Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op de Asian Cup 2019

Gisteren zat 05jan zyn de 17e Aziatische kampioenschappen begonnen .

Het is de eerste keer met 24 ploegen ipv 16.

De eerste 2 van elke groep en de vier beste derdes gaan door naar de8e finales.

De finale is in Abu Dhabi op vr 01 febr.

GroepA

India/ United Arab/ Emirates/ Bahrain/ Thailand

Ver. Arab. Emir.1 - 1Bahrein(VAE scoorde pas in de 88' Ahmed Khalil op pen.)

Groep B

Jordan/ Syria/ Palestine/ Australia

Australië0 - 1Jordanië

Thailand1 - 4India (Twee Sunil Chhetri-goals in beide helften gaven aan India een verdiende zege)zeker iemand om te spelen als scoorder in volgende wedstrijden.

Syrië0 - 0Palestina

Groep C

South Korea/ China/ Kyrgyzstan/ Philippines

Groep D

Iran/ Vietnam/Iraq/ Yemen

Groep E

North Korea/ Qatar/ Saudi Arabia/ Lebanon

Groep F

Japan/Uzbekistan/ Oman/ Turkmenistan


info haal ik van:

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/dit-moet-je-weten-over-de-azie-cup~ac3ac5ae/

En

https://www.foxsportsasia.com/football/asian-football/afc-asian-cup/1011466/afc-asian-cup-2019-group-standings/

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar boempatat
Country flagboempatat in 6-01-2019 21:24 Voetbal
in 6-01-2019 21:24 Voetbal
50 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Een aantal spelers komen uit de belg jup league:

Australie: keeper Danny Vukovic/Genk

Japan: midv Wataru Endo en verd Takehiro Yomiyasu/STVV

VAE: verd Morteza Pouraliganij/Iranier van Eupen


Jordanie heeft dan weer ex assistent bondcoach Vital Borkelmans sedert mei van vorig jaar in dienst.


Uit de ned comp :

Syrie(groepB): Mohammed Osman/Heracles Almelo .

Japan: FC Groningen-smaakmaker Ritsu Doan.

Australie: PSV-verdedigers Trent Sainsbury en Aziz Behich


Oman. Dat laatste land staat nog altijd onder leiding van bondscoach Pim Verbeek.


Het thuisland VAE(Verenigde Arabische Emiraten) startte met een gelijkspel tegen Bahrein.VAE maakte de gelijkmaker pas in de 91 min.vanop de stip!? Terwijl VAE toch bij de favorieten behoren.


Ik hoor het graag als jullie wat tips hebben:wink::sunglasses:

Bericht gewijzigd door boempatat op zo 6 jan. 2019, 22:38
0 Vind ik leuk's
De jager vond een konijn, maar het konijn vond van niet

Wat je moet weten van de ploegen:

In poule A

is gastland Verenigde Arabische Emiraten de favoriet voor de groepswinst, want zij nemen het in de poulefase op tegen voetbaldwergen Bahrein, Thailand en India. Bij het gastland ontbreekt sterspeler en smaakmaker Omar Abdulrahman nadat hij in oktober zijn kruisband scheurde.

VAE heeft als aanvallers Ali Mabkhout (46 goals in 73 interlands), Ahmed Khalil (46 goals in 99 interlands) en Ismail Matar (42 goals in 123 interlands)

Bij India is aanvoerder Sunil Chhetri, goed voor 65 goals in 104 interlands.

Bericht gewijzigd door boempatat op zo 6 jan. 2019, 22:28
1 Vind ik leuk's
De jager vond een konijn, maar het konijn vond van niet

Groep B begint Australië het toernooi als titelverdediger (winnaar op eigen bodem in 2014, nadat ze in 2011 nog van Japan verloren in de finale. 

Bij het Australië van bondscoach Graham Arnold (ex-Roda en NAC) zijn Mathew Ryan (Brighton), Tom Rogic (Celtic) en Massimo Luongo (QPR) de bekendste namen, terwijl ook PSV-verdedigers Trent Sainsbury en Aziz Behich naar de Verenigde Arabische Emiraten zijn afgereisd. Aaron Mooy ontbreekt vanwege een knieblessure, terwijl all-time topscorer Tim Cahill (50 goals in 108 interlands) in november stopte als international.

1 Vind ik leuk's
De jager vond een konijn, maar het konijn vond van niet

Groep C

Heung-min Son, sterspeler van Zuid-Korea, slaat de eerste twee pouleduels nog over.Zuid-Korea is een van de beste voetballanden in Azië.Nu moet Heung-min Son na het winnen van de Asian Games in augustus/september ook gaan zorgen voor Koreaans succes op de Azië Cup. De aanvaller van Tottenham Hotspur reist wel pas na de topper tegen Manchester United op 13 januari af naar Dubai. Hij mist daardoor de groepsduels met de Filipijnen en Kirgizistan.De coach van Zuid-Korea is de Portugees Paulo Bento, die in augustus een contract tekende tot en met het WK 2022 in Qatar. Zuid-Korea neemt het in de poulefase op tegen de Filipijnen (gecoacht door Sven-Göran Eriksson), China (gecoacht door Marcello Lippi) en Kirgizië. Voor de Filipijnen en Kirgizië is het de eerste deelname aan de Azië Cup. Let bij de Filipijnen vooral op de broers Phil en James Younghusband. De in Engeland geboren broers speelden allebei al meer dan 100 interlands voor hun moederland, waar ze een soort halfgoden zijn geworden. 

1 Vind ik leuk's
De jager vond een konijn, maar het konijn vond van niet

Poule D

Iran plaatste zich voor de afgelopen wereldkampioenschappen in Brazilië (2014) en Rusland (2018) en is op de Azië Cup een favoriet voor de eindzege. Alireza Jahanbakhsh maakte afgelopen zomer voor 19 miljoen euro de overstap van AZ naar Brighton & Hove Albion en moet zijn land, onder leiding van bondscoach Carlos Queiroz, naar de vierde toernooiwinst in de geschiedenis brengen. Iran won de Azië Cup tussen 1968 en 1976 drie keer op rij. Toch zijn er ook zorgen om Jahanbakhsh. De 25-jarige Iraniër speelde sinds 3 november geen enkele wedstrijd meer in de Premier League door een hamstringblessure. ,,Hij zal de eerste wedstrijd tegen Jemen (7 januari) waarschijnlijk missen, maar onze medische staf is ervan overtuigd dat hij tijdig hersteld is. Alireza krijgt van ons alle gelegenheid zijn fitheid te bewijzen", zei de Portugese bondscoach eerder. Plaatsing voor de volgende ronde moet in een poule met Irak, Vietnam en Jemen geen probleem zijn voor Iran, waar Reza Ghoochannejhad niet meer van de partij is. De voormalig speler van onder meer SC Heerenveen stopte na het WK 2018 als international. 

1 Vind ik leuk's
De jager vond een konijn, maar het konijn vond van niet

Poule E

Hoewel Saoedi-Arabië als de favoriet wordt beschouwd in poule E van de Azië Cup, gaat daar toch ook speciale aandacht naar de Noord-Koreaanse Luis Suárez: Han Kwang-song. Want inderdaad, zo werd de 20-jarige spits van Perugia al genoemd in Italiaanse media. De Noord-Koreaan stond in de belangstelling van Juventus, Arsenal, Tottenham Hotspur en Liverpool, maar wordt momenteel door Cagliari verhuurd aan Perugia. Bij Perugia maakte hij vorig seizoen in de Serie B indruk met zeven goals in de eerste seizoenshelft waarna Cagliari hem terughaalde en hem een kans bood in de Serie A. Daar moest Han Kwang-song het vooral doen met invalbeurten en dus verhuurde Cagliari hem dit seizoen wederom aan Perugia, waar hij door een blessure vooralsnog niet verder kwam dan vijf wedstrijden. Nu moet hij Noord-Korea in elk geval naar een plek in de achtste finales leiden in een groep met ook nog Qatar en Libanon.

1 Vind ik leuk's
De jager vond een konijn, maar het konijn vond van niet

Groep F

Met vier gewonnen finales (1992, 2000, 2004 en 2011) is Japan de recordhouder als het gaat om eindzeges in de Azië Cup. Bij de Japanners spelen bekende namen zoals Maya Yoshida (Southampton, eerder VVV-Venlo), Yutu Nagatomo (Galatasaray) en FC Groningen-smaakmaker Ritsu Doan. De grote sterren Keisuke Honda, Shinji Kagawa en Shinji Okazaki hebben inmiddels plaatsgemaakt voor nieuw talent, maar Japan behoort desondanks weer tot de favorieten voor de eindzege.


De Japanners, onder leiding van bondscoach Hajime Moriyasu, nemen het in de groep op tegen OezbekistanTurkmenistan en Oman. Dat laatste land staat nog altijd onder leiding van bondscoach Pim Verbeek. De Nederlandse coach moet proberen te voldoen aan de hoge verwachtingen in Oman na de winst van de Golf Cup in 2017. 

1 Vind ik leuk's
De jager vond een konijn, maar het konijn vond van niet

Goed bezig, boem! :)

0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."

Thx Jeroen:wink:

Ik volg jouw voorbeschouwingen ook altyd op de voet:thumbsup:

0 Vind ik leuk's
De jager vond een konijn, maar het konijn vond van niet

Vandaag ma 07/01

12u: China-Kyrgyzstan

China:

FIFA World Ranking: 76

Asian Cup Appearances: 11

Marcello Lippi zal het niet makkelyk hebben om China naar het hoogste schavotje te brengen gezien hun qualiewedstryden:

Asian Cup Qualification Second Round – Group C Runners-up with 5 wins, 2 draws and 1 loss

Last 5 games: Qatar (0-1), Bahrain (0-0), India (0-0), Syria (2-0), Palestine (1-1)

Keyplayer: Gao Lin (spits van Guangzhou Evergrande)

Kyrgyzstan:

FIFA World Ranking: 91

Asian Cup Appearances: 0 dus 1e deelname aan de Azie cup hier.

Asian Cup Qualification Third Round – Group A Runners-up with 4 wins, 1 draws and 1 loss

Last 5 games: Palestine (1-1), Syria (2-1), Malaysia (1-0), Japan (0-4), Jordan (1-0)

Keyplayer :Bakhtiyar Duyshobekov (Bashundhara Kings)verd. midv.


Verwachtingen in groep C :

Met twee debutanten en twee superkrachten van het Aziatisch voetbal in de groep, is dit misschien wel een van de meest rechttoe rechtaan groepen in het toernooi.

1 Z-Korea

2 China

Kyrgyzstan en Philippines zullen onder mekaar moeten uitmaken wie de derde beste wordt.

0 Vind ik leuk's
De jager vond een konijn, maar het konijn vond van niet

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.