Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Kansspelbelasting veschuldigd na gewonnen weddenschap?

Hallo, ik ben nieuw op dit forum dus sorry als deze vraag al een keer langs is geweest.
Ik heb sinds januari dit jaar regelmatig gebet op sportwedstrijden via unibet en william hill.
Nu hou ik alle stortingen en opnames die ik doe bij in een excelsheet om te zien of ik winst maak of niet.
Mijn opnames en stortingen gingen allemaal via de bank.
Ik ben nu student en heb verder geen inkomen dus probeer ik via betten wat te verdienen. Nu is dat sinds januari dit jaar aardig gelukt, ruim boven de grens van 454 euro winst gemaakt.
Wat ik wil weten is of ik kansspelbelasting van 29% moet betalen over de winst die ik dit jaar heb gemaakt, en zo ja wanneer moet ik dat aangeven? Ik heb tot nu toe niks aangegeven bij de belastingdienst, dus is het ook goed dat je alles in een keer aangeeft aan het eind van 2013?
En is het uberhaupt verstandig om dit aan te geven of komt de belastingdienst hier toch niet achter?
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar besiktasli1984
Country flagbesiktasli1984 in 20-06-2013 12:13 Storten, inzetten en uitbetalen
in 20-06-2013 12:13 Storten, inzetten en uitbetalen
48 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Ik lees dat veel partijen tegen de nieuwe wet zijn.Dus het is nog maar de vraag of het wel doorgaat.
0 Vind ik leuk's
random-pinguin:
rensie32:


Deze verregaande betutteling is hierbij nog niet beëindigd; ook de groep die het meest vatbaar is voor verslaving zal (hoogst waarschijnlijk) te lijden hebben onder de nieuwe wet: de 18 tot 24-jarigen. Op dit moment is het zo dat deze groep, in verband met de grote verslavingsgevoeligheid, een maximaal in te leggen bedrag per week krijgt opgelegd. Dit bedrag staat dit moment vast op 100 euro en de Kansspelautoriteit vindt dit beleid 'passend' bij het risico dat sportwedden met zich meebrengt.



Waar heb je dit zien staan?


In de marktscan van de Kansspelautoriteit.
0 Vind ik leuk's
rensie32:
random-pinguin:
rensie32:


Deze verregaande betutteling is hierbij nog niet beëindigd; ook de groep die het meest vatbaar is voor verslaving zal (hoogst waarschijnlijk) te lijden hebben onder de nieuwe wet: de 18 tot 24-jarigen. Op dit moment is het zo dat deze groep, in verband met de grote verslavingsgevoeligheid, een maximaal in te leggen bedrag per week krijgt opgelegd. Dit bedrag staat dit moment vast op 100 euro en de Kansspelautoriteit vindt dit beleid 'passend' bij het risico dat sportwedden met zich meebrengt.



Waar heb je dit zien staan?


In de marktscan van de Kansspelautoriteit.


Heb je een link?
0 Vind ik leuk's
Kijk even op de site van de Nederlandse Kansspelautoriteit en je hebt het zo gevonden. De restricties die ik voordien noemde zijn trouwens nu zichtbaar bij bookmaker Toto. Als het beleid wordt doorgevoerd zal waarschijnlijk elke gelicenseerde bookmaker aan deze restricties moeten voldoen.
0 Vind ik leuk's
rensie32:
Kijk even op de site van de Nederlandse Kansspelautoriteit en je hebt het zo gevonden. De restricties die ik voordien noemde zijn trouwens nu zichtbaar bij bookmaker Toto. Als het beleid wordt doorgevoerd zal waarschijnlijk elke gelicenseerde bookmaker aan deze restricties moeten voldoen.


Heb het gevonden.Tja dat zou idd enorm jammer zijn
0 Vind ik leuk's
Waarbij ik wel moet zeggen dat alle regeltjes natuurlijk heel oud zijn.Waarschijnlijk zullen de limieten worden aangepast.
0 Vind ik leuk's
Hallo,

Ik heb via unibet 826 euro gewonnen (alles bij elkaar opgeteld) Vanaf Oktober 2015 t/m nu.
Moet ik hierover belasting betalen, of kan ik het zo laten en krijg ik geen problemen??

2015: 281,45 eu
2016: 545 eu

Ik heb hier en daar wat gelezen maar het is nog steeds niet duideijk voor mij hoe het nou helemaal zit.

Mvg,
0 Vind ik leuk's
Denk maar niet dat de belastingdienst zich druk gaat maken om €826. En hier is genoeg informatie over te vinden op het internet (en dit forum). Dus ga zelf even op zoek en je krijgt direct duidelijkheid!

(y)
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.