Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Strategie: toetsen aan de hand van statistiek en resultaten uit het verleden

Hallo!


Ik heb me de laatste maanden uit grote interesse flink verdiept in wedden op voetbalbets. Nog geen stuiver ingezet, maar heb een tijd geleden een strategie uitbedacht waarvan ik natuurlijk hoop dat hij succesvol gaat zijn.

Nu wil ik volgende maand mijn eerste slag gaan slaan. Heb al 4 bookmakers uitgezocht waarop ik verspreid 100 euro op wil storten en me focussen op bets op winnende voetbalteams dmv 2x1 betting. Hierbij hanteer ik 1 euro per unit, zodat ik in totaal 100 wedstrijden per week hoop te pakken. De wedstrijden en teams waarop ik bet selecteer ik aan de hand van mijn strategie en van de 4 bookmakers pak ik gewoon degene die de beste odds geeft.

Ik verwacht dan ook niet gelijk rijk te worden: het is puur bedoeld om te kijken of het werkt en als ik wat verlies zal het hoogstens een paar euro zijn. Statistiek is de enige leidraad die ik wil gebruiken voor mijn betkeuzes.


Nu heb aan de hand van mijn strategie 2 seizoenen eredivisie in excel neergeplemd met daarbij odds van bookmakers uit het verleden (bron https://www.oddsportal.com/) om te onderzoeken hoe goed deze het in vergelijking met elkaar doen. In theorie heb ik alle informatie om te backtracken of de strategie zal werken of niet. Nu de grote vraag: hoe? Hoe berekenen ik mijn verwachte winst/verlies? Standaarddeviatie en dergelijke? Ik hoor het graag!

1 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar neoking
Country flagneoking in 30-10-2019 22:29 Hulp en advies
in 30-10-2019 22:29 Hulp en advies
36 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Hoe is ''ik wed alleen op teams die thuis spelen dat ze winnen'' in godsnaam een strategie? Bij een strategie gaat het er juist om dat jij redenen ziet om bepaalde thuisploegen wel te spelen en bepaalde niet.

0 Vind ik leuk's
Op vr. 1 nov. 2019, 20:44 schreef griekhoofd:

Hoe is ''ik wed alleen op teams die thuis spelen dat ze winnen'' in godsnaam een strategie? Bij een strategie gaat het er juist om dat jij redenen ziet om bepaalde thuisploegen wel te spelen en bepaalde niet.

Je begrijpt niet wat ik bedoel. ''ik wed alleen op teams die thuis spelen dat ze winnen'' was voor het gemak even een voorbeeld van een strategie. Eentje die idd hoogstwaarschijnlijk niet gaat werken en reteslecht is. Maar waarom werkt ie niet? En hoeveel verlies verwacht je te maken? Met het antwoord op mijn vraag zou je een tool hebben waarmee je dat precies kan uitrekenen. En dit kunnen toepassen op alle strategieen die er maar zijn, waaronder deze.

0 Vind ik leuk's

Nee ik begrijp zeker niet wat je bedoelt. Je wilt dus kunnen uitrekenen of jouw strategie winstgevend kan zijn, zonder dat je hier uberhaupt iets zegt over de strategie zelf?


1 vraagje :


Wat?

0 Vind ik leuk's

Griekhoofd, de specifieke strategie doet er niet toe. Daar gaat het ook helemaal niet om. Probeer oprecht eens de tijd te nemen om mijn vorige posts door te nemen.

0 Vind ik leuk's


Een sample van 500 wedstrijden is behoorlijk klein om een strategie op te testen.

Misschien moet je het op 10 competities doen in plaats van alleen de eredivisie.

Ik zou meer geinteresseerd zijn in de verwachte winst in plaats van de kans dat je geen winst maakt in een weekend, of een seizoen.

Ben benieuwd,

0 Vind ik leuk's
KK-AA-KK
Op za. 2 nov. 2019, 02:02 schreef neoking:

Griekhoofd, de specifieke strategie doet er niet toe. Daar gaat het ook helemaal niet om. Probeer oprecht eens de tijd te nemen om mijn vorige posts door te nemen.

Ik ben statistisch gezien vrij sterk en als jij uberhaupt een normale verdeling wilt kunnen maken, dan moet je er 100% zeker van zijn dat jouw input betrouwbaar is en zo zijn er nog veel meer variabelen waar rekening mee gehouden moet worden. Ik wil verder niet lullig overkomen, maar als jij nog nooit een cent hebt ingezet op een voetbalwedstrijd, dan heeft een theoretische inschatting sowieso vrij weinig nut.

0 Vind ik leuk's
Op za. 2 nov. 2019, 11:02 schreef griekhoofd:
Op za. 2 nov. 2019, 02:02 schreef neoking:

Griekhoofd, de specifieke strategie doet er niet toe. Daar gaat het ook helemaal niet om. Probeer oprecht eens de tijd te nemen om mijn vorige posts door te nemen.

Ik ben statistisch gezien vrij sterk en als jij uberhaupt een normale verdeling wilt kunnen maken, dan moet je er 100% zeker van zijn dat jouw input betrouwbaar is en zo zijn er nog veel meer variabelen waar rekening mee gehouden moet worden. Ik wil verder niet lullig overkomen, maar als jij nog nooit een cent hebt ingezet op een voetbalwedstrijd, dan heeft een theoretische inschatting sowieso vrij weinig nut.

Je klinkt als iemand die weet waar die het over hebt, en daarom ben ik benieuwd: ben je een op de lange termijn (en dan heb ik het over duizenden en duizenden samples) winnende bettor? Zo ja, wat is je ROI?

Bericht gewijzigd door neoking op za 2 nov. 2019, 22:22
0 Vind ik leuk's

Op dit moment ben ik nog bezig om mijn eigen methode te optimaliseren, denk dat ik hier nog twee jaar voor nodig heb. Tot die tijd ben ik nog niet echt bezig met ROI. Ik zie mijn budget meer als geld om wat scenario's mee te testen. Het is uberhaupt lastig om een gemiddeld ROI te kunnen geven uiteraard, de ene periode is de andere niet.


Mocht ik om wat voor reden dan ook gedwongen worden om winst te maken in een bepaalde periode, dan zal dat over het algemeen wel lukken.

0 Vind ik leuk's


Dit topic is om hoofdpijn van te krijgen.

Een ROI bepalen is al erg lastig, en ik doe dat alleen op kleine delen, die ik apart bijhoudt - bijvoorbeeld 1 met 16 wedstrijden per speelronde, allemaal dezelfde inzet pre game, over 10+ bookies..

Maar zo speel ik bijv ook een bak seasonbets (met combi lays over tijd), veel live bijvoorbeeld corners, en ruststranden. Dan zet je bankrol weer meernalen in in 1 speelronde.

Dit is nog zonder darts, Tennis, Wielrennen en NBA waar ook voldoende voorbeelden zijn.


Ik snap niet goed wat je wilt vangen in een normale verdeling, en hoe de spreiding ( sd-dev ) je dan helpt


Maar als je sportbetting breder wilt doen, zijn er genoeg andere prioriteiten.

Een theoretisch onderzoek magje ook doen, maar laat dat dan ook helder zijn.

Bericht gewijzigd door caantjes op zo 3 nov. 2019, 10:52
0 Vind ik leuk's
KK-AA-KK
Op zo. 3 nov. 2019, 10:14 schreef griekhoofd:

Op dit moment ben ik nog bezig om mijn eigen methode te optimaliseren, denk dat ik hier nog twee jaar voor nodig heb. Tot die tijd ben ik nog niet echt bezig met ROI. Ik zie mijn budget meer als geld om wat scenario's mee te testen. Het is uberhaupt lastig om een gemiddeld ROI te kunnen geven uiteraard, de ene periode is de andere niet.


Mocht ik om wat voor reden dan ook gedwongen worden om winst te maken in een bepaalde periode, dan zal dat over het algemeen wel lukken.

Ok thanks. Heb vd week trouwens een site gevonden waar ik al een tijd naar zocht en mensen hier ook misschien wat aan hebben: https://www.voetbalwedden.net/odds' target='_blank' rel='follow'>odds van Unibet. Het fijne van deze site is dat je precies kan zien wat je ROI (dus je winstpercentage) is over een aantal bets dat je hebt geplaatst. Is niet hetzelfde als echt geld, maar wel een makkelijke en goedkope manier om bij te houden hoe goed je strategie werkt.

Bericht gewijzigd door neoking op zo 3 nov. 2019, 13:17
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.