Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Kansspelbelasting veschuldigd na gewonnen weddenschap?

Hallo, ik ben nieuw op dit forum dus sorry als deze vraag al een keer langs is geweest.
Ik heb sinds januari dit jaar regelmatig gebet op sportwedstrijden via unibet en william hill.
Nu hou ik alle stortingen en opnames die ik doe bij in een excelsheet om te zien of ik winst maak of niet.
Mijn opnames en stortingen gingen allemaal via de bank.
Ik ben nu student en heb verder geen inkomen dus probeer ik via betten wat te verdienen. Nu is dat sinds januari dit jaar aardig gelukt, ruim boven de grens van 454 euro winst gemaakt.
Wat ik wil weten is of ik kansspelbelasting van 29% moet betalen over de winst die ik dit jaar heb gemaakt, en zo ja wanneer moet ik dat aangeven? Ik heb tot nu toe niks aangegeven bij de belastingdienst, dus is het ook goed dat je alles in een keer aangeeft aan het eind van 2013?
En is het uberhaupt verstandig om dit aan te geven of komt de belastingdienst hier toch niet achter?
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar besiktasli1984
Country flagbesiktasli1984 in 20-06-2013 12:13 Storten, inzetten en uitbetalen
in 20-06-2013 12:13 Storten, inzetten en uitbetalen
48 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
De belastingen hebben die mee ingezet of voor een deel ingezet bij het afsluiten van je weddenschap? Nee ik dacht het niet dus zoals de meeste gwn niks aangeven
0 Vind ik leuk's
Het beste is wat betreft het ontduiken van belasting gewoon een Moneybookers account aanmaken en daar alles op storten, betaalpas aanvragen via Moneybookers en hiermee kan je ook gewoon betalen in Nederland(Niet overal dacht ik maar dat kan jezelf even opzoeken). Door het op moneybookers te zetten hoef je geen belasting te betalen:)
En daarnaast als je het terugstort op rekening doe het dan in kleine delen in plaats van grote sommen geld.
0 Vind ik leuk's
En met je MB card kun je wel overal pinnen, dus cash uit de muur. Is ook makkelijk en zo omzeil je volgens mij alles.
0 Vind ik leuk's
Volgens mij worden die geldstromen ook geregistreerd hoor uit een pin automaat...
en voor zover ik weet is er niet langer een bankgeheim..... wat wil zeggen dat de overheid volgens mij maar al te goed weet wie wat met welke betaalmiddelen betaald. dus als je nu als een gek gaat moneybooken staan ze meer dan waarschijnlijk ook eens aan jouw deur ;o) ....
ochja wie ben ik om te oordelen, ik werk maximaal met 50 euro van mezelf verhoogd met hier en daar een bonus ;o)
0 Vind ik leuk's
Bericht gewijzigd door wedden op di 13 jul. 2021, 12:46
0 Vind ik leuk's
Earrebarre yn e jarre bedarre

Ik las net op nu.nl dat online gokkers 29% kansspelbelasting moeten gaan betalen en dat dit per 1 juli in moet gaan.


https://www.nu.nl/politiek/4192614/online-gokkers-gaan-29-procent-belasting-betalen.html

Bericht gewijzigd door wedden op di 13 jul. 2021, 12:46
0 Vind ik leuk's
Toto Sigarenboer
Let op wat er gaat gebeuren. Slechts een beperkt aantal bookmakers zal de moeite nemen om een licentie te krijgen voor de Nederlandse markt. Vervolgens is het voor wedders totaal onaantrekkelijk om daar te gaan inzetten aangezien de bookmaker automatisch kansspelbelasting zal heffen op winsten boven een bepaald bedrag, zoals nu ook het geval is bij toto.nl. En zeg nu eerlijk, welke serieuze wedder maakt er gebruik van toto.nl? Niemand.

Dus wat gaat er gebeuren? Wedders zullen gebruik blijven maken van de bookmakers met aantrekkelijke odds en waar geen belasting wordt geheven. De vraag is dan even in hoeverre bookmakers zonder licentie nog Nederlanders gaan accepteren aangezien de overheid mogelijk de sancties gaat verscherpen op "illegale" bookmakers.
Daarnaast is het de vraag in welke mate de overheid gaat handhaven ten opzichte van de wedders die gebruik maken van bookmakers zonder licentie. Zo riskeren wedders in België een fikse boete als ze gebruik maken van een bookmaker die niet op de lijst staan met toegestane bookmakers.
0 Vind ik leuk's
multimaker:
Let op wat er gaat gebeuren. Slechts een beperkt aantal bookmakers zal de moeite nemen om een licentie te krijgen voor de Nederlandse markt. Vervolgens is het voor wedders totaal onaantrekkelijk om daar te gaan inzetten aangezien de bookmaker automatisch kansspelbelasting zal heffen op winsten boven een bepaald bedrag, zoals nu ook het geval is bij toto.nl. En zeg nu eerlijk, welke serieuze wedder maakt er gebruik van toto.nl? Niemand.

Dus wat gaat er gebeuren? Wedders zullen gebruik blijven maken van de bookmakers met aantrekkelijke odds en waar geen belasting wordt geheven. De vraag is dan even in hoeverre bookmakers zonder licentie nog Nederlanders gaan accepteren aangezien de overheid mogelijk de sancties gaat verscherpen op "illegale" bookmakers.
Daarnaast is het de vraag in welke mate de overheid gaat handhaven ten opzichte van de wedders die gebruik maken van bookmakers zonder licentie. Zo riskeren wedders in België een fikse boete als ze gebruik maken van een bookmaker die niet op de lijst staan met toegestane bookmakers.


Dit is precies wat er gaat gebeuren.
Maar als de vrijstelling van 449 euro ook voor de toekomstige gelicentieerde bookmakers gaat gelden zoals bij de Toto dan zou ik het nog wel kunnen accepteren. Zo groot zijn mijn weddenschappen toch niet. Vraag blijft welke bookmakers een licentie gaat aanvragen, zelf denk ik dat de exchanges zoals betfair en smarkets (die toch vaak de beste odds hebben) dat helaas niet gaan doen.
0 Vind ik leuk's
Bijkomend nadeel is dat de Kansspelautoriteit in zijn marktscan heeft geadviseerd om zogenaamd 'gevaarlijke' betting markets op te schorten. Hierbij valt te denken aan de weddenschappen op kaarten/corners, maar ook de weddenschappen die worden aangeboden op de lagere leagues waar geen camera's aanwezig zijn. En dan zijn we er nog niet eens; daarnaast willen ze dat ook de 'verslavingsgevoelige' betting markets worden gesloten. Dan zult u waarschijnlijk denken wat precies de verslavingsgevoelige betting markets zijn. Nou, dit wordt zo uitgelegd door de Kansspelautoriteit:

Een ander internationaal bekend fenomeen is zogeheten spread betting. Bij deze vorm van sportweddenschappen is het prijzenschema zeer gevoelig voor extreme uitslagen, en vormen daarmee een groot risico voor onervaren deelnemers. In het Wetsvoorstel Kansspelen op afstand is 'spread betting' vanwege deze risico’s uitgesloten.

Deze verregaande betutteling is hierbij nog niet beëindigd; ook de groep die het meest vatbaar is voor verslaving zal (hoogst waarschijnlijk) te lijden hebben onder de nieuwe wet: de 18 tot 24-jarigen. Op dit moment is het zo dat deze groep, in verband met de grote verslavingsgevoeligheid, een maximaal in te leggen bedrag per week krijgt opgelegd. Dit bedrag staat dit moment vast op 100 euro en de Kansspelautoriteit vindt dit beleid 'passend' bij het risico dat sportwedden met zich meebrengt.

Natuurlijk zal geen een bookmaker al deze voorwaarden accepteren dus ik ben benieuwd waar dit alles op gaat uit draaien. De kansspelautoriteit heeft er vertrouwen in dat binnen 3 jaar 80% van alle Nederlandse spelers zijn sportweddenschappen afsluit op binnenlandse 'gelicentieerde' bookmakers. Ik zeg: in nog geen 100 jaar met al deze achterlijke voorwaarden, verzonnen door mensen die duidelijk geen kijk op de zaak hebben.
0 Vind ik leuk's
rensie32:
Bijkomend nadeel is dat de Kansspelautoriteit in zijn marktscan heeft geadviseerd om zogenaamd 'gevaarlijke' betting markets op te schorten. Hierbij valt te denken aan de weddenschappen op kaarten/corners, maar ook de weddenschappen die worden aangeboden op de lagere leagues waar geen camera's aanwezig zijn. En dan zijn we er nog niet eens; daarnaast willen ze dat ook de 'verslavingsgevoelige' betting markets worden gesloten. Dan zult u waarschijnlijk denken wat precies de verslavingsgevoelige betting markets zijn. Nou, dit wordt zo uitgelegd door de Kansspelautoriteit:

Een ander internationaal bekend fenomeen is zogeheten spread betting. Bij deze vorm van sportweddenschappen is het prijzenschema zeer gevoelig voor extreme uitslagen, en vormen daarmee een groot risico voor onervaren deelnemers. In het Wetsvoorstel Kansspelen op afstand is 'spread betting' vanwege deze risico’s uitgesloten.

Deze verregaande betutteling is hierbij nog niet beëindigd; ook de groep die het meest vatbaar is voor verslaving zal (hoogst waarschijnlijk) te lijden hebben onder de nieuwe wet: de 18 tot 24-jarigen. Op dit moment is het zo dat deze groep, in verband met de grote verslavingsgevoeligheid, een maximaal in te leggen bedrag per week krijgt opgelegd. Dit bedrag staat dit moment vast op 100 euro en de Kansspelautoriteit vindt dit beleid 'passend' bij het risico dat sportwedden met zich meebrengt.

Natuurlijk zal geen een bookmaker al deze voorwaarden accepteren dus ik ben benieuwd waar dit alles op gaat uit draaien. De kansspelautoriteit heeft er vertrouwen in dat binnen 3 jaar 80% van alle Nederlandse spelers zijn sportweddenschappen afsluit op binnenlandse 'gelicentieerde' bookmakers. Ik zeg: in nog geen 100 jaar met al deze achterlijke voorwaarden, verzonnen door mensen die duidelijk geen kijk op de zaak hebben.
Vergis je niet hoor, 80%is wel heel veel, maar is mogelijk.

Niet vergeten dat de meeste mensen die wedden, het voor de fun doet, en niet echt veel uit maakt waar of op wat ze spelen, als ze maar wat te spelen hebben.

Daarnaast zullen ze vast wel, net zoals in België mensen proberen af te schrikken die op sites zonder licentie spelen, middels mogelijke hoge boete's.

En deze voorstel slaat trouwens nergens op, geen kleine markten, corners,kaarten. Hiervoor waarschuwde ik tijdje terug nog in het IK BEN KOA topic.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.