Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Puntensysteem berekenaar strategie (Expiriment)

Beste Voetbalwedden leden,
Vanmiddag ben ik bezig geweest met het ontwerpen van een Excel puntenlijst systeem die de winnaar berekent aan de hand van punten. In deze berekeningen heb ik rekening gehouden met de plaats van de club in de competitie, de vorm van het team, onderlingen resultaten van de afgelopen 5 wedstrijden en een kleine toevoeging van blessures/schorsingen. Alles wordt automatisch berekend.
[B]Hoe werkt het[/B]
Stap 1:
Voer onder Team 1 het eerste team in. (Met het team invoeren maakt het niet uit of ze uit of thuis spelen)
Voer onder Team 2 het tweede team in.
Stap 2:
Vul de laatste 5 onderlingen wedstrijdscores tussen deze twee clubs in, de score kan worden ingevuld met behulp van een dropdown menu. Hebben ze nog nooit tegen elkaar gespeeld, zet deze scores dan allemaal op 0-0.
[I]Puntenverdeling onderlingen wedstrijden:[/I]
De winnaar van de vorige wedstrijd krijgt 1 punt, bij gelijkspel krijgen beide clubs 0 punten. Dit wordt per wedstrijd automatisch berekent. Heeft een club alle 5 de laatste wedstrijden onderling gewonnen dan heeft deze dus een maximaal aantal punten van 5. Dit is een subtotaal en deze punten worden weer meeberekent met de volgende stappen die nog ingevuld gaan worden.
Stap 3:
Vul de mini vragenlijst in met behulp van een dropdown menu
[I]Puntenverdeling vragenlijst[/I]
De puntenverdeling staat in het Excel bestand achter de vraag zelf. Verder staat er ook een vraag met op de hoeveelste plaats de club staat in de competitie. Staat de club 20e krijgen ze 1 punt, 19e 2 punten, 18e 3 punten enzovoort. Dit wordt ook weer doorberekend als subtotaal van de punten. Speelt het team geen competitie (bijvoorbeeld omdat het een land is), kies dan uit de lijst voor NVT.
Uit al deze factoren komen punten uit waar vervolgens een totaal uit. Wie de meeste punten heeft heeft een grote kans om deze wedstrijd te winnen. Is het totaal aantal punten gelijk dan geeft de berekening gelijkspel aan.
------
[I]Wat ik zelf nog wil verbeteren in de toekomst van dit document is:[/I]
- Als het puntentotaal kleiner of gelijk is aan 2 punten dat er dan ook gelijkspel uitkomt.
- Een stakes uitkomst aan de hand van de verschillen in het puntentotaal (6/10, 7/10, 8/10 etc)
- Eventueel een uitgebreide schorsing / blessure systeem
Bovenstaande moet ik echter alleen nog uitzoeken / hulp voor nodig hebben.
[B]Voorbeeld van het bestand:[/B]

De twee clubnamen moeten handmatig worden ingevoerd, de rest (scores en vragenlijsten) kunnen via een dropdown lijst worden gekozen zodat er niets in getypt hoeft te worden en typefouten worden voorkomen waardoor er met de berekening niets fout kan gaan. Alles wat in het blauw wordt weergeven kan worden aangepast, de rest is vergrendelt.
Deze berekening kan het voor sommige gebruikers makkelijker maken om een keuze te komen zonder te hoofdrekenen. Er blijven natuurlijk altijd verrassingen in voetbal en garandeert natuurlijk niet 100% de winnaar, maar dit laat alles mooi op een rijtje zien en kijken wie er van de twee het beste voorstaat.
Nieuwe features, op of aanmerkingen, ik hoor het graag! Samen kunnen wij hier misschien iets heel moois van maken.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar timbarrett
Country flagtimbarrett in 20-10-2012 15:58 Hulp en advies
in 20-10-2012 15:58 Hulp en advies
21 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
onzemichael:
timbarrett:
jeweetzellef:
(y) leuk, interessant experiment.

@jeweetzellef Daar ga ik inderdaad aan werken, ik heb in de nieuwe versie (2 posten hiervoor) het probleem van de thuisduels en uitduels al verholpen. Dit is verwerkt in de nieuwe versie 1.1 die je al kan downloaden.

Ik zie dat je bij Ajax 2 punten hebt gegeven voor langer dan 4 dagen rust, maar veel spelers hebben op dinsdag nog hun interland gespeeld en dan zit je krap aan de 4 dagen. Vaak keren internationals zelfs pas terug op vrijdag (was iig wel bij PSV) en spelen zaterdag al hun wedstrijd, dus niet een optimale wedstrijdvoorbereiding :)
Verder ziet het er keurig uit Tim!
En Grasshopper speel ik mee!

@onzemichael, ik ga denk ik nog een bijzondere optie toevoegen met de keuze "aantal spelers hebben interland gespeeld" waardoor ze minpunten krijgen als het wel zo is.
Grasshoppers heeft een hele mooi odd van 2,50!
Zelf speel ik de volgende combo's:
Combo 1: Grasshoppers, Atletico Madrid, Marseille (Deze speel ik 4 euro op met een odd van 8,35)
Combo 2: Grasshoppers, Atletico Madrid, Marseille, HSV (Deze speel ik 1,43 met odd van 17,95)
Deze combo's had ik nog staan voor ik besloot om single bets te gaan doen. Vanaf daarna ga ik altijd singles proberen te spelen aan de hand van mijn systeem. Hopen dat ik met de combo's op een goed hoogtepunt stop door winst te pakken.
0 Vind ik leuk's
Kun je ipv het thuis-spelende team standaard 3 punten erbij te geven, niet beter kijken naar de huidige vorm van de thuis-duels?
Neem inter bijvoorbeeld. Die pakken in uitwedstrijden vooralsnog meer punten dan in thuiswedstrijden. En een AC Milan of Pescara heeft al 3 wedstrijden thuis verloren. Het lijkt dus niet echt in hun voordeel te spreken als ze thuisspelen en als je rekening met de uit- en thuisvorm houdt, voorkom je dat je teams op die manier ten onrechte in het voordeel plaatst.
Verder vind ik dit een leuk experiment. Heb er zelf ook over nagedacht om zoiets proberen te fixen, maar vanwege luiheid en het feit dat ik dit ook wel in m'n hoofd kan doen, is het er nooit van gekomen.
Maar ik ben benieuwd, zorg dat je hem blijft tweaken!
0 Vind ik leuk's
Thank you Basedgod
basedgod:
Kun je ipv het thuis-spelende team standaard 3 punten erbij te geven, niet beter kijken naar de huidige vorm van de thuis-duels?
Neem inter bijvoorbeeld. Die pakken in uitwedstrijden vooralsnog meer punten dan in thuiswedstrijden. En een AC Milan of Pescara heeft al 3 wedstrijden thuis verloren. Het lijkt dus niet echt in hun voordeel te spreken als ze thuisspelen en als je rekening met de uit- en thuisvorm houdt, voorkom je dat je teams op die manier ten onrechte in het voordeel plaatst.
Verder vind ik dit een leuk experiment. Heb er zelf ook over nagedacht om zoiets proberen te fixen, maar vanwege luiheid en het feit dat ik dit ook wel in m'n hoofd kan doen, is het er nooit van gekomen.
Maar ik ben benieuwd, zorg dat je hem blijft tweaken!

Bedankt voor de aanvulling, er moeten inderdaad veranderingen plaats vinden. Zelf ga ik eerst nog van alles op papier zetten en kijken hoe ik het beste de punten kan verdelen en met jullie aanvulling kan doen zodat ik het nog makkelijker kan uitwerken.
0 Vind ik leuk's
Ben je niet bang dat je te veel baseert op statistieken?
Experimenten vind ik heel leuk en doe ze zelf ook af en toe alleen gebruik ik er tippers voor, maar een andere benadering geniet ook mijn aandacht.
Vraag welke ik alleen een beetje mis is, in hoeverre hou je rekening met het missen van basis spelers even in de ruimste zin van het woord. Misschien kun je iets met het aantal gemiste basis spelers sinds de laatste 5 wedstrijden? Ik zou dit ook wel een belangrijke factor vinden.
Ik zie wel dat je rekening houdt met blessures schorsingen, maar dit dan meer wegzetten in aantallen.
1-2 spelers missen -1 punt
3-4 spelers missen -2 punten
5-6 spelers missen -3 punten
Als voorbeeld, want ik zie wel rekening houden met maar de invloed ervan is wat jou berekening betreft mss wat te beperkt.
0 Vind ik leuk's
knight876:
Ben je niet bang dat je te veel baseert op statistieken?
Experimenten vind ik heel leuk en doe ze zelf ook af en toe alleen gebruik ik er tippers voor, maar een andere benadering geniet ook mijn aandacht.
Vraag welke ik alleen een beetje mis is, in hoeverre hou je rekening met het missen van basis spelers even in de ruimste zin van het woord. Misschien kun je iets met het aantal gemiste basis spelers sinds de laatste 5 wedstrijden? Ik zou dit ook wel een belangrijke factor vinden.
Ik zie wel dat je rekening houdt met blessures schorsingen, maar dit dan meer wegzetten in aantallen.
1-2 spelers missen -1 punt
3-4 spelers missen -2 punten
5-6 spelers missen -3 punten
Als voorbeeld, want ik zie wel rekening houden met maar de invloed ervan is wat jou berekening betreft mss wat te beperkt.

Ja je hebt gelijk alleen dat moet nog uitgebreider, want je kan wel 2 spelers missen maar misschien zijn dat net 2 reservespelers die er amper instaan en zijn geblesseerd op bijvoorbeeld een training en zitten de basis 11 nog erin.
Het liefst wil ik een database maken (klein beginnen) met bijvoorbeeld alleen de eredivisie. Waarbij ik elke speler een cijfer kan geven met hoe goed ze zijn, en dat je dan kan aanvinken geblesseerd dat het gemiddelde waarde van het team omlaag gaat. Moet ik alleen mijn baiss access kennis weer een keer voor de dag halen. En vervolgens als dit redelijk werkt voor de eredivisie dit uitbreiden naar meerdere compeities / clubs.
0 Vind ik leuk's
Pff dat gaat dan een hele klus worden :o
0 Vind ik leuk's
Hee!
Mooi idee, en ga hem zo eens downloaden (gewoon als hulp middel)
Maar ben je hier nog serieus meebezig of werkte het niet?
0 Vind ik leuk's
En nog niets, Moet je alles zelf invullen of er een manier om dit te laten doen?
0 Vind ik leuk's
knight876:
Pff dat gaat dan een hele klus worden :o

+1, waar gaat dit naartoe? Leuk initiatief, maar ik vraag me af wat het -behalve een hoop werk- oplevert. Het lijkt mij "a lot of things about a lot of things". Of anders gezegd: een statische methode (waar nog behoorlijk wat mogelijk doorslaggevende variabelen afwezig zijn) die juist toeredeneert naar een vooropgesteld resultaat: likelihood of success. Maw is het niet gewoon een shitload aan werk, zonder dat het 'harde' aantoonbare resultaten/ROI oplevert?
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"
Je kunt natuurlijk oneindig veel input blijven geven aan zo'n puntenlijst maar misschien is het beter om je te beperken tot een aantal vragen, het daarmee overzichtelijk te houden en eerst eens te kijken over een bepaalde periode of het daadwerkelijk enige waarde heeft.
Sowieso altijd credits voor leden die met zoiets komen. Leuk en interessant om te lezen maar ik zou er zelf nooit aan beginnen hehehe.
0 Vind ik leuk's
-

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.