Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op de Grand Slam of Darts 2017

Hierbij een topic voor het aankomende darts toernooi, de Grand Slam of Darts. Meningen, weddenschappen en tips zijn altijd welkom!


Grand Slam of Darts 2017

Dit weekend gaat de elfde editie van de Grand Slam of Darts van start in de Civic Hall te Wolverhampton. De Grand Slam of Darts is één van de vijf grote toernooien die langer dan een weekend duren en is de laatste grote graadmeter voor het WK Darts in december. Het toernooi begint op zaterdag 11 november met acht groepen van vier spelers die elk één keer tegen elkaar spelen, waarna de beste twee door gaan. Hierna volgen knock-out rondes tot aan de finale op zondag 19 november. Wat dat betreft is het format vergelijkbaar met bijvoorbeeld het WK en de Champions League bij het voetbal.

Zowel PDC als BDO spelers kunnen zich kwalificeren voor dit toernooi, onder andere door televisietoernooien te winnen. Zes maal ging de eindzege naar Phil Taylor, die dit jaar voor het laatst mee zal doen. Michael van Gerwen won de twee meest recente edities van het toernooi, Scott Waites (als enige BDO-speler) en Raymond van Barneveld wonnen hem één keer. Van de huidige deelnemers wisten ook Dave Chisnall, James Wade en Gary Anderson ooit de finale te halen, maar wonnen die wedstrijd niet.

Groepsindeling:

Loting Grand Slam of Darts 2017

Groep A: Michael van Gerwen, Rob Cross, Joe Murnan, Ross Montgomery

Groep B: Raymond van Barneveld, Gerwyn Price, Steve Lennon, Jamie Hughes

Groep C: Phil Taylor, James Wade, Robbie Green, Peter Machin

Groep D: Daryl Gurney, Darren Webster, Mark Webster, Danny Noppert

Groep E: Peter Wright, Alan Norris, Corey Cadby, Glen Durrant

Groep F: Dave Chisnall, Stephen Bunting, Jeffrey de Zwaan, Scott Mitchell

Groep G: Mensur Suljovic, Michael Smith, James Wilson, Mark McGeeney

Groep H: Gary Anderson, Simon Whitlock, Berry van Peer, Cameron Menzies


De Favorieten (met daar achter hun odd voor de eindzege op Unibet)

Michael van Gerwen, 1.80

Dé grote favoriet voor de eindzege is zoals bij ieder toernooi waar hij aan mee doet natuurlijk de nummer één van de wereld, Michael van Gerwen. Hij wist de twee meest recente edities van het toernooi te winnen door Phil Taylor (2015) en James Wade (2016) in de finale te verslaan.

Toch lijkt van Gerwen wellicht niet zo’n grote favoriet als hij afgelopen jaar was. Hij begon het jaar sterk met het winnen van de WK-finale en vervolgens ook de Premier League, mede doordat Peter Wright in de finale de druk niet aan kon. Na het winnen van de US Darts Masters in juli volgde er een voor hem ongebruikelijke droogte. In de kwartfinale van de World Matchplay werd hij afgedroogd door de latere winnaar Phil Taylor (16-6). Daarna miste hij een aantal toernooien omdat hij een dochter kreeg. Na zijn terugkeer wist hij tijdens de Champions League of Darts in een poule met Raymond van Barneveld, Phil Taylor en Adrian Lewis niet bij de beste twee te eindigen, verloor hij zijn openingswedstrijd in de World Grand Prix van de grote verrassing John Henderson en moest hij zich tijdens de German Darts Masters terugtrekken wegens een pijnlijke enkel.

In de afgelopen twee weken zag het er rooskleuriger uit voor hem. Hij won eerst het European Darts Championship zonder tegen een top tien speler uit te komen (de finale won hij van de verrassing van dit jaar, Rob Cross). Afgelopen weekend won hij de World Series Finals na overwinningen op Rob Cross, Daryl Gurney en Gary Anderson.

Kijken we naar zijn poule, dan zou dit voor Michael geen enkel probleem moeten zijn. Zijn zwaarste tegenstander is namelijk Rob Cross, de speler die hij in de afgelopen twee weken al twee maal wist uit te schakelen.

Gary Anderson, 7.00

Gary Anderson wist dit jaar al de Dubai Darts Masters en de Perth Darts Masters te winnen, maar voor iemand van zijn statuur is dit niet voldoende. Het lijkt vooral een jaar van de gemiste kansen te worden voor de Schot. Na de WK-finale te verliezen van Van Gerwen kon hij geen potten breken in de Premier League, moest hij zich afmelden voor de World Grand Prix omdat zijn vrouw op het punt stond te bevallen en verloor hij de finales van The Masters, de Champions League of Darts en de World Series Finals.

Door het uitblijven van toernooiwinsten is hij op de Order of Merit inmiddels gezakt van de tweede naar de derde plaats. Peter Wright wist dit jaar al tien toernooien op zijn naam te schrijven en ging zijn landgenoot daardoor in oktober voorbij op de wereldranglijst.

Voor Gary lijkt de poulefase geen probleem te zijn, Simon Withlock is zijn grote concurrent, daarnaast moet hij spelen tegen Berry van Peer en Cameron Menzies

Peter Wright, 8.50

Peter Wright beleeft een topjaar en hoopt dit natuurlijk te bekronen met een titel op de Grand Slam of Darts of zelfs het WK. Hij is pas de vierde darter in de historie die minimaal tien titels in een jaar weet te behalen. Het jaar begon fantastisch met zijn eerste majortitel tijdens het UK Open. Ook tijdens de Premier League maakte hij een sterke indruk, maar toen hij in de positie kwam om het toernooi binnen te halen raakte hij het helemaal kwijt en miste zes matchdarts. Toch heeft dit in het vervolg van het jaar niet tegen hem gewerkt. Naast veel vloertoernooien te winnen, behaalde hij ook de finale van het World Matchplay en won vorige week de German Darts Masters door achtereenvolgens Mensur Suljovic, Raymond van Barneveld en Phil Taylor (met maar liefst 11-4) te verslaan. Wat dat betreft lijkt Peter in topvorm aan zowel dit toernooi als het WK te gaan beginnen.

Van de vier titelfavorieten lijkt Peter Wright de moeilijkste poule te hebben. Naast nummer vijftien van de wereld Alan Norris zitten ook het grote talent Corey Cadby én de nummer twee van de BDO rankings Glen Durrant in zijn poule.

Phil Taylor, 10.00

De vierde speler die dit toernooi tot de grote favorieten wordt gerekend is Phil Taylor. Het was lange tijd de vraag of de oude rot, die na dit jaar met pensioen gaat, nog een titel op een major binnen zou halen. Tijdens The Masters en de Premier League kwam hij niet verder dan de halve finale, maar op de World Matchplay bewees hij nog steeds een topper te zijn. Hij ging fluitend naar de finale met ruime overwinningen op Gerwyn Price (10-5), Raymond van Barneveld (11-3), Michael van Gerwen (16-6) en Adrian Lewis (17-9). In de finale stond hij tegenover Peter Wright, die op sommige momenten in het toernooi erg zoekende leek en zijn hoge scores vaak niet wist te gooien. Ook hij werd een prooi voor Taylor (18-8), Phil gooide een gemiddelde van bijna 105 in deze finale. Hierna wist Phil ook de Melbourne Masters te winnen, maar moest hij het in de finale van de German Darts Masters afleggen tegen de eerder genoemde Peter Wright.

In zijn poule zal James Wade zijn grootste tegenstander zijn, maar ook nummer 41 van de wereld Robbie Green zou het hem lastig kunnen maken.


De Outsiders (met daar achter hun odd voor de eindzege op Unibet)

Rob Cross, 23.00

De grote verrassing van het jaar is snel opgeklommen naar de 24e plaats op de Order of Merit. Hij won vier Players Championships en haalde de finale van het European Championship, maar verloor deze van Michael van Gerwen. In de poule zal hij waarschijnlijk Van Gerwen voor zich moeten dulden, maar in zijn huidige vorm zal Cross zowel Joe Murnan (nummer 47 van de PDC) en Ross Montgomery (nummer vijf van de BDO) kunnen verslaan.

Mensur Suljovic, 26.00

Beleefde zijn hoogtepunt van het jaar door de Champions League of Darts te winnen, maar wist ook de halve finale van de World Grand Prix te bereiken en in september een Players Championship te winnen. In zijn poule komt hij de nummer één van de BDO (Mark McGeeney) en de nummer dertien en 33 van de PDC (Michael Smith en James Wilson) tegen, een pittige loting dus voor hem.

Daryl Gurney, 29.00

Wist dit jaar zijn belofte eindelijk waar te maken door de World Grand Prix te winnen. Hij wist ook één Players Championship te winnen. Inmiddels is hij de nummer vier van de wereld op de PDC Order of Merit. In zijn poule treft hij twee spelers die aan elkaar gewaagd zullen zijn met Darren Webster en Mark Webster, de poule wordt aangevuld met de Nederlandse BDO-speler Danny Nopperts.

Raymond van Barneveld, 41.00

Beleeft geen heel goed jaar en zal als hij zo door gaat snel buiten de top tien van de Order of Merit vallen. Wist de World Cup of Darts te winnen samen met Michael van Gerwen en haalde de finale van de Perth Masters, maar verloor de finale van Gary Anderson (11-7). In zijn poule treft hij de nummer zeventien (Gerwyn Price) en 81 (Steve Lennon) van de PDC en nummer vier van de BDO (Jamie Hughes).


Voorspelling

Poule B: Gerwyn Price groepswinnaar @ 3.00 (Bwin;Medium)

Barney is niet in goede doen dit jaar en ik vind de odd voor Price te hoog, mede doordat ik de twee overige groepsgenoten geen kans geef tegen hem.

Groep F: Dave Chisnall groepswinnaar @2.00 (Betvictor & Bwin;Medium)

Ik acht hem veel sterker dan Stephen Bunting, Scott Mitchell en Jeffrey de Zwaan. Zijn grootste concurrent Bunting heeft dit jaar geen indruk kunnen maken.


Televisie:

In Nederland wordt het toernooi uitgezonden op RTL7. De uitzendingen van de avondsessies beginnen om 20.00 uur en op 11, 12 en 18 november zijn er ook middagsessies tussen 14.00 en 18.00 uur.

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar donnynedved
Country flagdonnynedved in 8-11-2017 16:17 Overige sporten en evenementen
in 8-11-2017 16:17 Overige sporten en evenementen
14 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Loting Grand Slam of darts 2017

Groep A

Michael van Gerwen

Rob Cross

Joe Murnan

Ross Montgomery

Groep B

Raymond van Barneveld

Gerwyn Price

Steve Lennon

Jamie Hughes

Groep C

Phil Taylor

James Wade

Robbie Green

Peter Machin

Groep D

Daryl Gurney

Darren Webster

Mark Webster

Danny Noppert

Groep E

Peter Wright

Alan Norris

Corey Cadby

Glen Durrant

Groep F

Dave Chisnall

Stephen Bunting

Jeffrey de Zwaan

Scott Mitchell

Groep G

Mensur Suljovic

Michael Smith

James Wilson

Mark McGeeney

Groep H

Gary Anderson

Simon Whitlock

Berry van Peer

Cameron Menzies

Bericht gewijzigd door donnynedved op wo 8 nov. 2017, 16:38
0 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Thanks voor je preview. Ik pak in ieder geval Chisnall mee!

0 Vind ik leuk's
Vijftien is acht, acht is vier, vier is altijd vier. Tweeëndertig is twaalf, twaalf is vijf, vijf is vier, vier is altijd vier.

Thanks voor de preview! Nog tips bij de wedstrijden?

0 Vind ik leuk's
Op za. 11 nov. 2017, 13:58 schreef bzun22:

Thanks voor de preview! Nog tips bij de wedstrijden?

Ik ga tijdens het toernooi weer meerdere voorbeschouwingen schrijven. Ik wacht altijd wel de eerste ronde af, om een beetje een beeld te krijgen in welke vorm alle spelers deze week ongeveer steken ;)

0 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don
Op za. 11 nov. 2017, 15:24 schreef donnynedved:
Op za. 11 nov. 2017, 13:58 schreef bzun22:

Thanks voor de preview! Nog tips bij de wedstrijden?

Ik ga tijdens het toernooi weer meerdere voorbeschouwingen schrijven. Ik wacht altijd wel de eerste ronde af, om een beetje een beeld te krijgen in welke vorm alle spelers deze week ongeveer steken ;)

Begrijpelijk. Ik ben benieuwd!

0 Vind ik leuk's

Michael van Gerwen Win Match, Highest Match Checkout and Most 180s @ 2.05


11-11-2017 vs. Ross Montgomery

Bericht gewijzigd door demonial op za 11 nov. 2017, 18:48
0 Vind ik leuk's
Op za. 11 nov. 2017, 19:47 schreef demonial:

Michael van Gerwen Win Match, Highest Match Checkout and Most 180s @ 2.05


11-11-2017 vs. Ross Montgomery

Geen verkeerde bet Demonial, helaas gooide Montgomery ook een maximale score.


Voor morgen heb ik alvast twee voorbeschouwingen online staan:


https://www.voetbalwedden.net/voorbeschouwingen/darts/dave-chisnall-stephen-bunting-grand-slam-of-darts-poulefase-12-11-2017


https://www.voetbalwedden.net/voorbeschouwingen/darts/michael-van-gerwen-rob-cross-grand-slam-of-darts-poulefase-12-11-2017


Voor Van Gerwen-Cross hoop ik nog een mooie odd op de 180ers te vinden, maar ik heb nog geen handicap hierop kunnen vinden op het moment van schrijven!

Bericht gewijzigd door donnynedved op zo 12 nov. 2017, 03:05
0 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don
0 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Omdat de poulefase nog erg lastig te voorspellen is zoals we tijdens het weekend hebben kunnen zien, heb ik er voor morgen één wedstrijd uitgepakt waarbij ik de odds het meest gunstig vond.


https://www.voetbalwedden.net/voorbeschouwingen/darts/corey-cadby-glen-durrant-grand-slam-of-darts-poulefase-13-11-2017


Omdat darts niet bij heel veel bookmakers aangeboden wordt is het altijd zoeken naar de meest gunstige odd, gezien deze vrij veel verschillen per bookmaker. Bij Williamhill ben je het best uit als je voor Durrant gaat, mocht je een weddenschap bij een andere bookmaker willen aangaan dan is Durrant hoogste uitgooi + winst @ 2.10 (Betfair) ook zeker een goede optie. Deze combineert eigenlijk mijn weddenschappen uit de voorbeschouwing en heeft als voordeel dat Durrant ook met één leg verschil mag winnen. Succes!

0 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

van Gerwen, Michael - Murnan, Joe

Darts / Grand Slam of Darts

Today 21:00

Total 180s

Over 2.5 (van Gerwen, Michael)



Green, Robbie - Machin, Peter

Darts / Grand Slam of Darts

Today 22:00

Most 180s

Green, Robbie 1.67


Taylor, Phil - Wade, James

Darts / Grand Slam of Darts

Today 22:30

Total Legs

Over 7.5


Mijn bets vanavond.

Bericht gewijzigd door demonial op di 14 nov. 2017, 08:49
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.