Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedtips van: Justinn (value betting - long term profit)

Hey Jongens,


Een vriend van me introduceerde me een aantal dagen geleden aan dit platform en vroeg aan me of het niets voor mij is om af en toe een aantal tips met jullie te delen. Ik vind het namelijk gewoon erg leuk om mensen met dezelfde passie als mij (serieus geld verdienen met sport weddenschappen) te helpen. Wat voor mij als simpele bijzaak is begonnen een paar jaar geleden, is inmiddels uitgegroeid tot een nogal uit de hand gelopen hobby. Naast mijn studie aan de universiteit houd ik er een royaal inkomen aan over ;) Daarnaast is het erg leuk om te doen, dat vinden jullie waarschijnlijk ook allemaal. De bets die ik plaats komen tot stand door een heel erg uitgebreide statistische doorgronding van data en statistiek en kennis/informatie via verschillende kanalen. Door het plaatsen van deze value bets slaag ik erin om systematisch, significant de closing line van Pinnacle te verslaan. Als het gaat om pre-match bets verklaart de theorie omtrent 'value betting' ook meteen waarom ik lange termijn winst kan realiseren. Hierbij plaats je namelijk bets waarbij de odds de impliciete waarschijnlijkheid van een bepaalde uitkomst incorrect weergeven; de win kansen van jouw bet zijn dus ondergewaardeerd. Dit verklaart een positieve return (yield) op de lange termijn, zolang je sample aan matches maar groot genoeg is; daarvoor refereer ik naar 'the law of large numbers'. Deze value bets kunnen statistisch bewezen worden aan de hand van de closing line van de Aziatische bookmaker Pinnacle. Nét voor de wedstrijd begint zijn dit de meest efficiënte odds in de markt. Over een sample van 397.395 voetbalwedstrijden heeft de closing line van Pinnacle 99,7% van de wedstrijden accuraat voorspeld, wat de lange termijn winst van value betting verklaard met het verslaan van de closing line :) Dit vereist geduld en discipline, maar levert uiteindelijk een gegarandeerde winst op; en dat is waarvoor we hier met z'n allen zijn! Daarnaast plaats ik alleen single bets; Ik zeg niet dat het onmogelijk is om eens in de zoveel tijd een grote klapper te maken met een combi bet en er tevens een leuk zakcentje aan over te houden, maar kansberekening en statistiek vertellen ons dat lange termijn winst met deze manier van betten nagenoeg onmogelijk is. Denk er maar eens over na; bij elke extra bet die je toevoegt aan de betslip, wordt de kans op een winnende bet kleiner. Daarnaast wordt de marge van de bookmaker bij elke extra bet ook verhoogd. Tevens, één verkeerde uitkomst is genoeg om de hele bet te verliezen. Voor nu denk ik dat ik jullie voldoende heb verveeld met enkel theorieën. Voor vragen of advies mag je me altijd een berichtje sturen, betten is immers mijn passie!


Morgen, 17 Aug 2018, 22:15:


Real Betis - Levante: Real Betis to WIN


Good luck!

14 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar Justinn
Country flagJustinn in 16-08-2018 15:37 Leden topics
in 16-08-2018 15:37 Leden topics
176 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Hey Jongens,


Een vriend van me introduceerde me een aantal dagen geleden aan dit platform en vroeg aan me of het niets voor mij is om af en toe een aantal tips met jullie te delen. Ik vind het namelijk gewoon erg leuk om mensen met dezelfde passie als mij (serieus geld verdienen met sport weddenschappen) te helpen. Wat voor mij als simpele bijzaak is begonnen een paar jaar geleden, is inmiddels uitgegroeid tot een nogal uit de hand gelopen hobby. Naast mijn studie aan de universiteit houd ik er een royaal inkomen aan over ;) Daarnaast is het erg leuk om te doen, dat vinden jullie waarschijnlijk ook allemaal. De bets die ik plaats komen tot stand door een heel erg uitgebreide statistische doorgronding van data en statistiek en kennis/informatie via verschillende kanalen. Door het plaatsen van deze value bets slaag ik erin om systematisch, significant de closing line van Pinnacle te verslaan. Als het gaat om pre-match bets verklaart de theorie omtrent 'value betting' ook meteen waarom ik lange termijn winst kan realiseren. Hierbij plaats je namelijk bets waarbij de odds de impliciete waarschijnlijkheid van een bepaalde uitkomst incorrect weergeven; de win kansen van jouw bet zijn dus ondergewaardeerd. Dit verklaart een positieve return (yield) op de lange termijn, zolang je sample aan matches maar groot genoeg is; daarvoor refereer ik naar 'the law of large numbers'. Deze value bets kunnen statistisch bewezen worden aan de hand van de closing line van de Aziatische bookmaker Pinnacle. Nét voor de wedstrijd begint zijn dit de meest efficiënte odds in de markt. Over een sample van 397.395 voetbalwedstrijden heeft de closing line van Pinnacle 99,7% van de wedstrijden accuraat voorspeld, wat de lange termijn winst van value betting verklaard met het verslaan van de closing line :) Dit vereist geduld en discipline, maar levert uiteindelijk een gegarandeerde winst op; en dat is waarvoor we hier met z'n allen zijn! Daarnaast plaats ik alleen single bets; Ik zeg niet dat het onmogelijk is om eens in de zoveel tijd een grote klapper te maken met een combi bet en er tevens een leuk zakcentje aan over te houden, maar kansberekening en statistiek vertellen ons dat lange termijn winst met deze manier van betten nagenoeg onmogelijk is. Denk er maar eens over na; bij elke extra bet die je toevoegt aan de betslip, wordt de kans op een winnende bet kleiner. Daarnaast wordt de marge van de bookmaker bij elke extra bet ook verhoogd. Tevens, één verkeerde uitkomst is genoeg om de hele bet te verliezen. Voor nu denk ik dat ik jullie voldoende heb verveeld met enkel theorieën. Voor vragen of advies mag je me altijd een berichtje sturen, betten is immers mijn passie!


Morgen, 17 Aug 2018, 22:15:


Real Betis - Levante: Real Betis to WIN


Good luck!

14 Vind ik leuk's

Je openingspost ziet er in ieder geval prima uit zijn. Na het lezen over de theorieën, had ik ook wel een beetje gehoopt op onderbouwing bij je tips. Dat versterkt je verhaal enorm. Ben het op dit moment eens met je tip en snap wel waarom je deze uitkiest, daar niet van. ;) Succes, ik volg.

3 Vind ik leuk's

Had ook gehoopt op wat minder theorie en meer praktijk in het verhaaltje. Maargoed dat kan altijd nog komen natuurlijk. Welkom in ieder geval!

3 Vind ik leuk's

Top. Wil je de volgende keer wel de odd van de bet die je als tip geeft plaatsen. Dan kan ik beoordelen of die nog speelbaar is nav stijging of daling van de odd.

4 Vind ik leuk's

Ik heb de bet met de officiële odd alsnog gepost! De volgende tips zal ik in het kort beargumenteren, voor de liefhebbers ;) Wat ze allemaal gemeen hebben is value, linksom of rechtsom.


Cheers!

1 Vind ik leuk's

Justinn, ik snap in je betoog niet waarom de closing line van Pinnacle zo belangrijk is. Dat jij en ook anderen verwachten dat Betis vanavond wint en daar een aardige quote op staat, dan is het toch prima zo. doet de closing line er niet meer toe ? Verder heb ik het idee dat de quote eerder lager wordt dan hoger naar mate de wedstrijd nadert. Graag je reacie.

1 Vind ik leuk's
Op do. 16 aug. 2018, 19:00 schreef Justinn:

Ik heb de bet met de officiële odd alsnog gepost! De volgende tips zal ik in het kort beargumenteren, voor de liefhebbers ;) Wat ze allemaal gemeen hebben is value, linksom of rechtsom.


Cheers!

Duidelijke openingspost! Value is nog altijd een speculatieve term, wat jij value vindt daar denkt een ander misschien anders over. Als value vast stond dan was iedereen hIer al millionair, vandaar dat argumenten bij je picks wel gewaardeerd worden ;)

1 Vind ik leuk's

Hey jongens,


Wegens andere werkzaamheden ben ik de afgelopen weken wat druk geweest, waardoor ik na mijn eerste post niets meer heb laten horen.

Ik ben erg blij met de interesse die getoond wordt voor dit topic. Zoals jullie hebben kunnen zien heeft mijn eerste tip verloren, wat natuurlijk erg typerend en vooral vervelend is bij zo'n eerste post. Echter, het zal zeker niet de eerste bet zijn die we gaan verliezen. Hiervoor refereer ik, met de value betting strategie (die ik in mijn eerste post noemde) als onderliggende theorie, naar 'the law of large numbers'.

Maar voordat ik hier verder op in zal gaan, wil ik eerst even het concept 'value betting' in verband met het verslaan van de closing line van Pinnacle wat verder uitwerken, aangezien het voor sommige van jullie nog niet helemaal duidelijk is wat ik hier precies mee bedoel.


Een value bet is een bet waarbij de odd (quote) de impliciete waarschijnlijkheid van een bepaalde uitkomst incorrect representeert, in ons voordeel. Ter visualisatie een eenvoudig voorbeeldje:

Bij het spelletje kop of munt is de kans op zowel kop als munt exact 50%. De odds zouden dus 2 moeten zijn aan beide kanten. Dit betekent dat naarmate het aantal worpen groter wordt, de verdeling van kop of munt gelijk wordt aan 50% (the law of large numbers). Stel nu dat de odd voor munt 2.20 zou zijn; hierbij wordt de impliciete waarschijnlijkheid van deze uitkomst incorrect gepresenteerd, oftewel value in jouw voordeel :) Een snel rekensommetje vertelt ons dat je op de lange termijn altijd winst gaat maken als je op munt inzet. Namelijk, de kans op deze uitkomst is exact 50%, terwijl de odd 2.20 is...


De eerste tip die ik gepost was zo'n value bet waarbij de odds de uitkomst hebben onderschat; namelijk de kans op een winnende bet hing niet samen met de odd die daarvoor stond, oftewel de odd was te hoog. De theorie van kansberekening en statistiek vertelt ons dat je op de lange termijn gegarandeerd winst gaat maken, bij het plaatsen van dergelijke value bets. Hiervoor refereer ik wederom naar the law of large numbers.

Echter, op de korte termijn heeft variantie een enorm grote invloed op de resultaten. Bijvoorbeeld, als je het spelletje 'kop of munt' 100 keer zouden spelen, kan het zomaar zijn dat je 61 keer munt gooit en 39 keer kop, of 43 keer munt en 57 keer kop. Met andere woorden, de kans dat je evenveel kop als munt gooit, op basis van zo'n kleine sample, is heel erg klein. Maar als het aantal worpen stijgt, neem voor het gemak 100.000 worpen, wordt de verdeling van kop of munt gelijk aan 50%.


Rivawar vroeg zich terecht af waarom de closing line in relatie tot value betting zo belangrijk is. Ook kun je je afvragen: hoe bepaal je nu of een odd value heeft, of niet? Dit zal ik zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Uit onderzoek is gebleken dat de closing line van Pinnacle (de grootste Aziatische bookmaker) over de meest efficiënte prijzen in de sports betting markt beschikt. Ze hebben de resultaten in vergelijking met hun odds over meer dan 397935 voetbalwedstrijden geanalyseerd. Hieruit bleek dat er sprake is van een enorm hoge correlatie tussen de closing line (de odds nét voor de wedstrijd) en de daadwerkelijke uitkomsten van de voetbalwedstrijden. Specifiek gezien hebben zij de werkelijke resultaten van al deze voetbalwedstrijden (afgezien van hun ingebouwde profit margin van 2,5%) voor 99,7% correct voorspeld. Met andere woorden. De odds van Pinnacle zijn heel erg efficiënt. Met de theorieën waarmee ik jullie in het kort heb kennis laten maken in je achterhoofd, betekent dit dus dat je op de lange termijn gegarandeerd winst gaat maken, als jouw odds significant hoger zijn (value bets) dan de closing line van Pinnacle.


Voor het vinden van deze value bets heb ik meerdere methoden, waarover ik later misschien meer kan vertellen. Hoewel dit enkel de rode draad van het verhaal is en ik nog veel meer dieper kan ingaan op deze theorieën, heb ik jullie denk ik voor vandaag genoeg opgezadeld met wat extra kennis over de sports betting markt.


Ik ben snel bij jullie terug voor een nieuwe tip, nog even geduld.


Zoals altijd, voor vragen mag je me altijd een berichtje sturen!


Cheers,

Justin

Bericht gewijzigd door Justinn op do 30 aug. 2018, 09:44
7 Vind ik leuk's

90% van de sportwedders weet dat value een belangrijk aandeel heeft in de zoektocht naar lange termijn winst. Zolang je niet die methoden wilt delen, heeft dit topic niet zoveel nut.

5 Vind ik leuk's

Eens met griekhoofd. Je stukken zijn echt mooi en prettig om te lezen maar ik zou dan zeggen (zoals sommige anderen) : Praktiseer de boel wat meer ipv drie keer value uit te leggen en enigszins zweverig te doen. Voor de duidelijkheid: Gewoon gezonde kritiek, geen aanval. Succes!

0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.