Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op Darten: algemene informatie en wedtips

Dit is het forumtopic voor Wedden op Darts. Hier kan je alles plaatsen wat met wedden en darten te maken heeft.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar wedden
Country flagwedden in 10-11-2008 17:31 Overige sporten en evenementen
in 10-11-2008 17:31 Overige sporten en evenementen
2169 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

De UK Open is traditiegetrouw het toernooi van de verrassingen omdat het format lijkt op de vloertoernooien.

Vandaar ook een aantal 'value' picks voor mij vanavond.


Jeffrey de Zwaan - Jermaine Wattimena : 2 @ 2.50

Wattimena verkeerd de laatste tijd in uitstekende vorm met een aantal goede resultaten op de vloertoernooien met o.a. een finaleplek. De Zwaan heeft intrinsiek meer talent, maar kan dit jaar nog niet dezelfde resultaten overleggen.


Jelle Klaassen - Madars Razma : 2 @ 2.00

Deze pick is voornamelijk gebaseerd op de slechte vorm van Klaassen die bezig is met een vrije val op de ranglijst. Razma haalt wel zijn resultaten met een toernooi overwinning in Zweden en plaatsing voor een euro tour.


Dave Chisnall - Luke Humphries : 2 @ 2.50

Humphries maakte veel indruk op het wk darts, waar hij met Bunting en Cross twee grote namen uitschakelde. Hij heeft die vorm dit jaar nog niet helemaal hervonden, maar maakte gister wel indruk tegen Price en boekte in de vorige ronde een overtuigende overwinning op Van der Voort (6-1).


Ik speel ook nog een kleintje op Beaton @ 6 omdat onduidelijk is of Anderson al hersteld is van zijn rugblessure. Beaton zijn basisniveau is hoog genoeg om daarvan te kunnen profiteren.

Bericht gewijzigd door donquichote op vr 1 mrt. 2019, 22:00
1 Vind ik leuk's

De eerste twee wedstrijden zijn inmiddels al beëindigd. Razma wint van Klaassen dus die is binnen. Humphries gaf helaas een 8-5 voorsprong uit handen en verliest alsnog.

Wattimena is binnen, wint met 10-2. Value ligt dit toernooi echt op de underdogs jongens. MVG eruit, Bunting en Ian White staan ook ver achter.

Beaton ook binnen met 10-8, heerlijke UK open tot zover.

Bericht gewijzigd door donquichote op vr 1 mrt. 2019, 21:39
0 Vind ik leuk's

Lekkere bets hoor...


Geen idee wat de outright straks gaat zijn met t verlies van MvG en Gary. Maar ik ga Price outright pakken. Hele goede eerste ronde en kan nu echt serieus mee gaan doen voor zn eerste Major.

0 Vind ik leuk's
Op vr. 1 mrt. 2019, 22:39 schreef alovenac:

Lekkere bets hoor...


Geen idee wat de outright straks gaat zijn met t verlies van MvG en Gary. Maar ik ga Price outright pakken. Hele goede eerste ronde en kan nu echt serieus mee gaan doen voor zn eerste Major.

Eerste Major? ;) Die heeft hij toch echt al binnen


Bij de meeste bookmakers krijg je een odd van 9 als Gerwyn het toernooi wint. Zeker een mooie odd maar ook Cross, Wade, Suljovic en Chisnall deden het prima vandaag.

1 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don
Op za. 2 mrt. 2019, 02:25 schreef donnynedved:
Op vr. 1 mrt. 2019, 22:39 schreef alovenac:

Lekkere bets hoor...


Geen idee wat de outright straks gaat zijn met t verlies van MvG en Gary. Maar ik ga Price outright pakken. Hele goede eerste ronde en kan nu echt serieus mee gaan doen voor zn eerste Major.

Eerste Major? ;) Die heeft hij toch echt al binnen


Bij de meeste bookmakers krijg je een odd van 9 als Gerwyn het toernooi wint. Zeker een mooie odd maar ook Cross, Wade, Suljovic en Chisnall deden het prima vandaag.

Zat even abuis ja. Onderstaande gepakt


Price @ 9

Wade @ 10


Speel voor vandaag:


Brown @ 2.05

Whitlock @ 1.72

Reyes @ 1.92

Wade x Huybrechts @ 2.48

0 Vind ik leuk's

Ratasjki - Clayton : 2 @ 2.00

Voor mij onbegrijpelijk dat Ratasjki hier de favoriet is. Het is zeker een gevaarlijke klant, maar Clayton speelt al een stuk langer op een hoger en constanter niveau. Clayton heeft ook dit jaar al betere resultaten geboekt op de vloertoernooien.


Simon Whitlock - Gabriel Clemens 2 @ 2.1

Ondanks het feit dat Whitlock vrij makkelijk won van Jan Dekker, blijft 2019 tot nu toe een rampzalig jaar voor hem. Vroeg uitgeschakeld op het Wk, geen Premier league en maar liefst vier 1e ronde exits bij de player championships. Clemens daarentegen ontwikkelt zich gestaag door. Hij haalde vorig weekend nog de finale bij de player championships met goede gemiddelde.


Ik speel de meeste darts bets overigens op Betfair. Good luck.

Bericht gewijzigd door donquichote op za 2 mrt. 2019, 14:15
0 Vind ik leuk's

Gisteren 2 van de 3 tips uit de voorbeschouwingen goed. Vandaag een mooie 5 van de 5 goed, waarbij Lewis en Smith het erg spannend maakten


Cross wint & most 180s vs King @ 1.90 medium

Smith wint vs Gurney @ 1.83 medium

Over 16.5 legs Lewis - Payne @ 1.73 Low

Over 16.5 legs Suljovic - V D Bergh @ 1.85 Low

Wade wint vs Hopp @ 1.62 Low


Morgenochtend zullen de voorbeschouwingen voor de vier kwartfinales klaarstaan!

2 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Vanmiddag vinden de vier kwartfinales van het UK Open plaats. Omdat de verrassende Simon Stevenson nog niet in mijn spelersbestand stond kan ik geen reguliere voorbeschouwing aanmaken, dus gaat het via deze weg. Overigens; als dit een loting van de Champions League in het voetbal was had men al lang gesproken over warme balletjes, de top tien spelers ontlopen elkaar ;)


Cross - Payne

Beaton - Michael Smith

Aspinall - Ross Smith


Voorbeschouwing Simon Stevenson - Gerwyn Price (UK Open, Kwartfinale)


Het UK Open is altijd al een toernooi van de verrassingen geweest. Zo wisten ooit bijvoorbeeld Vincent van der Voort en Gary Mawson de finale te halen. Ook in recente jaren waren er verrassingen. Vorig jaar stond nummer 64 van de Order of Merit Corey Cadby in de finale en twee jaar geleden was Gerwyn Price de verrassende finalist, hij stond toen nog rond de twintigste plaats van de Order of Merit. Vandaag de dag is het een stuk minder verrassend dat hij in de finale staat gezien zijn topvorm, wel speelt hij tegen de grootste verrassing van de kwartfinales Simon Stevenson.


Simon Stevenson: Comeback tegen Chisnall


Simon Stevenson is de grote onbekende van deze finaledag van het UK Open. De 47-jarige Engelsman haalde pas in 2016 voor het eerst een tourcard en moest deze vorig jaar opnieuw halen omdat zijn resultaten in de eerste twee jaar niet goed genoeg waren. Hij kwam in 2016 op twee Majors uit en vorig jaar op drie, maar wist geen van zijn vijf partijen in de eerste ronde te winnen. Op het afgelopen WK verloor hij kansloos met 3-0 van de jonge Ted Evetts, waarbij zijn finishing zwaar ondermaats was.


Op dat vlak doet The Mirror Man het dit toernooi een stuk beter. Op vrijdag won hij van Mark Webster en Raymond van Barneveld met gemiddelden van ongeveer 97 per beurt en finishpercentages van meer dan 40%. Zaterdag kende hij op scorend vlak een flinke terugval en had hij geluk dat ook Huybrechts en Chisnall geen topdag hadden, die wedstrijden won Stevenson beiden door veel betere finishing. Tegen Chizzy had dit nog heel wat voeten in de aarde, gezien Simon zich van een 4-8 achterstand naar een 10-9 overwinning terug moest knokken. Hij begon de wedstrijd erg matig, maar gooide in zes van de laatste acht legs gemiddeld 100+ per beurt.


Statistieken zaterdag UK Open (wedstrijd 1 tegen Kim Huybrechts, wedstrijd 2 tegen Dave Chisnall)

Gemiddelden: 90.4 / 91.0

Finishpercentages: 38% / 42%

180s: 1 in 16 legs (0.06 per leg) / 3 in 19 legs (0.16 per leg)


Gerwyn Price: Scorend veruit de beste van het toernooi


Waar het twee jaar geleden nog verrassend was dat Gerwyn Price de finale van het UK Open haalde zou op dit moment niemand daar van opkijken. Price is in de afgelopen maanden een vrij constante topdarter geworden die in november de Grand Slam of Darts won en afgelopen weekend beide titels op de Players Championships won.


Ook zijn cijfers op deze UK Open liegen er niet om. Vrijdag won hij zonder al te veel moeite met 10-6 van de nummer veertien van de wereld Joe Cullen, hij won zowel zijn eerste eigen leg als de eerste leg die Cullen mocht beginnen en gaf deze voorsprong gedurende de gehele wedstrijd niet weg. Op zaterdag kwam hij 3-6 achter tegen Jamie Hughes, waarna de turbo aanging en hij in de volgende acht legs vier keer een gemiddelde van 125+ en twee keer 100+ noteerde en zo alsnog comfortabel 10-7 won. Ook zijn wedstrijd tegen Krzysztof Ratajski was een showcase van zijn klasse, Price gaf slechts drie legs weg aan de Pool, gooide ruim 104 gemiddeld en gooide drie hoge finishes.


Statistieken zaterdag UK Open (wedstrijd 1 tegen Jamie Hughes, wedstrijd 2 tegen Krzysztof Ratajski)

Gemiddelden: 101.8 / 104.6

Finishpercentages: 32%, 56%

180s: 2 in 17 legs (0.12 per leg) / 3 in 13 legs (0.23 per leg)


Prognose: Price wint en gooit opnieuw een hoge checkout


Gerwyn Price is in de vorm van zijn leven. Afgelopen weekend won hij beide vloertoernooien en gisteren was hij verreweg de beste speler op dit UK Open. Hij gooide in beide partijen een gemiddelde van ruim honderd, terwijl in de overige 22 partijen alleen Michael Smith één maal een 100+ gemiddelde gooide. In de avondsessie lukte het de overige spelers zelfs niet boven de 97 gemiddeld uit te komen. Mocht hij opnieuw zijn niveau van gisteren en afgelopen weekend halen, dan is Price de gedoodverfde kampioen. De prematch line van -3.5 is mij net iets te hoog om value in te zien, maar mocht hij bijvoorbeeld twee legs achterkomen dan is een -1.5 of -2.5 live spelen een goede optie.


Price gooide op vrijdag tegen Cullen een 156 en een 110 finish, op zaterdag tegen Jamie Hughes een 167, 100 en 167 finish en tegen Ratajski een 145, 144 en 117 finish. Mijn pre-match bet is daarom: Gerwyn Price over 115.5 checkout @ 1.88 (1xBet/Marathonbet,Medium), ook op Betfair/Paddypower/Coral te vinden voor een odd van 1.83.


1 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Nog vier spelers in het toernooi en voor de halve finales heb ik nog drie mooie bets kunnen vinden:


Price - Aspinall


Cross - Smith


Edit; handig om hierbij te vermelden dat het om een best of 21 legs / first to 11 legs gaat in deze ronde!

Bericht gewijzigd door donnynedved op zo 3 mrt. 2019, 18:54
3 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Vanavond begint t WK, zag er nog geen topic over vandaar hier.


Litouwen lijkt me wel value vanavond. Voor Japan moet Asada het doen, Litouwen heeft Labanauskas als beste speler. Gezien die 2 schat ik Labanauskas toch hoger in, omdat die ook alle Player Championship tournooi mee doet.


Singapore zie ik wel toch een leg of 2/3 pakken tegen Wales, Paul Lim weet als oudgediende toch altijd wel een gemiddelde van rond de 90/95 te halen.


Ben benieuwd of iemand anders nog leuke tips heeft.

0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.