Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Moet ik doorgaan of stoppen met wedden?

Forumleden,

De afgelopen dagen ben ik gaan twijfelen over het feit of ik überhaupt moet doorgaan met weddenschappen op voetbal en/of andere sporten. Het inzetten op sport deed ik hoofdzakelijk om het 'kijken' naar voetbal leuker / spannender te maken. Hoofdzakelijk 'livebets' en soms vooraf. Die essentie is nu weg, het is ineens allemaal (te) serieus geworden.

Een korte uitleg van wat er is gebeurd allemaal. In een redelijk korte periode (februari tot eind april) heb ik een behoorlijk bedrag gewonnen met weddenschappen. Ben gestart met 50 euro en heb uiteindelijk 10K laten uitbetalen. Fantastisch natuurlijk, leuk om erbij te hebben. Financieel ben ik hier niet afhankelijk van. Daarvoor had ik 4 jaar niet op voetbalwedstrijden ingezet.

Nu heb ik op mijn account 1.000 euro laten staan en hiermee ben ik verder gaan wedden. Dit is inmiddels nu weer circa 4K. Alleen ik merk dat 'losser' wordt met inzetten en mijn weddenschappen logischerwijs risicovoller worden. Ook het analyseren vooraf wordt minder. Hiermee wil ik zeggen dat ik wil voorkomen dat ik euforisch wordt en het risico te groot.

Mijn vraag aan jullie is, herkennen jullie jezelf hierin en hoe heb je het plezier uiteindelijk weer teruggevonden? Het plezier waar het in essentie om ging.

Alvast bedankt!

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar step2step
Country flagstep2step in 24-05-2016 15:53 Hulp en advies
in 24-05-2016 15:53 Hulp en advies
34 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
boempatat:
Wat iedereen wel wil weten denk ik ,hoe je aan die 10K komt? :)
Wil je dat delen?
We zien je niet veel tippen of vergis ik mij?


Mijn weddenschappen plaats ik hoofdzakelijk live, hierdoor kan ik niet vooraf tippen. In de chat heb ik soms eens een tip geplaatst. De winst is dus ook hoofdzakelijk gemaakt door live weddenschappen te sluiten. Hiervoor moet je veel, heel veel voetbal kijken en denken als een coach. Een aantal weddenschappen dat ik plaats, mits de analyses en odds vooraf goed zijn, zijn onder andere;

1. Wedstrijden die langer dan 30 min 0-0 blijven, maar waar meer dan 6 schoten zijn voor de thuisploeg, inzetten op over de 1,5.
2. Wedstrijden die langer dan 30 min 0-0 blijven, maar waar meer dan 60% balbezit voor de thuisploeg, inzetten op DNB 1. (Willem II - NAC is een goed voorbeeld in de play-offs, maximale belang - situatie rondom Twente even uitgesloten maar Streppel zul je nooit betrappen op minder inzet - )
3. Wedstrijden waarbij de uitspelende partij op 0-1 staat, een weddenschap afsluiten op 1 of x mits de odd hoger is dan 1,60. Hierbij moeten de analyses vooraf wel in het voordeel zijn van de thuisploeg.
4. Start tweede helft is de stand 0-0 of 0-1 inzetten op over de 0,5 goals voor de thuisploeg als die wederom in de statistieken sterker is.

Zo zijn er vele voorwaarden, ik zou er een aparte topic over kunnen schrijven. Wat ik wel heb geleerd. Staat het 2-1, of 3-1 in de 70 min dan moet je de wedstrijd laten rusten. Weddenschappen zijn vanaf die stand niet meer interessant. Althans op mijn speelwijze. In de analyses was een weddenschap in de 70e minuut met deze stand bijna altijd verliesgevend (maar 23% winstratio). Vaak is de gedachte, ik wil deze wedstrijd niet voor niets kijken. Dit is zeer verliesgevend.

En natuurlijk analyses;

- Wat is het belang van de wedstrijd (competitie belang is minder dan bijvoorbeeld knock-out);
- Wat zijn de statistieken (wanneer scoren de beide teams vaak);
- Wanneer heeft team a de meeste schoten in een wedstrijd (gemiddeld) en wanneer team b (gemiddeld)

Analyses zijn in mijn ogen de belangrijkste om de 4 weddenschappen zoals hierboven omschreven te plaatsen. Dus de analyse vooraf en het live kijken naar de wedstrijd zeggen mij of ik een weddenschap moet plaatsen ja/nee. Uiteraard verlies ik ook weddenschappen maar dat is logisch.

Soms kijk ik ook wedstrijden waar ik geen weddenschappen op plaats. Dit is ook zeer frustrerend maar daarmee minimaliseer ik wel mijn verlies en zorg ik ervoor dat ik mijn systeem respecteer. Wedden is een spel van twee zaken; winst maximaliseren en verlies minimaliseren. Waarbij de tweede belangrijker is dan de eerste.

Opmerkingen, vragen of overige zaken ik hoor het graag.
0 Vind ik leuk's
We beat the bookies!
thx voor reactie stepbystep (y)
Ik heb begrepen dat je dus veel live bet.
Ik heb een maat die bet op intervalgoals,zoal goal voor 30' .Maar voor mij is dat verlieslatend .Het pakte soms goed uit ,maar overall maakte ik teveel verlies.
0 Vind ik leuk's
De jager vond een konijn, maar het konijn vond van niet
Interresant!
Echter heb ik nog wel een paar vragen, namelijk:
Neem je van alle wedstrijden de statistieken vantevoren door? want live lukt dat volgens mij niet.
Waar kan je zien hoeveel de clubs balbezit hebben en het aantal schoten etc?
0 Vind ik leuk's
0108daniel:
Interresant!
Echter heb ik nog wel een paar vragen, namelijk:
Neem je van alle wedstrijden de statistieken vantevoren door? want live lukt dat volgens mij niet.
Waar kan je zien hoeveel de clubs balbezit hebben en het aantal schoten etc?


De wedstrijden kies ik uit op maandag, de statistieken heb ik diverse bronnen voor o.a. www.soccerstats.com. Sofascore is een goede app om live stats te bekijken. OLBG en diverse Blogabet websites helpen mij bij het trekken van de conclusies. Het blijft alleen wedden. Niks is zo zeker als dood gaan. ;)
0 Vind ik leuk's
We beat the bookies!
Hey Step2Step,

Om allereerst te beginnen een goed topic en duidelijke reacties. Ik had nog een paar vragen die in mij naar boven kwamen tijdens het lezen van je reacties.

- Bij de weddenschappen die je plaats op over 1,5 goals na minimaal 6 schoten van het thuisspelende team, speel je dan op goals van het desbetreffende team of over de gehele wedstrijd?

- Hoe bepaal jij het bedrag dat je inzet of heb je hiervoor een vast bedrag?

Met vriendelijke groet,

Mvm
0 Vind ik leuk's
Step2step,

We hebben er al even in de chat erover gesproken, maar hoe ben je aan de "vier" voorwaarden gekomen en hoeveel voorwaarden zijn er?
Is dit een ervaringskwestie of is dit gebeurd aan de hand van het eindeloos testen van de verschillende opties.

Tevens denk ik dat je veel mensen een plezier zou doen met het openen van een nieuw topic, waarin je uitvoerig jou strategie beschrijft en in geuren en kleuren verteld hoe het allemaal tot stand is gekomen. Indien je het met de leden wilt delen uiteraard. Denk dat dit er ook in resulteert dat je in ieder geval op de korte termijn niet meer eindeloos dezelfde vragen hoeft te beantwoorden in de chat.

Wat betreft het plezier terugvinden en natuurlijk ook behouden lijkt bankroll management mij (ook) de beste optie. Een wedstrijd die uitpakt zoals jij dat voorspelt had aan de hand van je analyses geeft mij nog altijd meer voldoening dan het geld.

Met vriendelijke groet,

YVGRD
0 Vind ik leuk's
mvm88:
Hey Step2Step,

Om allereerst te beginnen een goed topic en duidelijke reacties. Ik had nog een paar vragen die in mij naar boven kwamen tijdens het lezen van je reacties.

- Bij de weddenschappen die je plaats op over 1,5 goals na minimaal 6 schoten van het thuisspelende team, speel je dan op goals van het desbetreffende team of over de gehele wedstrijd?

- Hoe bepaal jij het bedrag dat je inzet of heb je hiervoor een vast bedrag?

Met vriendelijke groet,

Mvm


Beste MVM88,

In het geval van een weddenschap over de 1,5, speel ik op alle doelpunten. Zowel voor de thuisspelende ploeg alsmede de uitspelende ploeg. Deze odd ligt, afhankelijk van de teams, rond de 1,50 / 1,60.

Op het gebied van bankroll-management ben ik nog zoekende. Een systeem dat ik hanteer is ongeveer de volgende:

Mijn maximale inzet voor een wedstrijd is 10%. Laten we als voorbeeld nemen dat ik een saldo heb van 1.000 euro. Mijn maximale inzet per weddenschap voor deze wedstrijd is dan 100 euro. De wedstrijd heb ik opgedeeld in 8 stukken van elk 12,5%. In de laatste 10 minuten van de wedstrijd plaats ik vrijwel nooit een bet (hoogstens een funbetje). In mijn geval is dat (bijna) altijd verliesgevend en vooral op de lange termijn. Pre-bet kan ik dus 100% inzetten en in de 25 minuut nog (5x12,5%=62,5%) 62,5 van 100 euro = 62,50. Deze 10% weddenschappen plaats ik vrijwel nooit, vooral omdat mijn kwaliteit in het live wedden zit en niet pre-game.

Voorbeeld maximale inzet berekening live

0-10 min = 87,50% van maximale inzet
10-20 min = 75,00% van maximale inzet
20-30 min = 62,50% van maximale inzet
30-40 min = 50% van maximale inzet
40-50 min = 37,50 van maximale inzet
60-70 min = 25,00% van maximale inzet
70-80 min = 12,50% van maximale inzet
80-90 min = 00,00% van maximale inzet

Vermenigvuldigingsfactor

Omdat veel wedstrijden, en vooral nu, belangeloos zijn. Voeg ik tegenwoordig ook een vermenigvuldigingsfactor toe. In vriendschappelijke wedstrijden wordt niet zo op het randje gespeeld als bijvoorbeeld in de finale van de knock-outfase van de promotie / degradatie. Daarnaast heb ik gemerkt dat mijn weddenschappen met prioriteit 1, het hoogste belang, vrijwel in 90% van de gevallen goed zijn. Dit zijn weinig wedstrijden, maar hier wil ik wel mijn winst maximaliseren. Een goed voorbeeld daarvan zijn de wedstrijden aan het einde van dit seizoen of juist de laatste groepswedstrijden van EURO 2016. Uiteraard speel ik daarbij wel de wedstrijden die niet in een gelijkspel mogen beëindigen. De zogenoemde salonremises.

Prioritering van weddenschappen

Prio 1 = hoogste belang = inzet x 1,3
Prio 2 = middelmatig belang = inzet x 1,0
Prio 3 = laag belang = inzet x 0,7

Met de laatste ben ik nog zoekende. Merk dat veel vriendschappelijke wedstrijden met een laag belang, minder winstgevend zijn. Hierdoor wil ik het verlies hierop minimaliseren en dat doe ik door mijn weddenschappen te classificeren op basis van belangen. Dus voorheen gebruikte ik enkel het systeem van maximale inzet, nu wil ik daar prioritering aan toevoegen en uiteindelijk kijken of dit op lange termijn 'minder verliesgevend' is zoals hierboven ook aangegeven. Winsten maximaliseren en verlies minimaliseren.

In dit verhaal zou ik graag ook feedback van jullie krijgen, is het bijvoorbeeld verstandig om te werken met een prioriteringsfactor? Of zeggen jullie, het risico van een wedstrijd met het hoogste belang (x 1,3) in de 0 - 10 min (87,50%) is toch wel even 113,75% van de 10% bankroll. Dus een weddenschap van 113,75 euro. Enfin, zoals ik zei, weddenschappen met het hoogste belang zijn in circa 90% van de gevallen goed.
0 Vind ik leuk's
We beat the bookies!
yvgrd:
Step2step,

We hebben er al even in de chat erover gesproken, maar hoe ben je aan de "vier" voorwaarden gekomen en hoeveel voorwaarden zijn er?
Is dit een ervaringskwestie of is dit gebeurd aan de hand van het eindeloos testen van de verschillende opties.

Tevens denk ik dat je veel mensen een plezier zou doen met het openen van een nieuw topic, waarin je uitvoerig jou strategie beschrijft en in geuren en kleuren verteld hoe het allemaal tot stand is gekomen. Indien je het met de leden wilt delen uiteraard. Denk dat dit er ook in resulteert dat je in ieder geval op de korte termijn niet meer eindeloos dezelfde vragen hoeft te beantwoorden in de chat.

Wat betreft het plezier terugvinden en natuurlijk ook behouden lijkt bankroll management mij (ook) de beste optie. Een wedstrijd die uitpakt zoals jij dat voorspelt had aan de hand van je analyses geeft mij nog altijd meer voldoening dan het geld.

Met vriendelijke groet,

YVGRD


Hi YVGRD,

We hebben elkaar inderdaad over de chat gesproken. In den basis zijn er meer voorwaarden, echter de genoemde zijn de meest succesvolle op basis van % winst en ook het makkelijkste om af te sluiten. De statistieken zijn er tenslotte, dus je hebt keiharde randvoorwaarden. Het zijn daarnaast de wedstrijden waarbij voetbal vaak 'leesbaar' wordt. Je kunt op basis van de variabelen ongeveer bepalen wat er gaat gebeuren of althans in 80% van de gevallen. Je sluit ook bijna altijd de knotsgekke wedstrijden uit want je analyseert tenslotte zelf. Dus klopt het beeld in de wedstrijd, klopt het beeld met je analyse en kloppen de variabelen? Dan is het inzetten ;).

Als het op prijs gesteld wordt wil ik prima een topic openen waarin ik mijn weddenschappen zet. Ik analyseer dan van te voren (en laat jullie meekijken hoe ik analyseer) en zet de weddenschap er dan in via bewerken. Voor mijn werk doe ik niets anders dan analyseren dus wellicht hebben jullie er iets aan.
0 Vind ik leuk's
We beat the bookies!
Ja top altijd geïnteresseerd, en gezien je resultaten werkt het dus te interessanter (y)
0 Vind ik leuk's
Ben het volledig met knight hierboven eens. Ben erg benieuwd.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.