Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Money management met flat stakes en vaste odds

Dag strijders, Het leek mij leuk om deze succesvolle formule met jullie te delen, vooral omdat hij niet heel ingewikkeld is.


1. Zoals uit de titel blijkt is deze manier van spelen gericht op discipline en money management. Allereerst creëer je een bankroll (zullen de meeste hier sowieso wel doen)


2. Vervolgens zet je een vast percentage van deze bankroll in op je weddenschappen. Persoonlijk heb ik gekozen om 20% in te zetten per bet.


3. Tot slot plaats je een weddenschap rond de odd van 2, het mag heus wel eens 1.90 of 2.10 zijn, maar zorg ervoor dat dit goed in balans is.


Wat is nou de gedachte hierachter?

Als jij telkens hetzelfde percentage van je bankroll inzet met dezelfde odd (van rond de 2), dan betekent dit dat je 1 op 2 moet hitten om quitte te spelen. Alles wat je meer hit, is gelijk winst.


Voor een ideale implementatie is het verstandig om maximaal één bet per dag te spelen, op deze manier kun je echt de krenten uit de pap kiezen en er simpelweg voor zorgen dat je betaald krijgt. Houd er verder ook rekening mee dat je inzet niet veranderd. Het blijft een vast percentage van je beginbudget, het verschuift dus niet op het moment dat je veel wint of verliest.


Dit seizoen heb ik 14 bets geplaatst volgens deze methode en heb ik er 9 gewonnen (9 winst, 5 verlies). Dit betekent dat ik virtueel op +4 sta, wat neerkomt op een winst van 4x 20% van de bankroll. Dit zijn misschien niet de meeste spectaculaire cijfers die je zult tegenkomen hier, maar het is wel een hele geleidelijke manier van spelen.

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar griekhoofd
Country flag griekhoofd in 27-09-2016 21:15 Hulp en advies
in 27-09-2016 21:15 Hulp en advies
45 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Ik denk niet in euro's, maar in percentages. Misschien is dat een belangrijk onderscheid in onze visie. Als ik met een bankroll van 100 euro speel kan ik prima 20% per maand winst maken (bijvoorbeeld), maar dat is maar 20 euro. En dat terwijl alle winstpercentages boven 7% als heel goed worden beschouwd. Per maand zou ik dan €7 winst maken. Dat schiet natuurlijk niet echt op als ik voor het snelle geld ga, maar dat doe ik niet. Op korte termijn ga ik dan veel risicovoller spelen, en dat komt mijn wedden niet ten goede.

En hoezo zijn drie losse bets anders dan een combi? Het gaat hier niet om precies dezelfde bets, maar om drie bets met dezelfde odds. Als ik € 20 inzet op drie verschillende wedstrijden met allemaal een odd van 1.28 en ik heb er twee goed, dan krijg ik €51,20 terug. Als ik ze alle drie goed had, krijg ik €75,8 terug. Met andere woorden. Stop ik ze in een combi en ik heb er twee goed, ben ik mijn inzet kwijt. Dat is toch een heel ander concept? Ik zou sowieso geen odds van 1.29 spelen, niet in een combi en niet single. Maar dat is een ander verhaal.

Dan ben ik benieuwd naar wat jij onder discipline en money management verstaat. Als dat is dat je standaard 20% van je bankroll inzet op combi's met allemaal lage odds, dan hebben we een ander begrip van discipline en money management.
0 Vind ik leuk's
Avatar griekhoofd
griekhoofd Topic starter Geplaatst 28 sep. 2016 om 21:16
De implementatie is niet per se hetgeen wat ik aanbeveel he, dat probeer ik duidelijk te maken. Ik vind 20% redelijk fijn, maar als jij een ander percentage wilt gebruiken, dan ben je daar gewoon vrij in, net zoals met de odds.

Overigens is je voorbeeld met 20 euro inzet op singles ook geen ander concept. Je kiest er gewoon voor om een lagere odd te spelen, wat betekent dat je vaker zon soort bet goed moet hebben om quitte te spelen. Zolang je inzet en odd hetzelfde blijft, is het principe precies hetzelfde.


0 Vind ik leuk's
Avatar griekhoofd
griekhoofd Topic starter Geplaatst 28 sep. 2016 om 21:19
griekhoofd:
Vandaag :

- Arsenal to win
- City to win
- Barca +1.5 goals in match

@2.09


Toch wel een verrassing dat City niet wint, virtueel op +3 nu. Morgen denk ik geen bet, EL is echt niet chill om te spelen.
0 Vind ik leuk's
principito93:
Bankroll: 100,-
Inzet: 20,-


- Agüero to score
- Barcelona to win
@2.36


Hoe krijg je het voor elkaar als City zijnde 3x te scoren en geen enkele keer Agüero? :(

Bankroll: 80,-
Inzet: 16,-

- Mainz scoort
- Man United wint
- Fiorentina wint
@2.16
0 Vind ik leuk's
griekhoofd:
De implementatie is niet per se hetgeen wat ik aanbeveel he, dat probeer ik duidelijk te maken. Ik vind 20% redelijk fijn, maar als jij een ander percentage wilt gebruiken, dan ben je daar gewoon vrij in, net zoals met de odds.

Overigens is je voorbeeld met 20 euro inzet op singles ook geen ander concept. Je kiest er gewoon voor om een lagere odd te spelen, wat betekent dat je vaker zon soort bet goed moet hebben om quitte te spelen. Zolang je inzet en odd hetzelfde blijft, is het principe precies hetzelfde.


Ik zeg juist dat lage odds het niet waard zijn om te spelen en al helemaal niet in een combi. Het hele punt wat ik wou maken is dat je beter op zoek kunt gaan naar de krenten in de pap door singles met te hoge odds te spelen. Dat je één bet per dag plaatst is prima, maar door ze in combi's te zetten heb je eigenlijk drie bets. Je combi van gisteren is verloren gegaan doordat City liep te kutten, terwijl je Arsenal en Barca wel goed had. Daar ga je onvermijdelijk vaker tegenaan lopen en statistisch gezien gaat dat vaker gebeuren dan dat het goed af loopt.

Maar ik wens je alle succes (y)
0 Vind ik leuk's
Avatar griekhoofd
griekhoofd Topic starter Geplaatst 29 sep. 2016 om 08:12
'Houd er verder ook rekening mee dat je inzet niet veranderd. Het blijft een vast percentage van je beginbudget, het verschuift dus niet op het moment dat je veel wint of verliest'.

@princ

Als je vanavond wint, dan heb je 1 op 2 goed gehad. Als je odd iets lager was geweest dan 2.16, dan had je verlies gehad. Denk eraan dat je probeert de inzet vast te houden. Succes!
0 Vind ik leuk's
Avatar griekhoofd
griekhoofd Topic starter Geplaatst 29 sep. 2016 om 08:38
Toch een poging gewaagd :

- United team goals +1.5
- Ajax +1.5 goals in match
- AZ +1.5 goals in match

@1.89

Dit is een vrij belangrijke bet voor mij, +2 of +4 is echt een behoorlijk verschil, dus hopelijk een winner.
0 Vind ik leuk's
griekhoofd:
'Houd er verder ook rekening mee dat je inzet niet veranderd. Het blijft een vast percentage van je beginbudget, het verschuift dus niet op het moment dat je veel wint of verliest'.

@princ

Als je vanavond wint, dan heb je 1 op 2 goed gehad. Als je odd iets lager was geweest dan 2.16, dan had je verlies gehad. Denk eraan dat je probeert de inzet vast te houden. Succes!


Als je volgens jouw systeem speelt, ga je ervan uit dat je hieruit winst haalt. Met andere woorden betekent dat dat je dus minstens 50% weet te hitten want anders heeft het weinig nut, 45% kan zelfs voldoende zijn. Wanneer je dit kan behalen is het beter om de 20% adhv je huidige bankroll te plaatsen, bij mindere periode verlies je minder. Bij betere periode win je meer of geraak je gestaag terug uit deze mindere periode. Zo kan je dan doorgaan tot je een bedrag hebt bereikt van pakweg 5x je startbedrag en opnieuw beginnen, want dit is eerder het betten op korte termijn zoals jij het plaatst. 5x een foute bet is niet ondenkbaar & dan ben je gelijk broke op jouw manier, hoe mooi de bets ook mogen lijken. Ik blijf het id gaten houden!
0 Vind ik leuk's
Avatar griekhoofd
griekhoofd Topic starter Geplaatst 29 sep. 2016 om 10:51
battes:
griekhoofd:
De implementatie is niet per se hetgeen wat ik aanbeveel he, dat probeer ik duidelijk te maken. Ik vind 20% redelijk fijn, maar als jij een ander percentage wilt gebruiken, dan ben je daar gewoon vrij in, net zoals met de odds.

Overigens is je voorbeeld met 20 euro inzet op singles ook geen ander concept. Je kiest er gewoon voor om een lagere odd te spelen, wat betekent dat je vaker zon soort bet goed moet hebben om quitte te spelen. Zolang je inzet en odd hetzelfde blijft, is het principe precies hetzelfde.


Ik zeg juist dat lage odds het niet waard zijn om te spelen en al helemaal niet in een combi. Het hele punt wat ik wou maken is dat je beter op zoek kunt gaan naar de krenten in de pap door singles met te hoge odds te spelen. Dat je één bet per dag plaatst is prima, maar door ze in combi's te zetten heb je eigenlijk drie bets. Je combi van gisteren is verloren gegaan doordat City liep te kutten, terwijl je Arsenal en Barca wel goed had. Daar ga je onvermijdelijk vaker tegenaan lopen en statistisch gezien gaat dat vaker gebeuren dan dat het goed af loopt.

Maar ik wens je alle succes (y)


Ik wil hier best op in gaan, er is alleen één probleem. Alle beweringen die je doet zijn gebaseerd op niks. Begrijp me niet verkeerd, misschien heb je ontiegelijk veel onderzoek gedaan en heb je ontzettend veel kennis van statistiek. Maar je kunt niet zomaar even een one-liner eruit smijten (zoals de laatste regel) zonder enige onderbouwing. Zeker als je in het achterhoofd houdt dat ik op dit moment gewoon in de plus sta met bovenstaande manier van spelen. Tel daarbij op dat ik nog een aantal klanten heb op dit moment die ook in de plus staan. Vele grote consultancy bedrijven in de sport betting wereld zijn gebouwd op dergelijke systemen.

Voordat je nu weer gaat reageren, raad ik je aan om echt met inhoud te komen en niet met conclusies zonder enige achtergrond.
0 Vind ik leuk's
Avatar griekhoofd
griekhoofd Topic starter Geplaatst 29 sep. 2016 om 11:03
principito93:
griekhoofd:
'Houd er verder ook rekening mee dat je inzet niet veranderd. Het blijft een vast percentage van je beginbudget, het verschuift dus niet op het moment dat je veel wint of verliest'.

@princ

Als je vanavond wint, dan heb je 1 op 2 goed gehad. Als je odd iets lager was geweest dan 2.16, dan had je verlies gehad. Denk eraan dat je probeert de inzet vast te houden. Succes!


Als je volgens jouw systeem speelt, ga je ervan uit dat je hieruit winst haalt. Met andere woorden betekent dat dat je dus minstens 50% weet te hitten want anders heeft het weinig nut, 45% kan zelfs voldoende zijn. Wanneer je dit kan behalen is het beter om de 20% adhv je huidige bankroll te plaatsen, bij mindere periode verlies je minder. Bij betere periode win je meer of geraak je gestaag terug uit deze mindere periode. Zo kan je dan doorgaan tot je een bedrag hebt bereikt van pakweg 5x je startbedrag en opnieuw beginnen, want dit is eerder het betten op korte termijn zoals jij het plaatst. 5x een foute bet is niet ondenkbaar & dan ben je gelijk broke op jouw manier, hoe mooi de bets ook mogen lijken. Ik blijf het id gaten houden!


'Bij mindere periodes verlies je minder'

Jouw aanpassing heeft een beetje te maken met mindset vind ik. Persoonlijk vind ik die quote redelijk killing, want je goede prestaties worden dan minder beloond (na een slecht begin). Ik verhoog mijn inzet ook structureel na verloop van tijd, maar dat doe ik alleen als ik tevreden ben over de afgelopen periode (dus met dezelfde inzet en odd). Daarna kan ik altijd besluiten om een nieuwe bankroll te creëren en opnieuw te beginnen (20% van het nieuwe budget).

Je bent verder natuurlijk vrij om in je eigen weg te vinden, maar mijn ervaring verteld me dat je hierdoor geld laat liggen bij de bookies.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.