Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Advies gevraagd uitbetaling Bwin?

Hallo beste mensen,
Ik ben nieuw op het forum en heb gelijk een vraag. Sinds korte tijd ben ik actief op BeWin Bwin en heb inmiddels al een behoorlijk bedrag verdient. Nu wilde ik graag advies vragen omtrent het uitbetalen van mijn gewonnen geld naar mijn prive rekening.
Hoe kan ik mijn uitbetalingen het beste laten doen, zodat ik geen problemen krijg (belastingtechnisch)? Als ik een account aanmaak op bijvoorbeeld Moneybookers, of het contant ophaal bij een filiaal van Western Union, is dan het probleem verholpen?
Ik neem namelijk aan dat de belastingdienst vragen gaat stellen als ik meedere keren een x bedrag laat overmaken naar mijn priverekening.
Kan iemand mij meer vertellen hierover?
Alvast bedankt!
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar martinosfr
Country flagmartinosfr in 14-02-2012 11:56 Storten, inzetten en uitbetalen
in 14-02-2012 11:56 Storten, inzetten en uitbetalen
38 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
martinosfr:
onzemichael:
Gewoon een (gratis) Moneybookers account aanmaken en daar je geld op laten storten. Je kunt daar een speciale pinpas voor aanvragen waarmee je ook gewoon kunt betalen :) Stel dat de bd er ooit achterkomt, dan moet je achteraf ook nog betalen over de winsten die je in het verleden hebt behaald. Waarom onnodig risico gaan lopen als je grote winsten haalt?

Dus als ik het goed begrijp is omzeil je eigenlijk de eventueele problemen omtrent belasting, als je alle uitbetalingen/betalingen laat doen op een moneybookersrekening?

Met een Moneybookersaccount maak je het wel moeilijker voor de bd om later evt. belastingen te gaan betalen. Moneybookers (gekoppeld aan je e-mailadres) is eigenlijk een online rekening. Je kunt hiermee ook online dingen kopen, bv. bij Ebay. Ik doe altijd uitbetalingen via MB, dus Unibet --> Moneybookers --> Eigen bankrekening. De bd ziet dus niet dat het om online gokken gaat. Ik zou bv. ook een xbox online kunnen hebben verkocht he ;-)
Mocht je echt meer dan 1000 euro op je moneybookersaccount hebben staan, dan raad ik je aan om een MB-Mastercard aan te gaan schaffen.
Enig nadeel hiervan is dat je vaak fee betaald over bedragen. Maar volgens mij kun je hier ook gewoon geld mee pinnen bij de bank, maar dit weet ik niet zeker.
0 Vind ik leuk's
Een bankrekening met inkomsten niet opgeven bij de belasting - ook Moneybookers - valt volgens mij gewoon onder achterhouden.
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"
chomponthis2005:
Een bankrekening met inkomsten niet opgeven bij de belasting - ook Moneybookers - valt volgens mij gewoon onder achterhouden.

Ja dat lijkt mij ook... Dus misschien het contant laten uitbetalen via Western Union nog een betere optie?
0 Vind ik leuk's
chomponthis2005:
Een bankrekening met inkomsten niet opgeven bij de belasting - ook Moneybookers - valt volgens mij gewoon onder achterhouden.

Klopt, maar het is moeilijker traceerbaar. Bd heeft toegang tot alle bankrekeningen van NL, maar volgens mij die van MB niet.
martinosfr:
chomponthis2005:
Een bankrekening met inkomsten niet opgeven bij de belasting - ook Moneybookers - valt volgens mij gewoon onder achterhouden.

Ja dat lijkt mij ook... Dus misschien het contant laten uitbetalen via Western Union nog een betere optie?

Ook hier moet je belasting over betalen als de bd er achter komt. ;-) Over elke verdiende euro moet de Nederlander belasting betalen.
Elke Nederlander zou per maand belasting moeten betalen als er winst behaald wordt (verliezen worden er immers al afgetrokken). Dan maakt het niet uit of dat je Western Union of MB gebruikt. De bd knijpt volgens mij een oogje toe omdat ze zelf ook wel weten dat het vaak om kleine bedragen gaat. Een enkeling weer grote bedragen te pakken en die zullen ze ook echt wel vinden. De bd kan je dan aanslaan voor de afgelopen jaren dat je winst hebt gepakt en vervolgens kan je elke maand belasting aangifte doen.
0 Vind ik leuk's
onzemichael:
Klopt, maar het is moeilijker traceerbaar. Bd heeft toegang tot alle bankrekeningen van NL, maar volgens mij die van MB niet.

Idd, dit is de hamvraag, Michael. Iemand die hier antwoord op heeft?
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"
chomponthis2005:
onzemichael:
Klopt, maar het is moeilijker traceerbaar. Bd heeft toegang tot alle bankrekeningen van NL, maar volgens mij die van MB niet.

Idd, dit is de hamvraag, Michael. Iemand die hier antwoord op heeft?

Moneybookers is gekoppeld aan je e-mailadres en niet aan je bankrekening of sofi-nummer. De bd heeft hier dus geen toegang tot :)
0 Vind ik leuk's
onzemichael:
chomponthis2005:
onzemichael:
Klopt, maar het is moeilijker traceerbaar. Bd heeft toegang tot alle bankrekeningen van NL, maar volgens mij die van MB niet.

Idd, dit is de hamvraag, Michael. Iemand die hier antwoord op heeft?

Moneybookers is gekoppeld aan je e-mailadres en niet aan je bankrekening of sofi-nummer. De bd heeft hier dus geen toegang tot :)
De BD kan wel contact opnemen met Moneybookers om alle gegevens op tevragen, ik weet dit niet zeker, maar volgens mij staat in de voorwaarden vermeld dat ze dan zullen meewerken.
En wat je verteld over xbox verkopen enzo, klopt dat kan, maar die kan je maar 1 keer verkopen, niet meerdere keren per jaar.
Onderschat de BD niet, ze zijn echt niet dom, ze komen gewoon mensen tekort, stond gister nog in de kranten.
0 Vind ik leuk's
Volgens mij kunnen ze bij MB/Neteller etc deze gegevens juist niet opvragen. Daarom is het via deze weg vrijwel onmogelijk voor de BD om hierachter te komen. Ik maak het geld ook niet over van Neteller naar me bankrekening dus ze hebben eigenlijk niet eens een reden om mij te controleren.
0 Vind ik leuk's
mojos:
De BD kan wel contact opnemen met Moneybookers om alle gegevens op tevragen, ik weet dit niet zeker, maar volgens mij staat in de voorwaarden vermeld dat ze dan zullen meewerken.

Nee, moneybookers zal niet zomaar gegevens vrijgeven aan de NL belastingdienst.
mojos:
Onderschat de BD niet, ze zijn echt niet dom, ze komen gewoon mensen tekort, stond gister nog in de kranten.

Klopt, ze zijn inderdaad niet dom maar aangezien ze het erg druk hebben zullen ze mensen die een paar keer wat bedragen van moneybookers afhalen wel met rust laten.
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
vw-crew:
mojos:
De BD kan wel contact opnemen met Moneybookers om alle gegevens op tevragen, ik weet dit niet zeker, maar volgens mij staat in de voorwaarden vermeld dat ze dan zullen meewerken.
Nee, moneybookers zal niet zomaar gegevens vrijgeven aan de NL belastingdienst.
mojos:

Niemand heeft ook gezegd dat ze zomaar gegevens vrijgeven, Maar als de belastingdienst de gegevens wilt hebben, reken er maar op dat ze die krijgen. Moneybookers dient zich namelijk aan bepaalde regels te houden net zoals banken dat moeten doen.
Trouwens wel zeer opmerkelijk jou bericht vw- crew, het is verboden om screenshot teplaasten van je winsten omdat mensen daar verkeerde conclusies aan kunnen trekken en wat doe jij, je plaats gewoon tips hoe je de belastingen kan ontwijken, wat dus gewoon strafbaar is en je flink in de schulden kan komen. Want als ze je wel pakken dan ben je dus gewoon echt de LUL.
;-)
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.