Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Legaal, beschermd & belastingvrij online spelen? Teken de petitie!



Jij maakt je sportweekend regelmatig extra spannend door de uitslagen van wedstrijden te voorspellen. Je staat daarin niet alleen: honderdduizenden Nederlanders wedden geregeld online.

Toch is het aanbieden van online weddenschappen nog steeds niet mogelijk onder een Nederlandse vergunning. De huidige wet- en regelgeving stamt uit de jaren zestig en sluit niet aan bij de online realiteit van het internettijdperk. Het wetsvoorstel Kansspelen op Afstand (KOA) kan deze situatie veranderen, maar is na jaren wachten nog steeds niet ingevoerd. De politiek blijft maar treuzelen.

En dat terwijl KOA ervoor zorgt dat jij, de speler, belastingvrij gebruik kunt maken van een aantrekkelijk spelaanbod met hoge uitkeringspercentages, en ondertussen verzekerd bent van optimale consumentenbescherming.

Wil jij het wetsvoorstel KOA ondersteunen? Klik dan hier

Een petitie voor online kansspelen. Van belang voor de online speler!

Waarom deze petitie?
Honderdduizenden Nederlanders nemen deel aan online kansspelen, maar momenteel is het aanbieden ervan onder een Nederlandse vergunning niet mogelijk. Het wetsvoorstel KOA verandert dit en zorgt voor een belastingvrije en veilige spelomgeving, een attractief spelaanbod en optimale consumentenbescherming.

Door de petitie te tekenen, kunnen online spelers laten zien aan het parlement dat zij graag legaal, beschermd en belastingvrij online willen spelen.

Wanneer is de petitie succesvol?
Ons doel is het halen van 40.000 stemmen. Lukt dit, dan kunnen we de petitie aanbieden aan staatssecretaris Dijkhoff.
Niet alleen krijgt Dijkhoff hiermee de bevestiging van de Nederlandse online spelers dat zijn koers de juiste is. Het is tegelijk ook een teken richting partijen die mogelijk wat sceptisch staan ten opzichte van regulering, dat de wens tot goede wetgeving en goede bescherming breed gedragen wordt onder online spelers. Kortom: dat aan de belangen van deze grote groep online spelers niet mag worden voorbij gegaan!

Wat is “Ik Ben KOA”?
Ik Ben KOA is een nieuw platform voor en door de online speler. Een plek dus waar spelers informatie kunnen halen of delen over hun rechten en plichten. Wat ze leuk vinden aan online, of juist lastig. En, om informatie te vinden over wetgeving. Informatie over KOA bijvoorbeeld, het wetsvoorstel “Kansspelen Op Afstand” dat online gokken moet gaan reguleren. Een vergunningenstelsel, dus, waardoor de huidige online aanbieders legaal in Nederland hun diensten mogen aanbieden. Dit zodat de online speler net als in veel andere landen legaal online kan pokeren, sportwedden etc., met goede consumentenbescherming en zonder belastingplicht. Daar komt ook meteen de naam “Ik Ben KOA” vandaan. Honderdduizenden Nederlanders hebben met KOA te maken – maar vrijwel niemand weet wat het is! Doel van Ik Ben KOA is een gezicht te geven aan de online speler, zeker ook richting de politiek. En dat is wel nodig ook, want in Den Haag wordt wel vaak óver de online speler gepraat, maar zelden mét die online speler. Wanneer de politiek inziet dat de online speler geen vreemd, ver wezen is met een erg rare hobby, maar een doodgewone burger kan zijn die het leuk, spannend of interessant vindt om soms online een gokje te wagen, dan zal het draagvlak voor de wensen & belangen van deze online spelers ook toenemen. En dus de kans dat naar de wensen van deze spelers wordt geluisterd!

Projectleider van Ik Ben KOA is Rolf Slotboom, namens PokerBond & Centrum voor Verantwoord Spelen al enkele jaren vanuit spelersbelang actief op het Nederlandse kansspelbeleid.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar denise92
Country flag denise92 in 8-12-2015 08:37 Hulp en advies
in 8-12-2015 08:37 Hulp en advies
32 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Hoeveel mensen hebben er al in totaal getekend?
0 Vind ik leuk's
Ik heb zelf in ieder geval getekend. Of het zin heeft of niet het is in ieder geval een hele kleine moeite om te tekenen.
0 Vind ik leuk's
Toto Sigarenboer
Belastingvrij spelen klinkt heel leuk en aantrekkelijk, maar de bookmakers die je dan overhoud en die een licentie zullen aanvragen daar ga je niet vrolijk van worden.

Bookmakers als Dafabet, SBOBet, Pinnacle Sports die zullen daar nooit mee akkoord gaan natuurlijk. Dan houd je weer bookmakers over als Unibet, BWIN en dat soort soft bookmakers.

Sorry, maar laat die licentie maar lekker lang op zich wachten, ik zie eigenlijk geen enkel voordeel voor de NL wedders. Eerder nadelen....
2 Vind ik leuk's
mojos:
Belastingvrij spelen klinkt heel leuk en aantrekkelijk, maar de bookmakers die je dan overhoud en die een licentie zullen aanvragen daar ga je niet vrolijk van worden.

Bookmakers als Dafabet, SBOBet, Pinnacle Sports die zullen daar nooit mee akkoord gaan natuurlijk. Dan houd je weer bookmakers over als Unibet, BWIN en dat soort soft bookmakers.

Sorry, maar laat die licentie maar lekker lang op zich wachten, ik zie eigenlijk geen enkel voordeel voor de NL wedders. Eerder nadelen....


Je kunt bookmakers als SBO/Pinny/ISN/IBC etc ook via brokers gebruiken dus dat maakt qua licenties voor Nederlanders weinig uit..
0 Vind ik leuk's
mokum1995:
mojos:
Belastingvrij spelen klinkt heel leuk en aantrekkelijk, maar de bookmakers die je dan overhoud en die een licentie zullen aanvragen daar ga je niet vrolijk van worden.

Bookmakers als Dafabet, SBOBet, Pinnacle Sports die zullen daar nooit mee akkoord gaan natuurlijk. Dan houd je weer bookmakers over als Unibet, BWIN en dat soort soft bookmakers.

Sorry, maar laat die licentie maar lekker lang op zich wachten, ik zie eigenlijk geen enkel voordeel voor de NL wedders. Eerder nadelen....


Je kunt bookmakers als SBO/Pinny/ISN/IBC etc ook via brokers gebruiken dus dat maakt qua licenties voor Nederlanders weinig uit..
Klopt. Maar reken er maar op dat ze waarschijnlijk wel zo iets gaan doen als in Belgie. Daar loop je kans op een boete van 25.000 euro als je op sites speelt zonder licentie....

Maar goed, wil niet al te negatief gaan doen hier, er zullen vast ook wel voordelen aan zitten, ik heb ze alleen nog niet gevonden.
1 Vind ik leuk's
mojos:
Belastingvrij spelen klinkt heel leuk en aantrekkelijk, maar de bookmakers die je dan overhoud en die een licentie zullen aanvragen daar ga je niet vrolijk van worden.

Bookmakers als Dafabet, SBOBet, Pinnacle Sports die zullen daar nooit mee akkoord gaan natuurlijk. Dan houd je weer bookmakers over als Unibet, BWIN en dat soort soft bookmakers.

Sorry, maar laat die licentie maar lekker lang op zich wachten, ik zie eigenlijk geen enkel voordeel voor de NL wedders. Eerder nadelen....


Je zou als graadmeter het Verenigd Koninkrijk kunnen pakken. Daar is het online gokken belastingvrij. Het is idd zo dat ze bij een hoop bookmakers niet welkom zijn. Ik weet wel dat ze geaccepteerd worden bij Bet365 en Pokerstars, dat is voor mij in principe voldoende.
0 Vind ik leuk's
Ik dacht dat plan was om sites met een licentie belastingvrij te maken, terwijl ze gewoon belasting heffen op winst op sites zonder licentie
0 Vind ik leuk's
Hoi mannen,

Grof gezegd zijn er eigenlijk 4 voordelen:

1. Je speelt legaal. Waarschijnlijk niet de allergrootste trigger voor de meeste sportwedders of pokerspelers die ik ken, maar voor sommige spelers voelt het toch net iets fijner. Niet legaal betekent toch altijd net iets risicovoller, zeker als er een moment zou komen dat overheden, belastingdienst en/of banken ineens zouden besluiten tot ingrepen zoals bijvoorbeeld de aanpak van downloaden in Duitsland. Dat moment is er in Nederland (nog) niet, en hier is vooral het *aanbieden* van online gokken niet legaal, niet zozeer het spelen - maar toch is de switch naar legaal/gelicenseerd mogelijk plezierig.

2. Je speelt met betere consumentenbescherming. Dit zullen de meesten van jullie *wel* erg belangrijk vinden, schat ik. Waarom? Wel, onder deze bescherming valt bijvoorbeeld de bescherming van je spelerstegoeden. Zou er nu iets gebeuren met een niet-gelicenseerde site, kun je gewoonlijk fluiten naar je geld. Ik weet niet precies hoe dit in het sportwedden zit, maar uit de wereld waar ik vandaan kom (het poker) heeft vrijwel iedere speler wel te maken gehad met het kwijtraken van geld doordat een site ineens failliet ging.

3. Bescherming voor diegenen met een mogelijk gokprobleem wordt beter geregeld. Wederom iets dat mogelijk voor de meesten van jullie niet speelt. Immers, de meeste serieuze sportwedders zullen het wedden zien als een skill game, waarbij ze de beste weddenschappen eruit pikken, en waarbij (mogelijke) verslaving simpelweg niet zo'n issue is. Echter, in jouw omgeving zie je mogelijk wel andere mensen die online gokken terwijl dit niet altijd goed voor hen is. Vroegtijdige signalering en toeleiding naar hulp/zorg wordt onder het nieuwe wetsvoorstel beter geregeld dan nu, mede door de actieve zorgplicht van de aanbieder die onderdeel zal zijn van de vergunningsvoorwaarden. Kortom: zou dit mogelijk geen voordeel zijn voor jou persoonlijk, dan misschien wel voor de samenleving als geheel.

4. Je speelt belastingvrij. Ik weet niet precies hoe sportwedders omgaan met belasting, maar voor pokerspelers is dit altijd een belangrijk (en vervelend) issue geweest. Immers, binnen de huidige regels dient de speler belasting af te dragen: een erg pittig percentage, over een (veel te) korte periode, en zonder aftrekposten. (Zie ook: http://pokerbond.nl/component/content/article/41-uncategorised/377-bondsblog, een stuk dat laat zien dat zelfs recreatieve/niet-winnende spelers belast kunnen worden.) Zoals gezegd: ik ben niet volledig op de hoogte hoe sportwedders omgaan met belasting - maar het gegeven dat volgens het huidige wetsvoorstel in de toekomst de gelicenseerde aanbieders belastingplichtig zullen zijn en de speler niet, lijkt mij voor alle sportwedders een veilig/plezierig gevoel.
0 Vind ik leuk's
ikbenkoa:
Hoi mannen,

Grof gezegd zijn er eigenlijk 4 voordelen:

1. Je speelt legaal. Waarschijnlijk niet de allergrootste trigger voor de meeste sportwedders of pokerspelers die ik ken, maar voor sommige spelers voelt het toch net iets fijner. Niet legaal betekent toch altijd net iets risicovoller, zeker als er een moment zou komen dat overheden, belastingdienst en/of banken ineens zouden besluiten tot ingrepen zoals bijvoorbeeld de aanpak van downloaden in Duitsland. Dat moment is er in Nederland (nog) niet, en hier is vooral het *aanbieden* van online gokken niet legaal, niet zozeer het spelen - maar toch is de switch naar legaal/gelicenseerd mogelijk plezierig.
2. Je speelt met betere consumentenbescherming. Dit zullen de meesten van jullie *wel* erg belangrijk vinden, schat ik. Waarom? Wel, onder deze bescherming valt bijvoorbeeld de bescherming van je spelerstegoeden. Zou er nu iets gebeuren met een niet-gelicenseerde site, kun je gewoonlijk fluiten naar je geld. Ik weet niet precies hoe dit in het sportwedden zit, maar uit de wereld waar ik vandaan kom (het poker) heeft vrijwel iedere speler wel te maken gehad met het kwijtraken van geld doordat een site ineens failliet ging.
3. Bescherming voor diegenen met een mogelijk gokprobleem wordt beter geregeld. Wederom iets dat mogelijk voor de meesten van jullie niet speelt. Immers, de meeste serieuze sportwedders zullen het wedden zien als een skill game, waarbij ze de beste weddenschappen eruit pikken, en waarbij (mogelijke) verslaving simpelweg niet zo'n issue is. Echter, in jouw omgeving zie je mogelijk wel andere mensen die online gokken terwijl dit niet altijd goed voor hen is. Vroegtijdige signalering en toeleiding naar hulp/zorg wordt onder het nieuwe wetsvoorstel beter geregeld dan nu, mede door de actieve zorgplicht van de aanbieder die onderdeel zal zijn van de vergunningsvoorwaarden. Kortom: zou dit mogelijk geen voordeel zijn voor jou persoonlijk, dan misschien wel voor de samenleving als geheel.
4. Je speelt belastingvrij. Ik weet niet precies hoe sportwedders omgaan met belasting, maar voor pokerspelers is dit altijd een belangrijk (en vervelend) issue geweest. Immers, binnen de huidige regels dient de speler belasting af te dragen: een erg pittig percentage, over een (veel te) korte periode, en zonder aftrekposten. (Zie ook: http://pokerbond.nl/component/content/article/41-uncategorised/377-bondsblog, een stuk dat laat zien dat zelfs recreatieve/niet-winnende spelers belast kunnen worden.) Zoals gezegd: ik ben niet volledig op de hoogte hoe sportwedders omgaan met belasting - maar het gegeven dat volgens het huidige wetsvoorstel in de toekomst de gelicenseerde aanbieders belastingplichtig zullen zijn en de speler niet, lijkt mij voor alle sportwedders een veilig/plezierig gevoel.


1. Het legaal kunnen spelen lijkt me opzich het grootste voordeel. Maar de overige zaken zie ik niet per se als voordeel.
2. Bookies gaan over het algemeen zeer zorgvuldig om met hun klanten of het nou legaal of illegaal is. Kunnen jullie met voorbeelden komen waarbij bookmakers hun kont tegen de krib gooien en niet meer willen uitbetalen? Ik ben ze nog niet tegengekomen..
3. Gemonitord worden zie ik niet per se zitten. Hoe moet ik dit voor me zien? Dat de overheid met 1 druk om de knop je winsten/verliezen kan checken? Big Brother is watching you...
4. Wat ik niet zo goed begrijp: Jullie pleiten voor het legaliseren van online gokken. Het zou natuurlijk mooi zijn als we belastingvrij zouden kunnen spelen, maar in hoeverre is dit haalbaar en wat zou het betekenen wat betreft het aanbod? Welke bookies blijven en welke zullen naar alle waarschijnlijkheid verdwijnen?

Ik weet ook nog niet zo goed wat ik er van vind, daarom teken ik nog niet.
0 Vind ik leuk's
Ik las het volgende op de website van de KNVB hierover :

Nieuwe kansspelwet
Wij pleiten voor een verbod op gokken op gemakkelijk te beïnvloeden gebeurtenissen tijdens een wedstrijd, zoals doeltrappen, corners of gele kaarten. De nieuwe kansspelwet is (naast de wet- en regelgeving over oplichting en fraude) de eerste mogelijkheid om matchfixing wettelijk aan te pakken.

http://www.knvb.nl/themas/matchfixing

0 Vind ik leuk's
Toto Sigarenboer

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.