Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Moet ik doorgaan of stoppen met wedden?

Forumleden,

De afgelopen dagen ben ik gaan twijfelen over het feit of ik überhaupt moet doorgaan met weddenschappen op voetbal en/of andere sporten. Het inzetten op sport deed ik hoofdzakelijk om het 'kijken' naar voetbal leuker / spannender te maken. Hoofdzakelijk 'livebets' en soms vooraf. Die essentie is nu weg, het is ineens allemaal (te) serieus geworden.

Een korte uitleg van wat er is gebeurd allemaal. In een redelijk korte periode (februari tot eind april) heb ik een behoorlijk bedrag gewonnen met weddenschappen. Ben gestart met 50 euro en heb uiteindelijk 10K laten uitbetalen. Fantastisch natuurlijk, leuk om erbij te hebben. Financieel ben ik hier niet afhankelijk van. Daarvoor had ik 4 jaar niet op voetbalwedstrijden ingezet.

Nu heb ik op mijn account 1.000 euro laten staan en hiermee ben ik verder gaan wedden. Dit is inmiddels nu weer circa 4K. Alleen ik merk dat 'losser' wordt met inzetten en mijn weddenschappen logischerwijs risicovoller worden. Ook het analyseren vooraf wordt minder. Hiermee wil ik zeggen dat ik wil voorkomen dat ik euforisch wordt en het risico te groot.

Mijn vraag aan jullie is, herkennen jullie jezelf hierin en hoe heb je het plezier uiteindelijk weer teruggevonden? Het plezier waar het in essentie om ging.

Alvast bedankt!

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagstep2step
24-05-2016 13:53 in Hulp en advies
34 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
boempatat:
Wat iedereen wel wil weten denk ik ,hoe je aan die 10K komt? :)
Wil je dat delen?
We zien je niet veel tippen of vergis ik mij?

Mijn weddenschappen plaats ik hoofdzakelijk live, hierdoor kan ik niet vooraf tippen. In de chat heb ik soms eens een tip geplaatst. De winst is dus ook hoofdzakelijk gemaakt door live weddenschappen te sluiten. Hiervoor moet je veel, heel veel voetbal kijken en denken als een coach. Een aantal weddenschappen dat ik plaats, mits de analyses en odds vooraf goed zijn, zijn onder andere;

1. wedstrijden die langer dan 30 min 0-0 blijven, maar waar meer dan 6 schoten zijn voor de thuisploeg, inzetten op over de 1,5.
2. Wedstrijden die langer dan 30 min 0-0 blijven, maar waar meer dan 60% balbezit voor de thuisploeg, inzetten op DNB 1. (Willem II - NAC is een goed voorbeeld in de play-offs, maximale belang - situatie rondom Twente even uitgesloten maar Streppel zul je nooit betrappen op minder inzet - )
3. Wedstrijden waarbij de uitspelende partij op 0-1 staat, een weddenschap afsluiten op 1 of x mits de odd hoger is dan 1,60. Hierbij moeten de analyses vooraf wel in het voordeel zijn van de thuisploeg.
4. Start tweede helft is de stand 0-0 of 0-1 inzetten op over de 0,5 goals voor de thuisploeg als die wederom in de statistieken sterker is.

Zo zijn er vele voorwaarden, ik zou er een aparte topic over kunnen schrijven. Wat ik wel heb geleerd. Staat het 2-1, of 3-1 in de 70 min dan moet je de wedstrijd laten rusten. Weddenschappen zijn vanaf die stand niet meer interessant. Althans op mijn speelwijze. In de analyses was een weddenschap in de 70e minuut met deze stand bijna altijd verliesgevend (maar 23% winstratio). Vaak is de gedachte, ik wil deze wedstrijd niet voor niets kijken. Dit is zeer verliesgevend.

En natuurlijk analyses;

- Wat is het belang van de wedstrijd (competitie belang is minder dan bijvoorbeeld knock-out);
- Wat zijn de statistieken (wanneer scoren de beide teams vaak);
- Wanneer heeft team a de meeste schoten in een wedstrijd (gemiddeld) en wanneer team b (gemiddeld)

Analyses zijn in mijn ogen de belangrijkste om de 4 weddenschappen zoals hierboven omschreven te plaatsen. Dus de analyse vooraf en het live kijken naar de wedstrijd zeggen mij of ik een weddenschap moet plaatsen ja/nee. Uiteraard verlies ik ook weddenschappen maar dat is logisch.

Soms kijk ik ook wedstrijden waar ik geen weddenschappen op plaats. Dit is ook zeer frustrerend maar daarmee minimaliseer ik wel mijn verlies en zorg ik ervoor dat ik mijn systeem respecteer. Wedden is een spel van twee zaken; winst maximaliseren en verlies minimaliseren. Waarbij de tweede belangrijker is dan de eerste.

Opmerkingen, vragen of overige zaken ik hoor het graag.
0 Vind ik leuk's
We beat the bookies!

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.