Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op basis van value en alleen statistieken

Momenteel ben ik me aan het verdiepen in het berekenen van value nav kant en klare statistieken. Ik gebruik hierbij uitsluitend de o/u goal stats en bets omdat 1x2 gewoon niet genoeg duidelijkheid geeft.


Ik neem hierbij zowel het totale aantal wedstrijden en de thuis/uit wedstrijd statistieken mee in de berekening.


Ik houd dus de menselijke ideeën, gedachten en speculaties buiten beschouwing en focus me volledig en alleen op de statistieken.


Ik heb het grootste deel van alle wedstrijden deze week gescreend en ben al wat opvallende value bets tegengekomen.


Ik ben benieuwd of anderen hier ook mee bezig zije geweest :)

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar bearcon
Country flag bearcon in 13-09-2018 04:57 Algemeen
in 13-09-2018 04:57 Algemeen
57 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50


Dat klopt

0 Vind ik leuk's
KK-AA-KK

Statistieken is een goede manier om een winnende strategie te ontwikkelen. Hou ook rekening met vorm, H2H, key spelers die geblesseerf of geschorst zijn.


Het heeft natuurlijk weinig zin wanneer een topscoorder van de ploeg niet in de basis staat en de statistieken zeggen dat er veel goals zullen vallen.


Succes en hou ons op de hoogte met je tips!

1 Vind ik leuk's
Avatar bearcon
bearcon Topic starter Geplaatst 13 sep. 2018 om 06:27
Op do. 13 sep. 2018, 08:04 schreef thejoery92:

Statistieken is een goede manier om een winnende strategie te ontwikkelen. Hou ook rekening met vorm, H2H, key spelers die geblesseerf of geschorst zijn.


Het heeft natuurlijk weinig zin wanneer een topscoorder van de ploeg niet in de basis staat en de statistieken zeggen dat er veel goals zullen vallen.


Succes en hou ons op de hoogte met je tips!

Uiteraard heb je hierin gelijk. Maar dit kost gigantische veel werk (lees dagdelen) om zowel de value te berekenen op basis van statistiek en daarna nog eens verder te graven in de wedstrijd.


Ik pak het dus aan op basis van statistieken van de speelde wedstrijden ( ik pak pas een competitie mee als er minimaal 10 wedstrijden per team zije gespeeld). Wel kijk ik ook naar de H2h, dus wat dat betreft is dat de enige factor waar inschatting en gevoel bij komt kijken.


Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe dit op lange termijn gaat uitpakken.

1 Vind ik leuk's
Avatar bearcon
bearcon Topic starter Geplaatst 13 sep. 2018 om 07:22

Om iets concreter te zijn en een voorbeeld te geven.


Ik zie een mooie odd van 2,1 op over 2,5 goals bij een wedstrijd. Dan neem ik het percentage dat bij beide teams hun wedstrijden boven de 2,5 goals komt. Laten we zeggen dat dit 50% is.Daarna reken ik van beide teams hetzelfde uit alleen dan het percentage bij uit of thuis wedstrijd (ligt er net aan of ze uit of thuis spelen). Deze percentages tel ik bij het algemene percentage over 2,5 goals op en deel door 2.


Ik heb dan een goed statistisch beeld hoe groot de kans is dat deze wedstrijd over of under 2,5 goals valt.


Nu is het alleen nog een kwestie van dit percentage vergelijken met de odd percentage. Bij 2,1 zit je met 5 uit 5 heel goed. Dus als het percentage dat hierboven berekent is gelijk aan of boven de 50% uitkomt kan je statische spreken van een value bet.

0 Vind ik leuk's
Avatar bearcon
bearcon Topic starter Geplaatst 13 sep. 2018 om 11:30

Ik wil hier geen tip topic van maken, en het is eigenlijk de bedoeling om de discussie/meningen en ervaringen hier met elkaar te delen. Toch wil ik een mooie wedstrijd aankaarten om te laten zien wat ik bedoel.


Aanstaande zondag 16-09-2018


Wedstrijd: Goias vs Atletico GO (2e divisie brazilie)


TIP: Over 2,5 Goals met quotering 2,08 (Unibet)


percentage Over 2,5 goals algemeen beide clubs: 57,69%


percentage Over 2,5 goals thuis Goias: 61,54%

percentage Over 2,5 goals ui Atletico GO: 53,84


(61,54 + 53,84 / 2) + 57,69 / 2 = 57,69%


Nu kan je speculeren of je misschien het uit of thuis spelen sterker moet mee wegen in de berekening. Ik denk dat als die statistiek voor 50% mee telt in de berekening ik goed zit.


Hier blijkt dus dat deze wedstrijd dik meer dan de helft kans heeft op meer dan 2,5 goal. Daarbij komt de quotering die boven de 2 zit, dus value aan beide kanten van de lijn. Ik heb ook nog even naar de H2H gekeken en die ziet er ook prima uit.

1 Vind ik leuk's
Op do. 13 sep. 2018, 08:04 schreef thejoery92:

Statistieken is een goede manier om een winnende strategie te ontwikkelen. Hou ook rekening met vorm, H2H, key spelers die geblesseerf of geschorst zijn.


Het heeft natuurlijk weinig zin wanneer een topscoorder van de ploeg niet in de basis staat en de statistieken zeggen dat er veel goals zullen vallen.


Succes en hou ons op de hoogte met je tips!

Misschien scoren ze wel meer zonder de topscoorder, misschien is de vervanger wel beter?

1 Vind ik leuk's

Statistisch gezien inderdaad een goede tip. Ik geloof ook wel als je dit structureel doet dat je er mooie winsten mee kan maken. Is ook mede afhankelijk hoe je je inzetten speelt of course. Als je winstkans rondt de 60% ligt kun je er voor kiezen om een strategie aan te houden waarbij je telkens je inzet verdubbeld als hij niet valt. De kans dat dat 10 keer achter elkaar fout gaat is niet heel groot zou je zeggen.


Alleen kan het veel werk zijn om zulke wedstrijden te vinden op basis van deze stats. Je moet in feite alles wat voorbij komt narekenen of heb ik het mis?

0 Vind ik leuk's

odds van rond de 2 (of net wat minder) kunnen makkelijk tien keer achter elkaar fout gaan.

1 Vind ik leuk's
Avatar bearcon
bearcon Topic starter Geplaatst 13 sep. 2018 om 14:58
Op do. 13 sep. 2018, 16:25 schreef paalvast:

Statistisch gezien inderdaad een goede tip. Ik geloof ook wel als je dit structureel doet dat je er mooie winsten mee kan maken. Is ook mede afhankelijk hoe je je inzetten speelt of course. Als je winstkans rondt de 60% ligt kun je er voor kiezen om een strategie aan te houden waarbij je telkens je inzet verdubbeld als hij niet valt. De kans dat dat 10 keer achter elkaar fout gaat is niet heel groot zou je zeggen.


Alleen kan het veel werk zijn om zulke wedstrijden te vinden op basis van deze stats. Je moet in feite alles wat voorbij komt narekenen of heb ik het mis?

Klopt, je bent wel wat werk kwijt aan het narekenen. In principe weet je na een tijdje wel welke wedstrijden je al snel kan skippen en welke het narekenen waard zijn. Die verdubbelingsstrategie is idd riskant zoals Griekhoofd al aangeeft.


Als je het mij vraagt is het verstandig om singles te spelen en de balans op te maken na zo'n 300 wedstrijden :) Uiteraard is de variantie er dan nog niet uit, maar als je iedere keer de +EV kant van coinflip zoekt moet het uiteindelijk goed komen lijkt mij. Ik ben zelf erg benieuwd hoe dit op langer termijn zal gaan zonder het gebruik van nieuwsberichten, schorsingen, blessures, etc etc

0 Vind ik leuk's
Avatar bearcon
bearcon Topic starter Geplaatst 17 sep. 2018 om 07:49

1e week ben ik door :) Na een kleine sample van 23 wedstrijden sta ik op een kleine plus van 3%. Voor mij genoeg vertrouwen om door te gaan, ben benieuwd hoe komende week zal gaan want het kan nog alle kanten op natuurlijk :) Stay tuned!

0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.