Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Het ROI systeem bij de tips competitie onder de loep

Ik ben al enige tijd de huidige tipscompetitie aan het doorzoeken, omdat er volgens mijn mening en gevoel een aantal zaken waren die niet goed konden. Mijn enigste betrachting was om de beste tipgever hier te kunnen ontdekken en niet zoals nu vaak het geval is dat er lucky betters zijn die één grote odd hoog spelen en binnen halen en de rest dan laag spelen.Meestal halen die lucky betters een ROI die nog steeds rond de 150% liggen.
Vooral het feit dat ik reeds 35 tips had gespeeld en alsnog 5 tips speelde aan odd rond de 1.7 en er vier van de vijf juist had en toch mijn ROI zag dalen deed mijn wenkbrauwen fronsen.Maar het lijkt normaal te zijn als je gewoon iemand zijne ROI berekend puur op de winst die gemaakt word.
Na dagen van bekijken hoe dit kon en waarom, kwam ik tot een conclusie en een berekeningsysteem dat mij eerlijker leek om iemand op zijn sterkte van zijn tips te kunnen berekenen. Tot mijn grote verrassing leidde dit tot toch wel grote verschillen in sommige hunne ROI en werden er toch verschuivingen in de rangschikkingen waargenomen waar ik tenminste van verschoot. Ik kwam uit op verschillen in de ROI van 0% tot 37%!!!!
Om iemand zijn sterkte van de tips te berekenen moet je ook rekening houden met het % juiste tips en de gemiddelde odd van alle tips die geplaatst zijn en iedereen met dezelfde inzet laten spelen. Dan krijg ik dus een heel ander getal om iemand zijn sterkte te meten met zijn tips.
Formule= %juiste tips x de gemiddelde odd van alle tips.
Als ik dit bereken naar de huidige stand van de tipscompetitie, dan krijg ik het volgende:
1/leonardo 70%juist x gemiddelde odd 2.02= 141,4 nu ROI 138,55%
2/sandy 51,4% juist x odd 2.7= 138 nu ROI 126,22%
3/mistertimoh 60% juist x odd 2.06=123,6 nu ROI 160,93%
4/nividenko 50% juist x odd 2.43= 121,5 nu ROI 147,39%
5/basegod 50% juist x odd 2.21= 110,5 nu ROI 112,03%
Zoals iedereen kan zien geeft dit een heel ander beeld over de sterkte van iemand zijn tips. Waar ligt hier het verschil dan zie ik iedereen denken?? Je meet dus eigenlijk iemand zijn betrouwbaarheid uit met zijn % geslaagde tips en de hoogte van zijn gespeelde odds.
Voor de mensen van VW vind ik dit toch wel eens de moeite waard om naar te kijken. Je mag iemand zijn ROI berekenen zoals jullie nu doen door zuiver naar de winst die iemand maakt te kijken.De meeste sportweddenschappen site's doen dit trouwens.Daar is dus niet echt iets mis mee,maar het geeft in mijn ogen een vertekend beeld van iemand zijn tips.
Ik ben dus gewoon op zoek naar de waarde van iemand zijn tips en de slaagkansen van die tips.Tenslotte lijkt mij dat belangrijker dan zuiver naar de ROI te meten, omdat die afhankelijk is van de inzet die gespeeld word en die is voor iedereen verschillend.
Voor alle duidelijkheid, het is mijzelf niet te doen om één van de geldprijzen die verbonden zijn aan het huidige tipsysteem, want die mag VW (mits ik in de prijzen zou vallen)aan een andere actie toevoegen of uitdelen onder de leden.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar leonardo1965
Country flagleonardo1965 in 20-01-2012 11:08 Acties en spellen
in 20-01-2012 11:08 Acties en spellen
70 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
datel13:
ROI= Return On Investment
enough said
bwinmanneke:
datel13:
ROI= Return On Investment
enough said

²

Toch zegt dit niet alles en kan ook de ROI, zoals hier in de tipscompetitie gamanipuleerd worden,wat al meermaals gebleken is.
De vraag is dus hoe je een duidelijk beeld krijgt over iemand zijn tips.Als je enkel naar de ROI gaat kijken, dan ga je toch dikwijls van een kale bet thuis komen vrees ik.
Wat is een evenwichtig beeld van iemand zijn tips???Dat is dus MIJN vraag!
0 Vind ik leuk's
Gewoon het minimum aantal tips verhogen denk ik. Zo sluit je het geluk uit. Hoe meer tips mensen zetten, hoe beter beeld je dan krijgt van diegene's ROI. Een ROI van 130 over 100 tips vind ik bijvoorbeeld knapper dan 160 over 35 tips.
0 Vind ik leuk's
Thank you Basedgod
leonardo1965:

(...)
Wat is een evenwichtig beeld van iemand zijn tips???Dat is dus MIJN vraag!

Door al iemands picks onder de loep te leggen. Ik zag dat je het in je openingspost had over 35 picks, maar dat is veel te weinig om tot een reële ROI te komen. Dan speelt de 'geluksfactor' nog een veel te grote rol. Des te meer picks je meeneemt in je berekening, des te reëler is de ROI.
De tipscompetitie is echter een spelletje en moet je mijns inziens niet te serieus nemen. Leuk tijdverdrijf en je kunt er ook nog eens een prijs mee winnen, maar het zegt in feite niets over iemands kwaliteiten. Puur omdat er simpelweg te weinig picks worden meegenomen in de berekening. Pas na 500 a 1000 picks kun je in mijn ogen pas iemands 'tipperskwaliteiten' enigszins inschatten. Misschien heb je eigenlijk wel meer picks nodig om tot een goed beeld te komen.
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
basedgod:
Gewoon het minimum aantal tips verhogen denk ik. Zo sluit je het geluk uit. Hoe meer tips mensen zetten, hoe beter beeld je dan krijgt van diegene's ROI. Een ROI van 130 over 100 tips vind ik bijvoorbeeld knapper dan 160 over 35 tips.

Daar ben ik het dus volledig mee eens basegod.
Normaal om een goed beeld over iemand zijn ROI te hebben raden ze een minimum van 200 bets of tips aan om enigzins een goed beeld te krijgen.Staat hier zelfs op deze site een artikel van.
Dus kan je blijkbaar NOOIT iemand beoordelen op 35 tips???
Dus dat kan hier in de tipscompetitie niet, omdat je er maar 35 tips moet in plaatsen.
Door alle picks onder de loep te leggen. Ik zag dat je het in je openingspost had over 35 picks, maar dat is veel te weinig om tot een reële ROI te komen. Dan speelt de 'geluksfactor' nog een veel te grote rol. Des te meer picks je meeneemt in je berekening, des te reëler is de ROI. De tipscompetitie is echter een spelletje en moet je mijns inziens met een korreltje zout nemen. Leuk tijdverdrijf en je kunt er een prijs mee winnen, maar het zegt niets over iemands kwaliteiten. Puur omdat er simpelweg te weinig picks worden meegenomen in de berekening. Pas na 500 a 1000 picks kun je in mijn ogen pas iemands 'tipperskwaliteiten' enigszins inschatten. Misschien heb je eigenlijk wel meer picks nodig om tot een goed beeld te komen.
Dat lijkt dus inderdaad te kloppen zoals je zegt jeroenunibet.Het is een spelletje en het is altijd leuk voor een prijs te winnen.Alleen wil ik de factor geluk zoveel mogelijk inperken.En het word mij wel stillaan duidelijk dat dit blijkbaar alleen kan met het aantal tips serieus de hoogte in te gooien.
0 Vind ik leuk's
Dag allen,
Ten eerst heel leuk om dit kritische topic te lezen, daar houden we van. Het spel zoals we dat bedacht hebben is soms aan een paar kleine wijzigingen onderhevig. Hierbij moeten we goed denken welke kant we op willen.
Momenteel berekenen we de ROI van een maand (tussen) stand alleen indien een lid meer dan 35 'tips' heeft geplaatst of 'meespeelt'. Ditzelfde geldt voor de half jaarlijkse tussenstand (zie de top 10 op de tips pagina): hiervoor geldt dat een speler minimaal 30 tips moet hebben geplaatst na 1-11-2011 (de dag dat we over gingen op de nieuwe stake inzet (laag = 1, middel = 2, hoog = 3) waarmee we de verschillen en de kans op een 'lucky shot' al verkleind hebben.
Overal is wel iets voor te zeggen, wij denken echter op deze manier een goede manier te hebben gevonden om enige waarde aan de cijfers te geven alhoewel een percentage als het ROI altijd betrouwbaarder zal worden naamate er meer picks worden gegeven. Mogelijk gaan we de minimale picks nog verhogen. Mogelijk komt er ook een 'laatste 12 maanden' tussenstand waarbij een speler minimaal 200 picks moet hebben gegeven. Allemaal dingen om over na te denken.
Ik ben in ieder geval blij met deze 'discussie' om boven water te krijgen hoe we het met z'n allen het beste kunnen doen. Ik ben er van overtuigd dat er een ultieme manier bestaat waarin iedereen zich kan vinden.
Trouwens: het aantal reacties op het huidige systeem is vrij laag (praktisch nooit), dat zegt al wel dat we op de goede weg zitten. Nu nog even de goede afslag vinden ;-)
Fijn weekend!
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
Dus lijkt het mij dat we met zijn allen een bijdrage kunnen leveren om die ultieme manier te zoeken en de goede afslag te vinden.
Meer gedachten en redeneringen van alle leden kunnen soms enorm bijdragen tot goede oplossingen die de site enkel vooruit helpen. (y) (y)
0 Vind ik leuk's
Eens met alle vorige reacties, gewoon het aantal verhogen, dan sluit je mazzel steeds meer uit
Edit: Vind het trouwens prima hoe het nu is hoor! Zou alleen een iets ruimere bet mogelijkheden hebben, over 2,5 etc :$
0 Vind ik leuk's
It's not gambling if you always win
VW-crew,
dus als ik het goed begrijp dien je voor de maandelijkse tipscompetitie meer tips(35) te plaatsen, dan voor de 6-maandelijkse(geteld vanaf 1/11/2011)waar er maar 30 tips nodig zijn????
Hoe serieus moet ik dat dan nemen????
Ik kan dus maw 30 tips plaatsen een ROI van bv 165% hebben en vervolgens vijf maanden geen tip meer plaatsen en toch een ROI van 165% behouden in die zesmaandelijkse lijst???
Sorry,maar dat is dan echt om u dood te lachen en dan kan je beter al die ROI cijfers in die vuilbak kieperen want die zijn dus echt geen bal waard.
0 Vind ik leuk's
Ik ben het met leo eens, maar als ik het goed begrijp zitten er nieuwe dingen aan te komen tog
0 Vind ik leuk's
Eeuwig trouw aan onze liefde FC Groningen. 03/05/2015 mooiste dag in de historie, Winst KNVB Beker
datel13:
Eens met alle vorige reacties, gewoon het aantal verhogen, dan sluit je mazzel steeds meer uit
Edit: Vind het trouwens prima hoe het nu is hoor! Zou alleen een iets ruimere bet mogelijkheden hebben, over 2,5 etc :$

Alles komt er straks aan.
0 Vind ik leuk's
Onze laatste updates ontvang je via onze Twitter pagina: twitter.com/NLVoetbalWedden

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.