Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Aanstaande wetswijziging online wedden in 2020/2021

Er komt een belangrijke wetswijziging aan met betrekking op online wedden. Op deze pagina vind je een aantal artikelen over de voor- en nadelen van de mogelijke wetswijziging.


Ben jij het eens met deze wetswijziging? Zie jij voordelen of denk je dat het juist negatief uitpakt voor ons als wedder?

5 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar Support
Country flagSupport in 29-10-2018 08:51 Algemeen
in 29-10-2018 08:51 Algemeen
84 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

volgende week donderdag stemming over de wet

1 Vind ik leuk's

Ik snap het toch nog niet helemaal. Stel dat in 2019 de wet erdoorheen komt, dan kunnen bookmakers dus een vergunning aanvragen bij Nederland. Echter als ze dat niet doen, kun je dan nog steeds "illegaal" spelen zoals we nu doen zeg maar?


En denken jullie dat veel bookies een vergunning aanvragen/krijgen?

1 Vind ik leuk's

Het komt op mij voorlopig over als een positief verhaal hoor. In de praktijk zullen genoeg bookmakers licensies aanvragen in Nederland vanwege sponsoring en andere marketing gerelateerde kansen. Zij betalen alleen belasting van winstgevende spelers lijkt mij toch? nou als dat 1% van de Nederlandse spelers zijn, dan zou dat al veel zijn. Veel meer voordelen dan nadelen voor bookies en uiteindelijk is ons geluk/succes daar ook aan verbonden.

Bericht gewijzigd door griekhoofd op zo 11 nov. 2018, 12:36
1 Vind ik leuk's

Hmm griekhoofd, dat klinkt positief. Maar stel een bookmaker heeft geen licensie meer, wordt het dan verboden om daar te spelen? Of zullen ze ons weigeren?

1 Vind ik leuk's

Als bookmakers geen licentie aanvragen kan je daar als NL zijnde geen account aanmaken en dus niet meer gokken @xcasualzz


2 Vind ik leuk's

het zal geen voordeel worden aangezien de belachelijke hoge belastingen

opgedrongen worden aan de bookies en dus hun ook moeten doorberekenen

ook vraag ik me af hoe het gaat met ons zelf wat betreft BD met inkomen en voor mensen

met zorgtoeslag en of studiefinanciering ....overheid is niet voor ons dat is zeker

2 Vind ik leuk's

Hooliesee jij hoeft je straks geen zorgen te maken over de belastingdienst tenzij wedden je full-time baan is.

De bookmakers betalen straks de belasting voor je dus we krijgen hetzelfde als ik Belgie. Daar betaalt de speler ook geen belasting.

1 Vind ik leuk's

bedoel meer dat je zit met inkomstenbelasting om dat je bekend wordt online

1 Vind ik leuk's

Inkomstenbelasting? Als het niet je full-time baan is betaal je straks (als het legaal is) helemaal geen belasting.


1 Vind ik leuk's

Ik zie het als Griek ook nog als positief. Voorlopig ben ik al blij zat dat er meer controle komt op die bookies en als er een meningsverschil is dat er een punt zal zijn waar je je beklaag bij kunt doen. Nu heb je vaak geen poot op te staan tegen een bookies, en verlies je 9 vd 10 geschillen. Los daarvan zal het open gooien van de markt een bom geld de sport inpompen. Met als gevolg dat Eredivisie clubs spelers beter contracten kunnen aanbieden, en dat talenten misschien lnager in NL zullen blijven, of spelers wel naar NL komen om te spelen.


En wat betreft die hoge belastingen, dat moeten we ook nog maar zien. En mocht dat inderdaad hoog uitvallen, dan is ook nog maar de vraag of dit volledig doorbelast gaat worden naar de odds. De bookies zijn natuurlijk ook niet dom. Een andere manier om geld te innen is om bv fee te gaan vragen voor elke storting en.of uitbetaling, op dit moment kost het namelijk niks. En zo zullen er heus nog andere manieren zijn hoe men dat geld kan terughalen zonder dat de betters de dupe van worden.


En wat betreft de bookies die geen NL licencie aanvragen of krijgen, moet ik ook nog zien of we daar gewoon niet kunnen blijven spelen. Op dit moment mag het ook niet, en zijn we bij vele bookies ook gewoon welkom. Ik lees nergens iets over dat het dan uitgesloten gaat worden voor NL die geen licentie aanvragen.

1 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.