Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op verkiezingen USA 2020

Er ligt gratis geld voor het oprapen bij de Amerikaanse verkiezingen november dit jaar. Trump wint staat op 1.70 op dit moment bij Betfair exchange.

Een paar jaar geleden won die nipt van Hillary Clinton, maar hij heeft de afgelopen jaren als president vele ogen geopend in Amerika. Hij bewijs dat zijn woorden in daden worden omgezet (ik kan hier een hele lijst voorbeelden neerzetten van feiten voor de sceptici onder ons, maar een simpele google search is voldoende) en hierdoor is die steeds populairder geworden, zeker onder de black community.

Volgens de huidige peilingen ( die behoorlijk betrouwbaar zijn en als je je erin verdiept zie je het overal terugkomen) gaat 30% meer op Trump stemmen van de black community ten opzichte van de vorige verkiezing. Hij is erg populair geworden en doet veel voor deze community.


Ik denk dat deze stap gigantisch is voor zijn verkiezing omdat vele donkere Amerikanen van vroeger uit democratisch stemmen. Daarnaast is onder elke groepering in Amerika het vertrouwen in Trump erg toegenomen en zijn behoorlijk wat democraten achter Trump gaan staan, omdat die verandering brengt en doet wat die zegt.


100% zeker ben je nooit, maar ik denk voor 99% dat Trump dit jaar wordt herkozen, mede kijkende naar zijn democratische tegenstanders. Dit houdt ook niet over. Bekijk hier alles over wedden op politiek!

5 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar gulzig
Country flaggulzig in 29-02-2020 18:46 Overige sporten en evenementen
in 29-02-2020 18:46 Overige sporten en evenementen
66 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Volgens de polls ligt Biden ver voor op dit moment, maar verwacht wordt dat Trump supporters meer gaan stemmen de laatste dagen dus kan het nog spannend worden. Wedden op swing states zou ik niet durven, daar zit letterlijk te veel "swing" op. Beursanalisten verwachten dat de markten positief gaan reageren als Biden wint, en eerder negatief als Trump wint of de overwinning van Biden gaat aanvechten bij het hooggerechtshof. In dat opzicht is het dus beter om bvb 1000 euro in Amerikaanse aandelen te investeren nu, dan ermee gokken op een overwinning van odds favoriet Biden.


Anyway het blijft wel spannend, 4 jaar geleden zat ik 's nachts in horror toe te kijken hoe Trump staat na staat binnenhaalde. Wat wordt het nu?

Bericht gewijzigd door thomas2x4u op vr 30 okt. 2020, 09:05
2 Vind ik leuk's
Whenever the question is “why?” – the answer is “money.” Whenever the question is about football referees, the answer is “incompetence.”

Ik heb mij nog nooit verdiept in de verkiezingen in Amerika en ik vind het alleen al leuk om meer inzicht te krijgen. Net een tweetal uitleg video's gekeken waarbij ik ineens te maken kreeg met kiesmannen en het 'winner takes it all' principe. Ik snap nu wel dat het een spannende vorm van verkiezingen is.


@datel13 "Winconsin, Nevada, Minnesota zijn alle 3 staten die in 2016 naar Trump gingen. Trump is er zelf van overtuigd dat zij Nevada winnen. Wij hebben er maar 1/3 nodig om winst te maken hier." > ik ga ze alle 3 met je meespelen. Thanx!

1 Vind ik leuk's
You'll never walk alone!!!!

Ik heb het door, Williamhill doet nog wat met #yourodds maar eigenlijk zijn die odd erg laag ten opzichte van als je de individuele odds bij elkaar gaat tellen. Je zou juist verwachten je speelt in combi je krijgt hogere odd, maar je krijgt juist lagere odds.


Qua state betting heb ik op dit moment wel voldoende staan en voor nu zie ik geen echte value meer op. Alleen de komende dagen nog even de odds van de staten Texas, Georgia, Iowa & Ohio. Ik verwacht dat al deze staten easy naar de Republikeinen gaan, maar hier zijn de odds voor nu ook naar. De early voting in zowel Florida als Arizona zijn erg in het voordeel van onze bets.


Waar ik nog even naar heb zitten kijken is betten op de uitslag van de senaat en het huis. Het huis is redelijk ingewikkeld en de odds zeggen dat het huis easy naar de democraten gaat. Ik laat dat voor nu even gaan, maar het senaat daarentegen kan wel interessant zijn. Er is een mogelijkheid dat het zelfs gelijk wordt met 50-50. Er zijn dus drie mogelijkheden: No majority (gelijkspel), meerderheid republikeinen & meerderheid democraten. De odds zijn respectievelijk 3,5 , 3 en 2.


Het punt met senaat betting is dat het niet meer per se gaat om Biden of Trump, maar om de kandidaat die verkiesbaar staat. Sommige republikeinen willen per se geen Trump stemmen, maar steunen wel de republikeinse partij en zullen zodoende bijvoorbeeld wel op de kandidaat voor de senaat stemmen. Vaak gaan dit soort zaken wel hand in hand, maar toch heeft het wel invloed. Kijkend naar RCP, die gaan uit van een winst van Biden maar de senaat hebben zij nog niet helemaal uitgezocht. Zie onderstaande pagina, waarin de Republikeinen zelfs licht voor staan en het eigenlijk nog maar om 9 staten gaat.



AZ -> Ik denk dat Arizona naar Trump gaat en dat ook de senaat naar Trump gaat. Echter, volgens de polls staat de republikeinse kandidaat achter en ook Trump staat achter. Het is vooralsnog geen zekerheid dat dit een rode staat wordt.

GA1-> De republikeinse kandidaat staat achter, terwijl Trump voor lijkt te staan in Georgia. Ik kan mij niet voorstellen dat dit klopt, Georgia gaat al jaren naar de Republikeinen en ook in 2016 won de republikeinse kandidaat met meer dan 600k stemmen. De polls kunnen mij wat dit wordt een rode staat.

IA -> De polls zijn een beetje 50/50 hier het hangt ervan af welke poll je volgt. Iowa lijkt wel van rood naar blauw te bewegen, de marge waarmee de republikeinen winnen wordt ieder jaar kleiner. Echter, ik denk dat een winst voor de democraten nog een jaar te vroeg komt. In 2016 was dit 926k tegen 549k stemmen, ik verwacht dat deze staat ook gewoon rood blijft.

ME -> Maine is blauw en lijkt blauw te blijven volgens alle polls. In mijn optiek zou deze gewoon blauw moeten zijn.

MI -> Michigan is een tip waarbij ik denk dat Trump een goede kans maakt, maar zowel in die polls al voor de senaat staan de democraten giga ver voor. Ik heb het idee dat er een mogelijkheid tot verassing in deze staat mogelijk is.

MN -> Minnesota was in 2012 & 2016 blauw, maar zoals ik al aangaf is er kans dat deze rood wordt. De polls zeggen dat dit makkelijk blauw blijft, dus laten wij dat voor nu maar aanhouden.

MT -> Deze staat is al jaren rood en ik zie geen mogelijkheid waarbij deze staat blauw wordt. Ook in de polls staat de republikeinse kandidaat over het algemeen voor.

NC -> North Carolina ging in 2016 naar de republikeinen en volgens de polls is NC nog niet zeker. Echter, ik vind dit geen zogenoemde toss up en denk dat deze ook makkelijk weer naar Trump gaat en bijgevoegd ook een senaat plek. Volgens de polls staat de democratische kandidaat voor, maar dezelfde polls zeggen ook dat Biden deze staat gaat winnen.

SC -> ik snap werkelijk niet waarom dit een toss-up is, de polls zijn duidelijk republikeins. De odd dat Trump hier wordt gekozen is zelfs 1,05. Dit is duidelijk rood.


Ervan uitgaande dat bovenstaande correct is hebben de republikeinen op dit moment 46 zetels zeker binnen. Daar komen uit mijn analyse nog zeker bij: South Carolina, Iowa, Georgia & Montana. Op dat moment zitten de republikeinen op 50 zetels. In mijn optiek zijn Arizona & North Carolina redelijk save en dan hebben wij daarvan nog maar 1 zetel nodig. Indien er eentje niet blijkt in ons voordeel te gaan hebben wij altijd als backup nog Minnesota & Michigan als eventuele back-up.


Ik heb echt het idee dat de odd niet klopt en eigenlijk ondersteunen de polls dat zelfs die volgens mij altijd lichtelijk democratisch leunen. Zodoende de volgende bet:


3 punten @3 US Senate Elections 2020 majority republikeinen (Unibet & Williamhill).

4 Vind ik leuk's
It's not gambling if you always win

@datel13 wat is je Stake voor bovenstaande bet?

0 Vind ik leuk's

@datel13 Wat vind je van de bet Trump to win most states (not incl. DC) @ 2.25 (Bwin)

0 Vind ik leuk's

@markhave 3 punten!


@tombet Lastig als je nu kijkt naar RCP staat het als volgt:




12 staten sowieso naar Biden en 10 sowieso naar Trump. Dan heb je de volgende staten die nog niet verdeeld zijn:


Maine -> Zeker Biden


Nevada -> Waarschinlijk Biden, maar Trump maakt een kleine kans.

Winconsin -> Waarschinlijk Biden, maar Trump maakt een kleine kans.

Minnesota -> Waarschinlijk Biden, maar Trump maakt een kleine kans.


Pennsylvenia -> Waarschinlijk Biden, maar Trump maakt kans.

Michigan -> Waarschinlijk Biden, maar Trump maakt kans.


North Carolina -> Waarschijnlijk Trump, maar Biden maakt kans. (15)

Florida -> Waarschijnlijk Trump, maar Biden maakt kans. (29)

Arizona -> Waarschijnlijk Trump, maar Biden maakt kans. (11)


Georgia -> Waarschinlijk Trump, maar Biden maakt een kleine kans. (16)

Ohio -> Waarschinlijk Trump, maar Biden maakt een kleine kans. (18)

Iowa -> Waarschinlijk Trump, maar Biden maakt een kleine kans. (6)

Texas -> Waarschinlijk Trump, maar Biden maakt een kleine kans. (38)


Nebraska -> Zeker Trump (1)


Als je het zo verdeeld dan zou je eigenlijk zeggen 4 erbij voor Biden en 5 erbij voor Trump oftewel 16-15 en dan draait het om Pennsylvenia & Michigan. In zo'n geval staat het qua electoral votes zo dicht bij elkaar dat je misschien beter op een Trump win zou kunnen zetten. Als je de zekerheden optelt zou trump zitten op aantal votes 125 + 1+ 38 + 6 + 18 + 16 = 204 votes. Dan zou Trump voldoende hebben aan Florida voor de bet over 221,5 electoral votes @1,7 op Bwin. Ik zeg niet dat de bet niet goed zou gaan, maar ik denk dat er gewoonweg niet voldoende value op zit.

Bericht gewijzigd door datel13 op zo 1 nov. 2020, 10:00
5 Vind ik leuk's
It's not gambling if you always win

@datel13 Dank voor je reactie. Het wordt iig erg interessant deze week. :)

2 Vind ik leuk's

Haha een Unibet special:

Datum waarop de winnaar wordt uitgeroepen:

3 november 2020 @4.00

4 november 2020 @2.25

5-8 november 2020 @4.50

9 november 2020 of later @2.50


Met nu al nieuws over onregelmatigheden bij het stemmen zal de verliezer de uitslag toch aanvechten denk ik. Het zou alleszins een logische volgende stap zijn. Daarentegen als toevallig het verschil tussen beide heren te groot zou blijken geeft de verliezer zich misschien plots ruiterlijk gewonnen. Ik verschiet van niets meer :D Beetje laf maar ik heb enkel ingezet op Biden wins popular vote. Veel succes gewenst aan de durvers ;)

3 Vind ik leuk's
Whenever the question is “why?” – the answer is “money.” Whenever the question is about football referees, the answer is “incompetence.”

Ben jij een Trump fan? Of maakt het jouw helemaal niks uit wie er wint, buiten de weddenschappen om?

1 Vind ik leuk's

Bericht gewijzigd door jeroenunibet81 op ma 2 nov. 2020, 11:04
16 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.