Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op het WK 2019 in Frankrijk (Vrouwen)

Aankomende vrijdag gaat in Frankrijk het WK voor vrouwen van start, dus het is de hoogste tijd voor een uitgebreide voorbeschouwing! Kan regerend wereldkampioen Verenigde Staten haar wereldtitel prolongeren? Of kan Nederland aan de hand van Lieke Martens voor een daverende stunt zorgen?


Snelle links naar toernooi informatie:

  1. Doe mee met onze gratis subleague en win diverse bol.com waardebonnen
  2. Wedstrijden & Odds voor het WK Vrouwen
  3. Voorbeschouwingen voor het WK Vrouwen



De competitieopzet

De 24 deelnemende landen zijn verdeeld over zes verschillende groepen. Behalve de nummers een en twee plaatsen ook de vier beste nummers drie zich voor de achtste finales. De uiteindelijke finale zal op 7 juli worden gespeeld in het Parc Olympique Lyonnais in Lyon. Klik hier om het volledige speelschema te downloaden in pdf-formaat.



Groep A


Deelnemers:

Frankrijk (4e plaats op de FIFA-wereldranglijst), Zuid-Korea (14), Noorwegen (12), Nigeria (38)


Frankrijk droomt als gastland van WK-winst, of toch op zijn minst van een top drie-klassering. Les Bleus zijn al bijna anderhalf jaar ongeslagen en beschikken met Eugenie Le Sommer over een van de beste spitsen in het vrouwenvoetbal. Noorwegen kroonde zich in 2011 tot wereldkampioen en weet dus wat er op dit niveau gevraagd wordt. De Scandinaviërs kunnen echter geen beroep doen op sterspeelster Ada Hegerberg, die protesteert voor dezelfde rechten als de mannelijke voetballers. Hegerberg is de winnares van de laatste editie van de Ballon d'Or Feminin en is dus zowat de vrouwelijke versie van Lionel Messi. Zuid-Korea ruikt daarom bloed en ziet dus wel kansen om de knockout-fase te bereiken, desnoods als een van de beste nummers drie. Nigeria is op papier het zwakste land in deze poule, maar beschikt met Asisat Oshoala wel over een van de beste speelsters van het toernooi.


Prognose:

Frankrijk en Noorwegen zijn de overduidelijke favorieten in deze poule en gaan hoogstwaarschijnlijk met de eerste en tweede plaats aan de haal. Zuid-Korea maakt als een van de beste nummers drie eveneens een goede kans op het bereiken van de achtste finales. Nigeria kan na de groepsfase waarschijnlijk naar huis.



Groep B


Deelnemers:

Duitsland (2), Spanje (13), China (16), Zuid-Afrika (49)


Duitsland won de WK's van 2003 en 2007 en pakte goud op de Olympische Spelen van 2016 in Rio de Janeiro, maar bleef op het WK van 2015 en het EK van 2015 met lege handen achter. Onze oosterburen hebben deze zomer dus wat recht te zetten. De toplanden zijn zeer aan elkaar gewaagd, al zou alles behalve een plaats bij de laatste vier een teleurstelling betekenen. Veel zal afhangen van de vorm van sterspeelster Dzsenifer Marozsan. Spanje heeft een jonge ploeg, maar wist wel al haar WK-kwalificatieduels te winnen en zou dus weleens kunnen verrassen. Sterspeler Irene Paredes staat weliswaar in de achterhoede, maar was met vier goals toch de topscorer van haar land tijdens de WK-kwalificatie. China was in het verleden oppermachtig in het vrouwenvoetbal, maar is de afgelopen jaren wat weggezakt op de FIFA-wereldranglijst. Zuid-Afrika mag zich opmaken voor haar WK-debuut, maar het land wist dit kalenderjaar nog geen enkel duel te winnen. Het zou al een geweldige prestatie zijn als Banyana Banyana de groepsfase weet te overleven.


Prognose:

Duitsland is verreweg het sterkste land in deze poule en zal zich hoogstwaarschijnlijk tot groepswinnaar kronen. Spanje en China zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd, dus de strijd om de tweede plaats belooft spannend te worden. Voor Zuid-Afrika wordt het waarschijnlijk al een hele klus om in deze groep überhaupt een punt te pakken.



Groep C


Deelnemers:

Italië (15), Brazilië (10), Australië (6), Jamaica (53)


Net als haar mannelijke evenknie is het vrouwenelftal van Italië bezig aan het bouwen van een nieuw elftal. De Zuid-Europeanen, die voor het eerst in twintig jaar weer present zijn op een WK-eindronde, kenden een prima voorbereiding, al speelden zij voornamelijk tegen relatief zwakke tegenstanders. Levende legende Marta gaat met Brazilië op jacht naar de enige hoofdprijs die nog op haar CV ontbreekt. De Zuid-Amerikanen wonnen weliswaar al hun WK-kwalificatieduels, maar zijn met een dramatische reeks van negen nederlagen op rij totaal uit vorm. Dit biedt uiteraard kansen voor Australië, dat voor de zevende keer op rij present is op het WK. Met aanvalster Sam Kerr beschikt het land over een van de beste speelsters van het toernooi. Jamaica schreef historie door zich als allereerste Caribische land ooit te plaatsen voor een WK. Voor The Reggae Girlz is dit toernooi vooral een leerzame ervaring.


Prognose:

Australië heeft verreweg de beste papieren voor het bereiken van de knockout-fase, en is zelfs een gevaarlijke outsider voor de wereldtitel. Ook Brazilië hoopt uiteraard op een succesvol toernooi, maar de rampzalige voorbereiding zal het zelfvertrouwen geen goed hebben gedaan. Wellicht kan Italië dus voor een stunt zorgen. Voor Jamaica is het WK een groot avontuur, dat na de groepsfase hoogstwaarschijnlijk voorbij zal zijn.



Groep D


Deelnemers:

Engeland (3), Schotland (20), Argentinië (37), Japan (7)


Na de derde plaats op het WK van 2015 en het bereiken van de halve finales op het EK van 2017 zijn de verwachtingen rondom het Engelse vrouwenelftal ook deze zomer weer ontzettend hoog. Nikita Parris, Lucy Bronze en Fran Kirby zijn de speelsters die The Lionesses naar eeuwige roem moeten loodsen. Japan is een land in transitie en komt naar het WK van een mix van aanstormend talent en oude garde. Schotland teert vooral op de inbreng van Kim Little, die in haar eentje een wedstrijd kan beslissen. Zij maakt al meer dan tien jaar deel uit van de absolute top in het internationale vrouwenvoetbal, maar dit wordt pas haar eerste grote toernooi. Manan Iwabuchi is het verbindingsstuk, want ondanks dat zij pas 26 jaar oud is, wordt dit alweer haar derde WK-deelname. Het vrouwenelftal van Argentinië kan in geen enkel opzicht tippen aan de mannenploeg. Het land kwam in de Zuid-Amerikaanse WK-kwalificatie niet verder dan een povere vierde plaats, maar wist via de play-offs tegen Panama alsnog een startbewijs voor het WK in de wacht te slepen. Middenveldster Estefania Banini heeft een goed afstandsschot in de benen, maar een vrouwelijke Lionel Messi loopt er bij de Argentijnen niet rond.


Prognose:

Engeland, Schotland en Japan horen qua reputatie en spelersmateriaal stuk voor stuk thuis in de knockout-fase, maar de kans is groot dat een van deze drie landen de boot zal missen. Engeland zie ik ver komen, maar de strijd om de tweede plaats tussen Schotland en Japan zou weleens ontzettend fel kunnen worden. Argentinië is duidelijk de zwakke broeder zuster in deze poule.



Groep E


Deelnemers:

Nederland (8), Canada (5), Nieuw-Zeeland (19), Kameroen (49)


Nederland wist het EK van 2017 op haar naam te schrijven, en is sindsdien ontzettend populair. De bookmakers zien in de Oranje Leeuwinnen niet meer dan een outsider, maar als speelsters als Lieke Martens, Shanice van de Sanden en Vivianne Miedema het op hun heupen krijgen is niets onmogelijk. Voornaamste concurrent in de strijd om groepswinst is Canada, dat zich opmaakt voor haar zevende WK-eindronde op rij. Het land behoort nog steeds tot de absolute top, maar lijkt toch een maatje minder dan voorheen. Sterspeelster Christine Sinclair is inmiddels 35 jaar oud en is dus over haar hoogtepunt heen. Nieuw-Zeeland heeft een zeer ervaren selectie samengesteld, met maar liefst zeven speelsters die meer dan honderd interlands achter hun naam hebben staan. Desalniettemin wisten The Football Ferns nog nooit de knockout-fase van een WK te bereiken. Kameroen is op papier het zwakste land van deze groep, al beschikt het met Gaelle Enganamouit wel over de Afrikaans Speelster van het Jaar.


Prognose:

Nederland en Canada zullen hoogstwaarschijnlijk de dienst uitmaken in deze poule. Vanwege de levensgevaarlijke aanval geef ik Oranje de beste kans op groepswinst. Voor Nieuw-Zeeland en Kameroen wordt het een loodzwaar karwei om de groepsfase te overleven, al liggen er natuurlijk kansen om als een van de beste nummers drie alsnog door te gaan naar de achtste finales.



Groep F


Deelnemers:

Zweden (9), Verenigde Staten (1), Chili (39), Thailand (34)


Regerend wereldkampioen Verenigde Staten is ook dit WK weer topfavoriet voor succesvolle prolongatie van de wereldtitel. Bekende namen als Alex Morgan, Megan Rapinoe, Tobin Heath en Carli Lloyd zijn weer van de partij en vormen samen met de jongere speelsters een ijzersterk elftal. Zweden is zoals altijd ook een land om rekening mee te houden, maar de afwezigheid van Lotta Schelin en Caroline Seger is een flinke domper voor de Scandinaviërs. De Zweedse hoop is nu voornamelijk gevestigd op Stina Blackstenius. Het overleven van de groepsfase mag voor Zweden geen enkel probleem zijn, maar in de knockout-fase zou het land weleens snel in de problemen kunnen komen. Van de overige twee landen in deze poule, Chili en Thailand, hoeven we waarschijnlijk niet veel te verwachten. Het zal voor beide landen een hels karwei worden om niet totaal te worden weggespeeld in de groepswedstrijden tegen Verenigde Staten en Zweden.


Prognose:

De nummers een en twee van deze groep staan eigenlijk al vast, want Verenigde Staten en Zweden zijn normaal gesproken veel te goed voor Chili en Thailand. De strijd om groepswinst zal daarom hoogstwaarschijnlijk pas in de laatste groepswedstrijd worden beslist, als Verenigde Staten en Zweden in Le Havre tegenover elkaar staan.



Toernooiweddenschappen


Het aanbod van toernooiweddenschappen is helaas wat karig. Hopelijk lezen de bookmakers mee, en komen zij in de toekomst wel met meer leuke weddenschappen op de proppen. Toch hebben Unibet en Betsson wel enkele leuke weddenschappen voor ons in petto.


Verenigde Staten eindigt voor Frankrijk @2.00 (Unibet, low)

Frankrijk kan als gastland uiteraard rekenen op de steun van het publiek, maar Verenigde Staten heeft in mijn ogen veel meer kwaliteit. Daarnaast kun je als gastland ook bezwijken onder de druk - denk bijvoorbeeld aan Brazilië op het WK van 2014 in eigen land. Als beide landen groepswinnaar worden en de achtste finales overleven, dan komen zij elkaar in de kwartfinales tegen in het Parc des Princes in Parijs.


Engeland in de top vier @1.95 (Unibet, Betsson, low)

In groep D is Engeland topfavoriet voor groepswinst. Als dat lukt neemt het land het in de achtste finales op tegen een van de beste nummers drie, waarna in de kwartfinales de nummer twee van groep A of groep C de tegenstander zal zijn. Dat zou dus een relatief makkelijke weg naar de halve finales betekenen.


Duitsland in de top vier @1.75 (Unibet, Betsson, low)

Samen met Frankrijk en Verenigde Staten behoort Duitsland tot de grote favorieten voor de wereldtitel. Bij winst van groep B neemt het land het op tegen een nummer drie, waardoor de weg naar de kwartfinales open ligt. Daarin zal hoogstwaarschijnlijk Zweden of Canada de tegenstander zijn, allebei landen die onze oosterburen wel aan moeten kunnen.



Wat zijn jouw verwachtingen omtrent het aankomende WK? Heb je interessante tips die je graag met de VW-community wilt delen? Laat het ons weten via een reactie in dit topic!


Overigens had VW-lid chapko al enkele tips geplaatst in een eerder topic, dat je hier kunt terugvinden. Dit topic is nu echter gesloten, dus vanaf nu gaan we hier verder.

5 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar jeroenunibet81
Country flagjeroenunibet81 in 4-06-2019 10:30 Voetbal
in 4-06-2019 10:30 Voetbal
28 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Geven ze deze wedstrijden in feite ergens live uit op TV? NPO? Eurosport?

0 Vind ik leuk's
Op di. 4 jun. 2019, 19:02 schreef blackie:

Geven ze deze wedstrijden in feite ergens live uit op TV? NPO? Eurosport?

'Alle wedstrijden op het WK worden door de NOS live uitgezonden, 31 op tv en alle 52 duels op NOS.nl'


Bron: www.gids.tv

4 Vind ik leuk's
You only sing when you're winning!

Zover ik weet gewoon npo1

0 Vind ik leuk's

Ik heb wat zoekwerk gedaan omtrent de topscorerslijst. Drie namen sprongen mij positief eruit, op deze drie heb ik ook allemaal wat staan.


Kerr, Samantha (Australia W) (@10)

Miedema, Vivianne (Netherlands W) (@10)

Popp, Alexandra (Germany W) (@15)


Let wel op bij welke bookmaker je deze weddenschappen zet. Per bookmaker verschillen de odds soms enorm.

0 Vind ik leuk's
Op wo. 5 jun. 2019, 13:16 schreef martijsvs4:

Ik heb wat zoekwerk gedaan omtrent de topscorerslijst. Drie namen sprongen mij positief eruit, op deze drie heb ik ook allemaal wat staan.


Kerr, Samantha (Australia W) (@10)

Miedema, Vivianne (Netherlands W) (@10)

Popp, Alexandra (Germany W) (@15)


Let wel op bij welke bookmaker je deze weddenschappen zet. Per bookmaker verschillen de odds soms enorm.

Zowel Australië als Nederland zitten in een relatief moeilijke poule. 2 van de 3 teams zijn relatief sterker. Dat maakt een weddenschap op de Duitse spits aantrekkelijker in mijn ogen. Ook de spits van USA zal hier een gooi naar doen...

0 Vind ik leuk's
Op wo. 5 jun. 2019, 13:34 schreef chapko:

Zowel Australië als Nederland zitten in een relatief moeilijke poule. 2 van de 3 teams zijn relatief sterker. Dat maakt een weddenschap op de Duitse spits aantrekkelijker in mijn ogen. Ook de spits van USA zal hier een gooi naar doen...

Qua Fifa ranking is Nederland als 2de geplaatst in de poule.


Poule E

Canada (nr5)

Nederland (nr8)

Nieuw Zeeland (nr19)

Kameroen (nr46)


https://www.fifa.com/fifa-world-ranking/ranking-table/women/


Poule B

Duitsland (2)

Spanje (13)

China (16)

Zuid Afrika (49)


Poule F

Verenigde Staten (1)

Zweden (9)

Thailand (34)

Chili (39)

1 Vind ik leuk's
Toto Sigarenboer

Vanavond trapt men af voor het wk vrouwen 2019.


Frankrijk speelt tegen zuid Korea vanavond.

Hier wat tips :


Gauvin to score @1,95 unibet.

Gauvin scoorde in de laatste 5 wedstrijden 5x en 1 wedstrijd!

1 Vind ik leuk's

Nederland @ 11 en Martens topscorer @ 28 zijn ook leuke funbetjes

1 Vind ik leuk's

alexandra popp to score a goal @2,08 en to score 2 or more @7 (beiden unibet).


Duitsland moet als openingswedstrijd tegen China spelen, China dat kwalitatief toch een stuk minder is dan Duitsland.

Bij Duitsland staat over het algemeen Alexandra Popp in de spits en een 2,08 odd voor de spits is in mijn ogen te hoog, daarnaast scoort ze ook vaak (zo heeft ze laatste twee oefenwedstrijden beide een goal gescoord). Aangezien ik Duitsland ook 2 en waarschijnlijk zelfs 3 goals zie scoren, denk ikdat Alexandre Popp er wel eentje intikt.

2 Vind ik leuk's
How much is the fish?

Verwacht vandaag een simpele overwinning voor Japan.

0 Vind ik leuk's
Pain is temporary. Quitting lasts forever.

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.