Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Statistische analyses voor het wedden op voetbal

Beste mede-VW'ers,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Maarten en ik wed al lange tijd op sport, met name op voetbal. Ik kijk al geruime tijd mee op voetbalwedden en heb mijn voordeel daar mee gedaan. Tot nu toe had ik zelf nog geen berichten gepost en het leek me daarom leuk om ook daar maar eens mee te beginnen en zo iets terug te kunnen doen.

Ik volg een biologische master en werk veel met datasets vanuit verschillende medische onderzoeken. Bij elke dataset hoort een statistische analyse en het lijkt me leuk om deze analyses toe te passen op het voetbal. Mijn statistische kennis is nog vrij gering maar ik ben vandaag begonnen met het vak advanced statistics om zodoende snel mijn kennis te vergroten.

Ik zag al een topic voorbij komen van SNKU om een prediction model te maken aan de hand van gemiddeldes wat ik al met veel enthousiasme bekeken heb. Helaas is deze nog onnauwkeurig omdat de voorspellingen vaak niet significant zijn door de kleine dataset en er met veel variabelen geen rekening gehouden wordt. Nu lijkt het mij leuk om soortgelijke modellen te maken die in staat kunnen zijn om wedstrijden te voorspellen op de lange termijn met behulp van grafische modellen en statistische analyses die rekening kunnen houden met zo veel mogelijk variabelen. Deze kunnen toe gepast worden op voetbal kijkend naar het aantal goals, tijdstip van de goals, corners, uiteindelijke winnaar, kaarten, etc op korte termijn (individuele wedstrijden) maar ook op lange termijn (het complete seizoen). Het leuke van deze modellen is ook dat je kan kijken of jouw verzonnen bankroll management of wed strategie op de lange termijn winstgevend kan zijn binnen een paar minuten en zoniet, wat je er aan moet veranderen.

Zelf werk ik met het programma 'R' en 'SPSS' voor statistische analyses. Zijn er mensen hier op VW die hier al ervaring mee hebben om deze programma's te combineren met het wedden op sport?

Ik werp bij deze een balletje op om te kijken of er animo is voor dit topic en hoop op een leuke discussie! ik kan momenteel nog weinig zeggen over welke modellen en manieren ik in het hoofd heb om te gebruiken maar ben er van overtuigd dat dit komende weken vorm gaat krijgen en hopelijk leidt tot een winstgevend model.

Gr. Hekje87
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar hekje87
Country flaghekje87 in 26-05-2015 10:45 Hulp en advies
in 26-05-2015 10:45 Hulp en advies
9 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Leuk, maar op lange termijn is wedden op statistieken niet rendabel. Mede omdat statistieken geen rekening houden met blessures etc.
0 Vind ik leuk's
Idd, statistieken zijn leuk, maar totaal niet leidend.
0 Vind ik leuk's
Hier ook nog een interessant artikel die mogelijk jou een eindje op weg helpt : https://www.voetbalwedden.net/topic/succesvolle-topgokker-sluit-toeval-uit-artikel-ad-02-08-2014-2853/
0 Vind ik leuk's
Toto Sigarenboer
hekje87:

Ik zag al een topic voorbij komen van SNKU om een prediction model te maken aan de hand van gemiddeldes wat ik al met veel enthousiasme bekeken heb. Helaas is deze nog onnauwkeurig omdat de voorspellingen vaak niet significant zijn door de kleine dataset en er met veel variabelen geen rekening gehouden wordt.


Hier ben ik ook achter gekomen ja :P, ik begin nu een duidelijker beeld te krijgen van de potentie dat mijn model heeft. Het precieze (!!) aantal doelpunten berekenen met de Poisson formule zonder rekening te houden met andere variabelen is niet heel precies als je het per wedstrijd rekent. Ik ben daarom ook meer gaan kijken naar de kansen die beide teams hebben en waar er value te vinden is ten opzichte van de beschikbare odds. Ik kan je aanbevelen om door de blogabet van puyol5 (puyol5.blogabet.com) te gaan, hij doet/deed ongeveer hetzelfde principe als ik nu aan het doen ben. Het zijn niet zozeer het aantal doelpunten waar hij naar kijkt, maar naar de kansen/mogelijkheden die deze bieden ten opzichte van de aangeboden noteringen. Daarnaast geeft zijn systeem ook af en toe hele andere 1X2 noteringen dan de bookies geven, je kan hier duidelijk uit opmaken dat hij bepaalde gegevens (vorm, blessures etc.) bewust weglaat om zo tot een eind 'conclusie' te komen.

hekje87:

Deze kunnen toe gepast worden op voetbal kijkend naar het aantal goals, tijdstip van de goals, corners, uiteindelijke winnaar, kaarten, etc op korte termijn (individuele wedstrijden) maar ook op lange termijn (het complete seizoen).


Naar deze verschillende variabelen zat ik ook al te kijken, het probleem is dat ik niet zo 1, 2, 3 een website kon vinden die mij deze statistieken aanbood van (ongeveer) elke mogelijke competitie. Hierdoor kom je eigenlijk alleen maar uit op de grote competities. Gezien de limieten en liquiditeit (betfair etc.) van deze markten is het voor high rollers beter om zich daarop te focussen. Probleem voor mij is dat ik geen 50-100k Euro ter beschikking heb, nog niet iig. Hierdoor zijn de kleinere markten voor mij ook een reële optie, zeker als ik de ranglijst gewoon kan ctrl+c'en van soccerway. Ik ben wel van plan het nog gedetailleerder te maken, maar ik ben er niet zeker van dat, bijvoorbeeld, eerste helft picks op de lange termijn winstgevend zijn. Omdat het op dit moment allemaal nog een beetje in de kinderschoenen staat ben ik ook niet van plan van alles aan het model te plakken, ben eerst van plan om het huidige 1X2 en asian handicaps te verbeteren en constanter te maken.

hekje87:

Ik werp bij deze een balletje op om te kijken of er animo is voor dit topic en hoop op een leuke discussie! ik kan momenteel nog weinig zeggen over welke modellen en manieren ik in het hoofd heb om te gebruiken maar ben er van overtuigd dat dit komende weken vorm gaat krijgen en hopelijk leidt tot een winstgevend model.


Mijn eerste opzet van dat model is begonnen op 3 december 2013, het kan best een tijdje gaan duren voordat je een echte doorbraak vind xD. Wat je misschien interessant/handig vind is hoe https://betegy.com werkt, op de about page (https://betegy.com/about) hebben ze heel kort uitgelegd hoe hun systeem ongeveer werkt, de belangrijkste 'hint' hier is het gebruik van het Dixon-Coles model (http://www.math.ku.dk/~rolf/teaching/thesis/DixonColes.pdf). Als je van wiskundige formules houd is dit misschien leuk om te lezen als je tijd hebt.


Dat mensen hier zeggen dat statistieken niet het belangrijkste zijn is misschien wel een goed voorbeeld van hoe jong het hele wedcircuit hier in NL nog is. De grootste bedrijven en bettors gaan echt niet inzetten op Ajax omdat ze die wedstrijd toch egt moete winnen!!!11. Even inlezen over FC Midtjylland en de eigenaar kan al heel wat nieuwe informatie geven ..


0 Vind ik leuk's
Als je alle statistieken van een competitie, club of spelert wil hebben, moet je hier ns kijken: http://www.optasports.com/nl.aspx

Grootste verzamelaar van statistieken, ook voor individuele spelers en werken voor Fox enzo, maar ook verschillende clubs. Tevens partner van de grootste voetbalsportbladen van Europa.
0 Vind ik leuk's
Haha, mensen hier die zeggen dat wedden op statistiek niet werkt. Elke grote betting syndicate werkt op die manier, en in een goed statistisch model is alles verwerkt dus ook de blessures bijvoorbeeld.

Hier een oud topic van mij met misschien wat handige links: https://www.voetbalwedden.net/topic/verzamel-topic-prediction-models-3265/

0 Vind ik leuk's
Bedankt voor de reacties!

zelf ben ik zeker van mening dat wedden met statistieken werkt aangezien dit alles opvattend is, dus inderdaad ook de blessures kunnen erin verwerkt worden. Leuk om te horen dat THYVADON al met een statistisch model werkt via R, dat maakt me alleen maar meer enthousiast om er werk in te steken! ik zal weer de dingen posten die mij interessant lijken als ik wat verder ben met het vak!
0 Vind ik leuk's
hekje87:
Bedankt voor de reacties!

zelf ben ik zeker van mening dat wedden met statistieken werkt aangezien dit alles opvattend is, dus inderdaad ook de blessures kunnen erin verwerkt worden. Leuk om te horen dat THYVADON al met een statistisch model werkt via R, dat maakt me alleen maar meer enthousiast om er werk in te steken! ik zal weer de dingen posten die mij interessant lijken als ik wat verder ben met het vak!

Is het niet een idee om een open source model te creëren onder het mom van vele handen maken licht werk? Heb er zelf de ballen verstand van hoor (programmeren) maar ik zou zo'n VW projectje wel toejuichen natuurlijk. Wat ik mij wel afvraag is of het niet makkelijker is om een prediction model voor het tennis te maken? Lijkt mij met serve% en ondergrond enz beter en makkelijker te voorspellen dan een voetbalwedstrijd (hoewel dat natuurlijk ook goed mogelijk is, maar complexer lijkt mij).
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.