Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Strategie: laatste goal in de wedstrijd

Hallo iedereen!
Ik kijk geregeld rond op deze site, maar post eigenlijk nooit. Echter vond ik iets wat wellicht interessant kan zijn en zou het leuk vinden om dat hier te testen! Zal het even inleiden: ik las het artikel van Jeroenunibet81 laatst ( http://www.voetbalwedden.net/artikelen/het-belang-van-rust-in-de-aanloop-naar-een-duel/ ) en dit zette me aan het denken of hier iets uit viel te halen. Vooral deze quote uit het volkskrantartikel vond ik interessant:
"Volgens Verheijen hebben clubs maar liefst 40 procent minder kans op een zege als ze na slechts 2 dagen rust een tegenstander treffen die minimaal 3 dagen niet heeft gespeeld. Onterecht puntverlies ontstaat volgens hem vooral in het laatste half uur van de wedstrijd, omdat teams met slechts 2 rustdagen dan 75 procent meer kans hebben op een tegendoelpunt hebben en het aantal zelf gescoorde goals in de slotfase juist met 70 procent afneemt."
Clubs die maar twee dagen rust hebben na een wedstrijd zouden vooral in het laatste half uur dik in het nadeel zijn. Bij Tipico, de bookmaker waar ik altijd wed, is er de mogelijkheid om in te zetten op de club die de eerste goal van de wedstrijd scoort en ook op de club die de laatste goal van de wedstrijd scoort. De quotes voor de eerste goal is bij elke wedstrijd gelijk aan de quotes voor de laatste goal van de wedstrijd, dus ook als een club maar 2 dagen rust heeft gehad. Er wordt door Tipico dus geen rekening gehouden met de rustfactor.
Daarom wil ik hier gaan bijhouden of het daadwerkelijk vaak voorkomt dat de laatste goal door de club met meer rust wordt gescoord. Vaak zijn de quotes best hoog voor deze clubs, omdat de clubs die Europa League spelen vaak de betere clubs in de competitie zijn en dus vaak favoriet, dus als er al maar de helft van de bets juist is zal dit al positief zijn. We gaan zien of er value op zit!
Dit zijn de eerste wedstrijden die ik ga testen (ik zal vooral kijken naar clubs die Europa League hebben gespeeld en daarna zondag weer moeten voetballen tegen een club met meer rust. De clubs uit de grote competites sla ik voorlopig over, omdat ik denk dat de rustfactor minder invloed hier heeft door de brede selecties):
PSV-Feyenoord: Last goal Feyenoord @3,10
Twente-Heerenveen: Last goal Heerenveen @3,20
Club Brugge-Cercle Brugge: Last goal Cercle @3,70
Charleroi-Genk: Last goal Charleroi @2,25
Copenhagen-Silkeborg: Last goal Silkeborg @3,20
Odd Grenland-Molde FK: Last goal Odd Grenland @2,15
SK Brann-Rosenborg: Last goal SK Brann @1,95
Norrkoping-AIK Stockholm: Last goal Norrkoping @2,30
Videoton - FC Gyori: Last goal Gyori @2,60
Rubin Kazan-Kuban Krasnodar: Last goal Kuban @2,90
Partizan-Sloboda: Last goal Sloboda @4,20
NK Maribor-ND Hit Gorica: Last goal Gorica @3,60
Josko Ried-Rapid Wien: Last goal Josko @2,15
Een aantal wedstrijden zoals die uit de Israel en Oekraine staan nog niet op tipico. Ik zal het lijstje dus aanvullen als de quotes bekend zijn. Zelf zet ik een tientje op de laatste goal van Feyenoord, omdat ik daar vooral vertrouwen in heb. Voor dit topic zet ik virtueel €1 per wedstrijd in en zal ik na elke ronde het ROI melden.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar franss93
Country flagfranss93 in 19-09-2012 15:25 Hulp en advies
in 19-09-2012 15:25 Hulp en advies
12 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Erg goed idee ... !
0 Vind ik leuk's
Never bet the Devil your head ...
Mooi onderzoek (y) ! Zal het volgen :)
0 Vind ik leuk's
Dag Frans,
Ten eerste erg leuk dat je, na een tijdje over de site gevlogen te hebben, nu je eerste echte topic bent gestart. En niet de minste! Soms kom je strategieën op deze site (of internet) tegen waar ik mijn twijfels bij heb. Dit is echter een theorie die wel eens waar zou kunnen zijn.
Momenteel geef je aan dat alleen Tipico in zijn assortiment heeft, zijn er echter nog meer bookmakers te vinden voor dit soort type weddenschappen? Dan valt er te vergelijken.
Ik ga je volgen, want dit is een leuke theorie... in theorie!
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
vw-crew:
Dag Frans,
Ten eerste erg leuk dat je, na een tijdje over de site gevlogen te hebben, nu je eerste echte topic bent gestart. En niet de minste! Soms kom je strategieën op deze site (of internet) tegen waar ik mijn twijfels bij heb. Dit is echter een theorie die wel eens waar zou kunnen zijn.
Momenteel geef je aan dat alleen Tipico in zijn assortiment heeft, zijn er echter nog meer bookmakers te vinden voor dit soort type weddenschappen? Dan valt er te vergelijken.
Ik ga je volgen, want dit is een leuke theorie... in theorie!

Same here! Mooie aanvulling op het onderzoek van jeroen overigens! Ga dit volgen....
0 Vind ik leuk's
Onze laatste updates ontvang je via onze Twitter pagina: twitter.com/NLVoetbalWedden
Leuke reacties! Fijn dat jullie er ook iets in zien!
Vw-crew, Ik heb deze weddenschap tot nu toe alleen nog maar bij Tipico, William Hill en Bwin gevonden, maar Bwin biedt de weddenschap niet bij elke wedstrijd aan en de quotes van William Hill zijn niet hoger dan Tipico, dus zal ik de quotes van Tipico gebruiken.
Hopelijk is de theorie ook in de praktijk leuk!
0 Vind ik leuk's
Leuk Frans! :)
Nu ik er zo over nadenk is jouw experiment wellicht nog beter dan mijn proefballon, waarbij de ploeg met de meeste rust de tweede helft dient te winnen. Als de ploeg 'zonder rust' al vroeg in de tweede helft scoort moet mijn team minimaal 2 keer scoren, terwijl jij nog steeds aan een doelpunt genoeg hebt.
Wel ben ik het met VW-Crew eens dat je jezelf belemmert door alleen bij Tipico te spelen. Je moet wel tegen de hoogste odd spelen, dat heeft een grote invloed op je ROI. En dus bepalend is in hoeverre je experiment wel of niet geslaagd is. odds vergelijken is via oddschecker.com een fluitje van een cent. Betsson biedt 'last team to score' overigens ook aan.
Succes! Ik ben benieuwd naar je bevindingen! :)
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
Montpellier-Saint etienne hoort erook bij, of vind je de selectie van montpellier te breed?
0 Vind ik leuk's
It's not gambling if you always win
Dit onderzoek wisten we toch al wel? Alleen hij heeft de exacte getallen uitgezocht maar we wisten toch allemaal wel dat na een europese wedstrijd de kans groter is voor de topploeg dat ze puntverlies kunne leiden?
Daarnaast over dat laatste half uurtje is het ook dood normaal dat de underdog een goaltje kan maken. En dat die kans met 75% toeneemt is nog niet genoeg om erop te betten.
Stel dat Barca normaal het laatste half uur 8 tegentreffers krijgt voor een europese wedstrijd, dan zou het betekenen dat ze na een europese wedstrijd rond de 12 of 13 zouden zitten. Je speelt 19 of 20 uitwedstrijden in Spanje.
Dan is het toch gewoon gokken?
En om dan te zeggen last goal is ook puur gokken!
Ik heb niet op voorhand vertrouwen in deze strategie, weet de resultaten tot heden ook niet van je onderzoek maar zal wel niet veel zijn anders stond het er al wel.
Toch leuk dat je het hebt onderzocht.
Ik zou dan eerder zeggen dat na de europese wedstrijden je bij een topclub dan beter BTS zou kunnen spelen . Dan krijg je de eerste 60 minuten er gratis bij namelijk. Wel met een lagere odd maar meer winkans.
0 Vind ik leuk's
Is denk ook geen succes geworden, aangezien er al een lange tijd niet meer gespost hier is.
0 Vind ik leuk's
Tip 1: Spreid je winkansen
str0xje:
Is denk ook geen succes geworden, aangezien er al een lange tijd niet meer gespost hier is.

Je gaat er vanuit dat het 'ook' geen succes is geworden. Dat komt op mij enigszins 'minder positief' over om het positief te houden ;-)
Ik zou willen voorstellen dat je in de toekomst eerst vraagt waarom er niet meer gepost word voordat je conclusies trekt. We houden het hier namelijk graag positief.
Thanx!
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.