• /
  • Forum /
  • Algemeen /
  • Betrebels: hulp nodig op basis van wet en regelgeving en account

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Betrebels: hulp nodig op basis van wet en regelgeving en account

Beste leden,


Dit gaat over de bookmaker Betrebels.com


Ik heb een vraag met betrekking tot de wetgeving in zowel Nederland als in andere landen. In dit geval is dat denk ik, Malta, aangezien zij een licentie hebben van Malta.


Allereerst voordat ik het probleem helemaal uitleg, heb ik altijd begrepen dat als twee partijen een afspraak maken, of dit nou mondeling is of schriftelijk, dat deze wettelijk bindend is. Schriftelijk is natuurlijk altijd beter aangezien dit kan dienen als bewijsmateriaal, maar ik ben er altijd van uit gegaan dat als ik een afspraak met jou maak en we gaan er beiden mee akkoord, dat deze staat en dat we ons houden aan de afgesproken consequenties.


Ik zal het namelijk kort proberen te schetsen.

Ik speelde vanavond een 2 fold bet van €200. Dit was live en duurt dan altijd even voordat deze wordt geaccepteerd. Dit duurde inmiddels langer dan een minuut en toen ik de pagina na een minuut refreshte, zag ik dat mijn balance ineens helemaal op was. Toen ik ging kijken zag ik dat hun systeem, zonder dat ik dit natuurlijk wilde, 8 unique (met bet IDs en al) bets had aangemaakt van €200 per stuk. Ik schrok mij dood want ineens speelde ik met €1600 inzet in plaats van €200 dus ik ben linea recta die livechat ingegaan om verhaal te halen. Daar bleek dat die persoon aan zijn kant niet kon zien dat er fouten waren en het leek hem zelfs gewoon in orde. Hij bood toen direct aan dat hij 7 van de 8 bets kon cancellen. Ik heb toen gezegd dat hij ze mocht laten staan, maar dat ik er wel op stond dat we gingen uitzoeken hoe dit ooit heeft kunnen gebeuren. Ik vind dit namelijk echt een hele immense error die echt nooit zou mogen gebeuren op een bookmaker. Kans was namelijk dat als ik €3000 balance had gehad, dat hij misschien wel 15 keer mijn bet van €200 heeft geplaatst. Maar goed, hij zei toen, omdat ik bevestigde dat de bets mochten blijven staan (aangezien 1 van mijn teams net hadden gescoord in mijn voordeel) dat de bets valide waren en niet meer konden worden geannuleerd. Nog geen minuut later scoorde de tegenstander weer 1-1 en was mijn bet op dat moment dus fout. Ik vroeg hem of hij de bets nog kon annuleren, maar hij wees me er op dat ik had aangegeven de bets valide te willen houden, en dat hij ze niet meer kon en/of mocht annuleren. Toen begon natuurlijk de stres want met nog 15 minuten op de klok had ik ineens veel geld ingezet. Gelukkig maakte mijn team alweer heel snel de 2-1 en stond ik weer op winnen. Ik heb hem toen expliciet gevraagd (met nog meer dan 10 minuten op de klok) dat wat de uitkomst van mijn bet ook zou worden, ik wilde dat hij of een supervisor die daar op dat moment was, zou bevestigen dat alle 8 de bets valide waren en door zouden gaan. Ook dus als ik verloren zou hebben. En dit heeft hij zwart op wit tot tweemaal toe in de chat bevestigd. Dit bewijs heb ik dan dus ook. Toen de wedstrijden over waren had ik gewonnen en werden alle 8 de bets uitbetaald op mijn account. Ik had die chatwerker nog beloofd om hun te mailen zodat ze konden uitzoeken hoe dit überhaupt ooit heeft kunnen gebeuren. Maar tijdens het schrijven van mijn mail kreeg ik (nadat Betrebels dus doorhad dat ze in 1 keer €4800 lichter waren ipv €600) een mail met daarin uitleg over hun zogenaamde waterdichte terms en conditions dat als er een fout was gemaakt dat ze het recht hebben dit terug te draaien. Voordat je reageert onder mijn bericht, dat terms heilig zijn en dat ik die geaccepteerd heb, wil ik je zeggen dat ik dat natuurlijk heel goed begrijp. Waar het mij nu om gaat is dat ik zwart op wit een afspraak heb gemaakt (terwijl de bet dus toen momenteel in hun voordeel was bij 1-1 stand) dat de bets valide zouden blijven en niet zouden worden geannuleerd. Tot twee keer toe. Leuk en aardig dat je dan naar je terms verwijst, maar ik durf mijn handen ervoor in het vuur te steken, dat als de uitkomst hun kant was opgevallen, en ze hadden €1600 van mij gewonnen, dan hadden ze die dus nooit terugbetaald en als ik dan was komen klagen dat ik mijn geld terug had gewild dan durf ik te wedden dat ze mij hadden verwezen naar de chat met de medewerker waar ik zelf heb aangegeven de bets staande te willen houden en niet te willen annuleren. Hoe dan ook, de grote bookmaker heeft voordeel op de kleine klant die in weze niets kan beginnen.


Nogmaals, begrijp me niet verkeerd, als ze 100% in hun recht staan, dan kan ik hoog en laag springen en zal ik het moeten accepteren, ook al hebben we het hier over 2! maandsalarissen, maar het gaat mij er om dat ik een afspraak heb gemaakt met iemand die acteerde in de naam van Betrebels die zwart op wit bevestigd is en bewezen kan worden. Je mag natuurlijk altijd je mening geven hoe jij hierover denkt, maar ik hoop dat hier ook mensen rondlopen die verstand hebben van de wet en of die misschien enig idee hebben of ik enig recht van spreken heb door deze gemaakte afspraak.


0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar gerardm1985
Country flaggerardm1985 in 8-09-2019 22:54 Algemeen
in 8-09-2019 22:54 Algemeen
46 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Ik denk dat je geen kans maakt.

3 Vind ik leuk's
KK-AA-KK

Vrees er ook voor.

Ze zullen gewoon zeggen dat hun medewerker fout was...

Uiteindelijk zijn bookmakers er ook om winst te maken op kap van gokkers, niet om cadeaus uit te delen :(

2 Vind ik leuk's
Whenever the question is “why?” – the answer is “money.” Whenever the question is about football referees, the answer is “incompetence.”

Deel de mening van Caantjes. Je kunt het beste contact opnemen met de vergunningverlener. Good luck!

1 Vind ik leuk's
You only sing when you're winning!

De bookmaker probeert inderdaad alles binnen de eigen regels te doen om zo'n verlies te beperken, andersom probeer jij ook te profiteren door niet te willen cancellen als het 1-0 staat maar wel willen cancellen als het 1-1 staat. Zolang je geen maas in hun terms vindt heb je geen poot om op te staan vrees ik, maar voor zo'n bedrag zou ik zeker een poging wagen bij https://www.mga.org.mt/support/

1 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Klote situatie met de consument die altijd aan het kortste eind trekt. De mga zal niet inhoudelijk kijken naar hoe een proces verloopt, pas als er meerdere meldingen zijn gaan ze een audit draaien. Ze kijken meer naar AML en financiële en operationele activiteiten. Een individuele transactie gaan ze niet beoordelen.

In dit geval zal de medewerker in kwestie een tik op de vingers krijgen dat hij voor zijn beurt heeft gesproken en zullen ze blijven verwijzen naar de voorwaarden, hoe vervelend dan ook. Zo werkt het in elk bedrijf. Nadeel in deze branche is ook nog eens dat het bedrijf in kwestie in het leven is geroepen om jou je geld af te pakken, dus dubbel genaaid.


Succes!

0 Vind ik leuk's

Hier ga je alleen maar energie aan verspillen zonder dat het iets oplevert. Uiteindelijk heb je bereikt wat je wou (een winstgevende weddenschap met 200 stake). Als je bij een bookmaker merkt dat er een fout is gemaakt, moet je dit in de toekomst gelijk aangeven en laten annuleren. Je bent vrijwel altijd in het nadeel met dit soort spelletjes, dus niet in mee gaan.


Het beste is om een soort buffertje op jaarbasis in te calculeren die niet sportwedden gerelateerd is. Denk hierbij aan :


  • Software problemen
  • Internet problemen
  • Fee en commissies


0 Vind ik leuk's

Wat had je gedaan als je 1600 verloren had? Had je ze dat geld dan overgemaakt?

0 Vind ik leuk's

Vraag wat de reden is dat de bets worden geannuleerd. Geef aan via support dat je een bevestiging hebt van de chat, Inc tijd, naam medewerker etc.. Als kan stuur je ook een screenshot. Hierin geef je namelijk aan de bevestiging dat er gekeken is naar de bet en bevestigd is dat deze goedgekeurd is.

Bookmakers proberen idd alles wat ze kunnen, maar zolang je niet vraagt om opheldering of hoe het kan dat live support je de bevestiging geeft sta je zeker met lege handen. Soms met een beetje drammen kom je een heel eind. (Wel vriendelijk houden uiteraard)


Wetgeving qua Nederland heeft geen zin omdat het formeel verboden hier is, dus heb je geen poot om op te staan.


Het word een lastige klus, maar vraag om

zoveel informatie is mijn advies, geef je niet direct gewonnen ;)

0 Vind ik leuk's
Analyzedtipper
Op ma. 9 sep. 2019, 20:51 schreef roelkothman:

Wat had je gedaan als je 1600 verloren had? Had je ze dat geld dan overgemaakt?

Aangezien OP het heeft over :

-"Kans was namelijk dat als ik €3000 balance had gehad, dat hij misschien wel 15 keer mijn bet van €200 heeft geplaatst"

-"dat als de uitkomst hun kant was opgevallen, en ze hadden €1600 van mij gewonnen, dan hadden ze die dus nooit terugbetaald en als ik dan was komen klagen dat ik mijn geld terug had gewild"


vermoed ik dat zijn balans uit meer dan 1600 euro bestond en van overmaken geen sprake zal geweest zijn.


Denk dat het vrij hopeloos is. Bookmaker kan zowat doen wat hij wilt en aangezien je niet echt bestolen bent, kan je wsl wel fluiten naar uw centen. Enigste wat je kan doen is het advies van ditachi toepassen.

0 Vind ik leuk's
There will be more like me, I promise you. And we will bring hell to you and your kind. And my conscience is clear. I have no regrets. I live forever. I go to a better place.

Beste allemaal,


Allereerst bedankt voor de vele reacties die jullie hebben achtergelaten. Ik had oprecht niet gedacht dat er zoveel mensen de moeite wilden doen om dit lange stuk te lezen, dus dank daarvoor.


Zoals een aantal van jullie al aangeven ga ik er stiekem al van uit dat ik hoog en laag kan springen, maar dat deze trieste figuren gewoon onschuldig blijven wijzen naar hun terms en conditions en dat ik inderdaad als kleine partij deze disccusie nooit ga winnen. Wat Ditachi ongeveer aangeeft heb ik dan ook gedaan vanochtend. Ik ben eerst met een uitgebreide mail + transscript bewijs naar de MGA gestapt maar kreeg al heel snel een mail terug dat de MGA zich om de een of andere vage reden hier zich niet over buigt en dat ik aan moet kloppen bij eCOGRA. Dit heb ik dan ook gedaan en mijn klacht ligt daar nu momenteel. Dit kan wel een aantal dagen/weken duren dus ik zal jullie, mocht er interesse zijn, hierover op de hoogte houden.


Om nog een aantal dingen op te helderen.

Ik had inderdaad een balans van om en de nabij €1600-1799 op mijn account, vandaar dat ik er vanuit ga dat het system al mijn geld heeft ingezet, en vandaar dat ik zei dat ik er vanuit ga dat als ik bijv. €3000 had gehad, dat de bet misschien wel 15 keer was gezet.


Verder heb ik gisteravond direct nog een tweede chatgesprek gehad met een medewerker en die was echt heel grof en brutaal. Toonde totaal geen medeleven en wilde totaal niet vanuit mijn oogpunt de situatie bekijken. Ze gooide het op een fout in het systeem en daar moest ik dan maar mee leren leven omdat het in de terms en conditions staat. Ik weet niet of jullie dit ooit wel eens voor de lol of uit verveling hebben gedaan, maar is het jullie nooit opgevallen dat die dingen waterdicht zijn en als een bookmaker echt zou willen, dat ze je van alle kanten kunnen naaien? Zo heeft elke bookmaker ook in hun terms staan dat als men 'denkt' dat je bonus abuse pleegt, mogen ze gewoon zonder pardon je winnings terugtrekken en je account blokkeren. En een precieze reden voor het blokkeren van je account krijg je dan nooit van hen heb ik vernomen op verschillende fora.


Dat stoot mij gewoon tegen het zere been. Ik snap nogmaals, dat ik bij het aanmaken van mijn account zelf akkoord ben gegaan met deze terms & conditions maar als we er met zijn allen eens goed over nadenken, zijn ze totaal niet reëel en hebben ze alles dichtgetimmerd om (bijna) overal mee weg te kunnen komen als het hen uitkomt. Ik ben in ieder geval netjes gebleven naar hen toe en heb dit geëscaleerd bij eCOGRA. Ik ga er niet vanuit dat ik deze zaak ga winnen, maar ik heb gewoon zwart op wit een afspraak gemaakt met een medewerker die het woord doet voor zijn bedrijf. Dat dit misschien uiteindelijk niet had gemogen is dan niet probleem. Dan moeten ze hem maar ontslaan, of de schade op hem verhalen of weet ik het, maar ik heb gewoon een tweezijdige afspraak gemaakt. Dat stoort mij en ik hoop dat eCOGRA mij daarin gelijk wil/kan geven.


Het zal wel niet, maar niet geschoten is altijd mis. Ik zal jullie op de hoogte houden en nogmaals bedankt voor alle input en reacties!

3 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.