Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Experiment: Correct Score Layen

Beste leden,

Ik start hier een topic om eens een experiment te proberen en er een overzicht van te krijgen. De bedoeling is dat ik via betfair matchen ga layen op correct score 0-0. Misschien hier even ter verduidelijking uitleggen wat backen en layen is. Als voorbeeld match heb ik hier England-Brazil en zoals je kan zien zie je veel verschillende vakjes. De blauwe vakjes willen zeggen dat je een score backt en de rode wilt zeggen dat je die score Layt. Het verschil tussen backen en layen is dat als je een score backt dat je zegt dat het die score gaat worden. Lay je een score dan zeg je dat het die score zeker niet gaat worden.

Meer interessante forum topics & artikelen over Betfair:

- https://www.voetbalwedden.net/forum/bookmakers-111/betfair-handleiding-voor-beginners (Betfair, een handleiding voor beginners)

- https://www.voetbalwedden.net/forum/bookmakers-111/traden-en-sure-winnen-op-betfair (Traden en sure winnen op betfair)

- https://www.voetbalwedden.net/kenniscentrum/backen-en-layen (Betfair, uitleg backen en layen)

- https://www.voetbalwedden.net/kenniscentrum/bankroll (Risicoloos een bankroll opbouwen bij Bookmakers)


Zoals je op de onderstaande afbeelding kan zien zie je in de gele cirkel de back odd staan dit wilt zeggen als je denkt dat het 0-0 blijft je inzet maar de odd (in dit geval 11) terug krijgt min de commissie voor betfair zelf (5%). In de groene cirkel zie je dan de odd voor de lay kant als je deze neemt dan zeg je dus dat het zeker geen 0-0 gaat blijven in deze wedstrijd. maar je uitbetaling werkt aan de lay kant wel net iets anders.


Hier zie je een voorbeeld van een back op 0-0. Als ik dit dus doe denk ik dat het 0-0 gaat blijven in deze wedstrijd. aan de rechterkant zie je ook de "betslip" daar kun je zien dat de odd 11€ is mijn inzet 10€ en mijn profit (winst) 100€ is. Let op hier gaat nog de commissie van betfair af. dus welk bedrag is dan je winst zul je denken? dat kun je zien onder de correcte score dieje in begin hebt aangeklikt in dit geval dus 0-0 met als winst 95€


Nu het voorbeeld van de lay kant. Op de afbeelding kun je zien dat ik 0-0 lay (het word dus zeker geen 0-0) aan een odd van 12 met de zelfde stake van 10€. Nu zie achter de stake 110€ staan. Dit wilt zeggen als het toch 0-0 moest blijven zal dit het bedrag zijn dat je gaat verliezen. (dit word berekend als volgt odd -1 x de stake. in dit geval dus 12-1=11*10=110) Dit kun je ook zien bij de correcte scores waar je de lay hebt aangeklikt. maar wat kan je dan winnen? dat bedrag staat bij de andere scores bijvoorbeeld 0-1 brengt me dan 9.50€ op. Dit is dus eigenlijk je "stake" min de commissie voor betfair. Waarom verlies je zoveel geld als het 0-0 blijft? Als je layt speel je zelf eigenlijk voor bookmaker. Dit wilt zeggen dat jij dat de mensen moet uitbetalen die de bet wel juist hadden.

Nu kun je dus uw back of lay plaatsen door op "place bet" te klikken en dan te bevestigen. wat er ook kan gebeuren is dat je bet niet gematched is. Dit kun je zien als het rood word zoals op onder staande afbeelding. Waarom is de Back of Lay niet gematched? dit kan zijn Omdat er niet genoeg geld in de wedstrijd zit om je bet te matchen. (onder de odd kun je zien hoeveel geld in die score op die odd ingezet is) Het kan ook zijn dat je niet genoeg geld op je account hebt staan om een back of lay te plaatsen. Ook kan het zijn dat de odd net gewijzigd is als je uw bet wou plaatsen. in dit geval kun je je bet laten staan en hopen dat die aan jouw gevraagde odd nog gematched word. of de back of lay opnieuw plaatsen aan de nieuwe odd. vergeet zeker deze dan niet te annuleren anders heb je uw back of lay misschien 2x geplaatst aan 2 verschillende odds. wil je toch de hogere odd houden kun je deze dus laten staan. ook kun je 'keep'" aanvinken dan blijft je back of lay staan ook al begint de wedstrijd en probeert betfair zelf de bet tijdens de wedstrijd nog te plaatsen aan de odd en stake die jij op voorhand had ingegeven.


Je back of lay is succesvol geplaatst als deze dus groen ziet in je "betslip" zoals op onderstaande afbeelding. Bij deze zie je dus dat ik een lay heb geplaatst op een 0-0 correcte score. dit wilt zeggen als ik mijn bet wil winnen dat er een goal moet vallen. Aan welke kant dat die goal valt maakt dus niet uit. je ziet ook dat ik 5.26€ heb ingezet. Waarom ik zoon raar bedrag heb ingezet is omdat ik graag een rond bedrag terug wou winnen (5€). Moest het toch 0-0 blijven zie je dat ik 57.86€ verlies. Dit bedrag word dus ook meteen van uw account afgehaald. deze krijg je natuurlijk weer terug als uw back of lay juist is.


England v Brazil Correct score 0-0 LAY (y)

Mexico - Jamaica Correct score 0-0 LAY (n)

Account € = -42.34

-42.34

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar kampers
Country flagkampers in 6-02-2013 07:09 Hulp en advies
in 6-02-2013 07:09 Hulp en advies
44 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Terug een nieuwe start betere selectie voorwaarden en lets make cash
Porto - Olhanense €173.58
Nacional - Benfica €105.20
Waasland-Beveren - Anderlecht €92.05
Academica - Rio Ave €52.60
Zaragoza - Real Sociedad €52.60
Man Utd - Everton €81.53
Basel - Sion €78.90
Ajax - Roda JC €215.66
Feyenoord - AZ Alkmaar €89.42
Standard - Mons €97.31
Bochum - Regensburg €65.75
Sivasspor - Trabzonspor €60.49
Barcelona - Getafe €362.94
0 Vind ik leuk's
Twitter: @kampers1986
Porto - Olhanense €173.58
Nacional - Benfica €105.20
Waasland-Beveren - Anderlecht €92.05
Academica - Rio Ave €52.60
Zaragoza - Real Sociedad €52.60
Man Utd - Everton €81.53
Basel - Sion €78.90
Ajax - Roda JC €215.66
Feyenoord - AZ Alkmaar €89.42
Standard - Mons €97.31
Bochum - Regensburg €65.75
Sivasspor - Trabzonspor €60.49
Barcelona - Getafe €362.94
+65€
0 Vind ik leuk's
Twitter: @kampers1986
Hertha BSC - Union Berlin €97.31
Liverpool - West Brom €99.94
Braga - Pacos Ferreira €73.64
0 Vind ik leuk's
Twitter: @kampers1986
Porto - Olhanense €173.58
Nacional - Benfica €105.20
Waasland-Beveren - Anderlecht €92.05
Academica - Rio Ave €52.60
Zaragoza - Real Sociedad €52.60
Man Utd - Everton €81.53
Basel - Sion €78.90
Ajax - Roda JC €215.66
Feyenoord - AZ Alkmaar €89.42
Standard - Mons €97.31
Bochum - Regensburg €65.75
Sivasspor - Trabzonspor €60.49
Barcelona - Getafe €362.94
Hertha BSC - Union Berlin €97.31
Liverpool - West Brom €99.94
Braga - Pacos Ferreira €73.64
65€ + 15€ = +80
0 Vind ik leuk's
Twitter: @kampers1986
Middlesbrough - Leeds €81.53
Wycombe - Bradford €63.12
0 Vind ik leuk's
Twitter: @kampers1986
kampers:

Barcelona - Getafe €362.94

Hey Kampers, ik hoop dat je het na onze woordenwisseling van vorige week niet erg vind dat ik me nog eens meld in je topic. Ik kom niet om te stangen ofzo (echt niet!), maar ben gewoon benieuwd hoe je tactiek het er in de praktijk van afbrengt en daarom kom ik met een serieuze vraag.
Namelijk: begrijp ik de door jou gegeven cijfers goed dat je echt 362,94 euro hebt ingezet om 5 euro te verdienen?? Oftewel je hebt effectief een odd gespeeld van 1.014? Ik snap dat de kans op mislukken van deze enkele bet heel erg laag is want Barcelona scoort altijd wel en speelt voor de competitie vrijwel nooit 0-0. Maar vrijwel nooit is nog heel wat anders dan nooit. Als je dit soort bets systematisch over een langere periode speelt (wat wel de bedoeling is met zo'n strategie, toch?), dan ga je dus al de boot in als een wedstrijd als deze eens in de 72 wedstrijden toch in 0-0 eindigt.
En ok, Barca is natuurlijk een geval apart. Maar je hebt bijvoorbeeld ook 215,66 euro ingezet om 5 euro te winnen op Ajax-Roda. Dan speel je dus effectief een odd van 1.023. Nou was ik toevallig bij die wedstrijd aanwezig in de ArenA (gratis kaartjes gekregen van m'n schoonvader), en ik kan je vertellen dat die wedstrijd absoluut makkelijk in 0-0 had kunnen eindigen. Ajax speelde enorm slecht en had totaal geen antwoord op het extreem defensieve anti-voetbal van Roda. Beide goals vielen eigenlijk uit het niets. Het risico dat je dan neemt om 5 magere eurotjes te winnen is dan toch absurd hoog?
Daarom mijn vragen:
Wat zijn de selectiecriteria die je voor je picks gebruikt? Je zegt namelijk in je eerste post van deze pagina dat je nieuwe selectie voorwaarden hebt en daarom je verliezen tot dan toe niet doorrekent in je overzicht, maar welke regels hanteer je dan (en hoe zijn deze na je eerste verliezen veranderd)? De odds die je speelt varieren namelijk enorm, je zet tussen de 50 en 360 euro in. Kijk je bijvoorbeeld alleen naar welke clubs normaal gesproken veel scoren, of hou je toch ook rekening met de odds die je kunt krijgen? Is er ook nog een minimum odd waar je de potentiele winst echt te weinig vindt worden?
En daaruit voortvloeiend: speel je deze picks ook daadwerkelijk 'in het echt' of hou je het alleen theoretisch bij in dit topic om de tactiek te testen?
Ik hoop dat je begrijpt dat ik je echt niet loop te stangen of alleen maar kritiek wil leveren ofzo. Ben gewoon nieuwsgierig hoe deze tactiek gaat lopen en vind het daarom (ook voor andere volgers van dit topic) nuttig om te weten hoe je precies speelt. Succes met je picks van vandaag alvast!
0 Vind ik leuk's
Makker, staakt uw wild geraas!
Ik snap dat die match 0-0 kan eindigen maar ik bazeer me op cijfers en niets anders. aan de hand van cijfers kun je theoretisch bereken hoeveel % kans er is op 1,2,3,4.. goals in die wedstrijd.En eigenlijk kun je zo zelf de juist scoren gaan voorspellen eigenlijk zoals ook HT/FT. maar dit is natuurlijk niet haalbaar omdat daar veel meer factoren bij meespelen :) . ik hou het voorlopig dus idd alleen met het in dit topic te plaatsen. Zoals je ziet heb ik nu 16wedstrijden gespeeld zonder 1 fout. om dat het risico zo laag is. winstkans van +-90%
0 Vind ik leuk's
Twitter: @kampers1986
kampers:
Zoals je ziet heb ik nu 16wedstrijden gespeeld zonder 1 fout. om dat het risico zo laag is. winstkans van +-90%

Als je een winstkans hebt van +- 90%, bedoel je dus dat op de lange termijn ongeveer 9 vd 10 bets die je plaats goed zullen zijn? Dan ga je met de selecties zoals je ze nu hebt toch keihard verlies leiden? Want de gemiddelde odd die je speelt ligt ver onder de 1.10! Met die ene bet die je verliest, verlies je dan meer dan je met de winsten van de overige 9 kunt goedmaken.
Daarnaast is het natuurlijk niet helemaal waar dat je nog niks fout hebt, op de vorige pagina staan 3 picks die in 0-0 geeindigd zijn. Als je die meerekent sta je gewoon op verlies. Hoe heb je precies je selectievoorwaarden veranderd waardoor je vindt dat je die verliezen nu niet meer hoeft mee te rekenen?
0 Vind ik leuk's
Makker, staakt uw wild geraas!
Er is een verschil tussen een winstkans van 90% op 1 bet en 90% van je bets winnen he als ik er nu 1 verlies heb ik bv 17-1, en ik denk aan een gemiddelde van 1fout op 35-50matchen te kunnen komen.als je een gemiddelde maakt van het verlies dat ik kan lopen van bovenstaande kom je op 112€ 35machten juist = 175€ 175-112=63€winst als je 1x verliest op de 35. maar we gaan het hier bijhouden wat het gaat worden hoeveel ik er zo juist kan hebben op 100. en deze odds zijn ook allemaal prematch gekeken je kan dat risico nog verkleinen door de match te kijken en live te plaatsen aan betere odds.
0 Vind ik leuk's
Twitter: @kampers1986
Hmm, dan begrijp ik niet helemaal wat je dan wel bedoelt met winstkans van 90%, wanneer je daarmee niet bedoelt dat je die bet 9 vd 10 keer zou winnen. In dat opzicht is het wellicht beter te praten over strike probability, en als ik je goed begrijp verwacht je dat die bij jou minstens 34 op de 35, oftewel 97% is. Toch? Gewoon om even duidelijk te hebben dat we over hetzelfde praten he.
Is me nog niet duidelijk wat je selectievoorwaarden zijn, hoe je die hebt veranderd en waarom je je 3 verliespartijen die je al hebt behaald niet doorrekent in je winstcijfers. Maar goed, dit:
kampers:
maar we gaan het hier bijhouden wat het gaat worden hoeveel ik er zo juist kan hebben op 100.

is helemaal waar natuurlijk. We kunnen er lang of kort over praten, maar als je straks een flink stel bets hebt geplaatst zien we wel wat de cijfers zijn he.
Succes!
0 Vind ik leuk's
Makker, staakt uw wild geraas!

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.