Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op wielrennen (Tour de France 2020)

Ik begin dit topic omdat ik veel verstand van wielrennen heb. En omdat er geen topic van is wat constant wordt bijgehouden. Ik geef hier zoveel mogelijke tips.
Wedden op wielrennen is moeilijk maar ik ga het proberen..;)
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar briansvo
Country flagbriansvo in 29-05-2012 07:35 Overige sporten en evenementen
in 29-05-2012 07:35 Overige sporten en evenementen
173 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
briansvo:
Hier de tips voor de Tour Le France: (unibet)
Wie wint de Tour de France? Schleck, Andy 7,00
Ik denk dat Andy schleck gaat winnen omdat het een goede renner is en niet bang is om aan te vallen. En omdat Andy naar al die keren 2e te zijn, alles ervoor wilt doen om te winnen. Mij lijkt dit jaar het geschikte jaar omdat er een mindere goede concurenten zijn dan voorgaande jaren.

Leuk een topic over wielrennen met de Tour de France op komst :) Andy Schleck als winnaar van de Tour is zeker een hele goede waar toch wel value op zit. Schleck is ondanks nog gekroond tot winnaar van de Tour de France 2010 omdat Contador doping had gebruikt en de titel daardoor moest inleveren. De kans dat Andy Schleck de Tour 2012 gaat winnen is best aannemelijk gezien het verleden. Verder is de Tour het enige echte doel van Andy en hij zal door al die 2de plaatsen zeker gebrand zijn om de Tour 2012 binnen te gaan slepen. Op odds van 7 zit in mijn ogen zeker value op.
0 Vind ik leuk's
Toto Sigarenboer
wedden:
briansvo:
Hier de tips voor de Tour Le France: (unibet)
Wie wint de Tour de France? Schleck, Andy 7,00
Ik denk dat Andy schleck gaat winnen omdat het een goede renner is en niet bang is om aan te vallen. En omdat Andy naar al die keren 2e te zijn, alles ervoor wilt doen om te winnen. Mij lijkt dit jaar het geschikte jaar omdat er een mindere goede concurenten zijn dan voorgaande jaren.

Leuk een topic over wielrennen met de Tour de France op komst :) Andy Schleck als winnaar van de Tour is zeker een hele goede waar toch wel value op zit. Schleck is ondanks nog gekroond tot winnaar van de Tour de France 2010 omdat Contador doping had gebruikt en de titel daardoor moest inleveren. De kans dat Andy Schleck de Tour 2012 gaat winnen is best aannemelijk gezien het verleden. Verder is de Tour het enige echte doel van Andy en hij zal door al die 2de plaatsen zeker gebrand zijn om de Tour 2012 binnen te gaan slepen. Op odds van 7 zit in mijn ogen zeker value op.

Het is nog geen 100% zeker of de broertjes Schleck wel de Tour zullen rijden onder hun huidige team. Alhoewel het mij zeer zou verwonderen mocht Bruyneel effectief zo ver willen gaan, door hen beide thuis te laten. Volgens Bruyneel is enkel Cancellara binnen het team al zeker van deelname aan de tour. Word vervolgd
http://sport.fok.nl/nieuws/543665/1/1/100/ruzie-bij-radioshack-ploeg-tussen-schlecks-en-bruyneel.html
http://www.hln.be/hln/nl/952/Wielrennen/article/detail/1441441/2012/05/21/Bom-barst-bij-RadioShack-Schleck-rekent-af-met-Bruyneel.dhtml
http://forum.fok.nl/topic/1819519
0 Vind ik leuk's
briansvo:

Ja idd,maar Schleck wordt beter met tijdrijden,hij doet der alles aan om beter te worden zei die laatst in een intervieuw. Even goed als Evans wordt die niet. Ik denk dat Evans dit jaar gaat tegen vallen..Hij is in Februari 35 geworden als ik me niet vergis..

Ok, met alle respect, maar volgens mij is dit puur en alleen gebaseerd op wat je hoopt dat gaat gebeuren.
Vorig jaar zei men ook al dat de Schleck enorm had getraind op tijdrijden, en uiteindelijk zakte hij er in de tijdrit enorm doorheen. Zoals iemand hier al zei, er zijn dit jaar nog veel meer tijdritkilometers, de kans dat Schleck deze Tour wint is heel erg klein.
"Hij doet er alles aan om beter te worden" Ja en andere renners gooien er maar wat met de pet naar?
wedden:

Leuk een topic over wielrennen met de Tour de France op komst :) Andy Schleck als winnaar van de Tour is zeker een hele goede waar toch wel value op zit. Schleck is ondanks nog gekroond tot winnaar van de Tour de France 2010 omdat Contador doping had gebruikt en de titel daardoor moest inleveren. De kans dat Andy Schleck de Tour 2012 gaat winnen is best aannemelijk gezien het verleden. Verder is de Tour het enige echte doel van Andy en hij zal door al die 2de plaatsen zeker gebrand zijn om de Tour 2012 binnen te gaan slepen. Op odds van 7 zit in mijn ogen zeker value op.

Verkijk je niet op die value; juist bij een Tour met dit parcours maken outsiders een grotere kans. Het is een groot deelnemersveld, en een odd van 7 hoeft niet per sé value te betekenen. Het belangrijkste bij grote etappekoersen is de samenstelling van het parcours. Het verleden zegt erg weinig als deze Tour er heel anders uitziet. Dat Schleck er op gebrand zal zijn te winnen geloof ik best. Maar dat kan voor mij nooit een argument zijn op iemand in te zetten.
Grote favorieten in mijn ogen zijn Wiggins, Evans en Samuel Sanchez. Menchov zou ook een kans moeten maken, maar heb nog weinig van hem gezien dit seizoen, dus ik weet niet hoe het met zijn vorm zit. Daarna komt een handjevol kanshebbers als:

Gesink (als ie op zijn fiets blijft zitten tenminste. Hij won de Tour van Californië op een hele indrukwekkende manier deze week.)
Schleck & Nibali (beide geen geweldige tijdrijders, Nibali iets beter)
En dan zijn er nog wel een aantal outsiders die ik nu vergeet. Iedereen moet het voor zich weten, maar ik ga zeker niet op Schleck inzetten voor Tourwinst. ;-)
0 Vind ik leuk's
Omdat er uit mijn hoofd maar 2 aankomsten berg op zijn, zal deze ronde toch vooral beslist gaan worden in de tijdrit ben ik bang. Dus vind ik het heel voorbarig om Schleck tot grote favoriet te bombarderen. Ik denk idd ook dat een Wiggens (want hij krijgt wel zijn hele ploeg tot zijn beschikking), en Evans de grote favorieten. Met een Gesink, Schleck en van den Broek als outsiders.
0 Vind ik leuk's
briansvo:
De renners op dit moment in topvorm:
Ryder Hesjedal (Ronderenner,klimmer) kanshebber op klassement
Mark Cavendish (sprinter) Grote kanshebber in iedere vlakke etappe
Joaquim Rodríguez (RondeRenner,klimmer) Grote kanshebber aankomst berg op
Thomas De Gendt (klimmer,Ronderenner) Kanshebber bergrit,en klassement
Matteo Rabottini (klimmer,aanvaller) Grote kanshebber bergklassement
Over Andy Schleck valt weinig te zeggen omdat die vrij wel bijna alleen maar aan het voorbereiden op de Tour de France. En bij Paris Nice is die opgestapt omdat die maag problemen had.., Maar ik ben er zeker van dat die in topvorm bij de start van de tour verschijnt.
Op basis van de giro. ;)
Einduitslag Giro 2012:
1 HESJEDAL Ryder
2 RODRIGUEZ OLIVER Joaquin
3 DE GENDT Thomas
4 SCARPONI Michele
5 BASSO Ivan
6 CUNEGO Damiano
Altijd intressant
Nog 1 tip: Laat Ivan Basso nooit winnen. Ivan Basso zou nooit demarreren, Maar dat die in de top 10 komt dat is zeker. (Maar een etappe winnen gaat niet gebeuren,en het klassement ook sws niet.

Dit is niet om je af te kraken of zo Briansvo, maar er zijn misschien mensen die geld gaan inzetten aan de hand van het lijstje wat je hier gaf. Daarom moet ik hier ook wel even op ingaan; volg jij echt al langere tijd wielrennen? Je hebt hier namelijk een favorietenlijstje voor de Tour de France gegeven die puur is gebaseerd op prestaties van renners in de Giro. Nogmaals; zo werkt het wielrennen niet.
Hesjedal weet nog niet eens zeker of ie mee gaat doen, en als ie meedoet, is ie misschien niet eens de kopman voor Garmin in de Tour. Hetzelfde geldt voor De Gendt, die zoals iemand al zei, hoogstwaarschijnlijk niet meegaat. Rodriguez heeft al gezegd dat zijn volgende doel de Vuelta is, en Rabottini fietst voor Farnese Vini; een ploeg die niet eens aanwezig is in de Tour...
Een drieweekse koers als de Giro, Tour of Vuelta is verschrikkelijk zwaar. Dat iemand top 10 heeft gereden in de Giro wil niet zeggen dat hij het dus ook goed zal doen in de Tour. Juist het tegenovergestelde (enkele hele grote renners buiten beschouwing gelaten). De enige waar je -relatief- veilig wat geld op in kan zetten (voor etappewinst dan) in de Tour is Cavendish.
0 Vind ik leuk's
Evans en Wiggi zijn toch wel de topfavorieten hoor!
Schleck is een strijkijzer in de tijdrit en gaat dit niet op één jaartje zo verbeteren ( is hij al jaren aan het proberen ).
Nibali ben ik toch wel super benieuwd naar, hij krijgt carte blanche en basso in dienst ... Helaas is zijn tijdrit ook iets minder maar hij kan wel het verschil maken in een afdaling etc...
Kortom ik zou opletten met Schleck, voor mij blijven het beperkte renners
0 Vind ik leuk's
Life is a party and then you chill!!
Wat betreft het parcour heb ik een kleine voorbeschouwing gemaakt!
Proloog
Etappe 1: sprintje bergop
Etappe 2: massasprint
Etappe 3: halve massasprint / kansen voor late uitval
Etappe 4: massasprint
Etappe 5: massasprint
Etappe 6: massasprint
Etappe 7: Goede aankomst bergop, maar met 6km te kort om grote verschillen te verwachten.
Etappe 8: Laatste klim op 16km van het einde, waarschijnlijk overgangsetappe.
Etappe 9: TT
Etappe 10: Vanaf de top van de Grand Colombier is het nog 50km tot de finish. Volgende klim is 3e categorie, maar ook vanaf daar nog 20km tot aan de finish. Waarschijnlijk overgangsetappe.
Etappe 11: Dit zou dan de koninginnerit moeten zijn. Beginnen met 2 zware cols, maar toch aankomst op La Toussuire, 6% gemiddeld. Als er in het begin van de etappe niet te hard wordt doorgereden moeten de tijdrijders de schade zeker kunnen beperken.
Etappe 12: Rit voor vluchters.
Etappe 13: massasprint
Etappe 14: 2 beklimmingen van 1e categorie, maar vanaf de top van de laatste klim nog 40km tot aan de finish. Weer geen kans voor de klimmers lijkt mij.
Etappe 15: massasprint
Etappe 16: Beginnen met Aubisque en de Tourmalet, maar het einde van de etappe opnieuw minder zwaar met de Aspin en de Peyresourde. Vanaf de laatste klim weer 16km dalen tot aan de finish.
Etappe 17: Aankomst bergop. Men rijdt nu de andere kant van de Peyresourde op. Zware rit, maar op de slotklim toch geen hele hoge percentages. Op 4km van de finish ook nog een stuk afdaling wat aanvallers af kan schrikken.
Etappe 18: massasprint of late uitval
Etappe 19: TT
Etappe 20: massasprint
0 Vind ik leuk's
koenkie:
Wat betreft het parcour heb ik een kleine voorbeschouwing gemaakt!
Proloog
Etappe 1: sprintje bergop
Etappe 2: massasprint
Etappe 3: halve massasprint / kansen voor late uitval
Etappe 4: massasprint
Etappe 5: massasprint
Etappe 6: massasprint
Etappe 7: Goede aankomst bergop, maar met 6km te kort om grote verschillen te verwachten.
Etappe 8: Laatste klim op 16km van het einde, waarschijnlijk overgangsetappe.
Etappe 9: TT
Etappe 10: Vanaf de top van de Grand Colombier is het nog 50km tot de finish. Volgende klim is 3e categorie, maar ook vanaf daar nog 20km tot aan de finish. Waarschijnlijk overgangsetappe.
Etappe 11: Dit zou dan de koninginnerit moeten zijn. Beginnen met 2 zware cols, maar toch aankomst op La Toussuire, 6% gemiddeld. Als er in het begin van de etappe niet te hard wordt doorgereden moeten de tijdrijders de schade zeker kunnen beperken.
Etappe 12: Rit voor vluchters.
Etappe 13: massasprint
Etappe 14: 2 beklimmingen van 1e categorie, maar vanaf de top van de laatste klim nog 40km tot aan de finish. Weer geen kans voor de klimmers lijkt mij.
Etappe 15: massasprint
Etappe 16: Beginnen met Aubisque en de Tourmalet, maar het einde van de etappe opnieuw minder zwaar met de Aspin en de Peyresourde. Vanaf de laatste klim weer 16km dalen tot aan de finish.
Etappe 17: Aankomst bergop. Men rijdt nu de andere kant van de Peyresourde op. Zware rit, maar op de slotklim toch geen hele hoge percentages. Op 4km van de finish ook nog een stuk afdaling wat aanvallers af kan schrikken.
Etappe 18: massasprint of late uitval
Etappe 19: TT
Etappe 20: massasprint

Dankje, is wel handig voor de mensen. ;)
0 Vind ik leuk's
Idd leuk een wielren topic.
Ik volg het al jaren en probeer er sinds anderhalf jaar ook op te wedden, maar ondanks mijn kennis en liefde voor de sport blijkt dit toch knap lastig.
Voor de juiste info zou je toch iemand vanuit het peloton moeten hebben, want er leeft meer dan wij weten.
Gelukkig zie ik hier verstandige info voorbij komen want het is zeker niet zo dat ik nu al bets voor de Tour ga pakken.
Laten we nu eerst maar eens de Dauphine en Zwitserland afwachten, want wie in vorm is dat ga je de komende weken pas zien.
Daarbij wil ik nog wel even meegeven dat je valpartijen en waaiers niet kunt uitsluiten, ik heb er al een paar bets door verloren, denk daar maar eens aan bij de massasprints.
Nu weet ik wel dat renners die in vorm zijn hier minder last van hebben, maar toch, kijk maar laatst de Ferrari move met Cavendish.
Afijn voor mij geen bets op dit moment, want ook al lijkt Hesjedal nu al in vorm, dat geeft geen garanties voor het winnen van de Tour, je moet wel uitzonderlijke klasse hebben wil je dit doen en de Tour is anders dan de Giro, kijk alleen maar eens naar het deelnemersveld.
0 Vind ik leuk's
Nu is wielrennen imo ook de uitgelezen sport om op te layen. Betfair dus. Wat Knight hierboven zegt klopt natuurlijk wel; valpartijen bij massasprints komen vaak voor. Maakt niet eens uit of de sprinter al dan niet in vorm is; als er voor hem iemand onderuit gaat, wordt ie toch nog opgehouden.
Daarom loont het bij massasprints altijd om een plattegrond van de laatste kilometers erbij te pakken; het risico op valpartijen wordt heel groot als er scherpe bochten in de laatste 2 kilometer zitten. Als het een lange rechte sprint is, wordt de kans op een valpartij al veel kleiner. (De move van Ferrari in de Giro is hier dan de uitzondering op, maar je ziet niet vaak iemand zo'n rare move maken op het laatste rechte stuk)
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.