Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Terugblik Spaanse Primera Division 2014-2015

Ook in de Spaanse Primera Division zijn de prijzen inmiddels verdeeld. FC Barcelona onttroonde Atletico Madrid als landskampioen en Cristiano Ronaldo legde met maar liefst 48 treffers beslag op de Pichichi. Hoog tijd voor een terugblik!



De titelrace
In de eerste helft leek Real Madrid in een zetel af te koersen op het Spaanse landskampioenschap. Met maar liefst 22 officiële overwinningen op rij was De Koninlijke hard op weg naar een plekje in het Guinness Book of World Records. Zover kwam het echter niet. Mede vanwege het geblesseerd wegvallen van diverse sleutelspelers raakte het elftal van trainer Ancelotti in het nieuwe kalenderjaar haar onoverwinnelijke gevoel kwijt. FC Barcelona was in de eerste seizoenshelft weinig sprankelend - trainer Luis Enrique moest zelfs vrezen voor zijn baan - maar na de winterstop begon de Catalaanse grootmacht plots op volle toeren te draaien. Voornamelijk dankzij de voortreffelijke MSN - Messi, Suarez en Neymar - mag Barça zich dit seizoen voor de 23e keer in de historie de beste van Spanje noemen. De Azulgrana kunnen zelfs nog de treble winnen, want zij staan tevens in de finale van zowel de Copa del Rey als de Champions League. Wie had dat halverwege het seizoen durven denken?

De revelaties van het seizoen
Valencia was voor mij buiten de traditionele top 3 de absolute smaakmaker van het seizoen. Los Che moesten het dit seizoen stellen zonder Europees voetbal, maar mogen zich na de zomer met het bereiken van de 4e plaats opmaken voor de voorrondes van de Champions League. Valencia heeft weliswaar geen echte vedettes a la Messi of Cristiano Ronaldo, maar is als team tot ontzettend veel in staat. Met de steenrijke Peter Lim als eigenaar ziet de toekomst er rooskleurig uit en zal de club uit de sinaasappelstad de komende jaren ongetwijfeld een grote rol gaan spelen in het Europese topvoetbal.

Ook Elche heeft mij dit seizoen op positieve wijze weten te verrassen. De club eindigde op weliswaar op een anonieme 13e plaats, maar gezien alle problemen die de groenwitten dit seizoen voor hun kiezen kregen is dat een wereldprestatie. De club kampt met torenhoge schulden en de spelers hebben al maanden geen salaris meer ontvangen. Toch bleven zij zich iedere week weer voor de volle 100% inzetten - met name voormalig AZ-spits Jonathas kende met 14 competitietreffers een absoluut topseizoen. Deze 13e plaats staat voor een club als Elche zowat gelijk aan het winnen van de Champions League, maar de donkere wolken zijn nog altijd niet verdwenen boven het Martinez Valero. Vanwege de vele openstaande rekening dreigt alsnog terugzetting naar het tweede niveau. Daarnaast is de kans groot dat de groenwitten een transferverbod opgelegd krijgen. Trainer Fran Esriba twijfelt daarom of hij wel door moet gaan.

De tegenvallers van het seizoen
Er zijn diverse teams die voor deze 'eretitel' in aanmerking komen. Real Sociedad sleepte vorig jaar Europees voetbal in de wacht, maar kwam dit seizoen niet verder dan het rechterrijtje. Levante finishte vorig seizoen in het linkerrijtje, maar wist zich dit voetbaljaar pas op de voorlaatste speeldag definitief veilig te spelen. Hieruit blijkt maar weer hoe klein de onderlinge verschillen onder de subtop zijn - een slecht jaar kan in de Spaanse Primera Division zomaar rampzalige gevolgen hebben. Van de promovendi wist uiteindelijk alleen Deportivo La Coruna het hoofd boven water te houden.

De getipte seizoensweddenschappen
Hier blikken we terug op de weddenschappen die we tipten in de voorbeschouwing op dit seizoen. Wil je die voorbeschouwing nog eens teruglezen? Klik dan hier!

1. Mandzukic over 13,5 doelpunten in de Primera Division @1.70 (Bwin)
Mandzukic maakte deze zomer de overstap naar Atletico Madrid, maar de Kroaat wist zijn voorganger Diego Costa niet te doen vergeten. Met 10 treffers in de eerste 14 competitiewedstrijden begon de Kroaat voortreffelijk, maar naarmate het seizoen vorderde nam Griezmann de hoofdrol in de spits over. Mandzukic bleef steken op 12 competitiedoelpunten en zou deze zomer wel eens kunnen vertrekken uit het Vicente Calderon. Verloren.

2. FC Barcelona eindigt onder Real Madrid @1.75 (Unibet)
Zo rond de kerst was er wat betreft deze weddenschap geen vuiltje aan de lucht, maar in de tweede seizoenshelft nam FC Barcelona het initiatief over. Ondanks de 48 competitietreffers van Cristiano Ronaldo moest Real Madrid genoegen nemen met de tweede stek. Verloren.

3. Kroos wint dit seizoen de landstitel met Real Madrid @2.00 (Bwin)
Het moge duidelijk zijn dat ik dit seizoen meer van Real Madrid had verwacht. Met spelers als James Rodriguez en Kroos leek De Koninklijke zich prima te hebben versterkt. FC Barcelona leek met het aantrekken van de bijtgrage Suarez juist een enfant terrible in huis te hebben gehaald. Het liep helaas anders. Verloren.

4. Granada degradeert @15.00 (Bwin)
Tussen de 17e en 36e speelronde vertoefde Granada in de gevarenzone, maar de roodwitten wisten zich op de valreep alsnog veilig te spelen. Een zuur verlies, want tot 4 speelrondes voor het einde leken de Andalusiërs totaal kansloos in de strijd tegen degradatie. Dankzij 3 overwinningen op rij en een (salon-)remise in de laatste speelronde tegen Atletico Madrid zien we de ploeg volgend seizoen echter wederom terug op het hoogste niveau. Verloren.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar jeroenunibet81
Country flagjeroenunibet81 in 24-05-2015 04:29 Voetbal
in 24-05-2015 04:29 Voetbal
4 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Die van Granada was inderdaad heel zuur. Op een gegeven moment stonden ze @1,10 om te degraderen.
0 Vind ik leuk's
Ik weet niet meer van wie ik hem heb.. ,maar ik wil de persoon bedanken die Eibar gaat degraderen @ 7.5 tipte...
0 Vind ik leuk's
denzarius:
Ik weet niet meer van wie ik hem heb.. ,maar ik wil de persoon bedanken die Eibar gaat degraderen @ 7.5 tipte...


Die was van mojos, heerlijke tips heeft die altijd. Net als Jeroen trouwens!!
0 Vind ik leuk's
denzarius:
Ik weet niet meer van wie ik hem heb.. ,maar ik wil de persoon bedanken die Eibar gaat degraderen @ 7.5 tipte...


elnino666:
denzarius:
Ik weet niet meer van wie ik hem heb.. ,maar ik wil de persoon bedanken die Eibar gaat degraderen @ 7.5 tipte...


Die was van mojos, heerlijke tips heeft die altijd. Net als Jeroen trouwens!!


Thanks! Die tip had ik inderdaad geplaatst. Top op het laatste moment moeten wachten, maar Eibar absoluut verdiend gedegradeerd, na een uitstekend 1e speelronde, totaal ingestort in de 2e speelronde en zo goed als alles verloren.

0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.