Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Belasting over winsten door sportwedden


Dag allemaal,

Onlangs kreeg ik een brief van de belastingdienst met: uit onze adminstratie blijkt dat...

Ik moest kansspelbelasting gaan betalen. Kreeg ook mooi een paar formulieren meegestuurd die ik moest invullen. Hier kwam ik niet zelf uit dus ben naar de belastingdienst gegaan. Belastingdienst Nijmegen begreep er niet veel van en zij stuurde me door naar terneuzen. Ik verscheen hier op afspraak en de man heeft mij ook even precies uitgelegd wat die belasting nu in houd en hoe ze daar achter zijn gekomen.

1. Je betaalt belasting over elk gewonnen bedrag. Dit bedraagt 29%. De regeling dat je onder de 454 geen belasting betaald telt NIET ivm met een buitenlandse aanbieder. Dit telt voor elke maand. Dus stel je wint in een maand 800 en verliest 600 betaal jij 29% over het verschil (800 - 600 = 200)

2. Een Bank heeft de meldingsplicht bij transacties die uit het buitenland komen en waar geen verklaring voor te vinden is ( dus niet uit inkomen ) Zij stellen dan de belastingdienst op de hoogte. Wanneer dit gebeurd zal je innen 15 jaar bij de belastingdienst op het matje geroepen worden. (mijn tip: hou al je inkomsten en uitgave in de gaten, want wanneer je deze niet hebt maken zij een gemiddelde, die meestal veel hoger is)

Het gebruik van neteller geld precies hetzelfde. Je kan op het matje geroepen worden wanneer de belastingdienst de gegeven aanvraagt van de nederlandse wedders. Neteller is verplicht om deze gegevens door te geven door de europese wet.

Uiteraard heb ik dit laatste over neteller niet gevraagd specifiek aan de belastinginspecteur aangezien ik niet de boosdoener wil zijn wanneer zij controleren. Ik heb gezegt dat ik nog wat had op een e wallet. Waarop de inspecteur al kwam met moneybookers, web nog iets en neteller. Zo kwam dit ter sprake.

Mijn conclusie is de belastingdienst is niet dom, maar erg lui en ik kan terug payen maar dat maakt me even niets uit 29% kan wel. Zorg dat je niet genaaid wordt :)
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar fc-wydad
Country flagfc-wydad in 8-11-2010 14:57 Storten, inzetten en uitbetalen
in 8-11-2010 14:57 Storten, inzetten en uitbetalen
21 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
maar:
Gibraltar hoort helaas niet bij de EU. Het Verenigd Koninkrijk natuurlijk wel, maar de kroonkolonieën (o.a. Gibraltar) niet.
Wat ik overigens wel vreemd vind: het is momenteel illegaal om te gokken (buiten de Toto om dan), hoe kan ik er dan belasting over betalen? Ik ga toch ook geen belasting betalen over mijn heroïnewinsten?

Het liefst betaal je niks natuurlijk, maar als het dan toch moet...
Liever belasting betalen dan problemen over illegaal gokken (belasting/celstraf).
Maar ik begrijp je punt, wettelijk gezien is het dus niet juist om belasting hierover te laten betalen. Je moet de mensen oppakken/boetes geven voor illegaal gokken.
1 Vind ik leuk's
'Een gokverslaafde die winst maakt'
marianne1960:
maar:
Gibraltar hoort helaas niet bij de EU. Het Verenigd Koninkrijk natuurlijk wel, maar de kroonkolonieën (o.a. Gibraltar) niet.
Wat ik overigens wel vreemd vind: het is momenteel illegaal om te gokken (buiten de Toto om dan), hoe kan ik er dan belasting over betalen? Ik ga toch ook geen belasting betalen over mijn heroïnewinsten?

Het liefst betaal je niks natuurlijk, maar als het dan toch moet...
Liever belasting betalen dan problemen over illegaal gokken (belasting/celstraf).
Maar ik begrijp je punt, wettelijk gezien is het dus niet juist om belasting hierover te laten betalen. Je moet de mensen oppakken/boetes geven voor illegaal gokken.

let wel op, eens belasting betalen = altijd belasting betalen.
Je kunt niet tegen de belastingdienst zeggen dat je ff een maand geen zin hebt. Natuurlijk heb je wel eens ooit maanden dat je verlies draait, maar ook dat moet je doorgeven aan de BD.
0 Vind ik leuk's
marianne1960:
Het liefst betaal je niks natuurlijk, maar als het dan toch moet...
Liever belasting betalen dan problemen over illegaal gokken (belasting/celstraf).
Maar ik begrijp je punt, wettelijk gezien is het dus niet juist om belasting hierover te laten betalen. Je moet de mensen oppakken/boetes geven voor illegaal gokken.
Ja, maar nu weten de autoriteiten niks van mijn heroïnewinsten (en gokactiviteiten), als ik er echter belastingaangifte van doe, dan weten ze het wel. Liefst geen slapende honden wakker maken en zo...
Ik ga gewoon netjes per maand bijhouden hoeveel ik de belastingdienst verschuldigd ben, en dat houd ik dan apart... voor als ze ernaar vragen. (Moet ik wel eerst winst maken natuurlijk.)
Maar toch vind ik het eigenlijk niet in de haak, wat ze doen. Ze dwingen je nu eigenlijk via de Toto te spelen (want over winst per Toto-kaartje hoef je onder de € 454 géén belasting te betalen) en zo vormen ze feitelijk een (voor EU-regels) illegale monopolie. Als Europeaan is het dus eigenlijk mijn morele plicht me te verzetten tegen dit illegale beleid van de schurkenstaat Nederland.
2 Vind ik leuk's
Never bet the Devil your head ...
maar:
Maar toch vind ik het eigenlijk niet in de haak, wat ze doen. Ze dwingen je nu eigenlijk via de Toto te spelen (want over winst per Toto-kaartje hoef je onder de € 454 géén belasting te betalen) en zo vormen ze feitelijk een (voor EU-regels) illegale monopolie. Als Europeaan is het dus eigenlijk mijn morele plicht me te verzetten tegen dit illegale beleid van de schurkenstaat Nederland.
Nog gekker: ik zat net Voetbal International te kijken, en daar maken ze reclame voor de Toto! Terwijl ze de illegale monopolie van Toto juist rechtvaardigen onder het mom van 'gokverslavingen voorkomen' ... als je gokverslavingen écht wil voorkomen, dan zou je er natuurlijk geen reclame voor maken!
't Is gewoon puur bedrog, en we zouden uit principe eigenlijk al moeten weigeren belasting te betalen.
1 Vind ik leuk's
Never bet the Devil your head ...
maar:
marianne1960:
Het liefst betaal je niks natuurlijk, maar als het dan toch moet...
Liever belasting betalen dan problemen over illegaal gokken (belasting/celstraf).
Maar ik begrijp je punt, wettelijk gezien is het dus niet juist om belasting hierover te laten betalen. Je moet de mensen oppakken/boetes geven voor illegaal gokken.
Ja, maar nu weten de autoriteiten niks van mijn heroïnewinsten (en gokactiviteiten), als ik er echter belastingaangifte van doe, dan weten ze het wel. Liefst geen slapende honden wakker maken en zo...
Ik ga gewoon netjes per maand bijhouden hoeveel ik de belastingdienst verschuldigd ben, en dat houd ik dan apart... voor als ze ernaar vragen. (Moet ik wel eerst winst maken natuurlijk.)
Maar toch vind ik het eigenlijk niet in de haak, wat ze doen. Ze dwingen je nu eigenlijk via de Toto te spelen (want over winst per Toto-kaartje hoef je onder de € 454 géén belasting te betalen) en zo vormen ze feitelijk een (voor EU-regels) illegale monopolie. Als Europeaan is het dus eigenlijk mijn morele plicht me te verzetten tegen dit illegale beleid van de schurkenstaat Nederland.

Ik verzet met je mee!
1 Vind ik leuk's
'Een gokverslaafde die winst maakt'
Wat als je nu een monsterbet gewonnen hebt van (ik zeg maar iets) €20000?
Ik woon in België trouwens, en ik vraag mij dit al een tijd lang af hoe dit nu juist werkt in dit apenland.
Zelf heb ik al gehoord dat, als je minder dan €5000 op je bank laat overschrijven door eender wie, er geen argwaan wordt gewekt.
Dus elke maand €4500 storten zou ideaal zijn? Wat als er dan een patroon inzit? Elke maand effectief €4500?
Ik vind dit echt smerig dat je hierop belastingen moet betalen, zolang ze je zakken leeg kunnen schudden weten ze je wonen, voor de rest kan je de boom in.
0 Vind ik leuk's
De toto maakt niet alleen reclame bij Voetbal International: ze maken overal reclame. In voetbal stadions en zelfs amateurclubs worden betaald (krijgen commissie) als ze nieuwe leden aanbrengen. Het beleid is gewoon compleet krom, dat weet de TOTO zelf ook wel.
Het gaat tijd worden dat alles eens helemaal over de kop gaat want momenteel klopt er helemaal niets van.
1 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
Beste Jovanovic,
die 5000e is een min bedrag waaraan de banken verplicht worden om dit te melden aan de belastingdiensten.Ben zelf ook Belg en zolang je daaronder blijft is het geen probleem. Alleen als je in Belgie een groot bedrag wint moet je dit kunnen bewijzen via een bewijs dat je dit hebt gewonnen via Lotto of Sportweddenschap in uw krantenwinkel.Dan is het belastingvrij omdat je in Belgie uw 15% belasting betaald hebt bij het plaatsen van uw bet.
0 Vind ik leuk's
maar:
cho-han-bakuchi:
Nu is er een lidstaten, Gibraltar, die een kansspelbelasting van 1% hanteert, dit wordt naar mijn weten al betaald door de aanbieder. In principe krijg je hiervoor vrijstelling, aangezien de Europese grondwet boven de Nederlandse grondwet staat.
Wel goed gedacht, maar Gibraltar hoort helaas niet bij de EU. Het Verenigd Koninkrijk natuurlijk wel, maar de kroonkolonieën (o.a. Gibraltar) niet.
Wat ik overigens wel vreemd vind: het is momenteel illegaal om te gokken (buiten de Toto om dan), hoe kan ik er dan belasting over betalen? Ik ga toch ook geen belasting betalen over mijn heroïnewinsten?

Gibraltar hoort wel bij de EU, het valt onder Special member state territories
0 Vind ik leuk's
cho-han-bakuchi:
Gibraltar hoort wel bij de EU, het valt onder Special member state territories
Je hebt helemaal gelijk. Ik wist het niet.
Wel zijn er een paar uitzonderingen qua (omzet)belastingen, lees ik hier:
http://www.europa-nu.nl/id/vh72mb14wkwh/lidstaten_europese_unie
[quote]Alhoewel het schiereiland Gibraltar een zekere mate van bestuurlijke zelfstandigheid heeft, behoort het als gebiedsdeel tot Groot-Brittannië en als zodanig bij de EU. EU-wetgeving is van toepassing, ook wat betreft de structuurfondsen. Alleen op het gebied van het landbouw- en visserijbeleid en de omzetbelasting gelden enige uitzonderingen.Die kunnen misschien wel van toepassing zijn. Ik zou er in elk geval wel een soort sadistisch genoegen in scheppen als dit inderdaad betekent dat Nederland geen kansspelbelasting meer kan heffen.
1 Vind ik leuk's
Never bet the Devil your head ...

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.