Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Het ROI systeem bij de tips competitie onder de loep

Ik ben al enige tijd de huidige tipscompetitie aan het doorzoeken, omdat er volgens mijn mening en gevoel een aantal zaken waren die niet goed konden. Mijn enigste betrachting was om de beste tipgever hier te kunnen ontdekken en niet zoals nu vaak het geval is dat er lucky betters zijn die één grote odd hoog spelen en binnen halen en de rest dan laag spelen.Meestal halen die lucky betters een ROI die nog steeds rond de 150% liggen.
Vooral het feit dat ik reeds 35 tips had gespeeld en alsnog 5 tips speelde aan odd rond de 1.7 en er vier van de vijf juist had en toch mijn ROI zag dalen deed mijn wenkbrauwen fronsen.Maar het lijkt normaal te zijn als je gewoon iemand zijne ROI berekend puur op de winst die gemaakt word.
Na dagen van bekijken hoe dit kon en waarom, kwam ik tot een conclusie en een berekeningsysteem dat mij eerlijker leek om iemand op zijn sterkte van zijn tips te kunnen berekenen. Tot mijn grote verrassing leidde dit tot toch wel grote verschillen in sommige hunne ROI en werden er toch verschuivingen in de rangschikkingen waargenomen waar ik tenminste van verschoot. Ik kwam uit op verschillen in de ROI van 0% tot 37%!!!!
Om iemand zijn sterkte van de tips te berekenen moet je ook rekening houden met het % juiste tips en de gemiddelde odd van alle tips die geplaatst zijn en iedereen met dezelfde inzet laten spelen. Dan krijg ik dus een heel ander getal om iemand zijn sterkte te meten met zijn tips.
Formule= %juiste tips x de gemiddelde odd van alle tips.
Als ik dit bereken naar de huidige stand van de tipscompetitie, dan krijg ik het volgende:
1/leonardo 70%juist x gemiddelde odd 2.02= 141,4 nu ROI 138,55%
2/sandy 51,4% juist x odd 2.7= 138 nu ROI 126,22%
3/mistertimoh 60% juist x odd 2.06=123,6 nu ROI 160,93%
4/nividenko 50% juist x odd 2.43= 121,5 nu ROI 147,39%
5/basegod 50% juist x odd 2.21= 110,5 nu ROI 112,03%
Zoals iedereen kan zien geeft dit een heel ander beeld over de sterkte van iemand zijn tips. Waar ligt hier het verschil dan zie ik iedereen denken?? Je meet dus eigenlijk iemand zijn betrouwbaarheid uit met zijn % geslaagde tips en de hoogte van zijn gespeelde odds.
Voor de mensen van VW vind ik dit toch wel eens de moeite waard om naar te kijken. Je mag iemand zijn ROI berekenen zoals jullie nu doen door zuiver naar de winst die iemand maakt te kijken.De meeste sportweddenschappen site's doen dit trouwens.Daar is dus niet echt iets mis mee,maar het geeft in mijn ogen een vertekend beeld van iemand zijn tips.
Ik ben dus gewoon op zoek naar de waarde van iemand zijn tips en de slaagkansen van die tips.Tenslotte lijkt mij dat belangrijker dan zuiver naar de ROI te meten, omdat die afhankelijk is van de inzet die gespeeld word en die is voor iedereen verschillend.
Voor alle duidelijkheid, het is mijzelf niet te doen om één van de geldprijzen die verbonden zijn aan het huidige tipsysteem, want die mag VW (mits ik in de prijzen zou vallen)aan een andere actie toevoegen of uitdelen onder de leden.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar leonardo1965
Country flagleonardo1965 in 20-01-2012 11:08 Acties en spellen
in 20-01-2012 11:08 Acties en spellen
70 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
03060:
Wat is dat nieuwe, LSP eigenlijk?

Daar komen we later in de week op terug :-)
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
Wat een hoop letters in dit topic, ik sla hem ff over. Misschien morgen of later deze week nog eens proberen haha :d
0 Vind ik leuk's
-
Dat LSP is een zeer goede oplossing lijkt mij! Stom dat ik daar zelf niet aan had kunnen denken. Ik vind het tot stand komen van het klassement een ontzettende verbetering nu! (En dat zeg ik niet omdat ik bovenaan sta bij laatste 12 maanden)
0 Vind ik leuk's
Thank you Basedgod
basedgod:
Dat LSP is een zeer goede oplossing lijkt mij! Stom dat ik daar zelf niet aan had kunnen denken. Ik vind het tot stand komen van het klassement een ontzettende verbetering nu! (En dat zeg ik niet omdat ik bovenaan sta bij laatste 12 maanden)

Top he? Volgende week staat het helemaal uitgelegd online. (y)
0 Vind ik leuk's
Onze laatste updates ontvang je via onze Twitter pagina: twitter.com/NLVoetbalWedden
Dit is een heel GROTE verbetering VW.Dat is net het gene waar ik opzoek naar was en alle info is binnen handbereik!! SUPER voor deze oplossing en een grote stap vooruit!! (y) (y) (y) (y) :d :d :d
0 Vind ik leuk's
Zoals vonloite al aangegeven heeft: volgende week komen we met meer uitleg. Let dus goed op je mailbox ;-)
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
Het is een heel interessant topic waarover gechat wordt, mijn vraag is ofdat de standen van de tipcompetie nu op LSP of ROI gebaseerd worden? Of worden er nu 2 klassementen gehouden? Omdat er onder TIPS 2 tussenstanden staan..... 1: van hoog naar laag volgens LSP en 2: idem maar met stand ROI
0 Vind ik leuk's
Ik vind het wel jammer dat je enkel de top 15 tipsters kan zien ... En niet waar jezelf ondertussen staat ..
0 Vind ik leuk's
mitsos:
Het is een heel interessant topic waarover gechat wordt, mijn vraag is ofdat de standen van de tipcompetie nu op LSP of ROI gebaseerd worden? Of worden er nu 2 klassementen gehouden? Omdat er onder TIPS 2 tussenstanden staan..... 1: van hoog naar laag volgens LSP en 2: idem maar met stand ROI
grregho:
Ik vind het wel jammer dat je enkel de top 15 tipsters kan zien ... En niet waar jezelf ondertussen staat ..

We zijn bezig om wat nieuwe functionaliteiten aan het systeem toe te voegen, dit kost echter meer tijd dan we van tevoren gedacht hadden. Nog een paar dagen geduld...
0 Vind ik leuk's
grregho:
Ik vind het wel jammer dat je enkel de top 15 tipsters kan zien ... En niet waar jezelf ondertussen staat ..
mitsos:
Het is een heel interessant topic waarover gechat wordt, mijn vraag is ofdat de standen van de tipcompetie nu op LSP of ROI gebaseerd worden? Of worden er nu 2 klassementen gehouden? Omdat er onder TIPS 2 tussenstanden staan..... 1: van hoog naar laag volgens LSP en 2: idem maar met stand ROI

We zijn bezig om wat nieuwe functionaliteiten aan het systeem toe te voegen, dit kost echter meer tijd dan we van tevoren gedacht hadden. Nog een paar dagen geduld...
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.