matthews won al twee keer op deze aankomst van het peloton de laatste jaren. 't Is alleen de vraag voor wie ze gaan bij Orica GreenEDGE. Gerrans of Matthews dus.
Maar gezien Gerrans prestatie van vannacht, sluit ik niet uit dat ze weer de kaart Gerrans trekken. Vannacht zat Matthews ook in het treintje Matthews-Impey-Gerrans. Bovendien kan ie dan extra boni's pakken die hij misschien zaterdag nodig heeft om het klassement binnen te halen. Al is Gerrans ook op Willunga Hill altijd goed. Je moet niet onderschatten dat de Australiërs nu al een voorsprong qua vorm/wedstrijdritme hebben tov de Europeanen, aangezien ze al een hele zooi criteriums en het nationale kampioenschap afgewerkt hebben.
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
robertoatletico:
Wanneer start deze etappe ( onze tijdzone ) en kan je dit ergens volgen ?

Start 1.30 uur en Sky Sports zendt uit vanaf 3.00/3.30 uur dagelijks. Hier stream: http://cricfree.tv/sky-sports-1-live-stream-uk.php
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
We zullen het zien, voor mij heeft Ulissi net een streepje voor, maar scheelt niet veel met Gerrans.
Duurt het bij de rest ook zolang voordat Unibet de uitslagen van vannacht verwerkt? De bets van vannacht staan bij mij allemaal nog 'open'
0 Vind ik leuk's
Ja, als ze nog niet bij jou zijn verwerkt dan bij anderen ook niet. Heb een uurtje geleden de live chat gehanteerd en het was kennelijk al doorgegeven. Doen ze lang over... Ik geef Ulissi ook wel kansen op een topklassering trouwens, maar het ging me vooral om het feit dat jij reëel achtte dat Gerrans gelost wordt komende nacht. Dat zie ik zonder materiaalpech of valpartijen echt niet gebeuren. Helaas ook nog geen bets voor etappe 2 tot dusver.
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.