Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

1x2 weddenschap is 33% kans op winst?

Heel kort gezegd:
Is het in principe niet gewoon verstandiger om elke wedddenschap uit de weg te gaan waarbij je kan wedden op 1x2? Wat er ook gebeurd, de kans dat je wint is 33,3%.
Bij weddenschappen op Basketball, Darts maar ook op voetbal DNB en over/under weddenschappen vergroot je in principe de kans al voor jezelf.
Toch?
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar daavid070
Country flagdaavid070 in 26-12-2012 09:46 Hulp en advies
in 26-12-2012 09:46 Hulp en advies
25 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
hi daavid,
Voorbeeld: Barcelona speelt tegen telstar dan kun je niet zeggen dat de kans dat telstar wint 33% is.
Van de 100 wedstrijden tussen beide teams wint bijvoorbeeld barcelona 98x, gelijkspel 1x en Telstar 1x :d . Dit komt omdat Barcelona een iets betere en grotere spelersgroep heeft.
De kansen worden dus:
Barcelona 98% kans op winst
Telstar 1% kans op winst
De sterkte van de teams is bekend bij de bookies. Ze baseren hun odds o.a. hierop
Bij roulette hebben alle nummers dezelfde kans om te winnen nl 1/37= 2,7%
livio
0 Vind ik leuk's
daavid070:
Freek92:
hahahaha lolbroek. de kans dat 6 valt bij roulette is natuurlijk 50/50. of hij valt wel, of hij valt niet... dus jouw simpele wiskunde klopt niet
Nah, serieus? De kans dat 6 valt is 50/50? Je hebt 37 vakjes he.. Deze post was niet serieus, neem ik aan. Rood of zwart, dat is 50/50. Of hij valt of hij valt niet. (oke, niet geheel 50/50 vanwege de groene 0, maar jullie snappen het.)

haha nee jouw hele topic is wel serieus. ik wil met jou wel een bet aangaan dan.
jij krijgt van mij 10euro als lierse sk wint biij anderlecht. en ik van jou 3 als anderlecht wint.
een zeer winstgevende bet voor jou. de kansen zijn immers gelijk, toch?
0 Vind ik leuk's
Dus stel: ik wil gaan wedden op de wedstrijd Real Madrid-Ajax. Ik twijfel tussen 2 weddenschappen:
- Overwinning Real Madrid (1x2)
of:
- Aantal goals onder 0,5 (over/under)
Volgens jouw 'theorie' is de kans dat ik de 2de bet zou winnen dus groter dan de eerste? Want er zijn maar 2 mogelijkheden, dus 50% kans! Terwijl de kans dat Real Madrid wint maar 33% is, toch? Toch? Toch?
(Zou best raar zijn trouwens, want wanneer er minder dan 0,5 goals vallen wordt het dus een gelijkspel. Wat betekent dat de kans op een gelijkspel minstens 50% is, terwijl dat volgens de 1x2 bet toch 33% is?)
Maarre, ik snap ook wel dat ik nu alleen maar de troll aan het voederen ben. Gefeliciteerd met je succes, je leven is nu vast een stukje completer geworden.
0 Vind ik leuk's
Makker, staakt uw wild geraas!
gast er is geen bepaald percentage waarbij een team wint anders zou het wel heel makkelijk zijn ik wed als jij 1000x op de dikke underdog zet dat je niet 33% daarvan wint
0 Vind ik leuk's
Aub niemand meer reageren. Hij zit alleen maar reacties uit te lokken
0 Vind ik leuk's
Lol. Ik zit niks uit te lokken. Haha.
Oke, volgende theorie:
Je hebt de volgende weddenschappen:
ADO - NEC . Ik speel op winst ADO @ 1.50.
of
Van Barneveld - Anderson. Ik speel op winst Barney @ 1,50.
De quoteringen zijn hetzelfde, maar toch is bij Barney de kans groter dat ik de weddenschap win dan bij de voetbalwedstrijd.
Hoe dan ook, laat het allemaal maar zitten. Ik heb 1 reactie gehad die inhoudelijk erop inging. Iedereen reageert maar vijandig etc.. Ach, dat is het internet.
0 Vind ik leuk's
When I get sad, I stop being sad, and get awesome instead.
Je vergelijkt roulette met voetbal, terwijl je de kansen bij voetbal helemaal niet zo moet berekenen.
Stel nu de voetbalmatch Club Brugge (topploeg) - Waasland Beveren (degradatiekandidaat).
Puur wiskunde is de kans inderdaad 33% dat Club Brugge gaat winnen.
Maar er zijn nog andere factoren waarmee je moet rekening houden dan bijvoorbeeld bij roulette waar het balletje 1/37 kans heeft om op 6 te vallen.
Factoren zoals bijvoorbeeld: Spelers, vorm, blessures, thuisvoordeel, weersomstandigheden, veld omstandigheden, moraal, ...
En op deze moment zou ik de kans dat Club Brugge thuis wint 8/10 schatten, dus 8 van de 10 keer wint Club Brugge wat mij 1,25 geeft (10/8).
Wanneer nu een bookmaker een odd hoger dan 1,25 geeft dan ga ik op Club Brugge inzetten, want dan schat ik de kans dat Club Brugge gaat winnen hoger in dan mij bookmaker en moet ik op de lange termijn winst gaan maken.
0 Vind ik leuk's
Hij bedoelt gewoon dat je bij Basketball kan kiezen uit een winnaar of een verliezer (1 op 2) en dat je bij voetbal kans hebt op een winnaar of een verliezer, maar dat het daarnaast ook nog gelijk kan worden (1 op 3 dus).
0 Vind ik leuk's
henniss:
Hij bedoelt gewoon dat je bij Basketball kan kiezen uit een winnaar of een verliezer (1 op 2) en dat je bij voetbal kans hebt op een winnaar of een verliezer, maar dat het daarnaast ook nog gelijk kan worden (1 op 3 dus).

Ja duh, maar dat wil toch niet zeggen dat je bij basketball een grotere kans hebt om winst te draaien?
daavid070:

Je hebt de volgende weddenschappen:
ADO - NEC . Ik speel op winst ADO @ 1.50.
of
Van Barneveld - Anderson. Ik speel op winst Barney @ 1,50.
De quoteringen zijn hetzelfde, maar toch is bij Barney de kans groter dat ik de weddenschap win dan bij de voetbalwedstrijd.

Leuk bedacht, maar wanneer ADO tegen NEC speelt is de quotering natuurlijk nooit 1.50. Die is veel hoger. Zo kan iedereen met voorbeelden komen.
Als je echt zo serieus bent, reageer dan eens op de serieuze rekenvoorbeelden die zijn gegeven door Livio1, Terran of mijzelf en die allemaal aantonen dat je compleet uit je nek lult? Wat klopt daar niet aan?
0 Vind ik leuk's
Makker, staakt uw wild geraas!
henniss:
Hij bedoelt gewoon dat je bij Basketball kan kiezen uit een winnaar of een verliezer (1 op 2) en dat je bij voetbal kans hebt op een winnaar of een verliezer, maar dat het daarnaast ook nog gelijk kan worden (1 op 3 dus).

Dankje Hennis
0 Vind ik leuk's
When I get sad, I stop being sad, and get awesome instead.

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.