Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Kansspelbelasting veschuldigd na gewonnen weddenschap?

Hallo, ik ben nieuw op dit forum dus sorry als deze vraag al een keer langs is geweest.
Ik heb sinds januari dit jaar regelmatig gebet op sportwedstrijden via unibet en william hill.
Nu hou ik alle stortingen en opnames die ik doe bij in een excelsheet om te zien of ik winst maak of niet.
Mijn opnames en stortingen gingen allemaal via de bank.
Ik ben nu student en heb verder geen inkomen dus probeer ik via betten wat te verdienen. Nu is dat sinds januari dit jaar aardig gelukt, ruim boven de grens van 454 euro winst gemaakt.
Wat ik wil weten is of ik kansspelbelasting van 29% moet betalen over de winst die ik dit jaar heb gemaakt, en zo ja wanneer moet ik dat aangeven? Ik heb tot nu toe niks aangegeven bij de belastingdienst, dus is het ook goed dat je alles in een keer aangeeft aan het eind van 2013?
En is het uberhaupt verstandig om dit aan te geven of komt de belastingdienst hier toch niet achter?
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar besiktasli1984
Country flagbesiktasli1984 in 20-06-2013 12:13 Storten, inzetten en uitbetalen
in 20-06-2013 12:13 Storten, inzetten en uitbetalen
48 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Nu legalisering zo goed als zeker is, is het misschien verstandig dat we met z'n allen de petitie tekenen: https://reguleeronlinekansspelen.petities.nl/

Ik Ben KOA lijkt onze belangen te behartigen..

Bericht gewijzigd door wedden op di 13 jul. 2021, 12:47
0 Vind ik leuk's
Als een bookmaker als Unibet legaal zou worden en dezelfde weddenschappen blijft aanbieden zou ik best gebruik maken van de legale.

Enige reden waarom ik naar de andere bookmakers ben gegaan is vanwege het veel grotere aanbod wat betreft sidebets en het livewedden.
Bij Toto was het aanbod wat dat aangaat echt dramatisch, het is sinds de nieuwe website wel iets beter geworden.

Bij een combinatie van 3 wedstrijden (1X2) met een tientje inleg en quotes tot 2.00 scheelt het misschien 4 euro op een rijtje. Dat is voor mij geen reden om hem persee op een illegale bookmaker te zetten.
0 Vind ik leuk's

Ik snap die 29% belasting nog niet helemaal; gaat dat over de withdrawal of over de winst? En een ROI van +129% is toch onhaalbaar? Ik denk dat weinig bookies zin hebben in zo'n licentie, of zie ik iets over het hoofd? https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/10002449/maximaal-dokken-voor-online-gokken

Bericht gewijzigd door wedden op di 13 jul. 2021, 12:48
0 Vind ik leuk's
In mijn ogen is die belasting heffen totaal onzinnig. Er zullen weinig bookies een licentie aanvragen en de echte gokkers blijven bij een belastingvrije bookie spelen, al dat niet illegaal.
0 Vind ik leuk's
junkie:
gokkers blijven bij een belastingvrije bookie spelen, al dan niet illegaal.


Dit hangt volledig af van hoe de overheid gaat handhaven. Als wordt ingezet op boetes uitdelen aan illegale bookmakers, boetes uitdelen aan illegale spelers, geldstromen van en naar illegale bookmakers platleggen dan denk ik dat het het gebruik van illegale bookmakers in Nederland snel afnemen.

Daarnaast is de kans heel groot dat bookmakers (die niet voor de Nederlandse markt gaan) zelf de keuze gaan maken om Nederlanders niet langer te accepteren omdat ze anders een enorme boete riskeren. Op dit moment wordt er, op enkele boetes aan bookmakers na, nauwelijks gehandhaafd en heerst er een soort gedoogbeleid. Daardoor is de keuze aan bookmakers enorm voor de Nederlandse wedders.
0 Vind ik leuk's
Daar heb je zeker een goed punt multimaker. Al denk ik toch dat het niet erg moeilijk zal zijn om bij een bookie zonder licentie te spelen omdat de kleinere geldstromen via skrill haast niet te controleren zijn voor de overheid. Ikzelf speel geen mega bedragen, gok gewoon voor de fun en daarom denk ik dat ze dat soort spelers niet gaan pakken. Het zal om de grote vissen gaan.
0 Vind ik leuk's
junkie:
Daar heb je zeker een goed punt multimaker. Al denk ik toch dat het niet erg moeilijk zal zijn om bij een bookie zonder licentie te spelen omdat de kleinere geldstromen via skrill haast niet te controleren zijn voor de overheid. Ikzelf speel geen mega bedragen, gok gewoon voor de fun en daarom denk ik dat ze dat soort spelers niet gaan pakken. Het zal om de grote vissen gaan.

junkie:

Daar heb je zeker een goed punt multimaker. Al denk ik toch dat het niet erg moeilijk zal zijn om bij een bookie zonder licentie te spelen omdat de kleinere geldstromen via skrill haast niet te controleren zijn voor de overheid. Ikzelf speel geen mega bedragen, gok gewoon voor de fun en daarom denk ik dat ze dat soort spelers niet gaan pakken. Het zal om de grote vissen gaan.



Daar zou ik niet al te zeker van zijn. Dit artikel is dan wel uit 2014, maar iets soortgelijks kan zomaar gebeuren na legalisatie/regulering: https://nl.pokernews.com/nieuws/2014/03/mogelijke-blokkering-van-betalingen-via-ideal-en-e-wallets-d-14684.htm

Bericht gewijzigd door wedden op di 13 jul. 2021, 12:48
0 Vind ik leuk's
Het zou goed zijn dat die nieuwe wet er niet door gaat komen.Het zou een drama zijn voor de speler.
Bookmakers die zijn gebonden aan de onrealistische regeltjes van de Nederlandse overheid.
0 Vind ik leuk's
hallo,

ik heb het afgelopen weekend best veel geld (zo'n 2000 euro) gewonnen met weddenschappen op tennis. Ik heb steeds 100 of 200 euro ingezet en hier kreeg ik dan bijvoorbeeld 500 euro voor terug. Ik heb dit bedrag in delen van 50 of 100 euro teruggestort op mijn bankrekening. Krijg ik nu te maken met kansspelbelasting? Ik heb geen idee hoe dit allemaal werkt. Alvast bedankt
0 Vind ik leuk's
franks:
hallo,

ik heb het afgelopen weekend best veel geld (zo'n 2000 euro) gewonnen met weddenschappen op tennis. Ik heb steeds 100 of 200 euro ingezet en hier kreeg ik dan bijvoorbeeld 500 euro voor terug. Ik heb dit bedrag in delen van 50 of 100 euro teruggestort op mijn bankrekening. Krijg ik nu te maken met kansspelbelasting? Ik heb geen idee hoe dit allemaal werkt. Alvast bedankt

Simpel antwoord: nee. Moeilijker antwoord: er is een heel kleine kans dat de Belastingdienst aan het einde van het jaar vindt dat jij te veel geld op je bankrekening hebt staan in vergelijking met het inkomen dat jij hebt. Als je als particulier tienduizenden euro's meer op je bankrekening hebt staan dan je verdient, komt de Belastingdienst daar achter. Echter: 2000 is dermate 'weinig' dat het bedrag niet opvalt.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.