Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op de Nederlandse Eredivisie 2015-2016

Geschreven door: Klijn4 & Wesley1240


Op vrijdag 7 augustus gaat de bal weer rollen in Nederland. Kan PSV zich opnieuw kronen tot kampioen? Revancheert FC Twente na het belabberde seizoen? Kunnen nieuwkomers zoals Roda JC verassen? Voetbalwedden blikt vooruit op het Eredivisie seizoen 2015/2016.


PSV

Eindpositie 2014/2015: 1

Opvallende nieuwkomers: Davy Pröpper (Vitesse), Simon Poulsen (AZ)

Seizoenverwachting: PSV kon na jaren van teleurstelling vorig jaar eindelijk de schaal omhoog houden. De vraag is of PSV het succes van vorig seizoen kan herhalen. De ploeg van Cocu verloor met Depay en Wijnaldum de twee belangrijkste spelers. Kan Andrés Guardado zonder Depay en Wijnaldum de kar trekken voor de Eindhovenaren?

Wedtip: -


Ajax

Eindpositie 2014/2015: 2

Opvallende nieuwkomers: Nemanja Gudelj (AZ Alkmaar), Younes (Borussia Mönchengladbach), Yaya Sanogo (Arsenal), John Heitinga (Hertha BSC), Mitchell Dijks (Willem II)

Seizoensverwachting: Afgelopen seizoen werd Ajax is een keer geen kampioen. En dus moet Ajax aankomend seizoen weer flink aan de bak om kampioen te worden. De beste spelers bleven bij Ajax, alleen de wat mindere goden in de personen van: Sigthorsson, Moisander en Zimling verlieten Ajax. De Amsterdammers zijn niet verzwakt, maar de vraag is of de nieuwe spelers het niveau omhoog kunnen tillen.

Wedtip: -


AZ

Eindpositie 2014/2015: 3

Opvallende nieuwkomers: Jop van der Linden (Go Ahead Eagles), Gino Coutinho (Excelsior Rotterdam), Vincent Janssen (Almere City FC)

Seizoensverwachting: Voor AZ wordt het een pittig seizoen, het verloor een aantal goede spelers. Berghuis, Gudelj, Esteban, Poulsen en Hoedt verlieten allemaal Alkmaar.

Wedtip: -


Feyenoord

Eindpositie 2014/2015: 4

Opvallende nieuwkomers: Marko Veijinovic (Vitesse), Dirk Kuyt (Fenerbache), Jan-Arie van der Heijden (Vitesse)

Seizoensverwachting: Afgelopen seizoen liep Feyenoord ondanks een vierde plaats Europees voetbal mis. In de play-offs werd Feyenoord helemaal weggespeeld door een ontketend SC Heerenveen. Clasie vertrok naar Southampton en Kuyt keerde terug op het oude nest. Met de terugkomst van Kuyt in de Kuip zijn de verwachtingen hooggespannen bij de Rotterdammers en moet na 16 jaar de titel weer eens gewonnen worden. Wij denken niet dat Feyenoord dit jaar kampioen wordt, maar zien ze wel hoog eindigen. Aangezien alle concurrenten van Feyenoord Europees voetbal spelen heeft Feyenoord hier een voordeel bij.

Wedtip: -


Vitesse

Eindpositie 2014/2015: 5

Opvallende nieuwkomers: Maikel van der Werff (PEC Zwolle)

Seizoensverwachting: De vraag is in hoeverre Vitesse de vertrokken spelers kan opvangen met huurlingen uit Londen. Onder andere Jan-Arie van der Heijden, Zakaria Labyad, Bertrand Traoré, Marko Vejinovic en Davy Pröpper vertrokken uit Arnhem. Wij denken niet dat Vitesse de prestatie van vorig seizoen kan herhalen.

Wedtip: -


PEC Zwolle

Eindpositie 2014/2015: 6

Opvallende nieuwkomers: Lars Veldwijk (Nottingham Forest), Dirk Marcellis (Transfervrij)

Seizoensverwachting: De ploeg van trainer Ron Jans laat al twee seizoenen zien dat ze goed kunnen voetballen. Het seizoen 2014/2015 ging uiteindelijk als een nachtkaars uit. PEC Zwolle verloor in de play-offs en ook de KNVB Beker finale ging verloren. PEC Zwolle is wat belangrijke spelers kwijtgeraakt.

Wedtip: PEC Zwolle voor FC Utrecht @ 1.95 (Unibet)


SC Heerenveen

Eindpositie 2014/2015: 7

Opvallende nieuwkomers: Erwin Mulder (Feyenoord), Lucas Bijker (SC Cambuur)

Seizoensverwachting: De Friezen waren vorig seizoen dichtbij Europees voetbal. Kan de ploeg van Dwight Lodeweges zich nu wel kwalificeren? SC Heerenveen verloor met Uth, de Roon en Nordfeldt 3 belangrijke spelers.

Wedtip: Best in North – SC Heerenveen @ 1.65 (Unibet)


FC Groningen

Eindpositie 2014/2015: 8

Opvallende nieuwkomers: Bryan Linssen (Heracles) , Abel Tamata (PSV)

Seizoensverwachting: Afgelopen seizoen kende Groningen aan absoluut droomseizoen. Voor het eerst in de historie werd er een hoofdprijs in de wacht gesleept namelijk de KNVB Beker. Daardoor is Groningen verzekerd van de Europa League poulefase. Dit kan ook zijn nadelen hebben voor de competitie, aangezien een club als Groningen niet gewend is om twee keer in een week een wedstrijd te spelen. FC Groningen raakte sterspeler Tjaronn Chery en de aanvoerder Maikel Kieftenbeld kwijt. Wij denken dat FC Groningen een lastig seizoen tegemoet gaat.

Wedtip: FC Groningen voor De Graafschap @ 1.40 (Betsson)


Willem II

Eindpositie 2014/2015: 9

Opvallende nieuwkomers: Richairo Zivkovic (Ajax), Erik Falkenburg (NAC Breda), Funso Ojo (FC Dordrecht)

Seizoensverwachting: Willem II presteerde vorig seizoen uitstekend. Wie had er nou verwacht dat Willem II op plek 9 zou eindigen? De Tilburgenaren zijn belangrijke spelers kwijtgeraakt, maar hebben ook prima spelers gehaald.

Wedtip: -


FC Twente

Eindpositie 2014/2015: 10

Opvallende nieuwkomers: Georgios Katsikas (PAOK)

Seizoensverwachting: Afgelopen seizoen kende Twente een rampseizoen. Het werd vroegtijdig uitgeschakeld in Europa en in de Eredivisie moest het genoegen nemen met een 10e plaats. Dit is voor een club als Twente natuurlijk beneden peil. Ook hikt de club tegen een faillissement aan en dat heeft Twente gemerkt in de selectie voor aankomend seizoen. Met slechts één echte versterking en een paar verhuurde spelers die terugkeren, hebben de Tukkers de nodige spelers moeten verkopen. Zo vertrokken onder andere: Castaignos, Bjelland, Ould-Chikh, Martina, Kusk, Lachman, Engelaar en Koppers. Twente begint dus met een flink uitgedunde selectie aan het seizoen. Geld is er niet en dus hoeven we geen aankopen te verwachten.

Wedtip: -


FC Utrecht

Eindpositie 2014/2015: 11

Opvallende nieuwkomers: Louis Nganioni (Olympique Lyon), Andreas Ludwig (VFR Aalen), Filip Bednarek (FC Twente)

Seizoensverwachting: Utrecht zag twee basisspelers vertrekken deze zomer: Duplan en Oar zoeken hun heil ergens anders. Voor de rest is er niet zo veel bijzonders gebeurd bij de club uit de Domstad.

Wedtip: -


Cambuur Leeuwarden

Eindpositie 2014/2015: 12

Opvallende nieuwkomers: Dominik Masek (Hamburger SV), Jack Byrene (Manchester City), Valmir Berisha (AS Roma)

Seizoensverwachting: SC Cambuur presteert al twee jaar goed in de Eredivisie. De afgelopen twee seizoenen eindigden SC Cambuur telkens op plaats 12. De vraag is of Cambuur nu structureel tot de middenmoot gerekend mag worden.

Wedtip: -


ADO Den Haag

Eindpositie 2014/2015: 13

Opvallende nieuwkomers: Edouard Duplan (FC Utrecht), Ruben Schaken (Inter Baku), Ludcinio Marengo (FC Volendam)

Seizoensverwachting: Voor ADO zal het dit seizoen beter moeten dan vorig seizoen. In de winterstop werd ADO overgenomen door de Chinese zakenman Hui Wang. En die zal op de lange termijn Europees voetbal willen gaan halen. ADO verloor één goede speler in de persoon van Mike van Duinen, maar er kwamen ook weer twee goede spelers voor terug.

Wedtip: -


Heracles Almelo

Eindpositie 2014/2015: 14

Opvallende nieuwkomers: Peter van Ooijen (Go Ahead Eagles), Wout Droste (SC Cambuur), Tim Breukers (FC Twente)

Seizoensverwachting: Heracles eindigde vorige seizoen na een dramatische seizoenstart nog knap op plaats 14. Onder andere Bryan Linssen (naar FC Groningen) en Denni Avdi? (terug naar AZ was gehuurd) zijn vanaf dit seizoen niet meer in het Polman Stadion te bewonderen.

Wedtip: -


Excelsior

Eindpositie 2014/2015: 15

Opvallende nieuwkomers: Kuwas (FC Volendam), Nigel Hasselbaink (Hamilton), Filip Kurto (FC Dordrecht), Tom Overtoom (Transfervrij)

Seizoensverwachting: Afgelopen seizoen handhaafde Excelsior zich weer eens op het hoogste niveau. Excelsior haalde de nodige versterkingen binnen, maar er vertrokken ook weer een aantal spelers van Woudenstein. Waaronder coach Marinus Dijkhuizen die zijn geluk in Engeland gaat beproeven. Ook Gouriye, Deckers en Coutinho vertrokken bij de Rotterdammers. Het is ook nog maar af te wachten of Sander Fischer blijft bij de Kralingers, aangezien deze in belangstelling staat van verschillende Eredivisieclubs

Wedtip: Excelsior to finish in bottom place @ 2.50 (Unibet)


NEC

Eindpositie Jupiler League 2014/2015: 1 (Kampioen in Jupiler League dus gepromoveerd)

Opvallende nieuwkomers: Janio Bikel (SC Heerenveen), Mohamed Rayhi (PSV), Bart Buysse (Cercle Brugge)

Seizoensverwachting: NEC werd vorig seizoen overtuigend kampioen in de Jupiler League. De ploeg behaalde maar liefst 101 punten en scoorde 100 doelpunten. Toch geeft dit geen garantie op succes in de Eredivisie. Op papier is NEC de best gepromoveerde ploeg alleen nu moeten ze dat nog waar maken.

Wedtip: Best Promoted Team NEC @ 1.62 (Unibet) /// NEC voor Roda JC @ 2.05 (Unibet)


Roda JC

Eindpositie Jupiler League 2014/2015: 3 (In Jupiler League, gepromoveerd door play-offs)

Opvallende nieuwkomers: Jens van Son (FC Eindhoven), Rostyn Griffiths (Perth Glory)

Seizoensverwachting: Na 1 jaar Eredivisie zonder Limburgse club is vanaf dit seizoen Roda JC weer te bewonderen in de Eredivisie. De ploeg uit Kerkrade haalde geen opvallende spelers naar Kerkrade en de vraag is ook maar of Roda volgend seizoen nog in de Eredivisie speelt.

Wedtip: Roda JC to finish in bottem three @ 1.85 (Unibet)


De Graafschap

Eindpositie Jupiler League 2014/2015: 6 (In Jupiler League, gepromoveerd door play-offs)

Opvallende nieuwkomers: Erik Quekel (FC Den Bosch), Bryan Smeets (MVV), Alexander Bannink (FC Emmen)

Seizoensverwachting: De verwachting is simpel voor de superboeren, handhaven in de Eredivisie en dat gaat nog lastig worden. De Graafschap verloor deze zomer namelijk hun beste speler Cavlan aan SC Heerenveen. Daar kwamen de nodige spelers voor terug, maar al deze spelers kunnen in onze ogen niet mee op Eredivisieniveau.

Wedtip: De Graafschap to finish in bottom three @ 1.60 (Unibet)


Alle weddenschappen zijn seizoensweddenschappen en aangezien er tijdens het seizoen veel kan veranderen is ons advies ook om deze weddenschappen low-stake te spelen!


* Alleen transfers tot en met 27 juli zijn opgenomen in dit overzicht

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar wesley1240
Country flagwesley1240 in 27-07-2015 20:18 Voetbal
in 27-07-2015 20:18 Voetbal
121 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Groningen voor Graafschap @1,40 is een zekerheidje idd.
De Graafschap to finish in bottom three @1,60 is ook goed om te spelen.
Nec voor Roda @2,05 vind ik ook een goede value bet.
Andere bets die jullie geven zie ik geen value in.

Daarnaast heb ik nog Willem II eindigt in top 10 @2,00 Unibet als value.
Willem II voor Cambuur @1,85 op unibet geef ik ook wel 70% kans en is daardoor waardevol.
0 Vind ik leuk's
bassiee:
Groningen voor Graafschap @1,40 is een zekerheidje idd.
De Graafschap to finish in bottom three @1,60 is ook goed om te spelen.
Nec voor Roda @2,05 vind ik ook een goede value bet.
Andere bets die jullie geven zie ik geen value in.

Daarnaast heb ik nog Willem II eindigt in top 10 @2,00 Unibet als value.
Willem II voor Cambuur @1,85 op unibet geef ik ook wel 70% kans en is daardoor waardevol.

Even onderbouwing voor de andere bets:
PEC Zwolle voor FC Utrecht omdat Zwolle de afgelopen seizoen goed voetbal laat zien. Zwolle presteert sinds ze terug zijn in de Eredivisie prima met als hoogtepunt plek 6 van vorig seizoen. Toch raakt PEC wat belangrijke spelers kwijt en denk ik niet dat ze weer in de top 6 eindigen. Utrecht daarentegen presteert al twee seizoen slecht, raakte 2 basisspelers kwijt (Oar en Duplan). Utrecht heeft weliswaar met Haller een topspits in huis, toch zien we ze niet boven Zwolle eindigen.

Beste in het noorden - SC Heerenveen
Dit duel lijkt te gaan tussen Heerenveen en Groningen. Groningen raakte Chery en Kieftenbeld kwijt. Met Chery zijn ze de sterspeler van vorig seizoen kwijt. Kieftenbeld was de captain. Verder lijkt ook de Leeuw te vertrekken. De vraag is ook of Eric Botteghin blijft. Daarbij opgeteld dat Chery en de Leeuw vorig seizoen 65% van de FC Groningen doelpunten scoorde zie ik ze niet boven Heerenveen eindigen. Ook speelt Groningen minimaal 6 wedstrijden Europees en dat zijn ze niet gewend.

Heerenveen raakte ook 3 belangrijke spelers kwijt maar hebben met Larsson een potentiële topper in huis. Ook laten de Friezen al jaren zien dat ze telkens goede spitsen aan weten te trekken.

NEC best gepromoveerde team
Ik begrijp niet waarom je hier geen value inziet? De Graafschap is de zwakste van de drie, en je ziet NEC boven Roda JC eindigen. Ik denk dat je deze vergeten bent ;).

Excelsior eindigt laatste
Voor deze moet je bij Klijn zijn ;).

De reden waarom we Willem II / Cambuur er niet in hebben gezet is dat het in onze ogen meer een 50/50 bet is. Willem II raakte wat basisspelers kwijt, en heeft wat versterkingen maar de vraag is of die het kunnen waar maken (denk aan Zivkovic).
0 Vind ik leuk's
lol vergeet je niet wat opvallende nieuwkomers bij psv? pereiro en lestienne verwacht ik bijvoorbeeld meer van dan de nieuwkomers bij Ajax die je wel noemt: younes en sanogo. En vind ik daarom ook een stuk opvallender, vooral pereiro!
0 Vind ik leuk's
Groningen boven graafschap free money 1.40 hahah

echt MAX ALL IN (y)
0 Vind ik leuk's
Hoewel ik licht partijdig ben, zie ik in PSV Kampioen @2.2 genoeg value. Depay en Rekik zijn weggevallen en dat zijn 2 belangrijke spelers, maar met het tandem Propper en de Jong die vanaf wedstrijd 1 er al staan heb ik wel vertrouwen in genoeg goals. Bovendien heeft PSV Pereiro gehaald, al weet ik nog niet of dat een groot succes wordt. Hij heeft wel 7M gekost. En daarnaast is ook stijn schaars weer terug, ook niet onbelangrijk.
0 Vind ik leuk's
Ik zag deze gisteren getipt worden door Rapido, een mooie om mee te spelen:

Dirk Kuyt
Number of goals scored in the League
Over 7.5 goals @ 1.85 (Unibet)



https://www.unibet.com/betting#/event/1002769564
0 Vind ik leuk's
PSV gewoon kampioen
0 Vind ik leuk's
onzemichael:
Ik zag deze gisteren getipt worden door Rapido, een mooie om mee te spelen:

Dirk Kuyt
Number of goals scored in the League
Over 7.5 goals @ 1.85 (Unibet)



https://www.unibet.com/betting#/event/1002769564


Eens! Odd inmiddels wel gedaald naar 1.70

Daarnaast Kuyt scoort meeste goals voor Feyenoord @2,50 bij unibet, lijkt me ook een goede bet. Kazim is hier favoriet @1,75. Maar zo zie ik het zeker niet, zoals het er nu naar uitziet begint Kuyt ook in de spits en Kazim meer hangend vanaf rechts.
0 Vind ik leuk's
Ze zullen veel afwisselen, ervan uitgaande dat Vejinovic de vrije trappen en pingels gaat trappen kan hij er ook wel wat in leggen.
0 Vind ik leuk's
Mooie voorbeschouwing voor het aankomende seizoen! Ik ben het met alle tips die jullie gegeven hebben eens. Excelsior laatste plaats wordt wel lastig maar daar zie ik ook wel value in.

ps:Tom Overtoom van Volendam is naar Excelsior, dus die kan er ook bij worden gezet. In mijn ogen een hele goeie speler voor Excelsior.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.