Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Kun je op 1X of X2 wedden bij Betfair?

Hoi allemaal,
Ik ben nu enige tijd bij Betfair aan het wedden, maar ik zit met 1 dingetje waar ik niet uitkom.
Weet iemand of het bij Betfair ook mogelijk is om op 1X of X2 te betten? Misschien dat ik iets over het hoofd zie.
Alvast bedankt voor de reactie!
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar daydream
Country flagdaydream in 6-12-2011 09:18 Bookmakers
in 6-12-2011 09:18 Bookmakers
17 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
daydream:
Hoi allemaal,
Ik ben nu enige tijd bij Betfair aan het wedden, maar ik zit met 1 dingetje waar ik niet uitkom.
Weet iemand of het bij Betfair ook mogelijk is om op 1X of X2 te betten? Misschien dat ik iets over het hoofd zie.
Alvast bedankt voor de reactie!

Bij betfair ga je dan layen :)
Bv. Ajax - Feyenoord en je wilt inzetten op 1X, dan ga je in principe gewoon Feyenoord layen. Is de quote voor Feyenoord 2,50 en je gaat em layen, dan ben je "1,50 x je inzet" kwijt. Wint Ajax of wordt het gelijk dan krijg je je inzet uitgekeerd. Dus 10 euro inzetten, dan kun je 10 euro winnen bij 1X en ben je 1,50 x 10 euro = 15 euro als Feyenoord wint.
0 Vind ik leuk's
Soms kun je ook voor de +0.50 Asian handicap gaan, wat natuurlijk hetzelfde is als een dubbele kans! (h)
Al moet ik er wel bij zeggen dat Betfair vaak redelijk laag zit met haar Asians. Je bent wellicht beter af bij 12Bet, Dafabet en/of SBObet.
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
onzemichael:
Bij betfair ga je dan layen :)
Bv. Ajax - Feyenoord en je wilt inzetten op 1X, dan ga je in principe gewoon Feyenoord layen. Is de quote voor Feyenoord 2,50 en je gaat em layen, dan ben je "1,50 x je inzet" kwijt. Wint Ajax of wordt het gelijk dan krijg je je inzet uitgekeerd. Dus 10 euro inzetten, dan kun je 10 euro winnen bij 1X en ben je 1,50 x 10 euro = 15 euro als Feyenoord wint.
Inderdaad. Voor de juiste backodd gebruik je deze formule: 1/ (layodd-1) = backodd-1
Dus als je Chelsea 1X wilt spelen, zeg maar, dan moet je dus Valencia layen. De layodd voor Valencia is 5.5. Dan doe je dus:
5.5 - 1 = 4.5
1 / 4.5 = 0.22
0.22 + 1 = 1.22
De odd voor Chelsea 1X is dus nu 1.22 @ bij Betfair. En dat is, zoals je ziet, hoger dan elders (1.18 @ Bwin, 1.20 @ Unibet, 1.10 @ Mybet).
Je moet alleen inderdaad wel uitkijken en beseffen dat je bij layen niet invult wat je kan verliezen, maar wat je kan winnen. Je 'payout liability' is dan je eigenlijke inzet.
En een asian handicap nemen op Chelsea+0.5 is inderdaad ook hetzelfde als 1X. Moet je alleen wel zelf gunstige odds invullen inderdaad, en dan hopen dat iemand hem pakt.
0 Vind ik leuk's
Never bet the Devil your head ...
Ontzettend bedankt voor de reacties!! T is inmiddels een heel stuk duidelijker.. Al moest ik wel weer even het voetbalwedden.net artikel Hoe werken aziatische handicaps goed doorlezen, want dat vond ik nog wel even wat ingewikkeld..
Het verhaal van Michael snapte ik helemaal, maar het verhaal van Maar vind ik nog een beetje lastig.... Moet ik dan zowel een back als een lay plaatsen? Of alleen Valencia layen bijvoorbeeld?
Die asian handicap Chelsea+0.5 is wel heel mooi ja, maar ik zie dat dat soort weddenschappen alleen worden aangeboden als de wedstrijd alle kanten op kan (logisch natuurlijk op zich)
0 Vind ik leuk's
Wat als je nu wilt wedden op geen draw? Dat er dus sowiese een winnaar is na FT?
0 Vind ik leuk's
jovanovic:
Wat als je nu wilt wedden op geen draw? Dat er dus sowiese een winnaar is na FT?

Dan 'lay' je dus de draw! ;-)
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
jeroenunibet81:
jovanovic:
Wat als je nu wilt wedden op geen draw? Dat er dus sowiese een winnaar is na FT?

Dan 'lay' je dus de draw! ;-)

hehe scherp :P
0 Vind ik leuk's
Kan je ook combinaties maken ginder?
Bv. 4 draws die je tegelijkertijd layed?
0 Vind ik leuk's
jovanovic:
Kan je ook combinaties maken ginder?
Bv. 4 draws die je tegelijkertijd layed?
Dat kan.
Stel dat je deze 4 draws pakt:
1 Chelsea v Valencia (Backing The Draw @ 4.14)
2 APOEL v Shakhtar (Backing The Draw @ 3.49)
3 Dortmund v Marseille (Backing The Draw @ 4.74)
4 Plzen v AC Milan (Backing The Draw @ 3.55)
En dan kiest voor 'lay multiple', dan zien je odds er zo uit:
Total backer's stake: €2.00
Your total potential liability: €482.88
You are betting against your selections.
Dus om 2 euro te winnen leg je dan bijna 500 in de waagschaal. Volgens mij is dit een goede manier om je bankroll in één klap te verspelen, maar volgens anderen kan je er risicoloos rijk mee worden. Forummer LAY_MULTIPLE maakt op deze manier vooralsnog leuke winsten (zie: https://www.voetbalwedden.net/topic/multiple-lay-strategie-821/ )
0 Vind ik leuk's
Never bet the Devil your head ...
Jij bedoelt zeker dat er minstens 1 match niet op een draw moet eindigen om winst te maken?
Ik wil een combi van bv. 2 matchen nemen, en die 2 matchen mogen NIET op een draw eindigen.
1 draw en men combi zou om zeep zijn, snap je? Kan dit?
Ik wil bv. bij Dortmund v Marseille en Plzen v Milan dat er géén draw voorkomt, dat er dus telkens een winnaar is.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.