Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Belasting over winsten door sportwedden


Dag allemaal,

Onlangs kreeg ik een brief van de belastingdienst met: uit onze adminstratie blijkt dat...

Ik moest kansspelbelasting gaan betalen. Kreeg ook mooi een paar formulieren meegestuurd die ik moest invullen. Hier kwam ik niet zelf uit dus ben naar de belastingdienst gegaan. Belastingdienst Nijmegen begreep er niet veel van en zij stuurde me door naar terneuzen. Ik verscheen hier op afspraak en de man heeft mij ook even precies uitgelegd wat die belasting nu in houd en hoe ze daar achter zijn gekomen.

1. Je betaalt belasting over elk gewonnen bedrag. Dit bedraagt 29%. De regeling dat je onder de 454 geen belasting betaald telt NIET ivm met een buitenlandse aanbieder. Dit telt voor elke maand. Dus stel je wint in een maand 800 en verliest 600 betaal jij 29% over het verschil (800 - 600 = 200)

2. Een Bank heeft de meldingsplicht bij transacties die uit het buitenland komen en waar geen verklaring voor te vinden is ( dus niet uit inkomen ) Zij stellen dan de belastingdienst op de hoogte. Wanneer dit gebeurd zal je innen 15 jaar bij de belastingdienst op het matje geroepen worden. (mijn tip: hou al je inkomsten en uitgave in de gaten, want wanneer je deze niet hebt maken zij een gemiddelde, die meestal veel hoger is)

Het gebruik van neteller geld precies hetzelfde. Je kan op het matje geroepen worden wanneer de belastingdienst de gegeven aanvraagt van de nederlandse wedders. Neteller is verplicht om deze gegevens door te geven door de europese wet.

Uiteraard heb ik dit laatste over neteller niet gevraagd specifiek aan de belastinginspecteur aangezien ik niet de boosdoener wil zijn wanneer zij controleren. Ik heb gezegt dat ik nog wat had op een e wallet. Waarop de inspecteur al kwam met moneybookers, web nog iets en neteller. Zo kwam dit ter sprake.

Mijn conclusie is de belastingdienst is niet dom, maar erg lui en ik kan terug payen maar dat maakt me even niets uit 29% kan wel. Zorg dat je niet genaaid wordt :)
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar fc-wydad
Country flagfc-wydad in 8-11-2010 14:57 Storten, inzetten en uitbetalen
in 8-11-2010 14:57 Storten, inzetten en uitbetalen
21 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Je hebt helemaal gelijk en je moet de belastingdienst inderdaad niet onderschatten. Die hebben prima door wie de aanbieders zijn en wie uitbetalingen mogelijk maken. Gelukkig kan je bij vrijwel alle bookmakers de complete geschiedenis opvragen van al je weddenschappen dus bewijs heb je altijd.
Hier nog wat interessante links over deze wetgeving:
- http://forum.fok.nl/topic/1297574
- http://nl.pokernews.com/poker-strategy/belasting-voor-pokeraars-deel-1-5428.htm
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
Ik vind het maar vaag dat je belasting moet betalen.. Wanneer komt de belasting met een zak geld als je verlies maakt?
1 Vind ik leuk's
[quote]Ik vind het maar vaag dat je belasting moet betalen.. Wanneer komt de belasting met een zak geld als je verlies maakt?

Je verliezen kun je compenseren met de winst die je maakt in een maand ;)

Ik snap alleen niet hoe ze dan bij je komen Wydad? IS dit alleen door het voetbal wedden of ook pokeren?

Maak jij 'grote' winsten van honderden euro's of cash je vaak uit van Unibet naar je bankrekening? Ik weet iig dat de belastdienst je bankgegevens kan nakijken omdat zij de overheid zijn.

Enne wat ik al eerder een keer heb gezegd: Mensen zijn blij dat online gokken gelegaliseerd wordt, maar wees wel op de hoede dat de belastdienst dan waarschijnlijk inzage heeft in de gegevens van een account op unibet/pokerstars. De blauwe enveloppen zullen er dan snel eruit vliegen bij hun :(
0 Vind ik leuk's
Ik zou het eerlijker vinden als de gokbedrijven de belasting voor de speler zou betalen. Ik geloof dat dit in de online gokkasten branche wel gebeurd.
0 Vind ik leuk's
Unibet
Is Unibet een nederlandse aanbieder ?
En als ik nou elke maand precies 450 euro naar me bank stort vanaf unibet. krijg ik dan problemen of niet?
0 Vind ik leuk's
=
Hoeveel moet afdragen wydad?
Heb je ook direct gestort en teruggestort naar de bookie/pokersite via je bank. En hoevaak via je neteller naar je bank?
0 Vind ik leuk's
Dit is niet helemaal waar wat de belasting dienst zegt, er bestaat ook zoiets als “vrijstelling van kansspelbelasting” Binnen de EU zijn belasting verdragen gesloten daarin wordt het een lidstaat verboden om dubbelbelasting te innen, dit staat ook wel bekend als artikel 53 Besluit voorkoming dubbele belasting.
Nu is er een lidstaten, Gibraltar, die een kansspelbelasting van 1% hanteert, dit wordt naar mijn weten al betaald door de aanbieder. In principe krijg je hiervoor vrijstelling, aangezien de Europese grondwet boven de Nederlandse grondwet staat.
Hier is een link van de aanbieders in Gibraltar met bijbehorende informatie.
Edit: Website bestaat niet meer daarom is de link weggehaald.
0 Vind ik leuk's
cho-han-bakuchi:
Dit is niet helemaal waar wat de belasting dienst zegt, er bestaat ook zoiets als “vrijstelling van kansspelbelasting” Binnen de EU zijn belasting verdragen gesloten daarin wordt het een lidstaat verboden om dubbelbelasting te innen, dit staat ook wel bekend als artikel 53 Besluit voorkoming dubbele belasting.
Nu is er een lidstaten, Gibraltar, die een kansspelbelasting van 1% hanteert, dit wordt naar mijn weten al betaald door de aanbieder. In principe krijg je hiervoor vrijstelling, aangezien de Europese grondwet boven de Nederlandse grondwet staat.
Hier is een link van de aanbieders in Gibraltar met bijbehorende informatie.
Ten eerste welkom op het forum Cho Han Bakuchi! Je hebt helemaal gelijk en... gelukkig maar. Ik hoor echter vanuit verschillende hoeken verschillende verklaringen vanuit de belastingdienst. Het lijkt er dan ook op dat de belastingdienst en soms ook zelf niet helemaal weet.
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
Interessant topic, het kan dus wel dat je de belastingdienst achter je broek aan krijgt...
Ik vraag me af hoeveel mensen hier ervaring mee hebben?
En wat als je het allemaal via moneybookers laat uitbetalen en daarna zelf pint uit de muur?
Moneybookers zegt toch niks tegen de overheden?
0 Vind ik leuk's
'Een gokverslaafde die winst maakt'
cho-han-bakuchi:
Nu is er een lidstaten, Gibraltar, die een kansspelbelasting van 1% hanteert, dit wordt naar mijn weten al betaald door de aanbieder. In principe krijg je hiervoor vrijstelling, aangezien de Europese grondwet boven de Nederlandse grondwet staat.
Wel goed gedacht, maar Gibraltar hoort helaas niet bij de EU. Het Verenigd Koninkrijk natuurlijk wel, maar de kroonkolonieën (o.a. Gibraltar) niet.
Wat ik overigens wel vreemd vind: het is momenteel illegaal om te gokken (buiten de Toto om dan), hoe kan ik er dan belasting over betalen? Ik ga toch ook geen belasting betalen over mijn heroïnewinsten?
0 Vind ik leuk's
Never bet the Devil your head ...

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.