Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Strategie: toetsen aan de hand van statistiek en resultaten uit het verleden

Hallo!


Ik heb me de laatste maanden uit grote interesse flink verdiept in wedden op voetbalbets. Nog geen stuiver ingezet, maar heb een tijd geleden een strategie uitbedacht waarvan ik natuurlijk hoop dat hij succesvol gaat zijn.

Nu wil ik volgende maand mijn eerste slag gaan slaan. Heb al 4 bookmakers uitgezocht waarop ik verspreid 100 euro op wil storten en me focussen op bets op winnende voetbalteams dmv 2x1 betting. Hierbij hanteer ik 1 euro per unit, zodat ik in totaal 100 wedstrijden per week hoop te pakken. De wedstrijden en teams waarop ik bet selecteer ik aan de hand van mijn strategie en van de 4 bookmakers pak ik gewoon degene die de beste odds geeft.

Ik verwacht dan ook niet gelijk rijk te worden: het is puur bedoeld om te kijken of het werkt en als ik wat verlies zal het hoogstens een paar euro zijn. Statistiek is de enige leidraad die ik wil gebruiken voor mijn betkeuzes.


Nu heb aan de hand van mijn strategie 2 seizoenen eredivisie in excel neergeplemd met daarbij odds van bookmakers uit het verleden (bron https://www.oddsportal.com/) om te onderzoeken hoe goed deze het in vergelijking met elkaar doen. In theorie heb ik alle informatie om te backtracken of de strategie zal werken of niet. Nu de grote vraag: hoe? Hoe berekenen ik mijn verwachte winst/verlies? Standaarddeviatie en dergelijke? Ik hoor het graag!

1 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar neoking
Country flagneoking in 30-10-2019 22:29 Hulp en advies
in 30-10-2019 22:29 Hulp en advies
36 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Op vr. 1 nov. 2019, 07:52 schreef glennosh:

Ja voor de meer diepergaande wiskunde zijn google, gratis boeken en youtube wellicht toch je best friend.

ik heb het idee/bestaan van de Poissonverdeling hier opgedaan. De uitwerking heb ik mezelf buiten dit forum geleerd. Daar heb ik wel aantal dagen over gedaan.

Maar ik hoop uiteraard dat zich hier nog een student van de TU of soortgelijk meldt, die je kan helpen. Leren wij er ook nog wat van.


Die Poissonverdeling ga ik me zeker nog in vastbijten, dank daarvoor!

En ja, tot nu toe heb ik alles ook zo gedaan. Dit heeft me veel tijd gekost en ook hierop zal het antwoord uiteindelijk wel te vinden zijn, maar ook met veel tijd eroverheen.

Misschien had ik een beetje teveel verwacht dat mensen hier hun strategieen ook zouden backtesten, omdat alle odds uit het verleden in principe terug te checken zijn.

Stiekem hoop ik nog steeds dat iemand me het antwoord kan geven...:)

0 Vind ik leuk's

Zolang je niet uitlegt hoe je strategie werkt qua het selecteren van wedstrijden, zal niemand een serieuze poging voor je doen.

0 Vind ik leuk's
Op vr. 1 nov. 2019, 14:58 schreef griekhoofd:

Zolang je niet uitlegt hoe je strategie werkt qua het selecteren van wedstrijden, zal niemand een serieuze poging voor je doen.

Waarom is dat van belang?

0 Vind ik leuk's

Resultaten in het verleden bieden geen garantie in de toekomst.

Dit is zeker in het bet wereldje zo. Ben benieuwd naar je bevindingen maar ik ben sowieso al geen fan stats betting. Kijk liever live wat ik zie gebeuren.

Zeker een markt als 1x2 in het onvoorspelbare voetbal is erg riskant en de moeilijkste markt om winstgevend op te gokken long term. Bookies hebben de odds bij grote competities vaak wel goed staan.


Succes in ieder geval

Bericht gewijzigd door gulzig op Fri 1 Nov 2019, 14:44
1 Vind ik leuk's
Op vr. 1 nov. 2019, 15:36 schreef neoking:
Op vr. 1 nov. 2019, 14:58 schreef griekhoofd:

Zolang je niet uitlegt hoe je strategie werkt qua het selecteren van wedstrijden, zal niemand een serieuze poging voor je doen.

Waarom is dat van belang?

Je bent toch op zoek naar leden die misschien wat wiskundig inzicht willen geven? Dat gaan ze niet doen als je jouw strategie niet uitlegt.

0 Vind ik leuk's
Op vr. 1 nov. 2019, 16:18 schreef griekhoofd:
Op vr. 1 nov. 2019, 15:36 schreef neoking:
Op vr. 1 nov. 2019, 14:58 schreef griekhoofd:

Zolang je niet uitlegt hoe je strategie werkt qua het selecteren van wedstrijden, zal niemand een serieuze poging voor je doen.

Waarom is dat van belang?

Je bent toch op zoek naar leden die misschien wat wiskundig inzicht willen geven? Dat gaan ze niet doen als je jouw strategie niet uitlegt.

kben het met griekhoofd volstrekt eens


toon eerst wat je al allemaal hebt qua statistische selectie van wedstrijden waarop je bet ed

en anders zoek je zelf maar verder met je geheim


0 Vind ik leuk's
Op vr. 1 nov. 2019, 17:19 schreef gilles00:
Op vr. 1 nov. 2019, 16:18 schreef griekhoofd:
Op vr. 1 nov. 2019, 15:36 schreef neoking:
Op vr. 1 nov. 2019, 14:58 schreef griekhoofd:

Zolang je niet uitlegt hoe je strategie werkt qua het selecteren van wedstrijden, zal niemand een serieuze poging voor je doen.

Waarom is dat van belang?

Je bent toch op zoek naar leden die misschien wat wiskundig inzicht willen geven? Dat gaan ze niet doen als je jouw strategie niet uitlegt.

kben het met griekhoofd volstrekt eens


toon eerst wat je al allemaal hebt qua statistische selectie van wedstrijden waarop je bet ed

en anders zoek je zelf maar verder met je geheim


Wat is wiskundig gezien de toegevoegde waarde om mijn strategie hier te posten?

0 Vind ik leuk's

wat is wiskundig de toegevoegde waarde om te antwoorden op je vragen

0 Vind ik leuk's

Wat is wiskundig gezien de toegevoegde waarde om een strategie topic te openen zonder de strategie uit te leggen...

0 Vind ik leuk's
Op vr. 1 nov. 2019, 20:04 schreef gilles00:

wat is wiskundig de toegevoegde waarde om te antwoorden op je vragen

Het antwoord op mijn vraag is algemene wiskundige informatie die voor iedereen beschikbaar is en waar niks geheims aan is. Net te complex voor mij om direct te begrijpen en ik denk ook nuttige info waar naast mij een hoop anderen van kunnen profiteren. Mijn insteek voor dit topic was dan ook om te leren hier van mensen die het antwoord op de vraag weten en, met alle respect, niet om mijn strategie te delen. Je zou ipv mijn strategie ook net zo goed een willekeurige strategie X kunnen neerplempen in de vraag, zoals: ik wed alleen op teams die thuis spelen dat ze winnen. Met het antwoord op de vraag zou je dan in theorie precies kunnen uitrekenen hoe winstgevend/verliesgevend deze strategie is.

0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.