Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Voetbal wedden (nieuw) basis vragen/tactiek

Hee mensen,
zoals de topic titel al zegt ben ik nieuw in het hele wed wereldje.. dus is kijken of het mij bevalt :)
even wat vraagjes (ik wed bij unibet);;
Tottenham - Arsenal 2,10 3,40 3,55
kan ik 2 losse bets afsluiten met allebei 10e inleg op dezelfde wedstrijd maar dat ik wel een ander winnend team selecteer
en ik heb nu op de wedstrijden; vitesse - heerenveen (1) vvv - az (2) bolton - chelsea (2) in een keer gewed (21e verloren nu al dus omdat vitesse niet heeft gewonnen) kan ik dan beter op elke apart inzetten (op elke wedstrijd apart 7e in losse bets)
bedankt alvast voor het helpen en ik hoop dat jullie mijn vragen begrijpen, mijn woord keus zal nog niet helemaal juist zijn maar ben net een paar dagen in dit wereldje ;)
Tim
EN ZIJN ER NOG ANDERE TIPS DIE BEGINNERS VAAK NIET WETEN MAAR WEL LEUK/HANDIG ZIJN??
GEWOON WAT ALGEMENE TIPS ZIJN AL GOED WANT WEET ECHT WEINIG VAN DEZE WERELD
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar exionche
Country flag exionche in 1-10-2011 23:10 Hulp en advies
in 1-10-2011 23:10 Hulp en advies
13 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Gewoon singles spelen of hele kleine combos van maximaal 3 weddenschappen. En volgens het stakesysteem je inzet bepalen: https://www.voetbalwedden.net/kenniscentrum/strategie/money-management-met-het-taartmodel De enige echte methode om structureel winst te maken

Bericht gewijzigd door Support op do 9 jul. 2020, 14:15
0 Vind ik leuk's
vivoex:
En volgens het stakesysteem je inzet bepalen: https://www.voetbalwedden.net/artikelen/hoeveel-zet-ik-op-mijn-weddenschap-in-het-taart-model/
De enige echte methode om structureel winst te maken
Ik ben het daar niet mee eens en vind het 'taartmodel' eigenlijk onnodig complex, zeker voor beginners (als ik).
Als bijvoorbeeld je '3/10-weddenschappen' over het algemeen value hebben en dus op lange termijn winst maken, waarom zou je dan slechts 3/10de stake op die weddenschappen zetten? Dan maak je immers alleen maar minder winst. En als je '3/10-weddenschappen'over het algemeen géén value hebben en je er dus op de lange termijn verlies op lijdt, waarom zou je ze dan überhaupt spelen?
Ik denk als ik later door wat meer ervaring redelijk goed ben geworden in het bepalen van value op weddenschappen, dat ik dan wel zoiets als het 'taartmodel' kan gaan spelen, met dus 10/10 op high value bets en 1/10 op low value, maar voorlopig ben ik daar nog niet aan toe en zet nu gewoon altijd een standaardbedrag in. Erg prettig, vind ik, want ik hoeft nooit te denken 'had ik maar meer/minder ingezet', het is bovendien overzichtelijker en dwingt je ook tot beter nadenken, want met die 2/10- of 3/10-weddenschapjes sping je vaak toch erg onvoorzichtig om.
0 Vind ik leuk's
Never bet the Devil your head ...
Je moet inderdaad sowieso de value zien te vinden, ongeacht welk systeem je toepast. Dus je huiswerk doen: hoe staat het met de vorm, blessures, schorsingen, etc.
Je geeft aan dat je nu enkel vaste bedragen inzet. Hoe groot zijn je bets in percentages ten opzichte van je bankroll, als ik vragen mag? Hoe lang doe je dit al, en wat zijn je resultaten in vergelijking tot het verleden? Heb je nu een hogere ROI dan voorheen?
Ik ben wel een aanhanger van het 'taart-systeem.' Sowieso gaat het om value, maar ook om de kans van slagen. Laatst plaatste ik een bet op een doelpuntje van Demir, de rechtsback van Djurgarden tegen een odd van 100. Absoluut value, maar de kans dat hij daadwerkelijk zou scoren was natuurlijk erg klein. Vandaar dat ik deze bet met slechts 1 unit heb gespeeld.
Bony daarentegen speelde ik dit weekend met 4 units tegen een odd van 2.65. Hij was dit seizoen al vaak het eindstation van menig Arnhemse aanval, dus de kans dat hij uit bij SC Heerenveen een goal zou maken was best redelijk. In deze pick had ik een stuk meer vertrouwen, dus zette ik er ook meer op in.
Bony wist overigens te scoren. Demir bleef helaas droog staan.
Nog wat algemene tips voor de topicopener:
Bedenk dat het gaat om de lange termijn. Raak niet in paniek als je een paar keer achter elkaar verliest; een 'losing streak' hoort er nu eenmaal bij. Probeer dus niet meteen je verlies terug te winnen door lukraak maar ergens op in te zetten. Houd je aan je strategie en wacht rustig af tot je weer ergens value in ziet. Meld je aan bij diverse bookmakers; hierdoor kun je profiteren van de beste odds en je kunt ook nog wat bonussen meepakken. Bij BetClic en Getwin kun je nu zonder risico een weddenschap van 20 euro afsluiten: als je verliest zetten zij je 20 euro weer terug op je account (vrij opneembaar). Betere promoties om je bankroll wat op te krikken zijn er niet!
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
jeroenunibet81:
Je moet inderdaad sowieso de value zien te vinden, ongeacht welk systeem je toepast. Dus je huiswerk doen: hoe staat het met de vorm, blessures, schorsingen, etc.
Je geeft aan dat je nu enkel vaste bedragen inzet. Hoe groot zijn je bets in percentages ten opzichte van je bankroll, als ik vragen mag? Hoe lang doe je dit al, en wat zijn je resultaten in vergelijking tot het verleden? Heb je nu een hogere ROI dan voorheen?
Ik ben wel een aanhanger van het 'taart-systeem.' Sowieso gaat het om value, maar ook om de kans van slagen. Laatst plaatste ik een bet op een doelpuntje van Demir, de rechtsback van Djurgarden tegen een odd van 100. Absoluut value, maar de kans dat hij daadwerkelijk zou scoren was natuurlijk erg klein. Vandaar dat ik deze bet met slechts 1 unit heb gespeeld.
Bony daarentegen speelde ik dit weekend met 4 units tegen een odd van 2.65. Hij was dit seizoen al vaak het eindstation van menig Arnhemse aanval, dus de kans dat hij uit bij SC Heerenveen een goal zou maken was best redelijk. In deze pick had ik een stuk meer vertrouwen, dus zette ik er ook meer op in.
Bony wist overigens te scoren. Demir bleef helaas droog staan.
Nog wat algemene tips voor de topicopener:
Bedenk dat het gaat om de lange termijn. Raak niet in paniek als je een paar keer achter elkaar verliest; een 'losing streak' hoort er nu eenmaal bij. Probeer dus niet meteen je verlies terug te winnen door lukraak maar ergens op in te zetten. Houd je aan je strategie en wacht rustig af tot je weer ergens value in ziet. Meld je aan bij diverse bookmakers; hierdoor kun je profiteren van de beste odds en je kunt ook nog wat bonussen meepakken. Bij BetClic en Getwin kun je nu zonder risico een weddenschap van 20 euro afsluiten: als je verliest zetten zij je 20 euro weer terug op je account (vrij opneembaar). Betere promoties om je bankroll wat op te krikken zijn er niet!
Succes! :-)

Goed verhaal Jeroen! Erg nuttige voor beginnende spelers
0 Vind ik leuk's
Onze laatste updates ontvang je via onze Twitter pagina: twitter.com/NLVoetbalWedden
jeroenunibet81:
Je geeft aan dat je nu enkel vaste bedragen inzet. Hoe groot zijn je bets in percentages ten opzichte van je bankroll, als ik vragen mag? Hoe lang doe je dit al, en wat zijn je resultaten in vergelijking tot het verleden? Heb je nu een hogere ROI dan voorheen?
Ik heb nu een hogere ROI dan voorheen inderdaad, maar ik wil hier niet bepleiten dat dit door het 'flat staking'-systeem komt of zo, ik ben het sinds het begin van het seizoen namelijk op heel veel manieren anders gaan aanpakken. Ik wil wel, echter, de eenvoudige logica van 'flat betting' bepleiten.
Ik ben overigens begonnen met een stakegrootte van 1/25ste van mijn roll, omdat mijn roll (ook door bonussen) is gegroeid sinds dat begin, heb ik mijn stakegrootte (in absolute zin) al wel moeten verhogen. Wat overigens bij dit systeem wel belangrijk is, is dat je je stakegrootte nooit verkleint als je roll krimpt, ook niet in absolute zin. Als je je op je eigen picks vertrouwt, moet je dus er dus ook op vertrouwen dat het op de lange termijn wel weer goed komt met je roll. Verklein je de stakes, in absolute zin, dan maak je verliezen nooit meer goed. Ik verhoog stakes dus wel af en toe (tot 1/25ste van mijn roll), maar verklein ze niet.
[quote]Ik ben wel een aanhanger van het 'taart-systeem.' Sowieso gaat het om value, maar ook om de kans van slagen. Laatst plaatste ik een bet op een doelpuntje van Demir, de rechtsback van Djurgarden tegen een odd van 100. Absoluut value, maar de kans dat hij daadwerkelijk zou scoren was natuurlijk erg klein. Vandaar dat ik deze bet met slechts 1 unit heb gespeeld.Waarom gaat het ook om de kans van slagen? Als dit type weddenschap namelijk value heeft, in jouw ogen, dan zeg je dus eigenlijk dat als je dit soort weddenschappen (met een vergelijkbare odd) maar vaak genoeg afsluit, dat je er dan uiteindelijk wel winst op maakt. Waarom dan kleinere stakes spelen? Dat betekent bij value immers niets anders dan minder winst.
Daarnaast is het verwarrend en extra riskant als je je stakegrootte steeds aanpast, want stel dat je dit soort weddenschappen eerst 90 keer verliest met een gemiddelde stakegrootte van 1,5/10 (dus soms speel je ze op 1/10 en soms op 2/10), en dan sluit je 'm een keer af op 1/10 en dan win je. Dan had dit soort weddenschappen inderdaad value: op de lange termijn had je ermee gewonnen (als je je stake niet had aangepast). Alleen heb je de value dan kapotgespeeld met zo'n (in mijn ogen) overbodig slimmigheidje als het 'taartmodel'. (Natuurlijk kan je ook een keer geluk hebben en 'm op 2/10 winnen, maar de bedoeling van een goed systeem is nou juist dat je minder afhankelijk van 'geluk' bent, en juist meer van je eigen kwaliteiten.)
Overigens speel ik alleen categorieën van weddenschappen met een standaard 'flat bet'-bedrag die reeds hebben aangetoond een ROI van boven de 100% te halen. Ik zet de categorieën die ik speelook los in Excelll: 'low odds' (onder de 1.65 ongeveer), 'normal odds' (rond de 2), 'high odds' (boven 2.5 ongeveer en tot 6 of zo), 'absurd odds' en 'draws'. Op de 'high odds' en 'absurd odds' maak ik vooralsnog geen winst, dus die speel ik inderdaad met minuscule bedragjes, dus in die zin speel ik ook wel een soort 'taartmodel', maar als ik daarmee op de lange termijn ook winst weet te maken, dan ga ik die ook gewoon op mijn standaardstake wedden. Immers, als ik er winst mee maak - waarom dan niet? Vooralsnog speel ik alleen 'low odds', 'normal odds' en 'draws' met mijn standaard flatstake dus.
0 Vind ik leuk's
Never bet the Devil your head ...
Je hebt wel een punt. Als de picks met hoge odds ook winstgevend zijn, waarom zou je er dan inderdaad niet meer op inzetten? Ik zal er eens over nadenken.
1/25ste van je bankroll, bedoel je hier 4% mee? Dat lijkt me vrij fors: als je 5 keer op rij verliest ben je al 20% van je bankroll kwijt. Je kunt inderdaad ook veel winnen, maar het komt op mij over als een onverantwoord risico. Een 'losing streak' kan je zomaar de das om doen!
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
1/25ste lijkt me ook veel te fors. Verder:
Hoe groter de value in een pick, hoe meer unit ik er op zet (je er op zou moeten zetten). Zo simpel is en vind ik het gewoon.
0 Vind ik leuk's
jeroenunibet81:
1/25ste van je bankroll, bedoel je hier 4% mee? Dat lijkt me vrij fors: als je 5 keer op rij verliest ben je al 20% van je bankroll kwijt. Je kunt inderdaad ook veel winnen, maar het komt op mij over als een onverantwoord risico. Een 'losing streak' kan je zomaar de das om doen!
Dat is eigenlijk ook wel fors, maar dat had eigenlijk een vrij eenvoudige en praktische reden: ik begon dit seizoen in augustus met 50 euro, en bij Betfair is de minimale stakegrootte € 2,- ( = 1/25ste van mijn bankroll) (h)
Dit wordt ook pas mijn eerste volledige seizoen als 'wedder', vandaar dat ik eigenlijk nog gewoon met 'oefengeld' speel. Mijn bankroll is door een combinatie van een vrij lange 'lucky streak' (die is namelijk nog steeds bezig) en wat onverwachte bonussen inmiddels wel veel groter dan aan het begin, dus misschien ga ik binnenkort inderdaad naar verhouding wat kleinere stakes spelen. Ik heb echter nog zoveel 1st deposit-bonussen die op me wachten (ik heb met opzet gewacht met die te pakken tot ik 'winst- of in elk geval quitte-spelend' ben) dat een verlies van 20% me niet echt vrees inboezemt. Ik heb nog een redelijk grote 'bonus roll' achter de hand, zeg maar.
0 Vind ik leuk's
Never bet the Devil your head ...
robertw:
1/25ste lijkt me ook veel te fors. Verder:
Hoe groter de value in een pick, hoe meer unit ik er op zet (je er op zou moeten zetten). Zo simpel is en vind ik het gewoon.
Ik vind het bepalen van de hoeveelheid value niet zo simpel eerlijk gezegd.
(Welkom op het forum, trouwens.)
0 Vind ik leuk's
Never bet the Devil your head ...
Het is zeker niet eenvoudig, maar dat is toch het hele eiereten wil je op lange termijn winstgevend zijn.
Hoe meer je denkt dat de bookie er behoorlijk naast zit, zelfs min bookie marge, hoe meer value en dus hoe groter je stakes zou moeten zijn, in a nutshell.
Wedstrijden waarbij je moeilijk kan inschatten of een pick value is of niet, zou ik persoonlijk dan ook links laten liggen. Sowieso zijn er ook nog genoeg markten waar het me ssterk lijkt dat jij meer kennis en inzicht over hebt dan de bookies. Denk aan de hele grote leagues als PL. En natuurlijk de extreem kleine, zoals 2de elftallen enzo. Gewoon niet op inzetten.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.