Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op Tour de Pologne 2015



De Tour de Pologne (Ronde van Polen) vindt dit jaar voor de 72e keer plaats. De koers weet de laatste jaren overall een sterk deelnemersveld te presenteren, maar vanwege de plaatsing op de internationale kalender blijven veel toppers thuis. De organisatie weet elke keer weer een ander parcours uit te zetten. Uit de mix van renners die de rittenkoers de voorbije jaren wonnen, blijkt deze diversiviteit des te meer: Majka (2014), Weening (2013), Moser (2012), Sagan (2011) en Daniel Martin (2010). Het zwaartepunt ligt dit jaar op het einde van de ronde met op vrijdag een zware bergrit en zaterdag een afsluitende tijdrit. De eindzege zal gaan naar een klimmer die een goede tijdrit in de benen heeft, hoewel is gebleken dat deze ronde alle kanten op kan.



Parcours
De eerste drie etappes kunnen als vlak bestempeld worden, hoewel er toch een aantal hoogtemeters overbrugd moeten worden. De eerste rit bestaat uit het rijden van tien lokale rondes met een korte klim voor de finish. Etappe 2 heeft het klimwerk vooral in het begin. Voordat er wordt gefinisht, worden er eerst vijf lokale ronden afgewerkt in Bedzin. Ook de derde etappe is niet bepaald vlak te noemen. Echter, de eerste ritten zullen geen problemen opleveren voor een renner met klassementsambities.
De vierde etappe heeft een aantal beklimmmingen, maar de laatste 25 kilometer zijn vlak. Echte verschillen zullen pas worden gemaakt in de volgende drie etappes. Etappe 5 is een echte bergetappe, waarin acht keer een beklimming van eerste categorie moet worden bedwongen. De laatste rit-in-lijn is de koninginnenrit: acht beklimmingen én bergopaankomst. Deze rit is voor de zesde keer op rij in het parcours opgenomen. De winnaar van deze etappe kroonde zich drie van de vijf keer ook tot eindwinnaar: D. Martin (2011), Moser (2012) en Majka (2014).Tenslotte wordt de Tour de Pologne zaterdag afgesloten met een vlakke tijdrit over 25 kilometer. Voorafgaand aan de tijdrit in 2014 stond de top-10 binnen de minuut van elkaar, dus de kans is groot dat ook dit jaar de ronde tot de laatste dag spannend blijft.

Favorieten
Tinkoff-Saxo reist zonder Rafal Majka af naar Polen, omdat de winnaar van vorig jaar een ander programma rijdt in voorbereiding op de Vuelta. Ion Izaguirre strandde vorig jaar tot op acht seconden van Majka in de slottijdrit. De 26-jarige Spanjaard is bezig aan een sterk seizoen getuige zijn podiumplek in de Vuelta al Pais Vasco. Ook in de eerste twee weken van de Giro reed hij korte uitslagen en afgelopen zaterdag liet hij met een tweede plek in de Ordiziako Klasika zien dat het goed zit met de vorm. Zijn ploeggenoot Beñat Intxausti werd vorig jaar derde en is, net als Ion Izaguirre, een goede tijdrijder. Overigens heeft Movistar met Andrey Amador nog een kanshebber. De Costa Ricaan werd verrassend vierde in de Giro, maar een kort klassement rijden in een ronde van een week lukt hem zelden.
Op papier is Fabio Aru een kandidaat voor de eindzege, maar ik verwacht hem hier niet. Het is immers de eerste koers van de jonge Italiaan na de Giro d’Italia, dus wedstrijdritme opdoen zal zijn eerste intentie zijn. Vorig jaar was de Tour de Pologne ook zijn eerste wedstrijd na de Giro en deed hij geen onnodige inspanningen. Dit pakte goed uit in de Vuelta, waar hij 5e werd. Ilnur Zakarin zou op basis van zijn eindzege in de Tour de Romandie hier de topfavoriet moeten zijn, maar zijn vorm na de Giro is niet geweldig. Opgaves in de Europese Spelen en het nationaal kampioenschap van Rusland, een magere 24e plek op het nationaal tijdritkampioenschap van Rusland en een 50e plek in het eindklassement van de Tour de Wallonie spreken niet bepaald tot de verbeelding. Het is afwachten hoe hij in Polen voor de dag komt.
Robert Gesink behoort ook tot het lijstje favorieten. Het is per renner verschillend hoe hij reageert op een wedstrijd na een grote ronde te hebben gereden. Rafal Majka blonk vorig jaar uit in de slotweek van de Tour met twee ritzeges en trok deze vorm door met winst in eigen land. Ook Izaguirre, Intxausti en Riblon (4e) hadden een Tour in de benen, maar waren daarin veel minder diep gegaan dan Gesink dit jaar, die al meerdere malen heeft aangegeven vermoeid te zijn. In ieder geval is de tijdrit geen nadeel voor de Varssevelder. Michal Kwiatkowski, de wereldkampioen, zal zich willen laten zien in eigen land. Het parcours zal hem goed moeten liggen als de vorm goed is, maar op basis van zijn prestaties in de Tour wordt winnen een lastig verhaal.
Andere namen: Sergio Luis Henao (goed eindschot, maar viel wat tegen in de Tour de Suisse), Christophe Riblon (topklasseringen in 2013 en 2014, maar rijdt een draak van een seizoen), Jurgen Van den Broeck (als hij bergop niet door de mand valt, is hij een gevaarlijke klant gezien zijn verbeterde tijdrit) en Ben Hermans (werd 2e in de Tour of Austria).

Prognose
De bookmakers hebben Kwiatkowski tot de grote favoriet gebombardeerd, maar hier kan ik het niet in vinden. Natuurlijk moet je nooit buiten de Pool rekenen, maar een quotering van net 3 kun je geen value noemen voor een renner die in de Tour telkens werd gelost. Liever ga ik voor Ion Izaguirre @7 (Unibet, stake: 2/10), maar wel met beperkte inzet. Zoals al gezegd, levert de Poolse rittenkoers vaak verrassingen. Het zegt genoeg dat er de laatste twintig jaar 19 verschillende winnaars waren.

Hermans voor Zoidl @1.97 (Pinnacle, stake: 4/10)
Ion Izaguirre voor S.L. Henao @1.61 (Betsson, stake: 5/10)
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar robs234
Country flagrobs234 in 1-08-2015 10:21 Overige sporten en evenementen
in 1-08-2015 10:21 Overige sporten en evenementen
40 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Uiteindelijk niet erg dat Ulissi geen sterke tijdrit reed, want anders zou Ion Izaguirre de ronde niet hebben gewonnen. Kiryienka winst helaas fout gegaan op 4 seconden. Van den Broeck wel ruim voor Cataldo.

Later volgt nog een terugblik met daarin de resultaten van de tips.
0 Vind ik leuk's
robs234:
Net een goede ticker heb ik niet gevonden.


Blijkbaar heeft Biolablocki 21 seconden goedgemaakt op Kiryienka na het tussenpunt. Eerst werd gemeld dat Kiryienka de tijd van van de Pool met 40 seconden had verbeterd, maar nu blijkt hij juist 4 seconden langzamer te zijn. Wel frustrerend


´t Is een farce. Als ik een bet (Kiryienka op winst) fout heb neem ik altijd van harte mijn verlies, maar nu niet. Dit kan gewoon niet kloppen. Er is gesjoemeld door die Polen. Als Kiryienka nou op anderen amper was uitgelopen in deel 2, had ik er nog bij in kunnen komen, maar nu niet. Kiry reed in deel 2 ook gewoon uitstekend.
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
chefspijker:

´t Is een farce. Als ik een bet (Kiryienka op winst) fout heb neem ik altijd van harte mijn verlies, maar nu niet. Dit kan gewoon niet kloppen. Er is gesjoemeld door die Polen. Als Kiryienka nou op anderen amper was uitgelopen in deel 2, had ik er nog bij in kunnen komen, maar nu niet. Kiry reed in deel 2 ook gewoon uitstekend.


Dat gevoel bekroop mij ook, maar als je dan ziet dat Kittel op 1:59 (en die startte 2 min eerder) is binnengekomen van de beste man, kun je er weinig op aanmerken. Tenzij er ook met Kittel's tijd gesjoemeld is

edit: Ik moet er natuurlijk nog bij zeggen dat je op de finishcamera Bialoblocki net achter Kittel zag binnen komen en voor Stamsnijder. Stamsnijder startte vier minuten voor hem en finishte op 4:06
0 Vind ik leuk's
robs234:
chefspijker:

´t Is een farce. Als ik een bet (Kiryienka op winst) fout heb neem ik altijd van harte mijn verlies, maar nu niet. Dit kan gewoon niet kloppen. Er is gesjoemeld door die Polen. Als Kiryienka nou op anderen amper was uitgelopen in deel 2, had ik er nog bij in kunnen komen, maar nu niet. Kiry reed in deel 2 ook gewoon uitstekend.


Dat gevoel bekroop mij ook, maar als je dan ziet dat Kittel op 1:59 (en die startte 2 min eerder) is binnengekomen van de beste man, kun je er weinig op aanmerken. Tenzij er ook met Kittel's tijd gesjoemeld is

edit: Ik moet er natuurlijk nog bij zeggen dat je op de finishcamera Bialoblocki net achter Kittel zag binnen komen en voor Stamsnijder. Stamsnijder startte vier minuten voor hem en finishte op 4:06


Op basis van de foto zit Kittel wel meer dan 1 sec voor de Pool en Stamsnijder bijna in diens wiel. Dus zou Kittel op 1:55 en Stamsnijder op 4:02 logischer zijn. En Bialoblocki dus achter Kiryienka...


0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
Ja het is eerder 4 seconden verschil.
0 Vind ik leuk's
Nou je het zegt. De organisatie heeft duidelijk lopen rotzooien. Het verschil is inderdaad 4 seconden.
0 Vind ik leuk's
Terugblik Tour de Pologne 2015
Driemaal is scheepsrecht voor Ion Izaguirre. Na tweede plekken in 2013 en 2014 greep hij in de afsluitende tijdrit wél de eindzege in de Ronde van Polen. De Belgen De Clercq en Hermans maakten het podium compleet. Henao en Ulissi gingen als leiders de laatste dag in, maar kwamen er niet aan te pas in de tijdrit.

De eerste drie etappes waren voor de sprinters. Marcel Kittel boekte zijn eerste seizoenszege in de openingsrit. De tweede en derde rit gingen, enigszins verrassend, naar Matteo Pelucchi. In de vierde etappe versloeg Maciej Bodnar zijn medevluchters. In de laatste drie etappes zou de strijd om de eindzege beslist worden. De Clercq won knap de vijfde etappe door weg te rijden bij de andere favorieten. In de voorlaatste etappe was Henao oppermachtig, maar de verschillen bleven klein, waardoor het in de tijdrit nog alle kanten op kon. In die tijdrit klopte Bialoblocki verrassend (en niet alleen op eigen houtje) de topfavoriet Kiryienka. Izaguirre zette met een sterk optreden zichzelf in pole position voor de eindzege. De Clercq en Hermans kwamen nog het dichtst bij, maar zij strandden op respectievelijk 2 en 3 seconden.

Algemeen
Ion Izaguirre winst @7 (2/10, Unibet) – Positie: 1 – Gewonnen +12.00
Hermans voor Zoidl @1.97 (4/10, Pinnacle) – Positie: 3 vs. 14 - Gewonnen +3.88
Izaguirre voor Henao @1.61 (5/10, Betsson) – Positie: 1 vs. 8 - Gewonnen +3.05

Etappe 1
Modolo voor Nizzolo @1.85 (4/10, Pinnacle) – Positie: 133 vs. 12 - Verloren -4.00

Etappe 2
Nizzolo top 3 @2.5 (3/10, Unibet) – Positie: 3 - Gewonnen +4.50
Bole voor Franczak @2.27 (4/10, Pinnacle) – Positie: 130 vs. 78 – Verloren -4.00

Etappe 3
Modolo voor Guardini @2.4 (2/10, Pinnacle) – Positie: 50 vs. 9 - Verloren -2.00
Franczak voor Meersman @2.29 (3/10, Pinnacle) – Positie: 8 vs. 6 - Verloren -3.00
Nizzolo top 3 @3 (3/10, Unibet) – Positie: 2 - Gewonnen +6.00

Etappe 4
Meersman top 3 @5 (2/10, Unibet) – Positie: 129 - Verloren -2.00
Hermans voor Brambilla @1.934 (3/10, Pinnacle) – Positie: 39 vs. 48 - Gewonnen +2.80

Etappe 5
Paterski voor P. Velits @1.80 (5/10, William Hill) – Positie: 28 vs. 49 - Gewonnen +4.00
Ulissi top 3 @2 (3/10, Unibet) – Positie: 2 - Gewonnen +3.00

Etappe 6
Aru voor Reichenbach @1.57 (6/10, Unibet) – Positie: 5 vs. 18 - Gewonnen +3.42

Etappe 7
Ulissi voor Hermans @2.20 (3/10, William Hill) – Positie: 30 vs. 11 – Verloren -3.00
Kiryienka winst @2.29 (4/10, Pinnacle) – Positie: 2 – Verloren -4.00
Van den Broeck voor Cataldo @1.83 (5/10, William Hill) – Positie: 5 vs. 81 – Gewonnen +4.15

Samenvatting
Inzet: 61.00 units
Return: 85.80 units
Winst/verlies: +24.80 units
ROI: 140.66%
0 Vind ik leuk's
Dat zijn mooie resultaten. (y)
0 Vind ik leuk's
Top werk Rob (y) (y) (y) (y)
0 Vind ik leuk's
Dance like you never danced before.

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.