Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Legaal, beschermd & belastingvrij online spelen? Teken de petitie!



Jij maakt je sportweekend regelmatig extra spannend door de uitslagen van wedstrijden te voorspellen. Je staat daarin niet alleen: honderdduizenden Nederlanders wedden geregeld online.

Toch is het aanbieden van online weddenschappen nog steeds niet mogelijk onder een Nederlandse vergunning. De huidige wet- en regelgeving stamt uit de jaren zestig en sluit niet aan bij de online realiteit van het internettijdperk. Het wetsvoorstel Kansspelen op Afstand (KOA) kan deze situatie veranderen, maar is na jaren wachten nog steeds niet ingevoerd. De politiek blijft maar treuzelen.

En dat terwijl KOA ervoor zorgt dat jij, de speler, belastingvrij gebruik kunt maken van een aantrekkelijk spelaanbod met hoge uitkeringspercentages, en ondertussen verzekerd bent van optimale consumentenbescherming.

Wil jij het wetsvoorstel KOA ondersteunen? Klik dan hier

Een petitie voor online kansspelen. Van belang voor de online speler!

Waarom deze petitie?
Honderdduizenden Nederlanders nemen deel aan online kansspelen, maar momenteel is het aanbieden ervan onder een Nederlandse vergunning niet mogelijk. Het wetsvoorstel KOA verandert dit en zorgt voor een belastingvrije en veilige spelomgeving, een attractief spelaanbod en optimale consumentenbescherming.

Door de petitie te tekenen, kunnen online spelers laten zien aan het parlement dat zij graag legaal, beschermd en belastingvrij online willen spelen.

Wanneer is de petitie succesvol?
Ons doel is het halen van 40.000 stemmen. Lukt dit, dan kunnen we de petitie aanbieden aan staatssecretaris Dijkhoff.
Niet alleen krijgt Dijkhoff hiermee de bevestiging van de Nederlandse online spelers dat zijn koers de juiste is. Het is tegelijk ook een teken richting partijen die mogelijk wat sceptisch staan ten opzichte van regulering, dat de wens tot goede wetgeving en goede bescherming breed gedragen wordt onder online spelers. Kortom: dat aan de belangen van deze grote groep online spelers niet mag worden voorbij gegaan!

Wat is “Ik Ben KOA”?
Ik Ben KOA is een nieuw platform voor en door de online speler. Een plek dus waar spelers informatie kunnen halen of delen over hun rechten en plichten. Wat ze leuk vinden aan online, of juist lastig. En, om informatie te vinden over wetgeving. Informatie over KOA bijvoorbeeld, het wetsvoorstel “Kansspelen Op Afstand” dat online gokken moet gaan reguleren. Een vergunningenstelsel, dus, waardoor de huidige online aanbieders legaal in Nederland hun diensten mogen aanbieden. Dit zodat de online speler net als in veel andere landen legaal online kan pokeren, sportwedden etc., met goede consumentenbescherming en zonder belastingplicht. Daar komt ook meteen de naam “Ik Ben KOA” vandaan. Honderdduizenden Nederlanders hebben met KOA te maken – maar vrijwel niemand weet wat het is! Doel van Ik Ben KOA is een gezicht te geven aan de online speler, zeker ook richting de politiek. En dat is wel nodig ook, want in Den Haag wordt wel vaak óver de online speler gepraat, maar zelden mét die online speler. Wanneer de politiek inziet dat de online speler geen vreemd, ver wezen is met een erg rare hobby, maar een doodgewone burger kan zijn die het leuk, spannend of interessant vindt om soms online een gokje te wagen, dan zal het draagvlak voor de wensen & belangen van deze online spelers ook toenemen. En dus de kans dat naar de wensen van deze spelers wordt geluisterd!

Projectleider van Ik Ben KOA is Rolf Slotboom, namens PokerBond & Centrum voor Verantwoord Spelen al enkele jaren vanuit spelersbelang actief op het Nederlandse kansspelbeleid.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar denise92
Country flag denise92 in 8-12-2015 08:37 Hulp en advies
in 8-12-2015 08:37 Hulp en advies
32 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Spreek net 2 Engelse wedders en die noemen de 29% belasting crimineel en niet te doen.In Engeland betalen ze geen belasting :s
1 Vind ik leuk's
johan-t:
Spreek net 2 Engelse wedders en die noemen de 29% belasting crimineel en niet te doen.In Engeland betalen ze geen belasting :s


In het perfecte scenario worden de in Nederland afgenomen diensten in totaal (totale winst door Nederlanders) belast bij de bookmakers zelf, helaas zal dat niet mogelijk zijn en zoekt de overheid naar andere oplossingen, het meest luie scenario is gewoon de belastingbetaler/wedder voor 29% laten betalen en grote bedrijven kunnen lekker onderhandelen met de belastingdienst om bijna geen belasting te zijn verschuldigd, dus minder dan 1 á 2%. En inderdaad 29% belasting is funest voor iedere casual gokker!! Per maand, zoals nu, is echt schandalig bezopen.. Kunnen wij die 2e kamer niet even adviseren tegen een kleine vergoeding?
1 Vind ik leuk's
Retarded gambler

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.