Kansspelbelasting betalen na winnen bedrag bij 2 bookmakers
Ik heb 1 maand geleden op twee verschillende bettingsites rond de 2 x3000 euro gewonnen. Dit wel door veel bets te zetten en uiteindelijk op dit bedrag uit te komen. Nu kom ik er vandaag pas achter dat ik hier ook kansspelbelasting over moet betalen. Ik lees dus ook dat dit per bet boven de 450 euro APART MOET? Dit kan ik nooooit meer terugvinden want ik heb mezelf uitgesloten van de betsites. Ik wil geen gezeik met de belastingdienst, maar ik ga ervan uit dat hun ook gaan vragen om bewijs. Of kan ik het aangifte formulier invullen met bijvoorbeeld 3000 winst en 1000 inleg = 2000 euro :30,1 belasting betalen? Ik ben uiteindelijk aan de 3000 euro gekomen door 50 euro in te zetten en zo steesd verder te gaan. Hierbij heb ik dus ook vaker dan 400 euro gewonnen en ook weer verloren en uiteindelijk door intezetten met 800 euro 3000 gewonnen. Deze bedragen heb ik laten uitbetalen aan de bank en ik ben bang dat ze hierachter gaan komen en dat ik dan nog een groter probleem hem
"Dit kan ik nooit meer terug vinden"
Heb je al contact opgenomen met de bookmakers? Om welke bookmakers gaat het eigenlijk?
"Ik lees dus ook dat dit per bet boven de 450 euro APART MOET?"
Wanneer al je gewonnen weddenschappen per maand meer opleveren dan je hebt ingezet dan moet je hierover, mits meer dan 450 euro, kansspelbelasting betalen. Mocht één van je weddenschappen, ongeacht je inzet, meer bedragen dan 450 euro (dus een losse weddenschap) dan moet je over deze ene weddenschap ook kansspelbelasting betalen. Dus: je zet 600 euro in op een odd van 1.01 en wint de weddenschap; dan moet je normaal gesproken kansspelbelasting betalen.
Ik weet niet wat in jouw situatie precies handig is om te doen. Ik zou denk ik als eerste je complete wedgeschiedenis opvragen. Dan weet je in ieder geval zelf hoe het precies zit. Mogelijk kan je daarna advies bij een accountant vragen.
Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst? Hou je ons hier op de hoogte?
"Dit kan ik nooit meer terug vinden"
Heb je al contact opgenomen met de bookmakers? Om welke bookmakers gaat het eigenlijk?
"Ik lees dus ook dat dit per bet boven de 450 euro APART MOET?"
Wanneer al je gewonnen weddenschappen per maand meer opleveren dan je hebt ingezet dan moet je hierover, mits meer dan 450 euro, kansspelbelasting betalen. Mocht één van je weddenschappen, ongeacht je inzet, meer bedragen dan 450 euro (dus een losse weddenschap) dan moet je over deze ene weddenschap ook kansspelbelasting betalen. Dus: je zet 600 euro in op een odd van 1.01 en wint de weddenschap; dan moet je normaal gesproken kansspelbelasting betalen.
Ik weet niet wat in jouw situatie precies handig is om te doen. Ik zou denk ik als eerste je complete wedgeschiedenis opvragen. Dan weet je in ieder geval zelf hoe het precies zit. Mogelijk kan je daarna advies bij een accountant vragen.
Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst? Hou je ons hier op de hoogte?
Als je dit niet laat uitbetalen die ene weddenschap, hoe kan de belastingdienst dit dan ooit controleren??
Ik laat weten wat ik doe en wat de uitkomst is, maar ik denk dat ik maandag bel naar de belastingdienst en maar gewoon eerlijk ben. De bookmakers (dafabet en spin sports) heb ik geïnformeerd maar er moet eerst bekeken worden of mijn account open gezet kan worden. Dit duurt minstens een week
Zou het ook zo kunnen zijn dat ik de bedragen van 3000 euro invul op het belastingformulier, daar belasting over betaal en verder niks betaal over de andere weddenschappen? Of gaat de belasting de bookmaker hierover informeren en controleren of dit daadwerkelijk zo is. De overige bets die ik in de tussentijd heb gewonnen staan bijvoorbeeld niet op mijn rekening en kunnen ze dus ook niet zomaar controleren zonder in mijn account van de bookmakers te kijkenn.
Je moet geen slapende honden wakker maken zeg ik altijd! Indien het bij de bookmaker mogelijk is zou ik een uitbetaling naar Skrill vragen, dan een credit card aanvragen bij Skrill. Vervolgens kun je er uitgaven mee doen of het achterhouden als een mooi buffertje voor slechte tijden.
neem aan dat je belg bent ? zo niet dan zwijgen jongen en net
als thijs zegt gelijk skrill account openen voor de volgende keer
belastingdienst NL zal voor nieuwe wet echt niet lastig doen
Ik ben Nederlander en geen belg. Wat houdt die nieuwe wet precies in dan? Ik heb het geld via skrill al op mijn bankrekening gezet. Daar zit ik dus een beetje mee. Als ze zien dat ik 2 x 3000 euro overgemaakt heb gekregen. Of ze dit nirt gaan controleren. En komt dit evt op de belastingaangifte volgend jaar? Misschien domme vragen maar heb er totaal geen weet van. Ben op dit moment ook gelijk gestopt met gokken.
Zoek het forum eens door, er zijn al aardig wat topics hierover.
Met dit soort bedragen hoef je je niet druk te maken om de belastingdienst. Als k jou was zou ik 1000 euro per keer overmaken en dit max 1 keer in de week. Wil je het zekere voor het onzekere zoals hierboven aangegeven dan een Skrill of Neteller account aanmaken, een pasje aanvragen en je kan het geld daarheen overmaken. Vervolgens kan je dit geld zwart opmaken door te pinnen in winkels of bij een pinautomaat. De bijkomende limieten hiervoor kan je op de websites vinden van Skrill en Neteller.
Maak je het over naar je eigen bankrekening zorg er dan wel voor dat je niet de gehele 6000 op je spaarrekening zet, de belastingdienst kan je rekening checken aan de hand van je belastingopgave aan het begin van het jaar. Maar je hebt dan nog 6 maanden de tijd om deze 6000 uit te geven.
Ik heb nu 1500 opgemaakt maar ik verdien deze zomer ook wel weer wat bij qua geld. Dit zou betekenen dat ik alsnog als student rond de 5000 op de spaar zou hebben staan. Wat zouden ze dan precies kunnen controleren? De bedragen heb ik via skrill (3000 en 3000) in een keer gekregen. Maar zover ik het begrijp hoef ik me geen zorgen te maken dat de rabobank dit in dit geval door gaat geven. Begrijp alleen niet zo goed hoe het precies zit eanneer ze aan het eind van dit jaar gaan kijken
Zoek het forum eens door, er zijn al aardig wat topics hierover.
Met dit soort bedragen hoef je je niet druk te maken om de belastingdienst. Als k jou was zou ik 1000 euro per keer overmaken en dit max 1 keer in de week. Wil je het zekere voor het onzekere zoals hierboven aangegeven dan een Skrill of Neteller account aanmaken, een pasje aanvragen en je kan het geld daarheen overmaken. Vervolgens kan je dit geld zwart opmaken door te pinnen in winkels of bij een pinautomaat. De bijkomende limieten hiervoor kan je op de websites vinden van Skrill en Neteller.
Maak je het over naar je eigen bankrekening zorg er dan wel voor dat je niet de gehele 6000 op je spaarrekening zet, de belastingdienst checkt aan het begin van het jaar je rekening i.v.m. je belastingopgave. Maar je hebt dan nog 6 maanden de tijd om deze 6000 uit te geven.
Dit is onzin, ze checken helemaal niet 1x per jaar (31-12). Dit is puur de peildatum voor box 3 aangezien het anders niet te doen is met saldo’s en mutaties
via iemand werkzaam in de wedbranche weet ik dat de BD op dit moment nauw samenwerkt met allerlei betaalportals zoals thrustly etc en dat grote transacties er tussen uit worden gepikt.